Tammivaavit

jep. jep. se vaan että tämä turvotus lisääntyy koko ajan.[&:] Joka kerta ku nään ton mieheni äidin niin se totee et sul on maha kasvanu taas... Tänään totes miehen lapsi että mun maha on kasvanu.... Jos mä tätä tahtia turpoan ni huh hu. Joka kerta menen vainoharhasena vaa al kyttää et oonkos lihonu mut ei... maha näyttää siltä ku olis tullu painoo joku 3-4kg lisää...[:D] No kai se sit laskee joskus ehkä juu.
 
Turvonnut on olo täälläkin, kaikesta lenkkeilystä ja terveellisesti syömisestä huolimatta! Tälläkin hetkellä jalassa lahjoituksena saadut äitiysfarkut, joissa tosin vielä kasvunvaraakin aika reippaasti... [:D]

Sain kutsun ensimmäiseen ultraäänitutkimukseen, ja kirjeessä luki että "lasku toimitetaan kotiin". Paljonko teillä on nuo tutkimukset maksaneet? Hassua, en itse tullut ollenkaan ajatelleeksi että noista normaaleista kätilö/lääkärikäynneistä pitäisi maksaa...! Taas oppi uutta. [8|]
 
Moi! Se on ihan se polikliniikkamaksu mikä siitä ultrasta menee.. Eipä niitä muita maksuja sit ole raskauden aikana ku noi ultra-aikojen polimaksut ja sit jos vitamiineja tai rautaa tarttee.. Niitäkin saa joskus näytepakkauksia neuvolasta.. Ja sit tietty tulee sairaalamaksu ku käy synnyttämässä. [:@]

Jess!!! Mä osasin heti tuon toisenkin tickerin laittaa.. [:)] [:D]
 
Neuvola oli, Sydänäänet kuului, pikkuinen tikutus
Vaikka viikkoja oli vasta 9 ja neuvolan täti kysyi
haluatko tosiaan kuunnella
vaikkei välttämättä vielä kuulu
Väsymys vaihtui hymyyn hetkeksi
Laskettu aika muuttui päivällä
Nyt se on 12.1.2010


Käsien puutuminen yöllä
Jano ja sitten vessaan
¨
Migreeni oksetus oli yhden päivän Panadol ei auta
Onneksi olin ostanut WC-pytyn eteen pehmeän maton
Sillä mikään ei pysynyt sisällä


Väsyttää jalat kuin lyijyä
Herkistynyt olo – pikkuasiat itkettää
Ja suututtaa miehen pikkumaisuus
Loukkaannun vähästä /kommenteista
Vauva saa adrenaliinia


Ultra tulossa ja lääkärineuvola
Ultraan sentään tulee mukaan
Ja onhan se ihanakin ollut välillä


Kerrottu jo sisaruksille ja niiden lapsille
Vanhemmat jo tiesikin


Töissä epäilevät
Huolehtivat – hassua, milloin on virallinen aika tunnustaa
Kyllähän se näkyy jo päälle, mutten halua sitä höösäystä
Maitomaiset silmät, sanoi sisko, niistä se on joka kerta ennen testiä tiennyt
Minulla ehkä näkyi silmistä heti hedelmöittymisen jälkeen
Kun koko viikon tuntui niin onnelliselta


Jokohan kohta tulee aika kun jaksan selata läpi kaiken sen materiaalin
DVD jopa, ja lappusia, kirjoja. Niin paljon tietoa
Jossain välissä hankin muutaman bodyn
ja soittorasian, nalle joka soi
Sikiöseulontoihin en halua
Sen niskaturvotuksenhan ne mittaavat
Meidän lapsi on meidän


Kahvia en joisi ellei tulisi vieroitusoireita
Kirpputorilla käynti ällötti
Ne surulliset kampauspäät, likaiset lelut
ja tunkkainen ilma
Kaksi yhdistelmävaunuakin myytävänä
Mutta en minä sen hajuista.


Koko ajan pitää syödä tai juoda
Tai pökerryn
Banaaneista tulee ummetus
Suklaapatukat sulaa taskuun
Ja vyötärö puristaa
Kirsikat on hyviä
ja mehujää


Näin unta että tyttö oli syntynyt
Nimikin oli
Miehelle kerroin aamulla
Että se syntyi jo
Oliko potra, kysyi
Se haluaisi pojan


Viisaudenhampaiden poistoa lykättiin suosiolla
Ei se Panadol siihenkään auttaisi
Mulla koskaan edes kuukautiskipuihin


Rintsikat jää pieneksi
Ja jotkut paidat ahistaa
Iltaisin olen isompi


Tästä palstasta olen iloinen!
Luin teitä monta tuntia
Itkin ja nauroin
Tätä uudenlaista elämää
 
 
Hei taas!
 
Eilen sain nauttia kun mies oli pitkästä aikaa mun luona yötä niin se halus paapoo mua. Muutenkin oli ihana nukkua sen kainalossa pitkästä aikaan.
Haettiin eilen pitsaa ja siinä oli homejuustoa. Oikeen kuola valu kun päästiin mun luo ja olin haistellut pitsaa koko ajan ja kuinka hyvää se oli.[:D]
Söin oikeen ahneella ja sillä ei ollut hyvä loppu tulos. Mahassa oli koko yön ilmaa oikeen kunnolla. Onneks ei tullut paha olo.
Söin tänään pirkan murkku jäätelön ja siitä tuli hiukan huono olo. Nyt ainakin tiedän et ei kannata syödä niitä.
Me ollaan juhannuksena ihan miehen luona ja siellä pihassa pitäisi grillata ja syödä oikeen kunnolla. Katotaan et millais käy kun ketän siitä pihasta ei tiedä minun raskaudestani. Voi hiukan ihmetellä kun olen selvin päin ja ruoka totemus on hiukan eri kun ennen. Mutta näin sanon jo etu käteen et hyvää juhannusta kaikille odottajille ja pitäkää todella hauskaa siellä missä olettekin.[:)]
 
Ääh! Minulla ei ole vieläkään pysynyt mikään sisällä [&o] Olo on mitä kamalin. Tänään olen käynyt jo 4 kertaa oksentamassa, vaikka ihan pienesti yritin syödä, niin tulipa sekin ulos [:'(] Nyt tässä yritän taas syödä, kun mies teki ruokaa vaivalla.... vaikka tietäähän tuo etten voi paljoa syödä. Tänään käytiin kaupassa, että minulla meinasi lentää laatta kun mentiin lihahyllylle!! Muutenkin oli koko ajan "luu kurkussa", kun oli niin paha olo, eli koko ajan meinasi laatta lentää.. Olen aina kaupasta ottanut mukaani tommoisen Twister mehujään, jonka avulla olen sitten automatkan kotia asti ollut oksentamatta [:)] Sekin kyllä tulee ulos sitten myöhemmin.. joo ällötän nyt teitä tässä vaan kertomalla kun oksennan kaiken [:o]

Noh, sain sieltä neuvolastakin vain tohon vaivaan yhden neuvon: Syö kaikkea.
Ei paljoa ole auttanut, kun se kaikki tulee ulos, eikä mitään jää sisälle. Kamalan heikottava olo on kaiken aikaa, ja kaiken aikaa saa myös ravata tuolla pönttöäkin halailemassa, kun oksettaa niin pirusti!! [:(]

Onneksi mieheni jaksaa tuoda minulle aina vettä, ja semmoista kun tarvitsee. Aina oksentamaan juostessani mies tulee perässä vesilasin kanssa [:)]

Noh, eipä tässä muuta tällä erää.
 
voi sua enaj! ihan pahaa tekee sun puolesta. itellä helpottanu VÄHÄN. eli jotain jo pysyy sisällä, mut koko ajan oksettaa. mitään ei oikein tee mieli eli väkisten yritän tunkee suuhun jotain. maha on ihan turvonnu ja ummettaa. hedelmäpilttejä oon tässä nyt syöny aamuisin. huomasin kyllä et ei kaikkee kannata kerrla vetää alas ja liian nopsaan ei saa sängystä nousta.
itkettää kans usein. niskat on aikas juntturassa, mut ku ei uskalla lähtee pihalle. ei ainakaan yksin. tahtois ulos! tosi kiva vaan maata sisällä. masentaa tämmönen. ja paras kaveri oli vähän outo kun kerroin. eikä kauheesti oo soitellu sen jälkeen. eikö nyt vihdoin olis jo munkin vuoro olla onnellinen??
onneks miekkonen on niiiiin ihana. jaksaa passata ja pitää huolta. tuo syötävää ja juotavaa kun pyydän. samalla yritän olla valittamatta pienistä. kiva kun täällä saa avautua.
 
enaj: anna sulle yhden neuvon kun oksennan todella paljon niin muista että suta lähtee suolaa pois ruumista. Keittä vettä ja laita siihen puolikas liha- tai kasvisliemikuutio. Vaikka se on pahaa niin siitä saat suolaa. Kannattaa kokeilla pienillä annoksilla. Itse teen niin aina kun oksennan kunnolla. Yritä myös juoda muitakin juomia kuin vettä.
 
Tuli muuten mieleen..

Itse olen nähnyt enne raskautta paljon unia vauvasta..ja aina on ollut unissa poika.. ja nyt on jotenkin sellanen vahva tunne että se olisi ehkä poika.

Onko muilla tällästä tunnetta ja jne ollut?

tänään ollu päivä että pitäs olla leipä koko ajan suussa ettei tuu huono olo ja ku ei paljoa pysty syömään ku tulee ähky ja pahempi olo. Käytiin mäkkärissä pitkästä aikaa ja se oli helpotus ruokaa mitä sai heleposti alas menemään mutta olen nyt kuin rynnäkkökivääri joka ampuu luoteja kun ilmaa pääsee ulos :P koko aja olo että pitää vettä juua..ei hyvä...ottaa maitoa..ei hyvä..ottaa mehua..ei hyvä..ottaa limua..ei hyvä...mikkää oo hyvä juoma.HUOH ja silti tuntuu että janottaa. Oke no on  tullu tuota suolasta syötyy joten ihmekkää et janottaa. housut puristaa ku o nii turvoksissa,eipähä tarvinna vyötä pistää ahistamaan mahaa entisestään. . AUTON ILMASTOINTI ON MAAILMAN PARAS KEKSINTÖ ... viel huonon olon saman tien pois.
 
Moi. Täältäpä tulee taasen yksi odottava pariskunta listoille [:)] Minä 25-vuotias ja mies 35-vuotias. LA on tammikuun 27 pv eli oma syntymäpäiväni [:D] Olen seurannut keskustelua kolmisen viikkoa ja odotellut että raskaus etenee. Meille tämä tulee olemaan esikoinen

Minulla ei pahemmin ole ollut oireita, mm. rinnat ollut arkana, lieviä pahoinvointi aaltoja ollut havaittavissa ja ruoka ei oikein maistu, mikä on jo ihme koska olen tunnesyöppö!

Ekassa neuvolassa kävin 2.6 ja siellä hoidettiin perusasiat kuntoon, jäi hyvä mieli [:)] Mies ei halunnut mukaan, koska "ei siellä vielä mitään mielenkiintoista tapahdu" [:D] Eka ultra olis 21.7 (nimipäivänäni [:D]) jonne mieskin sitten lähtee. Ja seuraava neuvola 14.8, joka on meidän vuosipäivä sekä koiramme syntymäpäivä [:D]

Hirveesti odotetaan ultraa ja toisaalta ihan pelottaa, onko kaikki kunnossa ku oon niin vähillä oireilla päässyt tähän asti.

Voidaan paksusti ja onnea kaikille [:)]

Ja mie en näköjään osaa tuota laskuria laittaa tänne, help? En edes tiedä, mikä kohta sieltä täytyy kopioida [:(]
 
Moi! Onnea uusille odottajille ja tervetuloa mukaan!

Täällä vointi ihan hyvä. Rinnatkaan ei ole enää läheskään niin arat, hmm.. Ylihuomenna eli keskiviikkona olisi eka ultra. Voi että, en millään malttaisi odottaa enää sinne asti..! Taisi muillakin olla tällä viikolla ultra. Nyt vain peukut pystyyn, että kaikki olisi siellä meillä kaikilla hyvin.

Jännittää toinenkin asia! Tänään aloitan toiset työt, joista olen ollut monta kuukautta poissa tekemässä taas toisia töitä. Nämä on sitten vuorotöitä, mitkä nyt alkavat. Kroppa ehti kivasti tottua tasaiseen tahtiin ja viikonloput vapaana. Mutta eipä se mitään. Niin ja olen hoitoalalla. Enköhän selviä näistä kolmivuorotöistä ihan ok, tosin viikonloppuna oli valvottava kahteen ja tuli kyllä loppua kohden niin huono olo että!

Kaikille hyviä vointeja ja mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Kaylies: Minustakin tuntuu, että siellä olisi tyttö? Oon nähnyt semmosta unta nyt ja joskus 10 vuotta sitten näin myös unia, joissa mulla oli pikku tyttö. Mutta eihän sitä tiedä, välillä on myös käynyt mielessä että jospa siellä onkin kaksoset (hui) kun maha on jo niin näkyvillä. No jos mulla on vaan huono ryhti ja vatsalihakset [;)] ...Mies haluais mieluummin pojan kun sen kanssa olisi kuulemma enemmän tekemistä.. Tietysti on valmis ottamaan vastaan myös tytön jos saadaan.
 
Joo.. aamupalaksi suolatikkuja, kahvia ja eilen tehtyä hedelmärahkaa. Onneksi ei nyt okseta mutta se heikotus hyökkää kyllä päälle jos ei heti ole tunkemassa suuhun jotain kun siltä vähän tuntuu. Töissäkin oon jo hankkinu syöpön maineen [:D] eipä silti, pomo tuijotteli mun mahaa yhtenä päivänä muttei sanonut mitään, kyllä mun kai on kohta paljastettava "salaisuus" jos se enää semmonen on [&:] 
 
Ai niin, onnea ultraan Papu_ ja muut! Pidetään peukut pystyssä ja varpaatkin ristissä, että kaikki on hienosti masuasukeilla! Mulla on ultra vasta 29.6. Sitä odotellessa..
 
hei kaikki äidit ja tulevat!:)

minulla laskettu aika jo joulukuussa 26.12, mutta ekassa ultrassa pari päivää sitten sanottiin että vauva onkin 4 päivää nuorempi, joten laskettu olisi vuoden vaihteessa. Sanoivat että tuleepi aika varmasti tammivauva!:)
oon 22-vuotias ja helsingistä, sekä minusta on nyt sitten tulossa esikoiseni YH. Muita samassa tilanteessa???
kovasti jännittää mutta todella onnellisena odotan!
 
oonamaria: musta kans on tulossa yh ja esikoista odotan. Vaikka ollaan miehen kanssa tekemisessä melkin joka päivä ainakin puhelimitsen niin mustakin tulee yh.
 
Tänään aamulla ei ollut pakko nousta ja jäin loikoilemaan. Siitä tulee ihmeen huono olo! Taas sellasina kiireisinä aamuina kun vaan hotkasee aamupalan ja juoksee menemään, niin olo onkin oikein hyvä. Pitäiskin aina vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja heti nousta touhuilemaan kaikkea...

Mustakin kovasti tuntuu, että tyttö se on, mutta mies on ihan varma, että se on poika. Vauvauniakin oon ruvennu näkemään, ennen näin vain sellasia unia, että yhtäkkiä synnytin ja aloin kovasti miettimään, että missä oikeen oon ollut 9kk sitten, mutta sitä vauvaa en niissä unissa varsinaisesti nähnyt. Nyt oon nähny useastikin pikkunyyttiä unessa. Enimmäkseen se ei oo ollut mitään sukupuolta, siis että olisin siinä unessa erityisesti kiinnittänyt siihen huomiota, mutta välillä oon huomannut, että se on tyttö. Poikaa en ole vielä nähnyt.

Liemikuutioista haluaisin varottaa, ne sisältää suurimmaksi osaksi pelkkää natruimglutamaattia, eli E621:stä ja sitä nykyään syytetään monesta vaivasta. Raskaana (ja muutenkin) varmaan kannattaa lukea paketit tarkkaan ja valita luomuliemikuutioita (ihana sana... [:)]) joissa ei ole E621 tai muita arominvahventeita (E621-E625). Oon itse krooninen atoopikko ollut jo syntymästä saakka, joten huomaan omakohtaisesti tosi helposti, että onko hysteria jostain lisäaineesta aiheellista vai aiheetonta. Tän aineen kohdalla voin sanoa, että kannattaa välttää viimeiseen asti! (Samoin keinotekoiset makeutusaineet!)

Suola on tärkeää, monesti kovassa oksennustaudissa annetaan potilaalle suolasokeriliuosta, joka on pahan makuista, mutta auttaa tosi hyvin!
 
Tunika: ihanan runollinen ote sulla kirjoittamiseen [:)]
 
Voih, tänään tiputtel taas verta ja vatsaan sattui kovasti. Aamulla olin vakuuttunut että nyt tuli keskenmeno. Mutta nyt sattuu taas mahaan vähemmän ja vertakaan ei oikeastaan. Tiedä häntä. Huomenna on varhaisultra. Siellä se sitten selviää. Pelottaa
 
Hei vaan! :D
Täälläkin ollaan aikalailla turvoksissa, onneksi paha olo on hieman helpottunut. Kai pitäis käydä vaatevarasto läpi, jos sieltä löytyis turvotuksen peittoon juhlavaatetta ;D 60v syntymäpäiväjuhlat olis tiedossa. Viikonloppuna oltiin kotikonnuilla ja kerrottiin äidille uutiset, ilahtui kovasti. Mies on täälläkin ollut ihanasti tukena. Nyt jo tuntuu, että jotain jaksaa itsekin tehdä töiden jälkeen :D
Hyviä/parempia vointeja ja onnellisia ultratutkimuksia
 
Takaisin
Top