Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille. Ei tarttis enää montaa päivää odottaa ku ens ke on eka neuvola. Jotenkin toivoo et sitten tämä raskaus muuttuis ihan oikeesti omissa ajatuksissakin todelliseksi.
Tänään on ollut alavatsa hirmu kipiä ja turvonnut.. tietysti ajatukset laukkaa heti villinä mut kai se on vaan ilmaa mahassa ja kaikki muuten kunnossa...

Jessi.ca kyselit että touhuaako joku heppojen kanssa niin minä touhuan. Mulla on oma talli ja kisaan kenttää ja koulua. Mitäs sä puuahilet?

googlatkaas sea-band ranneke... auttaa kuulemma matka- ja raskauspahoinvointiin. Tuo vois olla kokeilemisen arvoinen jos alkaa haittamaan esim työntekoa. Eikä ollu pahan hintainen.

Heippa vaan kaikille! Eksyin tänne foorumeille, hakiessani tietoa ja kaikennäköistä muuta täältä netistä. Plussasin 19.5, ja olen nyt rv 5+3. Varasin eilen ajan neuvolaan, ja sain sen 8.6, tää on mun esikoinen ja olen itekin melko nuori vielä (17), joten ihan uus juttu tässä. Välillä tuntuu, ettei siellä masussa oliskaan ketään, ja tekis mieli tarkistaa ollaanko sielä vielä kotona [:D]  Neuvolan täti kuitenkin sanoi, että ihan rauhassa vaan ootellaan sinne käyntiin asti, ja katsellaan sitten. Mä vaan en hirveesti tykkää odottelusta! [>:]

Oon lukenut näitä ja muitakin foorumeita, ja aika moni on saanut keskenmenon, joten pelottaahan tuo minuakin. Toivottavasti nyt ei vaan kävis mitään, kun on tätä toivottukin, iästäni huolimatta. Toivon ettette paheksu mua sen takia :(

Tänään iski pahoinvointioksennuskohtaus hieman huonoon hetkeen: Mun mies oli tehnyt tosi ihanaa ruokaa, ja mä sitä vähän ehdin syömään, kunnes tuli hirveän huono olo ja oksennushan sitten tuli.. mies vaan ihmetteli etteikö ruoka kelpaa [:o] Tottakai se ymmärs sen heti sitten, mutta hieman kyllä rupes itteä nolottamaan, kun toinen oli kovalla vaivalla sitä ruokaa tehnyt... Onko muuten normaalia, että noustessa, tai kauan seistessä rupee huippaamaan? Tai sitten noustessa saattaa pistää toiselle puolelle massua?

Niin ja: Laskettu aika oli 18.1 näillä näkymin [:)]

Kesäisin terveisin enaj & masuasukki 5+3 [:)]

Enaj:Ei se ikää katso kun lapsen saa, tärkeintä on onko henkisesti valmis luopumaan omasta nuoruudesta ja onko vastuullinen. Ainakin sinun kirjoituksesta päätellen et ole mikää ihku teini. Ja kerta mainitsit että toivottu oli niin mitä se ikä silloin siinä esteenä olisi. Toiset ovat valmiita äitiksi jo jopa 15v kun toisille se tulee vasta viime hetkillä ennenkuin on liian myöhäistä. Elämä on vaan niin eriskummallinen välillä että tahtoo tuomita varsinkin kun on nuori. Minulla on parikin kaveria jotka ovat olleet susta vuoden nuorempia ja niillä on nyt jo useampi lapsi ja ovat onnellisia elämäänsä. Kiva saada sinut joukkoon.

Tuohon huippaamiseen niin ihan normaalia. Toiset voivat jopa pyörtyä. Jokaisella on oireet yksilölliset. ja se mahan viiltelykin on normaalia niin kauan kunnes ei tule kirkasta verivuotoa. Itse huomasin tänään että eipä tää tyttö taida syödä enää nuudelia ku teki paaha kun mies söi sitä. olo on muuten kovin normi mut kai se toi yötyö lisää mulla tälläsen kivan oireen että silmillä katsoen ympärille tuntuu kuin olisi humalassa :P vaikka ei ole väsyny. väsyneenä voimistuu :P mielenkiintoista..kuinkaha kaua sitä itse voi tehä tuota yötyötä että tuo väsymys alkaa käydä ylivoimaiseksi..nyt oon saanu tän päivän rampata vähä välii pisulla ja maha kuprii ja paukkuu kahta kaaheemmin ja haukotuttaa vaikka toisaalta ei hirveesti viel väsytä.Ja taas toisella hetkellä on kuin ei olisikaan koko oireita ja sitten muistaa oireet kun kokeilee rintoja. sellaista aaltomaista näkyy olevan :P. mut syömisestä olen sen huomanna et kun maha alkaa tyhjentyy nii jos en het oo ottaa jotai suuhu nii voi juma sitä huonoo oloo mikä tulee...sit ei meinaa saada mitään syötyä. vaikka varsinaista pahoinvointia ja sellasta ei viel täs vaihees ookkaa mulla..mut nälkä mikä ihana tekosyy näkyy tulevan nyt vähä nopeammin ja helpommin..heh

mutta joo kaipa se pitäs lähtee ajelee 68km töihin ja sit viel yö palloilla ympäri kylää mummojen unia vahtien ja aamulla taas ajella silmät ristissä kotia :P ja neljä yötä olis täs niinku yhteensä...eli toinen yö lähtee käyntiin...en suotta oo sunnuntai iltana ihan tööt kun viikko viis lähtee käyntiin :)

Moikka! Sain sitten minäkin aikaiseksi varata neuvola-ajan ja olis sitten jo ens viikolla, eli to 28.5.. [:D] Jospa tämä raskaus tuntuisi sitten todellisemmalta.

Tuutikki: Voimia sinulle. Toivottavasti saat pian uuden mahdollisuuden.

Tuli sitten neuvolassakin käyty tänään. Laskettu aika siirty 31.12.2009. Ekan ultra ajan sain 16.6.. Sitä odotellessa.. Kai toi LA sit viel muuttuu[:D] Ny mä lähen saunoo...

Heips vaan!!

Minäkin nyt iloisena voin liittyä teidän joukkoon kun plussasin 19.5.. rv ois nyt ilmeisesti 6+5. Toisaalta epäilenpä, ettei raskaus ihan noin pitkäl varmaan oikeesti vielä oo kun kierto aika epäsäännöllinen ollu. Oireet ei oo ollu hirveen voimakkaita, mutta ei voi erehtyä mistä johtuvia[:)]  Menkkamaista alavatsakipua on aina välillä, pahoinvointi oikeestaan alkanu tänään, se helpottaa kun syö. Ja sitten oikeestaan pahin oire on huimaus, luultavasti verenpaineiden alhaisuudesta johtuvaa. Tänään mittailin niin RR noin 100/60..
Onkos kellään kokemusta tästä alhasesta verenpaineesta ja huimauksesta. Voiko olla vaarallista?

Eka neuvolakäynti ois vasta 17.6., ei millään kyllä malttais oottaa niin kauaa[:)] Tää on mulle eka raskaus niin jännittää kyllä tosi paljon[:)]

Uusille mammoille tervetuloa!

Tuosta verenpaineesta: alhainen verenpaine vaatii sen verran itseltä huomioimista, että rauhalliset liikket ja ylösnousut yms, ettei pääse pyörtyä kupsahtamaan... On kait aika normaalia, että paineet laskee ennemminkin kuin nousee paitsi sitten loppua kohden ja myrkytyksessä...

Meille ei mitään uutta masukin kanssa, paitsi pahoinvointia ilmassa... Aamu oli ihan kamala[:'(]. Vasta kaurapuuro auttoi...

Tervetuloa uudet odottajat!

Meillä on mennyt kaikki hyvin tämän viikko, ainakin tähän asti. Pahoinvointikin on helpottunut jo jonkin verran. Muistaa vaan syödä aamusti hyvin ja päivällä myös. Miten muilla on mennyt tämän odottamisen ajan. [;)]

Heippa!

On kulunut jo hetken aikaa kun viimeksi kävin, kiireitä??

Plussailin myös, LA olis 20.1.
Esikoislapsonen siis odotuksessa, minä kohta 21v, mies 24v. Ensimmäisestä kierrosta tulin raskaaksi.

Onnea kaikille odottajille!

Elegia: eiköhän tuo fetajuusto ole turvallista syödä kunhan huolehtii että se on suomalaisesta maidosta tehtyä, koska Suomessa maito pastoroidaan lakisääteisesti. Itse ainakin olen syönyt fetajuustoa raskausaikana myös enkä ole törmännyt millään listalla että se ois kielletty. Ainut mihin oon törmännyt niin home- ja tuorejuustoja koskeviin rajoituksiin, mutta siinäkin esim. aurajuustoa pizzassassa tms. joka kuumennetaan kunnolla kärsii syödä kun tappaa mahdollisen listerian.

Tässä hyvä lista mistä tsekata mitä tulee välttää raskauden aikana:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190

Maajo

Klikkaa tuota tickeriä niin pääset lilypie.comin sivuille. Pastean Minniksen tekemän hyvän ohjeen tuolta kesämassujen kasvattajista.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!

Maajo

Heipsan taas. Täällä päin ollaan ihmeen velttoja...ei kertakaikkiaan mitään tunnu saavan aikaan...nukuttaa vaikka oon nukkunut paljon...*haukotus*. Muuten ei paljon oireile...tissit tosin on arat...ajoittain mahassa vihloo...ja hieman turvotusta, mut tämä laiskotus!=)

Yamacraw: Niin minä kyllä harrastan hevosten kans koulusta esteisiin ja länkästä ajeluun...eli tälläinen sekalainen maailma...Miettiin vaan et onko jollain kokemusta, et kuin pitkälle uskaltaa ratsastaa ja miten esim ravi perusistunnassa vaikuttaa masuasukkiin...On meillä kyllä käytössä rauhallisempiakain yksilöitä tallilla, mut silti oon hieman tässä aprikoinut...eniten hyppäämistä...Miten sä meinaatko mihin asti ratsia? Ketääkinhän on melko vauhdikas laji[:)]

Tuutikki: Otan osaa...Voimia sinulle...

Heips!

Huoh, pitkästä aikaa taas tänne jaksaa vaivautua. Meinaa vaan väsyttää niin, että tekis mieli kattoo vaan telkkaria tai nukkua vapaa-ajat..!

Yamacraw ja jessi.ca: täällä yksi heppahörhö lisää :) Tosin taukoa säännöllisessä ratsastuksessa on ollut jo vuoden verran, niin ajattelin, että tauko saa varmaan nyt jatkuakin ennen kuin masuasukki tupsahtaa ulos. Vaikka mieli tekis selkään kyllä kovasti!! Jospa sitä lähtis vaikka rennolle maastolenkille...? Mietityttää vaan, että uskaltaako sitten kuitenkaan. Eihän sitä koskaan voi tietää mitä tapahtuu.. Toisaalta voihan vaikka pyörällä ajokin olla yhtä vaarallista, jos kaatumista ja tippumista verrataan!

Paha olo on edelleen koko ajan, ja oon huomannu että hampaitten harjaus on kauheeta. Silloin saattaa alkaa oksettaa! Ja kerran jo oksensinkin hampaitten pesun jälkeen. (Se siitä harjauksesta...) Kiva, kun joossain oppaassa sanottiin, että olis hyvä vaikka joka ruokailun jälkeen pestä hampaat..! Ja sitten kun syö vähän väliä. Hmm..

Mulla mies on ollut kyllä ihana. Kokkailee vähämausteista ruokaa ja lähtee kauppaan jos mun tekee jotain mieli! :) Muutenkin ei oo tarvinnu kotitöitä niin paljon tehhä nyt kun ei jaksa. Mies hoitaa! Ah. En oo vielä testannu kaurapuuroa, mutta ilmeisesti kannattais, kun teillä on hyviä kokemuksia. Muuten voileipäkeksit, yosa-jugurtit ja piltit, hedelmät sekä perunat (varsinkin uudet ja muussina) muodostaa ruokavalion, jota tekee mieli.

Allergiaoireista en ole kärsinyt ollenkaan (enkä käytä lääkkeitä) vaikka normaalisti on kyllä tarvetta lääkkeille ollut huhtikuusta asti ja läpi kesän. Nyt ei sitten mitään! Kiitos raskauden ;)

Neuvolakin ens viikolla, vähän jo jänskättää. Mies onneks tulee mukaan. Pitäis anopille soittaa ja selvittää miehen puolen tauteja yms. Kun eikös ne jotain sellaisia saata kysellä?

Kiitos hyvistä ohjeista lilypie.com. Itse kokeilin eilen monta kertaa mut ongelmana oli aina kielimuuri. Miten saan sen näkyviin kun olen yrittänyt monta kertaa mutta ei onnistu.

Takaisin