Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli munki pakko tulla vanhana verottajana asiaa kommentoimaan[:)]Eli verotus vahvistetaan muistaakseni lokakuun viimeinen päivä(voi hiukka heittää,kun siitä on jo useampi vuosi kun työskentelin ko.paikassa..).Eli jos tietää et 2008 vuoden tulot on korkeemmat,ni kannattaa ilman muuta odottaa et vahvistavat vuoden 2008 verotuksen ennen kun hakee äitiyspvrahaa.

Oikein ihanaa odotusta kaikille tammikuisille tuleville mammoille[:)]

ON. Täällä äklötellään, palellaan ja kärsitään kummallisista tisseistä. [:D] Vielä ei oo tarvinnu oksentamaan alkaa, joka aamu täytyy kuitenki juoda varovainen testi-vesilasillinen ja kuunnella oloja..

Kesäkuun alulle saatiin neuvola-aika. Kyllä voi parikin viikkoa olla pitkä aika.. Ja vielä ku pitäs malttaa odottaa se jäljellä olevat 34 ja risat viikkoa.. Miten niin malttamaton.. (miten niin oon jo ostanu turvaistuimen tulokkaalle.. ei oo kukaan nähny, ei voi todistaa..) [:D]

Kauhia ku tekis mieli jo kertoa kaikille.. 4 ihmiselle on kerrottu, muut joutunee odottamaan tietoa. Kerroin myös akvaariokaloille, ne kuunteli hyvin kiinnostuneina, mutta takuulla ei lähe juttu kiertämään.. [;)]

Aurinkoisia kevätpäiviä, Mama 5+2

Mua väsyttää yleensä joka päivä niin ettei jaksa tehdä mitää. suunnitelmat on kyl kovat, tulos heikko.. Rinnat on kans kipeet ja ruoka maistuu täytyis koittaa pitää jotenkin kurissa toi syöminen.. Porkkanatkin on sitten vissiin bannassa ku niissä on paljon A-vitamiinia?![&:] vai?

Heips!

Paukke: porkkanat sisältävät beetakaroteenia, josta ihmisen elimistö muodostaa A-vitamiinia, joten ovat turvallisia syödä myös raskausaikana. Edit: kuhan pysyy kohtuudessa syömisessä.

Maajo

Heh,mäkin kerroin koiralle että siitä tulee isoveikka. ei paljoa näyttänyt asia kiinnostavan [:D] kovasti kylllä lapsista pitää, tottunut veljen viiteen lapseen jotka aina häärää ympärillä,astuu päälle ja vetää korvista ja hännästä. en paljoa jaksa huolestua että ottaako se hyvin pikkusen vastaan. nuolemalla on toivottanut kaikki veljeni lapset tervettulleiksi perheeseen! btw koirani nimi on papu [:)]

me ei olla hankittu vielä mitään, eikä varmaan hankitakkaan. katotaan eka mitä saadaan tutuilta ja sukulaisilta. en oikein uskalla vielä mitään hankkiakkaan. vanhemmiten on näköjään tullut vähän pelokkaaksi [&:]

onneks ei okseta mut olo on aika sietämätön. mitä särkylääkkeitä saa muuten käyttää??? päätä juilii niin kovasti ettei meinaa töissä pystyä olemaan. ei muuten hirveän hyvää tee noi kampaamon hajut joita joutuu joka päivä haistelemaan, eivät ainakaan helpota pahaa oloa. tein tänään permanentin ja se haju oli jotain aivan kamalaa. tuntuu siltä ku hajuaisti olis herkistynyt ihan mielettömästi.

Koitahan tulitikku jaksella!
Jep jep... raskausajan multitabsiahan minä ostelin... maksalaatikosta ja maksamakkarasta pidän kyllä, mutta niistä olen pitänyt aina taukoa kierron loppupuoliskon ja enköhän pärjää ilmankin, jos masumatkaaja vaan pysyy kyydissä mukana. Milloin te aiotte kertoa töissä raskaudesta? Mietin vaan, että jos oikeen pahoinvointia on ja heikko olo, niin pitäähän sitä sitten sairaslomalle jäädä ja lääkärintodistus antaa, jos pidempään menee potiessa... Olen miettinyt, että olisiko helpointa kertoa vaan reilusti, että mulla on ensimmäinen neuvola-aika silloin ja silloin... ei tarvis "tekosyitä" keksiä ja sovitella neuvola aikoja tai selitellä sairaspäiviä. Kuitenkaan ei haluais ihan kaikille näin alussa kertoa... No, hetki kerrallaan... Täytyypä tästä mennä vielä syömään, että jaksaa nukkua [;)]

Niin ja ja_na, kiitos tiedoista!! [:D] Toivottavasti saan äitiyspäivärahan 08 tulojen mukaan... Ja VOIMIA viimeisiin "raskauspäiviin" ja synnytykseen!! Pidetään peukkuja!!! [:)]

tulitikku: Hieno nimi sinun koirallasi! :) Parasetamolia sisältäviä särkylääkkeitä saa käyttää, eli panadol yms. Buranaa ei mielellään ainakaan näin alkuvaiheessa. Mä olen huomannut myös, että hajut ovat voimistuneet. Eilen olin aivan varma,että työpaikan käytävällä haisi voimakkaasti currylle, muttei kukaan muu haistanut sitä. Voin kuvitella miltä permisaineet haisevat nyt..ounou! Tsemppiä kauheasti!

Mä teen freelancerina töitä vähän joka puolella, joten kerron varmaan vasta sitten, kun masu alkaa näkyä. Jee, kohta on jo viikonloppu!

Mulle tuli eilen kauhea hätä, että pitäisi kuitenkin päästä alkuraskauden ultraan. Kun mulla vointi lähestulkoon normaali ja sitä tietysti miettii sitten, että mikä on vialla, kun onkin niin normaali olo..Noh, en tiedä.. Soittelin ja kyselin hintoja niin oli 80-135 euroa..

Terve kaikille tammikuuta odottaville. Meillä on la 1.1.2010 ja raskaus viikko 6+5.
Huojentavaa lukea täältä että melkein kaikilla on samoja oireita kuin minullakin. Eilen illalla tuli oikeastaan ensimmäistä kertaa kunnollinen mielialan heittely ja täytyy sanoa että toivottavasti ei pahene ainakaan paljoa. Ottaa koville kun mies on pois koko viikon ja joutuu yksin painiskelemaan pelkojen ja odotusten ja etenkin ällöttävän pahan olon [:'(] kanssa. Onneks koira uskaltaa lohduttaa vaikka olis millainen raivari. Taitaa ymmärtää mistä johtuu...
Päätin pitää tänään huilauspäivän ja jättää työt minimiin, jos siitä sitten olo paranis ja jaksais pari päivää paremmin.

Hei tytöt,

kävimme juuri varhaisultrassa ja massussani sykki hurjaa tahtia ihana pieni sydän. Saimme myös ensimmäisen valokuvan vauvastamme[:)]. Voi tätä onnen tunnetta ja ilonkyyneleitä. Suosittelen kaikille, jos se vaan on taloudellisesti mahdollista ja kotiseuden jonotilanteet pitkät. Me emme olisi malttaneet odottaa viittä viikkoa lisää.
Vieläkin on aika varovainen ja nöyrä olo. En uskalla ostella mitään vielä pitkään aikaan tai kertoa isolle joukolle ihmisiä. Muutamat läheisimmät toki tietävät.  Vaikeaa on silti peitellä tätä pursuavaa onnea.

Lähetän teille muillekin ison annoksen energiaa ja hyvää oloa! On tämä ihanaa aikaa vaikka välillä kuvottaakin ja maha on niin turvoksissa ettei housut mene kiinni. Löysät vaatteet on nyt muotia, [;)].

heipä hei

Täälläkin oli tänä aamuna ihan järkky vatsakipu. Hieman pelästytti kun takana on kuitenkin yksi keskenmeno jo. Mutta se onneksi loppui ja mitään vuotoa ei ilmennyt ainakaan vielä. Hieman välillä pelottaa kyllä. Sitten aika usein vasemmalta puolelta viiltää niin tietty on heti mielessä onko se joku tuulimuna.

koko ajan vainoharhasena tunnustelee tissejä onko ne kipeät, koska viimmeksi tissikivut loppu kuin seinään ja tuli km. Nyt kuitenkin se on positiivistä että välillä tuntuu pahoinvointia, iltaisin kyllä tosin, mitä ei viimmeksi ollut ollenkaan.

Varasin varhaisultran 25.5, että saan meielen rauhan. Olisin sillon 7+4 aivan sama päivä kuin viimmeksi kuin aloin vuotamaan ja kävin ultrassa jossa km todettiin. Huh toivottavasti ei sama toistu.

Että hirveästi ei vielä olla uskallette iloita ja hurrata asiasta. Kenellekkään ei olla kerrottu ja tuskin kerrotaan ennenkuin ollaan varmasti selvillä vesillä.

Terve!
Voi, että kun malttais odottaa vielä ensimmäistä neuvolakäyntiä ja ultraa... [:o] Tein tänään toisen raskaustestin ja kaksi viivaahan siellä oli [:)] Soitin ja sain ensimmäisen neuvola-ajan 2.6. Mulla on ollut vaikeeta pitää tietoa itselläni, yhdelle kaverille olen kertonut. Perheet ei vielä tiedä. Lemmikkejäkään ei ole, jolle vois asiaa jakaa [&:] Puoliso kyllä päivä päivältä sisäistänyt asiaa... Eilen jo tohkeissaan suunnitteli rattaiden/vaunujen ostoa [:D] Tässähän tämä lomaviikko on mennyt "pähkäillessä". Tänä aamuna jäi kahvi juomatta loppuun ja lounaskin kesken [:'(] Ja alavatsaa "nipistelee". No, ne taitaa olla murheista pienimpiä. Jäin miettimään varhaisultraa, mutta ehkäpä sinnittelen vielä sinne neuvolakäynnille... [:o] Toivotaan, että kaikkien masuasukit pysyy mukana! Tsemppiä! Tässä on vielä pitkä matka laitokselle...

Niin ja...
Paukke; onko yhtään parempi päivä tänään?!?[8|]

Anka; onnea!!! [:D]

Ja uusille tulokkaille myös onnea!

lissu82: Kyllähän tämä tässä jotenkin koittaa mennä. Tarvis ruveta imuroimaan ja no se tarvisi saada tänään jo tehtyä. On ainaki suunniteltu sitä monta päivää..[:D] Tänään meinasin ruveta töissä parkuun ku porasin reijän väärään paikkaan.. Vähän on herkkää aikaa. No en sentää itkeny onneks, siinä olis työkaverit ihmetelly

Anka: vähänkö rupesi ihtelläkin tekeen mieli varhaisultraan...! Vaikka oon sitä jo harkinnu, niin nyt pitäis ylipuhua mies mukaan, että josko mentäis jo :)

Hauska lukia, kun joillakin teistä on syömisen kanssa mun kannalta katsottuna "positiivisia" ongelmia.. Mulla kun on kans nälkä, muttei se ruoka vaan millään maistu, kun on niin huono olo edelleen... Pari päivää sitten koin pitkästä aikaa tunteen, että vatsa on kerrankin täynnä! Mieluummin vaikka söisin enempi jos vaan tää ällötys ja ruuan kammotus menisi ohi. Mulla ei oo tahtonu kertyä tuota painoa ainakaan liikaa, vaikka söisin mitä!

Hei, joko te huomaatte rintojen kasvaneen? Mä olin jossain vaiheessa huomaavinani, mutta se taisi olla vain turvotusta, koska nyt näyttää ihan tavalliselta taas. Kipeet kyllä on edelleen..

Minäkin osti raskaus multitabseja jo heti kun sain tietää ja rautaa välillä naukkailen, kun tuppaa hemoglobiini oleen aika huono.

mielialasta piti vielä lisäämän, että mulla on vaikuttanut just päinvastoin!
Oon tavallisesti aika itkuherkkä ja muutenkin milloin iloinen ja milloin suutun...
Mutta nyt oon ollut niin seesteinen että!
Pelottaa, että millon jysähtää oikeen kunnolla.

iltaa!

lasienkeli, pidän peukkuja pystyssä et kaikki sujuu niin ku pitääkin!

anka, ei kuulosta ollenkaan pöllömmältä,olen vähän kade[8|]

ninnuska, mä toivon ettei rinnat paljoa kasvaisi. ostin vähän aikaa sitten monet ihanat liivit ja ne menee sit ihan hukkaan jos tissit paljon rupee paisumaan. muutenkin aika isot rinnat kroppaan nähden niin en haluaisi enää isompia...

olipas hauska kahvilla käynti kavereitten kans kun piti valehdellä, että kyllä ne kuukautiset alkoivat. sit alkoi hirvee päivittely ja spekulointi et olishan se ollut niin uskomatonta jos heti olis tärpännyt. oli vaikeaa olla sanomatta et olen raskaana!! meinasin jo lipsauttaa mutta sain pidettyä suuni kiinni. sanoin vaan etten ole hirveen pettynyt kun kuukautiset alkoivatkin  [:D] [:)] [;)]

voikaa hyvin!

Miten ninnuskan tikkeri näyttää et sil on jäljel enää 185 päivää jäljel ja mul on 234 eikä pitäs olla ku päivä eroa?![8|] Pisti vaan silmään...
Hih vielä viikko niin on eka neuvola... [;)]

ultimaattisen söpöä!

en ole saanut kukkia mieheltäni ikinä. mutta eilen kun se tuli koiran kanssa lenkiltä, niin se oli pöllinyt tulppaanin jostain. tulevalle äiteelle. toi oli äärimmäisen romanttinen teko siltä!

hih [:D] Tulitikku, minäkin sain kukkia mieheltäni, oikein eläviä ruukku-ruusuja parveketta varten! Olin todella otettu, koska tosi harvoin mieheni tuo mulle mitään romanttisia lahjoja (yleensä jotain käytännöllistä ja tylsää kuten tiskiharja, hammastahnaa, vitamiinipurkki yms).

Olen jaksanut tänään yllättävän hyvin, mutta työmatkat on kyllä mennyt nukkuessa. Pientä vuotoa oli tänään, tai sellasta vähän tummempaa valkovuotoa, mutta ei mitään kipuja, joten tuskin mitään huolestuttavaa. Tissiliivit kyllä alkaa puristaa, tosin lähinnä sieltä tissien alta, jotain selkäläskiä varmaan päässy tulemaan. En usko, että tissit itessään on erityisesti kasvanu.

Ärsyttää kyllä vähän tää "plösähtäminen" ku oon perusterveellinen ja urheilullinen eikä mun paino oo ikinä ollu yli 59, yleensä 56-58. En oo nyt käyny vaa'alla, mutta kyllä ihan salettiin on 60 menny jo rikki. Selkeesti ei oo pelkkää nestettä/turvotusta, koska reisissä on tosi paljon enemmän selluliittia ku aikasemmin ja vyötäröä ympäröi kiusallinen makkararengas ja tosiaan tota selkäläskiä (vähän niinku yläviistoon jenkkakahvat) on kans tullu. Ällöttävää. No, vuoden päästä saa kait jo laihduttaa... Kellään samoja painoangstifiiliksiä??

Takaisin