The Lokakuu

Se 3kk rasvaus"kielto" perustuu siihen, että jos vauvan iho on hyvä, sen omaa kosteustasapainoa ei kannata sekoittaa turhalla rasvaamisella. Iho ikäänkuin oppii huoltamaan itseään jos siihen ei puutu.

Mutta esimerkiksi mun esikoinen on rasvattu perusvoiteilla jo 4-viikkoisesta lähtien, koska hän on (vanhempiensa tavoin) atoopikko.
 
Esikoisen vauva-aikana luin jonkun tutkimusen (sori linkki ja kunnollinen viittaus puuttuum, kun en yhtään muista mistä luin), että talkin olisi tutkittu olevan liitännäinen astman kanssa ja suositeltiin tavallisen perunajauhon käyttöä talkin sijaan. Sen vähän, mitä meillä tarvittiin, tuntui toimivan.
 
Mites muuten on jos kummi ei pääse paikalle niin mitäs sitten? Luin että pitää olla todistaja tilalla. Mitäs se sit todistaa? Vai pitääkö valita joku muu kummiksi?
Jos tosiaan kummiksi valittu ei pääsisi paikalle niin se ei estä hänen kummiuttaan vaan tilalla on vain sitten ristiäisistä todistajat :) meillä on kyllä kolme kummia tulossa, että toivon mukaan joku sentään on paikalla :wink
 
Meidän tytöllä oli ihan superkuivat kintut, laitoin parina iltana vauvarasvaa ja ny on taas hyvät! Talkkia laitoin tänään myös niskapoimuihin (kaadoin kädelle ja levitin) kun iho kans rullautuu sieltä. Kynnet leikkasin, ei ollukaan niin vaikeeta ku luulin :)
 
Vau.fi etusivulla oli synnytysvideo. Uskalsitteko katsoa? Oletteko käyneet katsomassa netistä muita videoita?
Hämmästyttää edelleen miten paikat voi ikinä palautua normaaliksi tuon jälkeen vaikka jo yhden itsekin synnyttänyt..kyllä se naisen keho on vaan ihan uskomaton! :D
 
Oon katsonut perhevalmennuksessa synnytysvideon, joka oli tosi iisi ja sitten tuolta vauvamatkalla.fi sivustolta (hus) noita videoita. Pitääkin tsekkaa vielä tuo, kiitos vinkistä. Ei vaan viitsi järkyttää yötä vasten verkkokalvoja :D
 
Ai niin, ja tietty kaikki jaksot toisenlaisista äideistä :D onhan siinäkin synnytysvideota kerrakseen :wink
 
Mitäs on tämä vauvarasva? Meillä on ceridalin öljyä ja tuntuu et jalat ei kosteudu sillä millään.
 
Ihotautilääkäri muuten sanoi, että supermarketeista ostettavat vauvarasvat voivat tehdä enemmän hallaa kuin hyötyä. Että jos tuntuu, että ihoa on rasvattava, parempi tehdä se perusvoiteilla (apteekin) tai öljyillä.

Meillä atoopikon iho on kuin samettia MiniDerm -perusvoiteen ansiosta! Suosittelen! Mutta tosiaan, ihoa ei kannata pieneltä rasvata ellei iho ole selkeästi tosi huonona.

Ceridalin öljy on tosi monikäyttöistä kyllä. Itse olen laittanut öljyä myös kylpyveteen. Kuiva iho imee kosteutta parhaiten hieman kosteana, joten paras hetki öljyämiselle tai rasvaamiselle on juuri kylvyn jälkeen.
 
Oliko tässä ketjussa puhe siitä kyselemisestä, että joko joko? Siis voi helvetti, anoppi soitti äsken että peruuko illan menonsa, että syntyykö vauva tänään. Hän siis hoitaa esikoista synnytyksen koittaessa.

Mitä tuohon voi vastata??? "Joo tänään se syntyy kello 18:12, että jos siihen mennessä olet kotona niin olis kiva."

Mulla on, kuten esikoisenkin vikat raskausviikot oli, hermo aivan v***n kireellä. Ainoa ihminen, joka mua ei ärsytä on mun mies. Esikoinenkaan ei tietenkään varsinaisesti ärsytä, mutta huomaan kyllä etten jaksaisi kiukuttelua.
 
Täällä aloittaa anoppi jokaisen keskustelun kysymällä onko mitään ennakoivia oireita. :mad: Siis mitä merkitystä niillä on, kun en minä ennakoivien perusteella kuitenkaan ole viemässä esikoista heille hoitoon. Oltais jo monta kertaa hälyytetty he, jos ennakoivien / valmistavien oireiden perusteella toimittais... Mä yhä vaan sanon, ettei tunnu missään.

Mulla kyllä mies ärsyttää, kun se ei oikein ymmärrä mun tuskaa näiden oireiden kanssa... Ja, jos on jokin menkkajomoilu on päällä huomaan helpommin äyskiväni esikoiselle ja sitten on morkkis siitä. :sad001
 
Mun anoppi ei ole pariin viikkoon ottanut mitään yhteyttä. N 3 vk sit kun nähtiin, hän kysyi päivämäärää 5 vk:n kuluttua, että synnytänkö juuri silloin kun hänellä olisi muuta ohjelmas. Repesin valtavaan nauruun, niin koominen se kysymys oli. Kertaakaan emme ole edes puhuneet, että heidän apujaan missään välissä kaipaisimme... Niin on anopit erilaisia..
 
Mua vaan ärsyttää kun oma äiti on sellainen hössöttäjä, että harva se päivä soittelee kuulumisia ja onkos niitä polttoja jo ollut... Kyllä varmaan sitten ilmoitellaan, jos lähtö tulee ennen ensi viikon sektiota.. Muutenkin stressaa, että jos synnytys nyt lähteekin käynnistymään ennen sektiota ja miten pärjäilee tuon kasvaimen kanssa tässä samalla. :shifty:

Onkos täällä muita suunniteltuun sektioon meneviä?:anyone Pari synnyttäneistä on vissiin synnyttänyt sektiolla. Olisi kiva kun olisi oma ketju kun nyt on ihan eri fiilikset kuin alatiesynnytystä odotellessa. :sad001
 
Se olis sitten torstaina laskettu aika! Äkkiä nää viikot meneekin!:nailbiting: Tänään olis tarkotus käydä kirppiksellä metsästämässä unipussia, kun mieleistä ei oo vielä vastaan tullu. Ja esikoiselle collareita koti käyttöön..
Ja mä niin toivoisin että putkimies tulis käymään tällä viikolla, että saatais seinäpatteritkin lämpiämään. Tähän asti on siis pitäny lämmittää taloa leivin uunilla ja keittiön pikku uunilla+apukeittiössä on sähköpatteri.. keittiön uunia tarvittaessa lämmitetty 2x päivässä. Niin ja tuolla remppa puolella on eteisessä ja wc:ssä sähköinen lattialämmitys päällä. Nam.
Vauvalle tällä hetkellä mökki ois vähän viileä, onneks ei oo ilmotellu tulostaan mitään.:happy:
Nyt kesäkurpitsa veneitä tekemään ruuaksi, kun esikoinen nukkuu. Niin, ja illaksi tyttöjen saunailtaan:cat:
 
Meillä oli kovassa kulutuksessa ceridal, sillä sai myös hyvin päänahan karstaa pois. Yliaikainen kun oli, sitä riitti. Miniderm ja hautumiin talkki tai bepanthen. Jos iho aukeaa hautumaan kohdasta, ei suositella laittaa talkkia, vaan jotain voidetta joka suojaa ihoa, esim. Bepanthen. Liberon jutut mitä saatiin sairaalasta mukaan ei oikein sopinut meijän pojalle.
 
Tämän päivän oon vaan makoillut ja silti paikkoja särkee ja olo on kipeä ja väsymys ihan tajuton. Tavallista kipeämpiä suppareita tullut muutama täs pötkötellessä. Oikea korva lukossa, nenä valuu ja yskä on järkyttävä. Oon niin ylikypsä tähän olotilaan et mä en enää jaksa edes toivoa synnytyksen alkamista. Minä vain tyydyn tähän olotilaani ja tässä maataan mahan kera saletisti vielä 3 viikkoa.
 
Mun vanhempani ilmottivat että heillä oli tässä lokakuun loppupuolella ollu suunnitelmissa ulkomaanmatka jonka sitten peruivat kun saivat kuulla jälkikasvusta. En minä synnytykseen heidän apuaan tarvitse ja vauvauutisethan olis kai ihan kiva ottaa vastaan iloisesti tissutellen viinitilan ravintolassa...
 
Takaisin
Top