Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
LA 1.1.2010
Anka: esikoinen - yritystä 12kk - 31v/38v
nirttu78: kolmas lapsi - 31v

LA 3.1.
paukke: esikoinen, miehellä lapsi - yritystä 11kk - 23v/29v
sannio: esikoinen - yritystä 6kk - 25v/28v

LA 4.1.
Freya: esikoinen, miehellä lapsi - yritystä 1kk - 28v/40v

LA 7.1.
Papu_: esikoinen - yritystä 8kk - 26v/27v

LA 8.1.
Miisu: yritystä vajaa vuosi

LA 11.1.
Minuanna: viides lapsi (joista yksi lapsi enkelinä)
Mama78: lapsia ennestään 2+2, eka yhteinen lapsi - yritystä 3kk - 30v

LA 13.1.
tunika: esikoinen - yritystä 2kk

LA 14.1.
Piskuinen: kolmas lapsi - yritystä 9kk

LA 18.1.
Tulitikku: esikoinen - yritystä 1kk - 32v/29
Lissu82: esikoinen - yritystä 6kk - 27v

PAUKKE: tuosta merelle lähtemisestä katsoin silja linen sivuilta, että niillä oli sellainen suositus, että loppuraskauden aikana ei suositella risteilyä (ei lukenut syytä). Silti joillakin keskustelupalstoilla jotkut kertoivat olleen rv30 jälkeenkin vielä risteilyllä ja hyvin oli kaikki sujunut. Kaippa se riippuu omasta olotilasta ja siitä haluaako synnyttää laivalla [:D] Mutta luulisin, että ei näin alussa töyssyistäkään ole haittaa, jos raskaus on sujunut hyvin esim. ilman mitään vuotoja. Voithan vielä kysyä vaikka neuvolasta.

äh.. niin siis kyl mä risteilylle uskaltaisin lähteä mutta kun meinasin mennä ihan noku veneellä 6km ja no sitä ei sitten tiedä että millanen aallokko on... yks kaveri kyl väitti ettei haittaa mitää mut sen tietoihin ku ei voi oikeen luottaa...

missäs te muut tulevat mammat asustelette?

onko kenelläkään teillä kokemusta masennuksesta? mulla ollut masennusta, ahdistusta ja paniikkihäiriö. en tällä hetkellä käytä lääkkeitä ja hyvin olen jo pitemmän aikaa pärjännyt. synnytyksen jälkeinen masennus vaan saattaa puhjeta helpommin kun on taipumus masentua, se vähän huolestuttaa. ikävä sairaus kaikin puolin [:(]

Ei sitten..

Unohdin muuten ne tärkeimmät raskausvaivat mitä mulla on tälllähetkellä.. eli huimaus ja päänsärky.. näin oli
myös viime raskaudessa.. =( Mulla on alhainen verenpaine ja raskausaikana se vaan laskee.. =(
Muuten on vaan nyt kurkku kipee ja korvat tukossa.. ettei vaan flunssa iskis taas.

nirttu78:se kohta mikä pitää kopioida ja liittää alkaa tällee [url=http://lilypie.com][img] ja sit kaikki mikä on tollasen litanian peräs ni laitetaa kans. Onnea yritykselle kyl se viel sielt tulee vakaasti uskon niin.

Moro!
Ei ole mulla tämä tekninen osaaminen kovin vahvaa. Olette varmaan huomanneet....[:D]  Toivottavasti tästä tämä alkuvaikeuksien myötä selkiytyy, ja kokeilun kautta opin laittamaan viestiä eetteriin. Kiitos vielä kärsivällisestä neuvomisesta!!! Onkos muita Etelä-Savosta? Mä olen muuten syönyt tänään kolme lämmintä ateriaa ja välipaloja, ja nälkä vaan on edelleen.... [&:]  Lisäenergian tarve olis vissiin jotain yhden voileivän luokkaa päivässä... Täällä on tänään kyllä ylittynyt reilusti.... Mutta voihan se olla, että ruokailu vielä jossain vaiheessa jää vähäiseksikin pahoinvoinnin takia, että syödään nyt kun vielä maistuu...[:)]

heipä hei liitynpä tänne teidän seuraanne.

Esikosta odotellaan täälläkin
Raskaustestissä haamu 30.4 ja siitä viikko niin oli ihan kunnollinen positiivinen tulos.
Meillä laskettu aika 7.1.2010, laskureiden mukaan. Varhaisultraan varaan ajan ja toivon mukaan sinne pääsis ens viikolla.
Edellinen meni kesken viime syyskuussa 8 raskausviikolla. Että vähän jännittää meneekö tääkin. Siksi haluankin mennä varhaisultraan, että voi edes hieman rauhoittua.
Kaiken kaikkiaan yritystä jo kohta 2vuotta takana, jos tuota km ei lasketa.

Oireita hmm no rintojen arkuus, väsymys, ärtymys, kaameat röyhtäilyt [:)], vilu ja ehkä pahoinvointia hiukan... en osaa sanoa, onko se vaan kuvittelua vai oikeaa.

Ikää meillä molemmilla mieheni kanssa on 29v.

Lista on hieno idea :)
Eli mun LA pitäis olla 2.1. ja esikoinen tulossa. Mies on 24 ja minä 22.

Mulla ei oo oikeen käyny syönti, mutta oon pakottanu itteni jotain syömään, että saa pikkuinen vitamiineja ja muuta tärkeää ravintoa. Mutta yököttää syöminen, oikeen mikään ei maistu. Onko muilla kokemuksia? Yököttää muutenkin koko ajan, mutten oo oksentanu kuitenkaan.

Vanhemmat ja sisarukset oli kyllä iloisia ja äitit niin tyytyväisiä äitienpäivälahjastaan, kun kuulivat mummuksi tulevansa!

Oon miettiny kans varhaisultraa, mut mies ei haluais maksaa "turhasta".. Noh, mitä se nyt sit ymmärtää.. Olis kiva, kun on se yks km kuitenkin takana..

täällähän on vilkasta keskustelua! :)

Koitan muistaa kaikkien kysymykset ja niihin vastauksia tässä:

Asun Helsingissä, muita pääkaupunkilaisia?

Masennuksesta ei oo omakohtasta kokemusta. Tosin mielialat heittelee voimakkaasti ja saatan itkeä vollottaa ihan tyhmistä jutuista. Mutta kyllä se ainakin muutamassa tunnissa menee ohi. Sain aikoinani äitiltäni luomu keltarauhashormonivoidetta koviin PMS-oireisiin ja menkkakipuhin. Äiti sanoi myös, että se keltarauhashormonivoide voi auttaa noihin mielialavaihteluihin, väsymykseen ja muihin ikäviin raskausoireisiin. En tiedä, mutta aion kokeilla josko siitä voiteesta olis apua. Mutta oon ainakin lukenut, että synnytyksenjälkeinen masennus johtuu yhtäkkisestä hormonitason tippumisesta, niin ehkäpä jostain luomusta hormonikorvauksesta vois olla hyötyä??

En oo aatellu mennä varhaisultraan, en oikeen tiedä miks tarttis. En oo edes tehny ku yhen testin ja siinä oli himmeä viiva. Jotenkin on vaan luottavainen olo... *kop kop puuta*

Mulla on välillä tosi kova nälkä, mutta en pysty syömään yhtä isoja annoksia ku ennen, tuun tosi pienestä jo ähkyyn.

Mä uskon, ettei veneilystä tai muusta möykkymeiningistä oo tässä vaiheessa vielä mitään haittaa, paitsi jos tulee kovin merisairaaksi raskauspahoinvoinnin takia niin eihän se oo kivaa...

Mukava juttu muuten tuo lista. Siitähän vois tehdä oman keskusteluaiheen, niin sitä on ehkä helpompi päivittää. Voisin vaikka samantien laittaa sen!

Heipsan!

Täsä viikon verran oon käyny täälä kurkkimasa ja lukemasa muitten kirjotuksia ja ny lopulta päätin sit ihtekki kirjautua tänne. Oon 25 vuotta ja oon ny vajaa  pari vkoa tienny että esikoista täsä oottelen :)))) Plussasin 29.4.  Ollaan yritetty lasta viime syksystä asti ja ehkäsyn jätettyä pois kierto meni (yllätysyllätys) aivan sekasin. Välivuotoja ym.. Sempäs takia en ees ny oikeen muista/tiiä millon mul on ollu oikeet menkat ja mikä oli välivuotoa. Elikkäs sen takia en ny oikee tiiä millä viikolla oon menosa.. mut epäilys on et ehkis olisin 5:llä viikolla [:)] Jos oikeen muistan ni huhtikuun alusa tuli reippaammin vuotoa nääs. Et sillon olis ehkä ollu oikeat menkat.

Oon tosi onnellinen ja kihlattuni kanssa. Tekisi niin mieli kertoa kaikille, mutta en uskalla vielä.. pelottaa ni kamalasti jos se tulee ulos jne.. Oon tottakai kertonu muutamalle hyvälle kaverille :) Mulla on rinnat tosi arat ja vessasa saa rampata jatkuvasti. Yöllä saatan herätä 2 kertaa vessaan. Sekä tänään on ollu jotenki ällö olo..

Nyt vaan toivon että kaikki menis hyvin ja että ensi tammikuussa meitä olisi 3 :) Toivotan onnea myös teille kaikille muille äiteille ja tuleville äiteille :)  

TUlitikku: Me asustellaan Pirkanmaalla.

Paukke: Kyllä uskon, että uskallat lähteä sillä veneellä. Juoksuakin suositellaan raskauden aikana, niin tuleehan siinäkin töyssyjä ja tärähtelyä? Voithan varmistaa vielä neuvolasta.

Meillä mies myös sitä mieltä, ettei mentäis varhaisultraan. Yritetään siis sinnitellä siihen ekaan normaaliin ultraan ja olla murehtimatta liikoja siihen asti.

Takaisin