Tipaton tammikuu ;)

Mulla on ollu nyt raskaana ihan järjetön himo smurffilimppariin :D Yleensä en juo sokerisia..

Kuiva valkkari jäillä kesäkuumalla on nam! :D tai ite väsätty sangria.. Ite aatellu olla kesällä kuitenkin tipaton edelleen, mut ehkä kun synttärit siinä loppukesästä nii lasi pari valkkaria tai sangriaa hyvässä seurassa <3

Tai hei kylmä Battery....:wacky: en harrasta energiajuomia, mutta Battery on niin hyvää, että maun takia täytyy joskus saada yks!

Mä oon jo sanonu kaikille et mul on tipaton 2015:D ei mitään kaipuuta alkoholiin, en oikein tykkää mistään, crowmoor on ihan jees. Välil on kiva kavereitten kans muutama ottaa, mut tosi vähän juon muutenki. Et ei pal liikuta tää juomattomuus:D

Mä tykkään normaalisti ottaa lasillisen punaviiniä hyvän pihvin kanssa tai kesällä magnersia tai lasi kylmää valkkaria. Mutta kyllä alussa se imetys vie niin paljon aikaa ja ainakin esikoinen lähes asui siinä rinnalla, ettei sitä vaan pysty eikä sitten tee edes mielikään ottaa edes sitä yhtä lasia. Kyllä sitä sitten taas myöhemminkin ehtii, ei alkoholi maailmasta lopu :D . Ja tosiaan nykyään ottaa paljon mieluummin vaan sen yhen ku mitään perskännejä. Raskauksien aikana taas etoo jo pelkkä viinin hajukin :) .

Meillä on häät syyskuussa, ja sitä ennen polttarit, nyt jo mietityttää et kuinka selviän niistä, kun polttareissa olin aatellut raskauen jälkeen eka kerran ottaa jotain :D ja varsinki hääpäivä sit pelottaa, kun ei halua olla mitenkään humalassa asti, pittää tosi varovasti hörppiä skumppaa kun on ennestäänki huono viinapää... :D
Jos nyt ees raaskii ottaa mitään, kun ei voi sit imettää, vaavi joutuu pullolle häiden ajaksi (ja vähän jälkeenkin, jos juo)
Nyt on lähinnä käynyt semmonen krapulaolo pahoinvointien kanssa, ja ainoostaan puistattanu ajatus mistään holillisesta :)

Lapsi saa saman verran alkoholia d-tipoista kuin äidin maidosta tämän juotua lasillisen viiniä. Meillä juodaan muutenkin todella todella vähän, mutta jos on juuri imettänyt, en aio sen takia olla juomatta lasillista ruuan kanssa joskus ja jouluna. Kännissä olen ollut koko elämäni aikana varmaan yhden käden sormin laskettavat kerrat.

Sama juttu. Joskus ani harvoin oon juonu imetysaikana esim pienen siiderin saunassa, kun oon kaverien kanssa päässyt lauteille. Ja reippaasti vettä kyytipojaksi.

Ja mitä d-tippoihin tulee niin mä oon antanut Bioteekin teho D:tä. Siinä on vain vitamiinia ja kasviöljyä, yksi tippa päivässä riittää. :) näin vinkkinä jo nyt, jos tulee herkkämasuinen vauva (tai muutenkin). Yks pullo riittää melkein koko vauva-ajan ja maksaa alle kympin. :)

Kuina moni täällä on imettäny lastaan? Niinku tarkoitan et raskauden ajan ollu polttamatta ja aloittanu sit uudellee syntymän jälkeen mutta imettää?

Itselläni ei siis ole tarkoitus aloittaa tupakointia uudestaa mutta aloin vain miettimään kun periaatteessa sama asia kuin et ottaisi sidukan/kaljan jne.. ?

Mulle tuli viime viikonloppuna huono äiti fiilis kun mies joi pari saunasiiderii nii munkin alko tekee mieli. Tietenkään en ottanu. Lohduttelin itteni sillä et kun oltiin kaverin kaa viime kesänä yks iltapäivä ja ilta festareille ja se odotti sillon niin senkin teki mieli siiderii, vaikkei se tietenkää juonu... Kyllä luulen ens kesänä juovani yhteensä useammankin siiderin mut en siis yhteen menoon vaan kesän aikana...

Eiks tupakan myrkyt mee äidin vereen pelkästään, ne ei taida erittyä äidinmaitoon? Vai muistanko väärin? Kaikki minkä syö tai jio erittyy.

Mää en kyllä uskaltais tupakoida imetysaikanakaan. Tuntuis kyllä hullulta et jos on onnistunu olemaa 9kk polttamatta ni alottais heti uudestaan. Vaik onhan näitäki vissii aika paljon. Itellä swllanen fiilis et ku kerran eroon päässy, ni enää en kyl sorru. Lopetin tosin jo 1,5v sitten, mut anyways

Tupakasta ei erity ainakaan niin paljoo mitä alkoholista. Ainakin näin ymmärsin esikon aikaan kun sillon olinsiitä puhetta yhden kätilön kanssa. Puhuttiin siis tämän ihmisen kanssa ihannkaikesta kätilökoulutuksesta ja päihteistä imetys ja raskaus aikana. Hän oli hyvä juttu kaveri kun monesti meni parikin päivää että kukaan ei käyny mua sillon sairaalassa moikkaamassa.

Edit. Ja ens kesän lopussa on mun siskon häät ja ollaan sovittu että mummut ja ukit hakee kaikki lapset kotiin ja me jäädään miehen kanssa sinne hetkekSi vielä seurustelemaan sukulaisten kanssa ja sit samalla saan ottaa yhden lasin kuoharia. Toki jos vauvat on kovia koliikki vauvoja tai muuten tämä suunnitelma ei onnistu niin sit mennään sen mukaan.

Käsittääkseni ne tupakan myrkyt ei maidon kautta lapseen vaikuta mutta myrkyt leviää hengitysteitse vaatteista hiuksista yms vaikkei äiti vauvan vieressä sauhutteliskaan.
Kuus vuotta ilman ja välillä tekee vieläkin mieli kun haistaa naapurin isännän katkut.. :/
Edit: imetys.fi tiesi kertoa että nikotiini imeytyy äidinmaitoon korkeilla pitoisuuksilla muttei imeydy ruoansulatuksen kautta kovin tehokkaasti.

Muokattu viimeksi:
Mä lopetin just sopivasti omasta tahdosta ennen kuin ehdin raskaaksi tulla tupakan polton ja onkin vitsailtu, että masussa kasvaa nyt palkinto siitä. :) Joten tuskin tulee houkutuksia aloittaa uudestaan, kun ei oo tähänkään asti tehnyt tiukkaa. Ja onnistuin vielä hienosti heti kerrasta lopettamaan sauhuttelut. Ei oo tullut edes mietittyä sen takia poltanko ja imetänkö, kun en aio sitä tapaa jatkaa.

Tiedän tapauksen joka on ihan hulluna polttanut niin raskaus kuin imetysajankin, ei niissä muksuissa oikein muuta, mutta ovat todella pieniä. Toinen syntyessään täysikaisena vain vähän päälle 2kg ja johtu täysin äidin tupakoinnista.

Kuten joku jo mainitsi niin en tajua miks se poltto täytyis alottaa uudestaan, kun on oletettavasti ollut jo ilman?

Totta, että aina lapsi siitä kärsii, jos äiti polttaa. Ei riipu iästä. :/

Mä kuulin yheltä tutulta mummolta naisesta, joka oli elänyt oikein vimpan päälle terveellisesti aina (vuosikymmeniä taaksepäin). Hän oli joku presidentin sihteeri tms. Kuoli KEUHKOSYÖPÄÄN ihan vain siitä syystä, että oli palvellut herroja, jotka sauhutteli kabineteissa. Oli siis altistunut työssään niin paljon tupakansavulle, että siihen kuoli... :/

Tupakka on pelottava myrkky.

Ja vaikka itsenkin olen polttanut, en ole ikinä ymmärtänyt jotka polttaa sisällä. Siis se haju on ihan järkyttävää!

Sit ärsyttää ihmiset joiden on pakko jäädä ovien suihin sauhuttelemaan, koita siitä sit ohi mennä..

Tää lähtee kohta Lidliin ostamaan tytölle pöllölakanat!!:joyful: Oli iiiihanat! Ja toiset lakanat on ollu hakusessa, että on vaihtovaraa.

Takaisin