Tammivaavit

paukke

Puuhakas puhuja
Taidan olla ensimmäinen kuka tänne kirjottelee.. Plussasin 26.4 ja laskurin mukaan olis rv5+0, ja laskettuaika 3.1.2010.
 
On ollu tän raskauden sisäistämisen kanssa vähän vaikeeta kun yritettiin 11 kuukautta ja sitten se nyt onkin totta! Mahtavaa mutta niin ihmeellistä![;)] 
 
Hei tammivaaveja odottavat!
 
Meillä raskaustesti näytti positiivista tulosta 26.4. (perjantaina testitulos oli vielä negatiivinen, vaikka kehon tuntemukset olivat enteilleet vauvan tuloa). Vauvan laskettu aika on 1.1.2010. Jännittävä vuodenvaihde tiedossa mikäli kaikki menee hyvin. Olemme yrittäneen vuoden verran tulla raskaaksi ja kaksi keskenmenoa on koettu. Nyt olen pelon ja onnen sekavin tuntein. Päätin että uskallan kuitenkin hieman tuntea onnea tästä odotuksesta. Ensi viikolla mennään varhaisultraan - rukoilen ja toivon koko sydämelläni että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja ensi vuonna medän perheessä on kolme henkeä.
 
Iloa odotukseen :)
 
 
 
Onnea teille molemmille!!
Itse en vielä ole raskaana (tietääkseni), raskaustestin paikka olisi tämän viikon lopulla. Jänskättää aika paljon enkä jaksaisi odottaa   Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa mutta täällä sitä vaan pyöritään [:D] Peukut pystyyn että meillekin tulee tammivauva!!

iloista odotusta teille!
 
Hei!

Onnittelut paukelle ja Ankalle!! :D Toivotaan, että tulitikkukin saa pian ilouutisia!

Mulla näkyi plussa testissä 28.4. ja laskurin mukaan laskettu aika olis 3.1.2010 kuten paukke sullakin [:D] Me miehen kans yritettiin puoli vuotta ja sitten tärppäs!! Ensimmäistä nyt sitten odotan, on tää ihanaa!![:)]

Koska teillä ekat ultrat?? Mulla olis kesäkuussa 9. päivä. Onko teillä ollut mitään oireita? Mua väsyttää välillä paljonkin, on kylmä ja tissit on kipeet, eipä vielä ainakaan muita oireita oo ilmaantunut.
 
Onnea Sannio myös sinulle!

Varasin varhaisultran ensi viikon keskiviikolle. Odotan että viikko kuluisi nopeasti, haluan kuulla pienen sykkeen sisältäni, jotta tiedän että kohdussani kasvaa uusi elämä. Ensimmäisellä kerralla mentiin viikolla 12 ultraan ja selvisi että kyseessä oli tuulimunaraskaus, vaikka kaikki raskausoireet olivat olleet ja kohtu kasvanut isoksi. Nyt haluan varmistaa asian ennen kun uskallan todella olla onnellinen. Tarkoitus ei ole peloitella. Meillä on vain ollut hieman huono tuuri. Nyt uskon että on meidänkin vuoromme ja onni kääntyy.

Oireilua on ollut jo jonkin aikaa. Alavatsassa kipristelee ja sattuu urheillessa. Juokseminen tuntui aika huonolta, joten täytyy rauhoittaa hieman tahtia. Rinnan ovat arat ja olen ollut muutaman päivän normaalia väsyneempi. Onneksi pahoinvointi ei ole alkanut vielä!

Olen kolunnut kaikki vauva-aiheiset nettisivut läpi ja imenyt tietoa kaikesta mahdollisesta, sen lisäksi työssäni näen vastasyntyneitä vauvoja päivittäin. Nyt on niin paljon vauvahuumaa ilmoilla että on vaikeaa keskittyä muuhun. Miten te muut saatte ajatukset kasattua ja keskitettyä muihin aiheisiin? Oletteko kertoneet raskaudesta muille?

Tää on kai odotuksen huumaa :)
 
Onnea kaikille uusille plussanneille! [;)] 
 
Mä en ole vielä varannut aikaa ultraan.. Varhaisultraan tekis mieli mutta ei oikein olis varaa, tai no riippuu mitä se maksais. Ehkäpä soitan huomena ja kysyn. Neuvolaan ainakin olis tarkotus soittaa huomenna ja varata eka aika.
 
Oireina mulla on ollu: pieni muotoinen yökötys, väsymys, rinnat on arat, välillä vähän nipistelee alavatsa, makuaisti on vähän muuttunu. Ja välillä tuntuu että menee hermot ihan älyttömästä, lieneekö hormooneista vai vaan tästä muutoksesta ja kaikesta. Äsken oli aika hauska tilanne, ostin kaupasta grandin appelsiini-colaa olen tykänny siitä aina. No join lasillisen ja totesin et hyi h*******! Sama homma oli eilen coca colan kans. [:'(]
 
Mies kertoi jo melkeen kaikille sukulaisilleen. En sitten tohtinu kieltää ku eka se meinas et ei kerro ku joskus tosi myöhään vasta. Mun isosisko ja veli tietää kun jäin vähän niinku kiinni. Enkä sit jaksanu ruveta selittää mitää iha älyttömiä valheita. Kielsin kyllä levittämästä sanaa asiasta..
 
Vähän pelottaa et menee kesken mutta kyl mä aika luottavainen oon. Koitan ajatella niin et miettii sitä sitten jos niin huonosti käy, toivossa on hyvä elää että kaikki menis hyvin![;)] Aina tuo ei kyllä oikein onnistu. Ajatukset pysyy kasassa 8 tuntia päivässa kun on töissä ja joutuu ajattelee sitä mitä tekee. Kotona onkin sitten aika myllerrys... [:D] Onko olemassa mitään merkkejä mistä voisi tuulimuna raskauden tunnistaa??? Toisaalta en kyllä halua edes ajatella tollasta ja ajattelen silti... Huoh..
 
 
Me ollaan kerrottu lähisuvulle ja niille kavereille, joiden kans ollaan eniten tekemisis. Se on ainakin mua auttanut siinä, että ajatukset ei pyöri koko aikaa pienessä elämänalussa. Kun jos ei oltais kerrottu olisin ihan tohkeissani ja levoton kun ei pääsis kenellekään puhumaan. Mutta toisaalta, kyllähän sitä silti paljon ajattelee, mutta miks ei saisi ajatella[:D] Onhan tää niin uutta ja ihmeellistä.

Välillä kans ajatuksiin hiipii ne pelot, että mitä jos menee kesken, tai onkin tuulimunaraskaus tai rypäleraskaus... Turhaahan sitä murehtii etukäteen, mutta kyllä se mielessä vaan on. Paukelle: Mun tietääkseni tuulimunaraskaudessa ei ole mitään kummempia oireita, samat kuin raskaudessakin, mutta se kai voi tulla itekseenkin kesken, ennen kun sitä on edes huomattu...?

Ensimmäiseen ultraan tuntuu kyllä olevan ikuisuus, niin kyllähän se varhaisultra kans houkuttelis. Mutta ehkä yritän vaan olla kärsivällinen. Ankalle hirveesti tsemppiä odotukseen, toivotaan kovasti, että kaikki menee hyvin!! Kerrohan sitten miten ultrassa meni.

Onko vielä muita plussanneita???[;)]
 
Täällä olisi uusi tammivauvaa odottava äiti! Olen testannut nyt kaksi haamua, mutta lopulla viikkoa pitäisi jo näkyä kunnolla... uskoisin.
 
Meillä on ennestään neljä lapsukaista, joista yksi on enkelinä taivaassa... pienin tyttö on vasta 7kk, joten pienellä ikäerolla on nämä iltatähtöset tulossa[:)]
Isot tytöt ovat 11 ja 13 vuotiaita.
 
Oireita ei vielä kauheasti ole muuten kuin hurja vilutus iltaisin, vessassa saa juosta jatkuvasti ja alamahaa nippaa kovasti melkein koko ajan...
 
Niin ja la olis kait jossain 11.1.10 paikkeilla. Neuvolassa pitää käydä ensiviikolla pikkuisen kanssa, niin otan asian esiin silloin.
 
Onnea Minuannalle! [;)]
Mä sain tänään jopa soitettua neuvolaan ja varattua ekan ajan, 22.5 pitäs mennä. Siihenkin on vielä yli 2 viikkoo aikaa. No kait se sieltä tuokin päivä koittaa.[;)] Ekasta ultrasta ei ole viellä tietoa, kait sekin selvii sit ku meen neuvolaan. Aikooko teidän miehet tulla mukaan neuvolaan? Mun mies ei oo osottanu mitään kiinnostusta asiaa kohtaan ja no jos ei oma alotteisesti tule ni en mä kyllä pakota... Mut olis se ihan kiva et tulis...
 
Hei kaikille!
 
Täällä olisi yksi uusi odottaja [:D].
 
Raskaus on ihan alussa, tänään on vasta viikkoja 3+6. Lasketuksi ajaksi tulisi 14.1 nettilaskurin mukaan.
Nyt täytyy rauhallisin mielin odotella, pysyykö pieni masumatkaaja kyydissä. Ensi viikolla ajattelin soitella yksityiselle varhaisultraan aikaa ja sitten neuvolaan jos ultrassa on kaikki hyvin.
Meillä on kaksi ihanaa tyttöä, 3,5-vuotias sekä 2-vuotias. Tätä kolmatta ihmettä yritettiin 9 kuukautta.
 
Lämpimästi Onnea teille kaikille masuasukista <3
 
Hei! Minäkin odotan pientä kaurista :) Laskettu aika vau.fi-laskurin mukaan on 4.1.10. Eka neuvolakäynti on vasta kesäkuussa, onneks on netti niin pysyy ees vähän kartalla... Mä huomasin jo hedelmöityshetkellä, että nyt se tärppäs, mutta silti odotin testin tekemistä pari viikkoa, ennenkuin puhuin miehelleni mitään.

Näin ens alkuun on ollut rankkaa väsymystä ja kipeät tissit. Siirryin käyttämään urheiluliivejä, koska pienikin hölskyntä sattuu. Ei ole -Luojan kiitos!- ollut pahoinvointia, mutta huimausta kyllä. Lisäksi tuntuu, että olisin lihonnut jo ainakin 5kg, mutta kai se on turvotusta... tuntuu, et tissitki painaa 2kg/kpl!

Mä en malttanut pitää salaisuutena, vaan soitin heti siskot ja vanhemmat läpi ja opiskelutovereillekin jo kerroin pari päivää sitten, etteivät ihmettele kun oon niin pihalla ja tokkurassa enkä juo edes kahvia enää :)

Ps. Tietääkö kukaan miten tuollaisen laskurin saa näkymään tuohon viestin alareunaan?
 
ai niin juu... siis vielä, että tämä on mun eka raskaus ja kuudes viikko on nyt menossa. Miten te laskette 5+1, 3+6 yms? Mitä se plussa siinä meinaa?
 
siis mitä ihmettä??? paukke ja sannio, meillä on samat raskausviikot mutta silti tuon tickerin mukaan teillä on about 50pvää to go enemmän ku mulla??? ehkä mä en saanu sitä laskuria kuitenkaan oikein...
 
Vautsi, onnea taas uusille plussanneille!!![:D]

Freya: kun teit tuon laskurin, niin kopioitko sieltä sen url-alkuisen linkin sinne allekirjoituskohtaan? En nyt yhtäkkiä muuta keksi mikä siinä vois olla vialla (paitsi, että ne ei vaan aina toimi). Ja sulla pitäis olla yks päivä enemmänkin ku mulla ja paukella ku meillä on laskettu aika 3.1.2010. Noi 5+1 ym. tulkitaan niin, että eka numero on viikko ja toinen päivä, eli 5+1 tarkottais että on ollut raskaana viisi viikkoa ja yhden päivän eli kuudes viikko on silloin menoillaan.


[:)]
 
Heippa! Onnea kaikille plussanneille. Itse odottelen tässä enää 1,5viikkoa menkkojen alkua että alkaako vai ei...toivottavasti ei :)

sain keskenmenon maaliskuunlopulla, silloin ensimmäisestä kierrosta pillereiden jätön jälkeen onnistui, joten nyt tässä odottelen että onnistuuko...

Siinä mielessä mielenkiintoinen viikko menossa että viimeksi tuntu kahtena päivänä ovulaatio nipistelyinä,nyt kohta viikon nipistellyt... jännää...mitähän siis tällä kertaa luvassa...lämmöt on noussu ja silleen että ties vaikka olisinkin raskautumassa :)
 
Onnea kaikille plussanneille! Meitä on tänne tullut jo positiivisen monta![:D] 
 
Ei oo sit ikän ollu rinnat näin kipeet. Työmaalla ku joutuu säätää vähän kaiken näköstä ja aina ku rinnat liikahtaa vähän enemmän ni ai ku sattuu.. No ei saa valittaa kun kerran on raskaaksi tullu. [;)]
 
Mä en oo vieläkää saanu päätöksee et menisinkö varhais ultraa vai en. Kai mä jahkaan tän asian kans siihe asti et on oikee ultra...
 
no nyt sain ton laskurin oikein. olin vissiin vähän huolimattomasti laittanu päivämäärät. Paukke: suosittelen urheiluliivien käyttöä!
 
kaylies, täällä toinen menkkojen odottaja! aika turhauttavaa...mulla pitäs ihan näinä päivinä alkaa jos ovat alkaakseen!

Tsemppiä ja pidän peukkuja pystyssä myös sulle!!
 
Kaylies ja tulitikku:minäkin pidän peukkuja teille!
 
Tarvii varmaan käydä huomen jostai ostaa sellaset liivit ku tulee palkka. Joudun kyl varmaan kävelee liiviliikkeesee ku ei oikeen löydy muuten.. Selvitys työ käyntiin että mistä löydän... [:-] 
 
Mä oon vissiin vähän jääny koukkuun tähä foorumiin ku täytyy aamul ensimmäiseks käydä kattoo et onko mitään kuulumisia. [:D] 
 
 
 
Takaisin
Top