Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikkelis! Eka neuvolakäynti on takana nyt [:)] Tai no olihan se jo aikaisemmin, mutta nytpä tulinkin vasta koneelle. Menihän siinä 13.30-15.05, jutskailtiin paljon kaikkea ja kirjattiin minut sitten sinne, sitten verikokeet, pissanäyte, verenpaine, hemoglobiini ja vaikka mitä muuta. Seuraava aika on lääkäriaika, joka onkin sitten vielä tässä kuussa, 25.6. Sillon myös sovitaan enemmän noista ultraäänistä sun muista jutuista [:)] Sain sitten erikoisohjeeksi syödä mitä vaan mikä pysyy sisällä, kun on vähän kinkkinen tilanne mun monien allergioiden kanssa ja noiden kanssa mitä ei raskauden aikana saa syödä.. Ja muutenkaan ei ole nyt melkein 2vk pysynyt mikään sisällä, ei edes vesi [&o] Tänäänkin olen kykkinyt taas pöntöllä oksentamassa, vaikka mitään ei masussa olekaan ollut.. (ruokaa siis [:D]). Hirveästi myös tuli lippusia ja lappusia mukaan, ja joku DVD:kin tuli saatua, ja muutamia aikoja jonnekin muihin paikkoihin ja ja ja.... Hirveästi kyllä tuli asiaa näin heti alkuunsa, mutta hyvä kai näin, niin eipä tarvitse epäselvyydessä elellä!

Meille oli myyty väärä boxi, niin käytiin vaihtamassa sekin tuolla DNA liikkeessä..... Saatiin langaton tilalle sitten, ja jäätelöt kaupanpäälle.. mehujädet otettiin, eipä ole vielä ne tulleet ylös [:)] (luultavasti kyllä tulevat nekin tässä illanmittaa ulos... Sitä kauhun hetkeä vaan odotellessa [:'(])

No eipä tässä kait muuta tälläkertaa, voimia kaikille! [:)]

PS: Ainiin, minun LA muuttui 3 päivää aikaisemmin tädin mukaan, eli uusi LA olisi 15.1, mutta sekin saattaa vielä ultrassa muuttua, että en vielä vaihda tuota 18.1 aikaa pois... ultraa odotellessa siis [:)]

No niin,

nyt tänne uskaltaa taas kirjoitella. Eli viime viikolla kun oli tuota ruskeaa vuotoa, niin jäi vähän epäilyttämään, mikä on pikkuisen tilanne mahassa. Vaikka neuvolassa sanottiinkin pienen vuodon olevan normaalia, niin pakko oli tilata varhaisultra, jotta näkisi tilanteen itse. Ja siellähän se oli! ,Mieskin oli mukana katsomassa ihanaa sydämensykettä! Samalla LA muuttui 15.1. (neuvola 12.1.) --> 21.1. eli nyt ois 7+4 - eipä haittaa.

Iloista oloa teille kaikille!

Ei olisi pitänyt vetää aamulla..koöhm tais ollakkii jo iltapäivä...no kuitenkin että ei oo huono olo...alko puol tuntia tänne kirjotuksen jälkeen huono olo... kylmä kurkku, popkornit ja jäätee auttanu asiaan hieman.

Hmm saas nähä millanen koitos on lähipäivinä kun vaihdan auton ja pitäs pitkä matka mennä.. hmm...no sen näkee sitten....nyt illasta mies jopa toi ruokaa, kylläkin pitkien huokausten jälkeen mutta toi kuitenkin ruokaa ja juomaa ku pyysin :D alkaa siis ehkä jo oppia :D

eniten se tuskaili ku pitää olla ilta kotona...sille o vaikeeta olla kotona tekemättä mitää...sanoin sille että aina voit siivota, nyrpisti naamaansa ja tuumas ettei innosta ku ei voi tehä yhessä mun kanssa. Olis poika rukka halunna lähtee kylillä palloilee tai jonnekkii jottai tekee, mut ei ollu mun olo sellanen että voisin tästä sohvalta liikahtee, eikä kaverinsa sitte kuitenkaa sen kaa lähteny kalaa. mut kyl tuo nyt rauhottu :D

Hahaa, kyl oli kiva lueskella teidän miehistä ja huomata että en tosiaan ole yksin [:D] Kyllä nuo miehet on niin oma rotunsa että... mut silti niin ihania [:)]

Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että en itsekään todellakaan helpoimmasta päästä ole viime viikkoina ollu, voiko enää ailahtelevampaa naista ollakaan... Itekki välillä ihan hölmistyy, että mikähän "lähetys" se tällä kertaa tälle neitokaiselle tulikaan.. Noo, ehkä tää tästä vielä tasoittuu, toivotaan niin.

Aaarggh, vielä 4 tuntia yövuoroa jäljellä, tahtois jo nukkuun...[&o]

Täällä viettelen vapaapäivää, ja heräsin taas ennen 8. Raskauden myötä oon ruvennu heräämään aamulla tosi aikaisin, kun normaalisti oon maailman aamu-unisin ihminen! Tosin sitten keskellä päivää iskee aina semmonen väsy, että ei tiiä miten töissäkin jaksaa olla. Muuten ei edelleenkään oireita (paitsi tissit on arat).

Onko täällä ketään muuta joka olisi päättänyt olla osallistumatta sikiöseulontaan? Pitkään ja monelta kantilta asiaa miehen kanssa mietittiin, ja päätettiin olla osallistumatta. Miten muilla, mitä ootte päättäny ja miksi?

Ainiin, anoppi on jo käynyt hieman ostoksilla...muovikassillinen vaatteita ja toinen kassi leluja jne. vauvalle. Että se siitä matalasta profiilista raskauden suhteen [;)]

Joo, miehet.. Meillä nyt sellanen tilanne, että ollaan viimeinen kuukausi jouduttu viettämään erillään, molempien töiden takia. Olisin sitten eilen halunnut soitella, mut mies ei vastannu vaikka etukäteen jo päivällä laitoin viestiä, et jutellaan jooko. Ajattelin sit, että töissä pakertaa reppana ja kirjoitin päällimmäiset puhelun sijaan meiliin (meillä on ongelmia ja epäselvyyksiä vakuutuksen kanssa ja tulevaisuus aika auki). No, sieltäpä tuli vastaus meiliin, että emmä enää töissä, ku kaverin kanssa kaljalla! Niinpä tietysti.

Hei onkos täällä kellään ollut puutumisoireita? Mulla ei aiemmin yhtään mut viime yönä heräsin siihen, että jalat oli nivusista varpaisiin asti puutuneet ja tunne meni vasta ku rajusti heiluttelin ja tömistelin ja "hakkasin" käsillä jalkoja. Tosi inhottavaa. Mut eikös just tässä vaiheessa - oon nyt 10. viikolla - voi olla jotain iskiashermokipujakin, kun kohtu kasvaa?

Heips kaikki!

Marianna: täällä kärsitään puutumisongelmista kanssa, mutta ei jaloissa vaan käsissä, ja monesti yöllä siihen herää kun kädet ovat olleet puutuneet. Iskiaskipu on vaivanjut ja  olen koettanut pitää jalkoja ylhäällä päivisin, esim. makaan selällään lattialla ja nostan jalat soffalle, rentouttaa selkää kivasti, samoin nyt aloitin magnesiumlisän syömisen monivitaamiinin rinnalla niin sekin on auttanut iskiaskipuun ja eikä ole tarvinnut kärsiä ns. levottomista jaloistakaan enää. Iskiaskipuun auttaa myös venyttely, eli selin makuulla lattialla lähellä seinää, toinen jalka koukussa jalkapohja seinää vasten ja kipuileva jalka nostetaan tämän jalan päälle niin että nilkan ulkosyrjä on polven päällä, pitäisi tuntua venytys kipeässä pakarassa. Ja jos ei selin makuu lattialla onnistu niin sängyssä/soffalla tms. mutta silloin venytys ei ole niin tehokas.

paukke: minä kanssa kärsin ummetuksesta alkuraskaudessa, mutta se sitten helpotti kun aloin juomaan Gefilius max tehojuomaa ja juomaan enemmän vettä päivisin (juon kyllä ihan liian vähän siihen 2 litran suositukseen nähden). Joku mainitsi juovansa elovenan kaurajuomaa kun kärsii ummetuksesta. Varasin myös luumusosetta kaappiin mutta ne on avaamattomina edelleen kun ei ole ummetusta ollut alkuraskauden jälkeen.

Mukavaa odotusta kaikille!
Maajo

Heipsis! aika kuluu, mut kuitenkin niin pirun hitaasti...tän vkon to ois toka neuvola ja täti lupasi yrittää kuunnella joskos sydänääniä kuuluisi[8D] isän 70v synttärit on lauantaina ja aattelin sit antaa tälläisen kivan yllätyslahjan[;)] eli tosiaan toivon et ne sydänäänet kuuluisi niin voin turvallisin mielin kertoa!!! juhannusvkon torstaina vasta ultra...kyllä sitä onkin jo odotettu ja saan onnex kaverin sinne mukaan tueksi...mieshän ei siis kuvioissa ole eikä ole mitään yhteyttäkään ottanu...paska mikä paska[>:]  oon tässä muuten jo pohtinu et kuinkahan kauan pystyn tätä työtäni jatkamaan kun nyt jo tuntuu masussa pahalta[&o] teen siis keikkahommia kotihoidossa ja ergonomia ei aina parhaimmasta päästä sekä lisäx erittäin paljon kävelyä ja jalkojen päällä oloa...eilen viimeex tuntu kuin jotain ois tuolla masussa venähtäny ja loppuillan tuntukin hiukan kurjalta masussa[&o] täytyy vaan yrittää olla varovainen kun ei muuta voi...leipänsä on tienattava...
no tässähän tätä tuli taas purettua[&:] mukavaa tiiistaipäivää kaikille!!!

Tervehdys kaikki!
Tähän asti olen seurannut teidän keskustelua hiljaisena sivusta, mutta nyt on kai hyvä aika liittyä iloisten tammivaavojen tai niiden odottajien joukkoon [:)]
Eli laskettuaika on 10.1.2010 ja ekassa varhaisultrassakin käyty. Kaveri oli 14 mm ja kovasti sydän jo löi. Varhaisultraan ei varmaan olisi tullut mentyä, mutta edellinen raskaus jäi kesken ja tuli vasta ekassa varsinaisessa rakenneultrassa ilmi. Pettymys oli kova ja muutenkin kokemus kaavintoineen ja kohduntulehduksineen ei ollut niitä mukavampia. Yllättävän yleisiä ne tuntuvat kuitenkin olevan, nuo keskenmenot [:(]
No, nyt toivottavasti paremmalla onnella eli rakenneultra olisi 29.6. Kyseessä siis ensimmäinen lapsi ja yritystä 9kk. Ikää on 30 v ja miehellä 36 v.

Mella: tervetuloa joukkoon :)

Olo on ollut tosi vaihteleva. Nukkunut olen pikkasen paremmin vaikka vessaan kyllä heräilee edelleen ainakin kaks kertaa yössä. Pahaa oloa olen saanut vähennettyä juomalla teetä. Se on mulla ainakin auttanut ja rauhoittanut vatsaa. En ole hirveesi jaksanut liikkua väsymyksen takia, mutta ehkä tästä kohta jaksais lähtee ku ei oo enää niin vetämätön olo.

Tänä aamuna olin kasvoja pesemässä kun rupesi ihan kauheasti pyörryttämään ja vaan yökkäilin. Oli sitten pakko ruveta istumaan lattialle. Ei sitten oksennus tullut ja olo meni onneks aina nopeesti ohi. Vähän on vaan ollut huono olo, mutta söin ihan kunnon ruokaa niin sekin helpotti siihen. Nyt on pannari uunissa ja tuoksuu kyllä ihan tosi hyvältä. Nam! [:)]

Neuvolaan enää 2vko. Ihan innoissani miehen kanssa sitä ootellaan ja ekaa ultraa myös. Sitten lähetäänkin taikkuihin :) masuasukkikin pääsee vähän ulkomaille :D

Aurinkoisia kesäpäiviä muille mammoille!

Luin maamme parhaasta tietolehdestä eli 7päivää-lehdestä että jos odottava äiti oksentaa paljon raskausaikana niin se tietää sitä että lapsesta tulee älykäs! Joten kärsikää sillä lapsenne on tuleva nobelisti yms suurihminen!
Meidän muksusta tulee varmaan tavallinen duunari kun en ole oksenatnut ollenkaan.
Mulla on nyt alkanut olo parantumaan jo huomattavasti, väsyttää kyllä mut muuten ok. Rasvaiset pihvit ja kana ei kyllä oikein maistu. Leipää voisin syödä vaikka kolme pussillista päivässä.

Mun on pakko puolustaa hiukan miesrotua ja kehua omaa miestäni. Hän on ollut ihan oma itsensä eli huomaavainen ja mukava. Ainut mikä mua harmittaa on se että seksi ei oikein maistu minulle ja miestä taas haluttais kovastikin ja huomaan että hän joutuu hillitsemään itseään välillä.
No voihan tästä tulla vielä halukkaampiakin ajanjaksoja.

Mites muilla oletteko joutuneet jo ostamaan äitiys vaatteita? Muutamat jo aikaa sitten kertoi laittaneensa housuihin kiilapaloja.. Mistä ostatte odotusajan vaatteet? Onko netti paras vai joku tavaratalo? En edes tiedä missä tällaisessa pikkukaupungissa vois ostaa mamma-vaatteita?

Hetken kun vielä jaksaa odottaa niin pääsee ultraan!! Torstaina klo 10...

Heippa kaikki!

Täällä yksi tammivauvan oottaja lisää!  Mulla raskausviikkoja 8+6. Sydänäänet on jo kuulunu ja ultran mukaan vauva elossa ja kaikki kunnossa.

On tämä kyllä niin ihanaa! Aivan uskomattoman onnellinen olen tuosta pikku tyypistä.. :)

Onnea muille odottajille kanssa!

Maajo: Kiitos kovasti tiedosta, ei tietysti ole kiva kuulla, että puutumisvaivaa sinullakin on mutta siinä mielessä kiva kuulla, ettei ole yksin ja että todennäköisesti mistään kovin vaarallisesta ei ole kyse - tiedät varmaan mitä tarkoitan [:)] Mua ei ole iskias vielä vaivannut, mutta jos niitä oireita tulee niin koitan noita sun konstejas - toivottavasti vaivaa on nyt mahdollisimman vähän ja jo pitkälle edennyt odotus jatkuu hyvin!

Yamacraw: mun ruokamieltymykset kuulostaa ihan samalta, kana ja liha ihan yök mut kaikenmoiset piirakat/leivät/puurot sun muut vehnäpullat menee ja vähän liiankin hyvin. Karkeesti jaoteltuna hiilihydraatit maistuu mut proteiininlähteet ei, mistäköhän ihmeestä tääkin johtuu...

Ihme ärtsypäivä, kaikki ihmiset kadulla ja bussissa v-tutti. Sit tajusin, et taisin syödä aikaisen ja liian kevyen lounaan ja vedin parit piirakat huiviin ja olo piristyi henkisesti sekä fyysisesti ihan kummasti [:D]

Ylihuomenna pääsee lekurille, ei aavistustakaan mitä tehdään. Mun mielestä yllättävän äkkiä halus mut uudestaan vastaanotolle, kun vasta kolme viikkoo sitte viimeeks kävin. No, kai tää on tätä ku ei oo varsinaista neuvolapalvelua.

Mukavaa iltaa kaikille!

Heippa! Mä olen myös huomannut, että hiilarit tuntuu paremmalle. Olin ennen raskaaksi tuloa melko vähähiilarisella dieetillä, en syönyt esim. leipää ja riisiäkään. Nykyään syön tummaa leipää ja tummaa riisiä ja luomuhedelmiä (tavallisista alkaa kieli kirvelemään) ja tosiaan myös kaupan valmiit karjalanpiirakat on pelastaneet monesta! Välillä on kyllä ollut hetkiä, että oon ostanu kaupasta kunnon tuhtia lisäaineetonta grillimakkaraa ja paistanut pannulla. Lisäksi kaikenlaiset juustot uppoaa.

Mulla on myös olo mennyt paremmaksi, välillä jopa pelottavan hyväksi. Että onkohan kaikki hyvin ja oonkohan oikeesti raskaana? Hassua, ettei ne ekassa neuvolassa ees tehny mitään raskaustestiä!

Mun täytyy myös kehua mun miestä, on ollut aivan äärettömän ymmärtäväinen ja huomaavainen ja kokoajan huolehtii "pienestä valopallosta", että onhan kaikki hyvin. Nytkin kun se on matkalla se jatkuvasti yrittää soittaa. Mä oon sellasissa töissä, etten voi pitää puhelinta päällä, niin sitten ku on tauko, onkin tullut 5 puhelua... [:)] Olen kyllä tosi kiitollinen, kun elämä on antanu näin hienon miehen [:)][:)][:)]! Luulen, että ikä vaikuttaa paljon (40v), nuoret miehet on kyllä aika usein melko sikoja (anteeksi....). Toivottavasti kaikken haasteelliset miehet oppii tavoille!!!

Hei Freya, mäkin olin ennen raskautta pitkään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, en nyt tiedä niin laihduttiko mutta olo oli hyvä ja pysyi paino ainakin kurissa (mulla on taipumusta erityisesti just kaikkeen hiilariherkutteluun, sokeri/pullahiiri olen). Eli ehkä kroppa nyt sitte raskaana ollessa ottaa takaisin sitä, mitä dieetin aikana jäi vähän niinku vaille? Vaikken kyllä ite usko, että kroppa sinänsä TARVITSIS mitään pullia tai piirakoita ihan hirveesti... Mä oon täällä vähän pulassa ku heti alkajaisiks söin ruisleipävaraston pakastimesta loppuun.

Ja vielä Elegia ja Freya teidän kommentteihin miehistä: Ensinnäkin mahtava kuulla, et on hienot kaverit teitä tukemassa! Ja toiseks rupes oikein itteeni nolottaan ku vaan marisin eilisestä kaljallelähdöstä, kun kuitenkin muuten mulla on ihan mahtava mies ja ollut innolla mukana tässä kaikessa ja kaukaakin lähettelee aina pusuja ja haleja meille molemmille jne. Yli 10 vuotta jo yhteistä matkaa takana, eikä tunnu pettävän tässä vauva-asiassakaan luottamusta, hyvä tyyppi, vaikka kalja välillä aika hyvin maistuukin [:D] 

Jahas, musta näyttää tulevan himokirjoittelija tänne, onkohan sikiölle haittaa jatkuvasta vau.fi -sivuilla surffailusta? [:)]

Hei vaan kaikille vanhoille ja uusille tuttavuuksille! [:D] Täällähän on jo paljon porukkaa.

Kesäloman jälkeen työt alkoi vauhdilla ja tuntuu ettei jaksa juurikaan muuta työpäivän lisäksi, eli nukun ja paljon... Työpäivän pituus ei ole normia pidempi, peräti aavistuksen helpompia vuoroja pyysin (ei kuorman purkua tai 10 tunnin vkonloppuja yms...), mutta silt väsyttää. Harmittaa vähän kun ei oikein meinaa jaksaa olla miehenkään kanssa tahi muutakaan, Onneksi toinen toistaiseksi vielä ymmärtää tän väsymyksen.. On enemmänkin vain huolissaan miun voinnista.

Kamala etova olo alkoi joku päivä sitten ja kestää matkassa, eli yhtäöän ei saa olla pidempää pätkää syömättä, kun tulee todella huono olo. Pieniä kurkku, hedelmä välipaloja olen jemmaillut jääkaappiin ja töihin aina että jaksaisi paremmin. Oksennukseen asti ei vielä (*kopkop*) toistaiseksi olo mene -onneksi.

Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla ja eka kutsu tuli ultraankin jo (13.7.) ja lääkärineuvola on 23.6. että semmosia sillä puolella.

Onko kellään kokemusta mielialalääkkeistä raskauden aikana?? Miulla seronil-lääkitys päällä, ajetaan tosin nyt hetimmiten ales se, mutta toistaiseksi aikasten tasainen olo ja mieli [:(] ikävää.. No joo, kuulostaa ehkä oudolta, että kaipaan niitä mielialavaihteluja ja myrskyjä, mutta tää tuntuu valheelliselta tämä tasainen olotila... Onneksi lääkitystä oltiin muutenkin ajamassa ales syksyllä, kun tuntuu ettei ole enää tarpeellinen ja oikea juttu. Aikanaan vaivannut kriisi ja katastrofi on poissa ja jälkipuintiakin jo useampi vuosi takana, joten ei sillä. Tärkeimpänä ehkä se että itsestä tuntuu väärälle....

*Huokaus* olipas taas eeppos [:)]

Jaksamisia kaikille ja tosiaan onnea ja tervetuloa uusille!!

moi kaikille:) tääl ois kans yks tammivaavin odottaja lisää. LA on 8.1.2010 eli oon nyt 9+4 viikoilla.. ens viikolla sydän äänten kuunteluun ja tän kuun lopus pääsee kurkkaa mahan sisään ultran avulla et mikäs kaveri se siellä mahassä mönkii. [:D]

ÄH[:@] en kyl taida saada tuota laskuria näkyviin..
niin vähän tietoa meidän perheestä, Perheeseeni kuuluu aviomies, 3 vuotias pikku herra ja kaksi maalaiskissaa:) vaavia yritimme noin puolivuotta. ja tiesin heti ennen testin tekoa jo että olen raskaana. närästys alkoi ja omituinen vellova tulle mahassa. testin tein 10.5. ja tuli niin selvästi kaks viivaa että ei jääny arvailujen varaan että ollakko vai eikö olla:)

Hei kaikki uudet odottajat ja tervetuloa mukaan minunkin puolestani.

Onko kenelläkään ollut erittäin isoa maha kipua.? Itselläni on ollut jo pari päivää maha kipee ja yleensä se kipu alkaa illalla kun yritän rauhottua ja mennä nukkumaan. Onko kipu ihan normaalia vai ei?

Takaisin