*The Maaliskuu*

Myötätuulia supistuksiin Kajijuan!

Mulla ei losahtanu tänään lenkillä kuin vesi lenkkarin sisään, kun epähuomiossa rapakon kautta oikaisin kotipihaan.. Yritin kyllä etsiä kaikki lähimaaston ylämäet, joita kävellä. Ei vaikutusta vielä, huomenna tietty lantiot kipeänä vaan.

Me oltiin katsomassa Salpausselän kisoja, maastohiihtoa ja kun noustiin katsomosta miesten hiihdon jälkeen, tulvahti pikkarit täyteen nestettä. No itte tietty megatoiveikkaana, niin paskat. Kamala määrä vaan valkovuotoa ja kaikkea muuta sekalaista nestettä :D

Eikä nyt tuntuu siltä et olis flunssaa pukkaamassa :dead: aamulla kun heräsin niin nokka tukossa ja nielussa semmonen kumma tunne et kurkku olis tulossa kipeeksi ja alaselkää jomottaa. Nyt en tosiaankaan tähän kohtaan ky kaipais mitään flunssaa kun synnyttämään pitäis päästä viimeistään viikon päästä :sad001

Mitäs te muut muuten ootte vastannu ihmisille, kun ovat kysyneet miten on raskausaika mennyt ja miten ootte voineet? Mä jostain syystä (varmaan perisuomalainen tapa) vastaan aina että ihan hyvin on menny ja aika normaaleja oireita, koen voineeni hyvin. Ja sitten mies täydentää, että no olithan sä sairaslomalla pari viikkoa jne. jne. :) Jotenkin ei muka kehtaa valittaa, että onhan tää nyt jo tässä vaiheessa ihan perseestä :grin

Voi ninnuli, toivotaan että tauti menis ohi ennenkö kunnolla alkaa! Nyt vaan lämmintä juomaa ja huivi kaulaan <3 Mulla tuntui viime viikolla kahtena aamuna kurkku kipeeltä mutta sain sen jollain tahdonvoimalla meneen ohi ja pidin siis kaulahuivia kaulassa yöt ja päivät, siitä tuntuu olevan apua tuossa ihan flunssan alkuvaiheessa.

Ja Sanojalle, niin sama juttu täällä että vastaan aina että voin hyvin ja hyvin mennyt, ihan normaalisti :D Ja sit kun alan tarkemmin selittään niin tulee vähän tarkempaa infoo ;) Mutta oon silti kyllä oikeesti itse sitä mieltä että hyvin mennyt, pystyin kuitenkin oleen töissäkin ihan loppuun asti vaikka pari (lyhyttä) saikkua siinä välissä olikin. :)

Kysyttäessä aina voinu tosi hyvin ja tää raskaana olo kuulemma sopii mulle:joyful: joopa joo..... siis alkuraskaus meni ilman wc pöntön halailua ja voin oikeesti tosi hyvin, mutta sitte viikolta 25 --> rupes kyllä saikkua pukkaa ajoittain ja lopulta jäin pois töistä 5vkoa ennen äippälomaa ku alaselkä meni... nyt nukun suht hyvin ja voin kohtalaisen hyvin...mutta kyllä mä kovasti odotan että voisko tää vauva jo tulla ulos, tahon oman kropan takas, halun nukkua mahalla, haluan lähtee lenkille ym!:arghh:

Minä kyllä sanoin kaikille suoraan että ihan kauheeta!! Tupla- vauvat, tuplavaivat. Mutta loppuvaiheessa alko jo harmittaa se, että kaikki vaan kauhisteli ja saatto sanoo jo valmiiks et "on varmaan tosi kamalaa". Olisin halunnut että MINÄ saan valittaa ja muut kannustaisivat ja sanoisivat että ihanaa kun tulee vauvoja!! Kyllähän sitä sympatiaakin on kiva saada, mutta kun yhden vauvan odotus kirvottaa aina hymyjä ja onnitteluja niin kaksosista sai kauhistuneita ilmeitä ja voi ei!-kommentteja. Ei ollut kivaa. :sad001

Täällä kans korvat heiluen huikataan tutuille ja esim.miehen vanhemmille että hienoo on ja kaikki hyvin. Miehen äiti siis soittelee viikottain ja kyselee...en halua vanhoja ihmisiä huolestuttaa turhaan kun tiedän kuinka ne sitten stressaa jos jotain avautuu.
Oma äiti, siskot ja ystävät saa kyllä koko totuuden :D

Mä oon pyytäny kaikkia ystäviä veikkaamaan vauvan syntymäpäivää ja lupasin eka ilmoittaa sille joka arvaa oikein hehee...;) ekat veikkaukset alkaa perjantaina, saas nähdä kuinka käy. Kauhean positiivisesti kaikki veikkaa että tää tulee viimeistään laskettuna 19.3., itse veikkaan 21.3.(kevätpäiväntasaus)
Onko muilla veikkauksia tai toiveita päivän suhteen?(toki sais syntyä NYT mutta ei kukko käskien laula :D )

AadaEveliina, täälläkin kerätty vastaavanlaista listaa. Saatun noin 25 arvausta. Listaan kerätty päivän ja kellonajan lisäks sukupuoli (jännää kun selviää oikeesti vasta siellä!) ja mittoja. Kiva nähdä kuka osuu lähimmäks. LA 17.3 ja veikkauksia tuli kuitenkin ajalle 28.2.-1.4. Itse kans sanonu et vasta 21.3... :)

Noista veikkauksista, ni itellä jännä tunne että olis 38+3, eli tällä vkolla:grin mies veikkas että 41+2...toivottavasti ei mee nii pitkälle:inpain: muut on vaan veikannu että menee yli tai käynnistetään.

Tänään alko päivä tosi kurjasti...päätin olla ahkera ja imuroida auton. No menin sitte vanhemmille ja sain hommat hoidettua. Johtoa irrottaessa sain hirveen sähköiskun käteen, olin menny koskemaan johtoon missä suora sähkö!! Heti menin maate ja rupesin kokeilee tuleeko liikkeita ja niitä kyllä tuli. Soitin sitte äippäpolille ja pääsin käyrälle. Kaikki onneks hyvin:) käsi vieläki kihelmöi:hungover:

Pitäis varmaan joskus vastata niille kysyjille, että tällä hetkellä peräpukamat ei kauheasti vaivaa, suonikohjuja on häpyhuulissa, suoli toimii vaihtelevasti, pissa valuu pöksyihin eikä tässä ole edes vielä synnytetty...

Mietin hauskahymiötä vai sympatiaa, ei ole Sanoja tarkoitus olla epäkunnioitettava mutta niinhän se usein on että ihmiset kyselee mutteivär useinkaan ole tottuneet tai valmistautuneet kuuleen totuutta... tsemppiä vaivoihin kaikille! :Heartbigred

Ekasta sanoin vaan kaikille aina hymyillen et hyvin on menny mut tällä kertaa oon kyl ihan rehellisesti antanu tulla kaikki jopa niille hyvän päivän tutuille. Yks sanoski et kiva et joku kertoo joskus sen totuudenkin. Oon kyl sen valitus virren jälkeen maininnu et esikkoa odottaessa ei ollu oikeestaan mitään et silloin oli paljon helpompaa.

Mulla veikkailtiin vauvakutsuilla milloin syntyy ja eka arvaus olis huomiselle. Mun äiti veikkas 13.3 ja silloin on mahdollinen käynnistys (saatu lupa käynnistykselle jos on tilaa). Viimeinen arvaus meni sinne 21.3.

<3 Tsemppiä täältäkin vaivoihin! En oo kysellyt veikkauksia syntymäpäivän suhteen mutta ystävät ja sukulaiset on sanoneet tässä jo paria viikkoo aiemmin että nähdään ens viikolla ellet jo synnytä ym.eli kaikki tuntuu olettavan että tulee etuajassa. Itsellä hyvin vahvat fiilikset että yliaikaiseks menee ja paljon...!

Hui Nodde! kyllä sitä iteki säikähtäis jos sais iskun...

Ostin tossa auton liikkeestä(ei siis uus vaan vaihtoauto) ja siitä meni samantien akku. Noh myyjä sanoi että kokeile antaa virtaa tms...ai vähänkö hermostuin ja sanoin sitte napakasti että "näytänkö siltä että alan tässä tilassa leikkimään akulla?!". Vedin siis pienimuotoiset kilarit, myyjä tuli meille antamaan virtaa, auto takasin liikkeeseen, ja tarkistus+uusi akku ilmaiseksi. Toki autossa 2v titaanitakuu mutta siihen ei kuulu akku ja muut vastaavat kuluvat osat. Sain kiroiltua 250€ laskun ilmaiseks :D
Dont mess with the pregnant lady!
En vaihda edes lamppuja tällä hetkellä, en uskalla.

Joo tulee täälläkin suunnalla kyselyjä et kuin on menny ja ihan rehellisesti vastan kaikista vaivoista ja todennu ettei raskausaika oo mulle tehty.
Nyt on lähinnä alkan ärsyttää "anoppi" kun se sanoo yhden puhelun aikana n. Kymmenen kertaa et eletää jännittäviä aikoja...No shit,mut ei siitä paasata tartte. Tänää kysy et ei oo vissii alkan mitää oireita tulee,no eipä me oltais syntyärikahveelle tultu,jos jotain olis alkan tapahtuu :banghead:
Mä tänää pesin kaikki meidän ikkunat sisältä ja ulkoa,harjattii ja pestii pihan laatoitus,kun oli niin hieno ilma,lisäks terassia laittelin kevät kuntoo ja pyykkiä pesty. Eilen siivosin koko kämpän muuten. Jospa kohta pääsis synnyttää...in my dreams. Laskettu olis 17pvä eli aikaa on vielä ja oma veikkaus kääntyny yli ajalle parilla päivällä.

Minäkin pääsin kunnolla tänään ulos ekaa kertaa!! Tehtiin huima 1km kävelylenkki koko perheen voimin, pikkuoravatkin pääsivät siis testaamaan upouusia Bumblerideja mitkä ostettiin. :Heartblue:Heartblue Eivät tykänneet hirveesti pukemisesta ja kantokoppiin laittamisista, joten jouduttiin ottaa tutit suuhun ettei ois tullu huutolenkki. (Ovat syöneet vain kerran pari tuttia aiemmin, mutta hyvin pysyi suussa vaunulenkin ajan.)
Mutta tuli tunti ulkoilua kun hitaasti hipsittiin lenkki, 2-vuotiaskin käveli reippaasti itse ja otti välillä juoksuspurtteja ja välillä käveltiin käsikädessä ja luettelin mitä automerkkejä ohi ajaa. Meillä minä joudun hoitaa tämän autoihin tutustuttamisen kun miestä ei niin kiinnosta.. :wink :iroc

Aamulla kävin antaa vikat verinäytteet, ja ip lääkäri soitti että tulehdusarvot on laskeneet hyvin ja hb noussut kivasti, 114 nyt kun viime viikolla vielä 78. Ja sen kyllä huomaa, tänään on ollut paljon parempi olo ja aurinkokin paistoi. Ihana päivä!! Eka laatuaan synnytyksen jälkeen ja siitä on nyt 12pv. :smug:

Takaisin