*The Maaliskuu*

Tää ajankulun utopistinen vääristymä ainakin omassa päässä on jotain niin omituista....Mammasmurffille syntyi jo lähes 2vkoa sitten vauvat?! Onko siitä jo niin kauan oikeasti?? :grin
Sitten toisaalta, aika matelee niiiiiiin ettei meinaa hermot pysyä kasassa. Jotenkin ristiriitaista tuo aika-käsite...ja ei kyllä varmana helpota vauvan synnyttyäkään! Muutakuin yhtäkkiä sitä vain havahtuu että se vastasyntynyt onkin muuttunut itsepäiseksi taaperoksi..vaikka välillä unettomat yöt ja ikuiset imetysrumbat tekevät päivistä varmasti pitkiä ja loputtoman tuntuisia....

Ehkä parempi mennä nukkumaan jotta huominen tulee nopeampaa :wink

Samaa mieltä.

Me kans tehtiin vaunulenkki aurinkoisen päivän kunniaks. Tosin meillä jäi tutti kotiin, hyvin nukkui koko vaunulenkin. 3v isoveikka halusi työntää vaunuja tietenkin.
Meillä vauva arki alkanu hyvin. Välillä väsyttää. vauvan varpaat ihastuttaa kummasti.
Ja uskokaa tai älkää mut mulle iski uus vauvakuume..

Viikonloppuna aloitetaan sukulais kierrokset. Kaikki haluaa katsoa uutta tulokasta.

Aijai, kohta kampaaja :joyful: Seuraavaan kertaan meneekin sitten varmaan jonkin aikaa...

Tänään aamulla vein miehen töihin ja ajattelin samalla nopeasti käyttää auton autopesussa. Lopputuloksena, pesulinjasto jumittui ja autopesu ei toiminut mun autolla ollenkaan! Tuli pelkät esipesusuihkut ja sen jälkeen auto rullasi loppulinjaston ilman, että mitään tapahtui. Ihan pikkaisen hiiltyneenä menin sitten kassalle ja sain toki uuden pesun ja nyt on auto (melkein) puhdas. Jos jotain positiivista, niin autopesun oston mukana sai levyllisen Fazerin uutta suklaata :grin

Nane, onnittelut minultakin vielä pikku-tyttösestä! Olen ihmetellyt, miten niin nuori kuin sinä, voi odottaa iltatähteä... Nyt alkoi naurattaa kun luin että vauvakuume iski jo.. ja teillähän on vielä vähemmän päiviä plakkarissa kuin meidän pikkuoravilla!! :grin Hih, antaa mennä vaan!! :wink

Sanoja, mistä uudesta Fasusta olikaan kyse?? Tiedän sitten mitä tilaan ensi kauppareissulla.. :p

Siitä popcorn-suklaalevystä! Sain sen jo muutama viikko sitten autopesusta silloinkin, olin vähän skeptinen, mutta hyvin upposi! :)

Olipas taas nautinnollinen yö kun kahden tunnin välein sai nousta pissalle ja tuntuu et ei saa henkee ku suu on niin kuiva :wtf:. Onneks mies on kotona ni saan nukuttua päikkäreitä tänään. Nyt on ollu viimeisen parin päivän aikana muutenkin ihme selkäkipuja mitä ei oo ennen ollu. Rupee tuntumaan ettei pysty enää missään asennossa olemaan viittä minuuttia pidempään. Flunssa alkaa onneks pikku hiljaa helpottaa. Miehen mielestä huvittavaa ku oon jo jonkun aikaa toivonu synnytyksen käynnistyvän ja nyt lähes rukoilen ettei käynnistyis ku en haluu ees kuvitella miltä tuntuis ponnistaa tässä olotilassa. Toivottavasti helppaa perjantaiksi.

Täällä on jonkinlainen loppusuoran epäusko menossa, pahoittelen, että tulee tällainen valitusviesti... Ollaan nyt viikon yliajalla (41+1) ja usko alkaa loppumaan, että tämä tästä itsekseen osaisi käynnistyä. Kyllähän raskaus taidetaan katsoa vielä normaaliaikaiseksi 40+/- 2 viikkoisenakin, mutta kun en ollut henkisesti yhtään varautunut tähän ylimenoon, niin on vaikeaa vain malttaa rauhassa odotella. Esikoinen tuli 40+1 viikolla ja tämän nykyisen kohdalla jännättiin jo monta viikkoa ennen laskettua aikaa, että päästäänkö supistuksista huolimatta turvallisille viikoille asti. No päästiin!

Vanha ystävä, joka on shindo-hoitaja, kävi eilen veivaamassa varpaitani ja painelemassa jalkapohjasta meridiaanien päitä käynnistymisen houkuttelemiseksi. Illalla sitten näyttikin hetken lupaavalta, kun tuli tunnin ajan oikeaoppisesti kipeitä, vaikka vielä melko lieviä, alaselästä nousevia supistuksia. Pettymys oli kyllä sen mukainen, kun loppuivat kuin seinään. Vähän vastaavanlaisia on toki ollut satunnaisesti pitkin viikkoa, mutta näitä tuli kuitenkin nyt vähän enemmän putkeen ja olivat eri tuntuisia, lupailivat kunnon polttoja. Mutta ei... Sikäli jännä huomata, miten herkästi pienikin stressihormonimäärä voi häiritä supistuksia: alaselän polttoja oli tullut putkeen muutaman minuutin välein oikein asiallisesti ja ilmoitin meidän lapsenvahdille, että jotain tapahtuu, mutta kun hän vastasi, että voisi halutessani tulla meille varuilta nukkumaan, niin muutamissa sekunneissa supistuksen loppuivat kuin seinään. Ajatuskin siitä, että joku ulkopuolinen tulisi siinä tilanteessa meille, sai ilmeisesti stressitasot nousemaan. :woot: Pikkuisen herkkää... Ja sitten päälle itkukohtaus, kun huomasin, että tähän tämä tyssäsi.:wacky: Ei ole ihme, että viimeiset kaksi viikkoa flunssaisena ja uhmaikäisen 2,5 -vuotiaan kanssa eivät ole olleet omiaan laskemaan kroppaa rentoon ja stressittömään käynnistymiseen...

No, nyt lähden neuvolaan, katsotaan, mitä siellä tuumataan...

Eiköhän nämä viimeiset viikot koettele ihan jokaikisen odottavan naisen hermoja, on oikeus valittaa. Etenkin, jos menee yli! Se on epäilemättä ihan kamalaa. Mua kun ahdistaa jo nyt (37+6), voispa tää jo syntyä. Liikkeet ja muljuaminen sattuu ihan kamalasti vatsaan, niin paljon että laittaa usein itkuksi ja tulee paha mieli siitä, että kun eihän se vauvan vika ole mutta kun vaan sattuu!

Eilen miehelle totesin, että on tullut muutama raskausarpi, niin arvaatteko vastauksen? "Kyllä se perse vielä siitä repeää!". Mun oli pikkupakko kysyä, että millä tavoin tämä nyt sitten tsemppaa mua ja hänen mielestään se oli kannustava, että kyllä vielä jotain muutakin tapahtua. Hetken hiljaisuuden jälkeen oli kyllä pakko hymyillä, kyllähän se miestenkin hermoja varmasti koettelee, kun kotona odottaa vaimo, joka valittaa kaikesta kun on paha olla. Parhaansa varmasti nuo puolisotkin tässä tekevät.

Mä olen kans kuullut noita "perse vielä repee." Ja ei pysty synnytyksen jälkeen heiluttaa peittoa ku on "tuulitunneli" tai jotain sinnepäin.... siis ihan vitsillä on mies heittäny ja lopulta ollaan kyllä yhessä naurettu..... vaikka noissa ei oo mitään hauskaa!:hungover: tosin en ihmettele yhtään vaikka mies välillä heittää ilmoille tollasia letkautuksia, oon ollut hetkittäin aika hirveä valittaja ja kitissy ihan turhasta:angelic::grin

Tosiaan viimeisiä viikkoja viedään ja olisi mukavaa mennä kampaajalle ennen synnytystä. Oma kampaaja vaan lopetti toimintansa, joten tässä sitä ihmetellään mistä saisi yhtä hyvän tilalle. Voisiko leidit suositella hyvää kampaajaa pääkaupunkiseudulta? Olisi kiva mennä kampaajalle ja pyytää uutta ilmettä pelkäämättä, että lopputulos muistuttaisi omaa mummoa. Tai että menee ihan kuvan kanssa kampaajalle ja miehen mielestä lopputulos on 70-luvulta :grin Ja jos hinta olisi vielä kohtuullinen niin hyvä olisi eli ei tarvitse olla mikään extrakallis luksuspaikka.

Millä menet/menit synnyttämään? Itsellä matkaa on reilu 60km ja ollaan päädytty että taksilla mentäis mutta jos oikeen kiire nii sitten lanssi tai ukko ajaa autolla. Mulla itellä vaan tuntuis helpoimmalta jos joku muu ajais ja mies ois turvana siinä vieressä :happy: aiempaan synnytykseen ei ollut mitään kiirettä niin mies ajeli hissukseen mutta silloin matkaa oli 80km ja asuttiin eri paikkakunnalla.:)

Neuvolassa infottiin het alussa että lanssin saa täällä tilata vaan jos on suunnilleen pää kainalossa, koska ei saa heitä "turhaan" ajeluttaa. Asutaan pohjanmaalla ja synnäri n.40km päässä...muuten pitää tilata taxi tai taxi missä on mahdollisuus maata tai hommata kuski. Eikä ees saa lähtee synnärille, jos ei oo saanu sieltä lupaa tulla:meh:. Vitsailtiinki jo miehen kanssa että pian saa varmaan synnyttää täysin kotona ku kaikessa kunta säästää ja ei saa ees lähteä synnyttämään ilman lupaa, varmaan se kätilö osaa arvioida tilanteen puhelimessa:bored: mutta kai h-hetken tullen osaa sitte arvioida tilanteen itsekkin:smiley-ashamed004

Meillä kans joku 40km (n. 30min) ajomatkaa synnärille ja varauduttu siihen että mies vie. Esikoinen onneks niin ei pitäis olla kiire. Lanssi tulee kuitenkin hitaammin vaikka miehelläkin se vajaan puolen tunnin työmatka olis tehtävänä.. sen verta oon käsittäny (/taottu mun päähän) et taksit ei kovin mielellään lähe ajeleen raskaanaolevia synnärille. Vaikka taksin tulo tänne kestäis kans aika kauan. Mielummin sit naapurille soittoo jos miehellä este tai autossa ongelma...

Meillä on noin vartin ajomatka sairaalaan, ja miehen (meidän) työpaikka 5 minuutin ajon päässä kotoa. Tarkoituksena toki mennä omalla autolla, mutta hätätilassa taksi sitten.

Me mennään taksilla synnärille. Meistä kahdesta minä olen ainoa kuski eli miehellä ei ole korttia ollenkaan. Joten taksi on ainoa vaihtoehto. Matkaan menee noin 15min.

Meiltä n.25km synnyttää. Omalla autolla tarkotus mennä.Mie kans oon saanu sen kuvan ettei taksit mielellään kuljeta synnyttämään,etenkää jos vedet ei oo menny,mut kaipa se on kuskistaki kiinni.

Meillä on synnärille matkaa 35 km, saman verran minuuteissa. En oo oikeastaan edes miettinyt muita kulkuvaihtoehtoja kuin että mies vie. Tosin hän oli sitä mieltä että pitäis hakea taksin numerot valmiiks. En vaan itse usko että niin kiire lähtö tulis etteikö mies ehdi tuleen töistä (puoli tuntia) ja siitä körötellä sairaalaan (toinen puoli tuntia). :)

Meillä siis muuten kilometreinä matka sairaalaan on ehkä 8 km, mutta pitää ajaa kaupungin läpi...

Jos tilaa taksin, ja oottaa sitä pihassa, niin voiko se muka kieltäytyä sitten viemästä sairaalaan? Eikö siitä voi taksikuski saada vaikka jonkun heitteillejättösyytteen, jos ei suostu ottamaan kyytiin? Kuljettaahan ne kaikenmaailman känniläisiäkin päivät pitkät...

Takaisin