Tipaton tammikuu ;)

Mun yks kaveri sano tosta kastamisesta myös sitä, että jos kaste menee kovin pitkälle ni voi olla raskasta sylikummille :)

Niin riippuu tietenkin lapsen painosta :) . Meillä kyllä ristiäiset menee väkisinkin elokuulle, kun ollaan heinäkuu mökillä ja suurin osa vieraistakin lomailee tuon heinäkuun.. Onneksi kaikki isovanhemmat on jo eläkkeellä, niin niille ei oo niin väliä milloin on ristiäiset..

Jos tää nyt tulee kesäkuussa kuten pitäis niin elokuussa olis tarkoitus sit ristiäiset pitää. :)

Mä oon vitsit samanlainen sopankeittäjä (ja huom ammatiltani suurtalouskokki...tai ehkä se vika on just siinä?? Suurtalouskokki ja pientalouskattila:grin:grin) Aina saan saakeli kirota, että sitä vartenhan kattilassa on laidat, että voi tehä ääriään myöten täyteen...:rolleyes: perhana.

Mulla tarkotuksena tehä huomenna italianpataa, niin kauan tehny jo mieli, mutta mies ei välitä. No huomenna iltavuoro niin voin sit itelleni tehdä. :)

Näin on nakkisämpylät!! Tasan just niin!! Kerran tein vattu isompaan kattilaan... jouduin jakamaan sen saakelin sopan toiseen pienempään ja sekin meinas tulvia yli äyräittensä........:shifty: (siis kun tekovaiheessa tajusin, että pitäis olla kymmenen litran ämpäri jos haluais kaiken sopan mahtuvan samaan)

Muokattu viimeksi:
Mäkin valitsen aina talon suurimman kattilan kun teen ruokaa :joyful: just siks et sitä tulee tehtyä enemmän kun pienet kattilat vetää... Makaronilaatikkoo varte oon ostanu suuremman vuoan ja ja ja...

Okei, mulla la kesäkuun alussa, mut oon laskeskellut sen varaan, että menee yli, kuten KAI monella ensisynnyttäjällä. Siitä sit kaksi kk eteenpäin ni elokuun puolessa välissä pitäs pitää ristiäiset ja äitillä alkaa 10.8. kesäloma :)

Viikonloppuna tod.näk sunnuntaihin tähdätään kastepäivä, suurinosa on vapaalla ellei oo lomaa. Ja mä en todella halua kauheeta lössiä. Riittää, että on kummit, isovanhemmat ja mun ja miehen mummut ym

Mä tähtään heinäkuun loppuun, jos syntyy ajallaan. Sunnuntain haluan ehdottomasti.

Ja kutsuvieraiksi molempien vanhemmat, sisarukset perheineen sekä mun isovanhemmat.

Meillä tulee tosi vähän vieraita, niin kun viimeksikin. Tää lähisuku kun on niin pieni. Miehellä enää elossa vain äiti, mulla vanhemmat ja sinkkuna elelevä veli. Ja noiden lisäksi sitten kaksi kummia :) . Ja toki pappi myös.

Meidän vapaat kesäviikonloput on aika vähissä, joten todennäköisesti tulevan vauvan ristiäisiä juhlitaan mun synttäripäivänä heinäkuussa. Se on ainoa järkevä lauantaipäivä, ed. viikonloppuna on miehen isän 80 v synttärit niin sillon ei käy.

Meillä on mies vuorotteluvapaalla 8.6. lähtien ja hänen vanhempansa eläkkeellä, joten hekin pääsevät ristiäisiin lähes milloin vain. Mun vanhemmat molemmat töissä ja asuvat vielä todella kaukana, joten melkeimpä heidän mukaansa suunnitellaan niitä ristiäisiä. Kummit tietty myös, keitä sitten tulevat olemaankaan. Sitä en ole/ei olla mieititty, että kutsutaanko kummankaan sisaruksia perheineen. Molempien perheet asuvat niin kaukana että ei millään riitä majapaikkoja kaikille, joten pakko rajata sieltäkin osallistujia. Ehkä voi sitten toisena vkonloppuna tulla molempien sisarukset perheineen kylään :)

Mulla LA kuun lopussa, joten taitaa tulla syysristiäiset. Tai nimiäiset. Aika pienellä porukalla ajateltiin järjestää ne. En ole edes kummeja vielä miettinyt...

Menni, mulla esikoinen syntyi viikon etuajassa. Sekin on siis (onneksi) mahdollista :)
mun esikoinen on talvivauva ja loppuraskauden tarpominen hangessa oli TUSKAA! Onneksi tuli etuajassa, kun en edes 1km kauppaan jaksanut kävellä ilman, että istuin hangessa 10m välein :)
Toivottavasti kesävauvaa odottaessa loppuraskaus olis helpompi eikä olis kauheen kuuma.

Muokattu viimeksi:
Ihanaa, pitkästä aika italianpataa! Kyl oon kauan jo ajatellutkin tekeväni ja tänää hyvä päivä,kun mies iltavuorossa ja ei niin välitä tästä niin hyvä tehä itelle. :)

Liitteet

• 1422439517449.jpg
    1422439517449.jpg
    55.2 KB · Katsottu: 24
Takaisin