The Lokakuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ceridalilla saatiin jo sairaalassa opetusta että lähtee hyvin kuivemmat kakat pepusta pois ja totta se on. Kotiin ostettiin siksi myös sitä!

Täällä ei ole kans eilisestä energiasta tietoakaan tänään. Aamulla heräsin jo klo 05 sitte notkumista aamuun klo 0730 asti, jolloin sai onneksi vielä nukuttua reilun tunnin. Katsonut tässä parasiittihotellin jaksoja ja syönyt. Niin ja odottanut josko typy haluaisi jo tulla tervehtii. Turhauttavaa tää väsy..

Mä oon kans ollut ihmeen väsynyt ja oon kyllä sitten nukkunutkin! Toivoen että ens yönä olis lähtö, paras nukkua varastoon. Ihan jees, kun se tulppa irtos eilen niin tänään on ollut koko alakerta (häpyliitos, luu, tms) tosi kipeenä ja kävely on ollut sellasta hidasta vaappumista. Suppareita edelleen mut ei vielä kunnolla kipeitä :/ Alkais jo!!

Täällä kans kävely ja välillä myös istuminen ollut vaikeaa. Mitään vuotoja ei oo, vauvan liikkeiden tunnustelua kun kuvittelin niiden jo yöllä lopahtaneen. Tää 24 kertaa vessassa käynti vrk ssa alkaa olla hermoille liikaa. Isolla hädällä taas tänään varmaan seitsemän kertaa. :D soriiiii!

Koko päivän vatsa ja alaselkä kipuillut.. Äsken tais tyhjentyä koko suoli vetenä. Vauva ollut pari edellistä päivää hieman tavallista hiljaisempi, mutta tänää liikkunut niittenki päivien edestä. Huomenna aamulla neuvola, kuinkahan sitä osaa herätä ku tottunu nukkumaa tai ainaki makoilemaa sängyssä ainaki kymmeneen :D

Ihan ei menny tänäkään päivä suunnitelmien mukaan.. heräsin kun herätyskello soi, pistin sen hetken kuluttua pois ja aattelin et kohtahan se esikoinen kuitenkin kömpii mun viekkuseen kanssa. Kyllä kömpi, n .45min päästä! Ja yltäpäältä pissassa! eli nukuin niinkuin rokuliin. Oltiin anopin kans sovittu et vien neuvolan ajaks pojan sille hoitoon, joten aattelin et kerkiän vielä viemään pojan anoppilaan, ku jätetään aamupala välistä ja poika sais siellä sit syyäkseen. Eikun äkkiä vaatteet päälle, koira vapaaks ulos ja kohta kutsu sisälle ja Sillävälin laitoin meidät lähtöön. Autokin starttas oikein mainiosti, mutta parin sadan metrin päästä alkoi öljyn merkkivalo vipattaa ja sitten se jäikin siihen palamaan. Eikuin auto seis ja puhelua isännälle taas... Miks näitten autojen pitää tehä tenät just mun kohalla? Ja vieläpä neuvola aamuina? Miksi, oi miksi...? No.. huomenna sitten uudella yrittämällä neuvolaan.

Mies päästi ensimmäisen (tuskin viimeistä) sammakon suustaan eilen. Kysyi, miten voin olla niin väsynyt, vaikka kerroin nukkuneeni viime yönä hyvin? Jep jep, jos olen nukkunut yhden yön hyvin (eli saanut nukuttua yli kolme tuntia putkeen) ei ehkä poista sitä väsymystä, mikä tulee kolmen viikon valvomisista. Argh! Toki meillä tyttö on nukkunut suht hyvin, mutta yöt on silti mitä on imetysten ja vaipanvaihtojen kanssa. Hyvä se on miehen puhua, kun nukkua posottaa kymmenen tuntia yössä eikä todellakaan herää vauvan itkuun öisin... Taitaa olla niitä asioita, joita vain äidit ymmärtää ;)

Mahtaiskos Snipu lähteä pian synnärille jos vatsa toimi turhankin tehokkaasti ja on noita juilimisia.. :)

Sisäpukeutumisesta vielä, vastasyntyneellä kannattaa pitää aluksi ohutta pipoa päässä sisällä ja käsissäkin voisi olla ohuet tumput tai kärjelliset bodyt/potkarit. Lämmönsäätely on niin olematonta pienillä, siksi. Tää oli monelle varmaan selvää mut kirjoitin nyt kuitenkin.

Tsemppiä Aino, oli hölmö möläytys mieheltä. Toivon mukaan vaipan vaihtoja ei tuu paljoa öisin, itse vaihtelin vaan jos siellä oli varma kakka tai tuli läpi eli käytännössä harvoin. Väsymys tuntuu olevan kroonista aluksi ja onni niille kenen vauvat nukkuu jo pienenä yöt läpeensä.

Mies möläyttelee täälläkin harva se päivä. Yritän olla että en vaatisi häntä tekemään asioita vaan tajuaisi itse tarttua hommiin. Mikä on toiminut ihan hyvin. Hän kuitenkin käy töissä. Kuitenkin ihmettelee että miksei mulla ole aikaa laittaa tiskikonetta päälle päivällä tai vaikka haravoida..vaikka samalla sanoo että munkin pitäisi nukkua kun vauva nukkuu. :) Ei mitään logiikkaa. Kyllä mä päivällä muutakin teen kuin nukun, en ole koskaan vaan pitänyt siivoamisesta.

Taitaa olla vaan haaveita synnärille lähtö. Vatsa kyllä tänäänki vielä toiminu hyvinkin tehokkaasti, mutta muuten ollut ihan normi olo. Noo eiköhän viimeistään 4 viikon päästä neiti oo täällä :) Alkaa kyllä synnytys olla joka päivä aamusta iltaan mielessä. Miten sitä onki näin malttamaton vaikka ei tässä oikeesti enää oo pitkä aika siihen verrattuna mitä tässä jo odoteltu :D

Mä jaksan koko ajan vaan miettiä että pysyis vaan sisällä vielä kun olis tuota tekemistä. Isännän kanssa juteltiin eilen että perjantaiaamusta lähtien saa tulla milloin tahtoo mutta torstaina on vielä niin paljon tehtävää. Kissan hammaslääkäri, huoltomies tulee laittamaan astianpesukoneen ja vaihtamaan keittiön hanan, parit huonekalut on tulossa huomenna ja mun sohvapöytäni maalikin on varmaan jo vihdoin kuivunut. Eli kun perstaina kalenterissa lukee 40+0 niin sitten vasta saa tulla. Olo on inhottava ja epämukava mutta joka aamu kun supistelee niin sitä toivoo että eivieläeivielä odota vielä pari päivää...

Mulla on ihan vastakkainen meno täällä :D Kaikki mitä vois tehdä on tehty, jopa siivouksen suhteen! Vaikka normaalisti oon aika laiska siivoamaan.. Tosin ikkunat oon jättänyt rauhaan kun pari viikkoa sitten melkein tipahdin jakkaralta alas. Sais siis tulla jo! Torstaina on laskettu aika, toivotaan että kaveri olis vähintään täsmällinen.

Kävelyt ja kaikki touhuaminen aiheuttaa mulle niin kovat kivut et päätin ottaa vaan rennosti tämän loppuajan. Oon tässä jo monta päivää makoillu, neulonu ja katsonu äidin kans leffoja ja rikossarjoja :D. Kyllä se vauva sieltä tulee, mut kikkakolmosia synnytyksen jouduttamiseen en edes jaksa yrittää.

Käytiin eilen miehen kanssa leffassa ihan kahdestaan ja teki kyllä hyvää päästä kodin ulkopuolelle. Esikoinen on flunssassa ja nyt vaan toivon, että paranisi pian.

Tänään olis menkkojen mukaan 40+0, mutta alussahan se LA muuttui viiteen kertaan. Joten tänään vasta 38+5. Jokatapauksessa, oon niin malttamaton ja kyllästynyt ja kippeä jajajajajaja.

Ja "erehtyin" sunnuntaina käymään työpaikalla ja siitä asti on haluttanu niin paljon töihin, että oon saanut työhommat uniin. Ja tätä ei oo ikinä tapahtunut aiemmin :D seinät kaatuu päälle, van onhan tässä kotona tullut oltua jo 3,5 kk melkein koko ajan. Sitä ko on viiden vuoden ajan tehnyt reissuhommia, niin on tuntunut hölmöltä olla näin kauan kotona. Saisi kyllä pikku-ukko syntyä, niin tulisi tähän kotona olemiseen jotain uutta sisältöä :)

Juuri kanssa mietiskelin, että nyt tulee 2,5kk kun olen ollut pois töistä. Ei ole kyllä yhtään ollut sinne ikävä ainoastaan työkavereita kaipaa mutta onneksi heitäkin on nähnyt tässä kotona oleilun lomassa. Huomenna tosiaan mullakin la ja nyt kun ei jaksa oikein kotoa lähteä mihinkään alkaa olla pikkuhiljaa semmonen fiilis että vois jakautua että pääsis pois välillä näistä kotiympyröistä... vaikka ei siinä sitten ihan niin taida käydä:wink

Takaisin