Tipaton tammikuu ;)

Paitsi aina ei osittaisimetys onnistu. Mun oli pakko vain imettää, kun kumpikaan ei huolinut pulloa. :D ja joskus käy niin, että vauva hylkii rintaa kun oppii pullolle.

Mutta jokainen lapsi on yksilö! :) hyvä vaan tiedostaa mitä mahdollisuuksia/riskejä on. :)

Joo totta Rosalina. Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti. Osittaisimetyshän tarkoittaa, et tulee osa rinnoista ja osa korvikkeena. Mut siis tarkoitin lähinnä, et jos on tarttis lähteä johonkin käymään. Niin kyllä voi esim.sillon hörpyttää taikka suurentaa pullon reikää. Kyllä nälkäinen vauva jotenkin syö, et voi olla äidistään edes hetken irrallaan. Mulla ei myöskään kumpikaan pojista huolinut pulloa. Mutta hörpyttämällä ja tosiaankin isompi reikä pulloon auttoi, kun oli sit pakko käydä asioilla. Usein kyl rinnatkaan eivät anna armoa olla kauaa poissa. Nim.tukoksen saanut kerran! Autssss

Vinkkinä miuten tuohon jos ei pulloa huoli tai halua siihen opettaa niin tupperwarella on hyvä nokkamuki jossa on sellainen pehmeä silikoninen nokaa. Ei tietenkään ihan pienelle sovi mutta esim puovuotiaasta ylöspäin voi koittaa siitä hörpyttää. Hampaita kun tilee se nokka on toki äkkiä järsitty rikki :) tuo on tietty vähän hintava mut vastaavia löytyy varmaan muiltakin valmistajilta.
Ja tuo on niin totta Harmony, kyllä täydet tissit äidin kotiin ajaa :) varsinkin jos on sellanen ku minä joka ei oppinu ikinä lypsämään käsin :D

Meillä on ollu Ainun nokkikset silikoninokalla, mutta vasta noin 5kk iästä eteenpäin. Kokeiltiin jos vaikka minkälaisia nokkia/tutteja, muljusivat vain vauvan suussa eivätkä tajunneet yhtään, että tässä pitäis syödä:hilarious:

Mut ei mua oikeestaan haitannut, vaikka vauvat oli tiiviisti tississö kiinni ekat kuukaudet. Ne meni niiiiin äkkiä :)

Hauska lueskella noita lokakuulaisia, kun kirjoittelee juuri plussauksesta ja tuntemuksista. Tulee mieleen omat fiilikset ja varovaisuus, kun tännekkin aloin kirjoittamaan. Ajatella miten pitkällä sitä jo ollaan, just plussattiin ja ensimäiset liittyi tänne. Kyllä vaan on aika menny nopsaan. :)

Joo älä muuta sano, kohta ootellaan ketä jakautuu ensin! Hui, ajatella. Tää aika menee loppujen lopuksi varmaan ihan hujauksessa ja kesäkuu tulee nopeemmin kuin osaa odottaakkaan.

Yleensä mä kituutan ja "masentelen" koko syksyn, se tuntuu vuoden mittaiselta!!! Nyt se meni tavattoman pian. Rakastan tätä vuodenvaihteen jälkeistä aikaa, etenkin alkukevättä ja kevättä, kun odotellaan kesää.. tää aika menee aina kuin siivillä, niin entäs nyt sitten?! Kauhean ristiriitaista ja jännittävää elämää meillä kyllä :)

Himputti äläs ny ku mä rupesin kerran lypsää käsin wc:ssä ku niin pakotti toista rintaa! Uuuuh noh mitä kävi? Heruminen alko ja kahta kauheammin pakotti rintaa. Ei muuta kuin parkkikselle ja kaasu pohjaan-----kotiin! :D

Imetys on hyvin tunteita herättävä aihe. Vielä vuosienkin päästä. Omalla äidillä tuli pieni itku kun näki mun imettävän. Hän oli potenut pitkään huonoa omaatuntoa siitä ettei ollut onnistunut.
Ja onhan sitä niitäkin jotka alusta asti valitsevat pulloruokinnan.

Miä toivon kovasti, että pystyn imettämään ja että se onnistuis. Neuvolassakin siitä mainitsin ja th sano että tehään sit sielläkin sen eteen töitä, että onnistuu. Miua on imetetty 2 vuotiaaks asti, ni ainakin imettäjän geenejä löytyy :)

Mua on imetetty aika vanhaksi asti. Oma ajatus imettämiseen on se, että haluan imettää. Mutta siinä vaiheessa kun lapsi osaa itse sanoin pyytää sitä tissiä, niin se peli loppuu viimeistään. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta joku yököttää mua henkilökohtaisesti. Ehkä ajatus siitä, että se lapsi on siinä vaiheessa sen verran iso, että pärjää jo ilmankin.

Onko kenelläkään ollut ikinä Amorion Compia kuurina? Olisin halunnut tietää, että voiko se värjätä virtsaa? Ei oikeen tunnu (ainakaan niillä hakusanoilla mitä oon käyttänyt) netistä löytyvän tietoa.

No noi keskustelupalstat on vihoviiminen paikka mistä itse lähden edes lukemaan vinkkejä imetykseen. Varsinkaan ne joissa voi täysin anonyymina kommentoida, yleensä niiltä ei tule mitään järkevää mihinkään.

En miäkään aio imettää ku korkeintaan siihen saakka kun tulee hampaita. En aio kulkea äitini jalanjäljillä :) mutta eipä miulle oo siitä mitään traumoja jääny, että oon saanu tissiä vielä kaks vuotiaanakin :)

Oon noita amorion comp kuureja syönyt useamman mutta en muista sen värjänneen virtsaa. Mitäs pakkausseloste sanoo mahdollisista sivuvaikutuksista?

Ei sielläkään ollut mitään mainintaa. Sopis kyllä hyvin siihen lääkkeen aloittamiseen kun se alkoi juurikin seuraavana aamuna kun olin illalla ottanut ekan lääkkeen. Ja siis ei joka virtsa ole värjäytynyttä, vaan lähinnä 1-2 krt lääkkeenoton jälkeen.

Neuvolassa pissanäyte oli just sitä väriluokkaa värjäytynyttä. Eikä neuvolatäti ainakaan kiinnittänyt huomiota asiaan.

Muistaakseni joskus itsekin syönyt noita kuureja ja ei ole värjännyt.

Voikohan hormonit vaikuttaa tähänkin asiaan..

Takaisin