Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt päätin itsekkin liittyä joukkoon.
14.1 Olis tän hetkinen laskettu aika.
6+3

Muksusta on haaveiltu kauan ja työn alla kerkesi olemaan melkein vuoden.
Päätettiin, ettei ajatellaakkaan aihetta ennen syksyä.
Mutta sitten aloin nukkumaan jatkuvasti 10-13 tunnin yö unia ja rinnat alkoivat kipeytymään. Päätin tehdä testin ja olin aivan varma että kroppa tekee taas tepposensa, mutta iloinen plussahan sieltä tuli.

Nyt odotellaan ensi viikkoa ja ensimmäistä neuvola käyntiä.

Iltaa kaikille!

Hupsis, ihanaa kuinka paljon uusia on ilmaantunut siinä välissä kun touhusin häiden kanssa :)
Taisin viimeksi piipahtaa täällä torstaina illalla...

Hurjasti pelkäsin tuossa järjestelyhommissa, että saadaan huonoja uutisia kun oireet hävisivät kokonaan ja muutenkin tuli semmoinen kummallinen olo. Mutta onneksi (*koputtaa puuta*) vielä taitaa kaikki olla hyvin masussa.

Eilen häissä sukulaiset arvasivat heti, että ihan kaikkea ei olla kerrottu heille, ja siinä ei sitten auttanut kuin tunnustaa asian oikea laita, vaikka rv 6 lähteekin vasta...

Mummini kiekaisi pihalla yhden vilkaisun jälkeen kaikkien muiden kuullen, että hänestä taitaa tulla iso-mummi ja se oli menoa... :)
Olen koko pienen ikäni ollut normaalipainoisen alarajoilla, mutta nyt maha pompsahti näkyville sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja ekat mammahousutkin jouduin jo hankkimaan käyttöön, jottei alamahaa painaisi niin kovin..

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Että maha näkyisi jo todella selkeästi jo näin varhain?
Äidilläni kävi samoin, heti kasvoi maha näkyviin, mutta sitten menikin tovi ennen kuin siitä lähti kasvamaan lisää näkyvästi vaikka kaikki olikin hyvin. Ekan neuvolan sain 5.6. perjantaille, ultrasta ei havaintoa vielä.

Jaksamisia kaikille!!!

Terve vaan pitkästä aikaa!
Ja onnea uusille odottajille [:)]  Täällä on olo ihan tasainen, samoja oireita poden edelleen. Unta tulis varmaan iltaisin jo kuuden aikaan, jos vaan pitkälleen menis. Aamuyöstä pieni öklötys pitää hereillä. Mikään ei ole ruuista vielä oikein kunnolla "tökännyt", enkä ole joutunut oksentamaan. Vaan päivastoin koko ajan pitäis syödä "pientä suolasta", että öklötys pysyy kurissa. Turvotusta on aikalailla, onneksi työhousut on joustavat [:)] Pienimmät rintaliivit tosin tahtoo jo puristaa. Kuurosateet vähän laskeneet siitepölyjä ja silmien turvotus laskemaan päin... Ätsiuh! Malttamattomana odotan 2.6 olevaa ensimmäistä neuvolaa. Puoliso ollut ihanan huolehtivainen. Uskaltaa jo alkaa innostumaan, vaikka aluksi olikin rauhallinen ja varovaisen odottavalla kannalla. Puolison koko perhe ollut mukavasti tukena. Appiukolta tivasin sopivaa tekonimeä ja masussa on nyt sitten "oskari" [:D] Miehet lupasivat ottaa "pojan" mukaan polttopuuhommiiin heti keväällä  Saas nähdä miten niiden ajatukset kääntyy, jos "oskari" onkin tyttö... [;)] Kovasi tekisi mieli asiasta kertoa omallekin perheelle, mutta en viitsisi tehdä sitä puhelimessa ja välimatkaa on 400km.
Harrastusten kanssa uskon, että oman voinnin mukaan tekeminen on paras ratkaisu. Niin kauan kun ratsastaminen tuntuu hyvältä ja lääkäri ei sitä kiellä, niin antakaa mennä vaan! Teiltä tuntui löytyvän "maalaisjärkeä", sillä eihän syystalvella ehkä enään kannata mennä vikurin selkään, tai korkeita esteitä hyppäämään. Mutta rauhallista menoa maastossa ei lienee estä mikään. Yhdellä odottavalla ratsastajalla oli alkio/sikiö kiinnittynyt kohdun alaosaan ja istukka oli hyvin alhaalla. Silloin keskenmenon ja komplikaatioiden riski oli suurempi ja hänen oli vältettävä pomppuja ja töyssyjä, joten jätti ratsastamisen raskauden ajaksi. Niin ja tuosta iästä, on mukava että meitä on eri ikäisiä! Jos tuleva äiti ja mielellään myös isä tuntevat ajankodan olevan oikean juuri nyt, ovat onnellisia ja valmita kantamaan vastuunsa, ei iällä ole varmasti niin suurta merkitystä. "oikeaa" perheen perustamisikää ei lienee olemassa?!?

Ihana herätys..
Kuuntelin puol tuntia että siellä ne remppamiehet ryskää, mutta en odottanut niiden vielä meidän kämpän ikkunoita alkavan vaihtaa...sitten soikin kello....hirveetä kyytiä vaatteet päälle ja tavaroita ikkunan eestä ottamaan pois....Ja pahoinvointi tuli ekan kerran lievänä...Sitten oli jo pakko käävä jääkaapilla ottamassa kalkkunaleike yks pärstään että selvisin urakan loppuun ja saan ruuan naaman eteen...Ja sitten alkoi taas sama homma mikä oli eilen....Eli aina enne syöntiä huono olo tulee ja syönnin jälkeen huono olo...mielenkiintoista...ei okseta eikä silleen, mutta on vaan huono olo niin kauan kunnes syön uudelleen tai otan jotain sokerista..ilmeiseti verensokeri heittää tai sitten se vaan tuo aamupahoinvointi yrittää tulla pikkuhiljaa kylään...saas nähä..

Kääk kohta pitäs mennä alkoholipassitenttiin ja EN muista yhtään mitään mitä olen lukenut ja illalla olis viel järjestyksenvalvojakurssin tentti...ja siihen en ole ton toisen takia kerennä lukea...hyvin männöö mutta mänköön pirttiläinen sentään...

Tsemppiä Kaylies niihin tentteihin!! Ei se alkoholipassin tentti kovin kamala ole, kovin mustavalkoinen tosin.. :) Kannattaa lukea kysymykset tarkasti tosin!

Heippa kaikille ja onnea uusille odottajille!

Onkin tullut paljon tekstiä, kun viimeksi kävin täällä. Minulla on huomenna ensimmäinen neuvola, jännää! :) Mulla muuten ihan hyvä olo, mutta kaamea väsymys edelleen. Voisi nukkua siis aivan koko ajan. Tosin nyt on kurkku hiekkapaperia, että taitaa flunssakin olla tulossa ja sekin sitten väsyttää.

Kivaa päästä sinne neuvolaan, niin saisi mahdollisimman pian ajan sinne ultraan.. Parina päivänä mullakin tullut vatsakipuja, silloin kun olen äkkiä kääntynyt vuoteessa. Mutta sehän pitäisi olla ihan normaalia.

Tuntuu, että mullakin maha pömpöttää tai ainakin turvottaa..Vanhat farkut menee vielä kiinni, mutta tuntuu, että kiristää.

Huomenta!

papu: tuo on ihan normalia että sängyssä kääntyessä tulee kipuja kun kohtu kasvaa ja sen kiinnittimet venyy. Elä huoli niitä tulee vielä tässäkin vaiheessa jos kääntyy liian nopeasti sängyssä.

Kayliekselle tsempit tentteihin.

Oikein mukavaa odotusta kaikille!
Maajo

Tuli nukuttua kunnolla ja heräsin vasta, kyllä uni maittaa.
Mullakin on ollut kipuja massulla ja välillä tulee totella kovia vihlaisuja.
nyt ne ovat onneksi jo helpottaneet ja massu on turvonnut.
Kaverini sanoi että hänellä oli samannäköinen masu 3 kk. hmm..
Muuten olen ollut hoikka, mutta nyt kaikki mitä syön kerääntyy kehoon.
Rintsikoita en käytä kotona ollenkaan ja bikineillä koitan muutenkin olla. Mukavamman tuntuiset eivätkä purista.

Hyvää viikonalkua kaikille! =)

Heippa vaan kaikille!
Ilmottaudun mukaan tammivaaveihin!
Täällä juuri ja juuri ehditään tammikuun puolelle lasketun ajan puolesta, LA 30.1.2010. [:D] Raskauviikot 4+2, eli hyvinkin aluillaan ollaan, toivotaan että kaikki menee hyvin. Tänään soitin neuvolaan ekan ajan, kymppiviikolle vasta kesäkuun viimesellä viikolla. Kunta tarjoaa varhaisultran, että sinne kait sitä sitten mennään.. neuvola-aika kuitenkin ehtii olla ennen sitä [8|] tai niin ainakin täti puhelimessa sanoi. Neuvolan laskettu aika oli eri kuin tämän vau.fi laskurin aika, samoin vauva.fi laskurissa eri aika, ajat meni 30.1.-2.2. välillä.....

Heippa! Uusi tuleva mamma ilmottautuu joukkoon :) Tänään tein testin (jopa kaksi näin varmuuden vuoksi :D) ja plussaahan sieltä tuli!

Ihan uusi juttu tämä kun vielä nuori olen (ikää 19-vuotta) ja miehen kanssa lasta ei oltu vielä odotettu aikoihin, mutta näin kerta kävi niin mikäs siinä ^^ Varmasti pientä palleroa rakastetaan ihan yhtä paljon kuin silloinkin jos yritystä olisi ollut kauemmin. Lapsi kun on aina lahja :>
LA on 21.1.1010 ja ihan alkutaipaleella vasta ollaan, tällä hetkellä 5+4 : )

Niin ja Itä-Suomesta ollaan :)

heipä hei kaikille

Täällä ollaan oikein iloisin ja onnellisin mielin. Ollaan käyty varhaisultrassa tänään ja sieltähän se kaunis pieni sydämmen vipatus löytyi [:D]. Uskomatonta. Eli nyt sitten uskaltaakin ekan neuvolakäynnin keskiviikkona varailla, kun menee vasta iltaan töihin. Töistä nyt ei vielä tällaisia asioita halua hoitaa [;)].

pahoinvoinnit on laantunut aika hyvin, eikä mulla mitään suurempia oo ollutkaan, vähän vaan etonut. Mahaa nippailee edelleen, niskajumis välillä ja nännit on kyllä älykipeet välillä, tuntuu kuin ne posahtais [:)]. muuten aikas normaali olo, ihan kuin ei olis raskaana jotenkin ei oo vielä osannut sisäistää asiaa, kun ei ole uskaltanut toivoa liikoja.

Mutta nyt on kyllä ihana fiilis yhtä hymyä. [8D]

Hipsistä!
Saivat vain puolet rempasta tehtyy..eli huomenna jatkuu...

ahistaa ku eilisen päivän jälkeen ku kuskailin porukkaa on koskenu ala selkään koko aja..en jotenkin saanu volvossa hyvää asentoo kuskinpenkissä..väänty selkä väärään suuntaan kun ei ristiselkätuki tullu siinä mulle tarpeeksi alas ja ajeltii paljo huonoi teitä pitkin joten tuli koko kropalla paljo jännitettyä..nyt sitten tän päivän juilinu vähä väliä ja nyt tuntuu välillä hassulle että helpottaa ja kohta ei..ja heti tulee tietty ajateltua että eikai se mene kesken, koska selkäkivulla edellisen kerran alko, mutta toisaalta tää ei oo iha samanlaista...tähän auttaa asento ja siihen ei auttanut...kaipa mä jännitän tota toista tenttiä joten toivottavasti helpottas sitten sen tentin jälkeen.

Terve taas!
Onnea uusille plussanneille![;)]

On tullu tämän etomisen kans ihan uus aste kuvioihin, en oksenna mutta kaikki ruoka mitä syön maistuu joko vaan pahalle tai sit ei maistu oikein millekkää...[:'(] Aika ärsyttävää, pakko sitä on sit vaan koittaa syödä ees vähän. Muuten täälläjaksellaan ihan hyvin. 

Heippa!

Päiväunet maittaa, jopa 4h kerrallaan(varsinkin töiden jälkeen). ja nälkä ois lähes koko ajan. Ällötystäs aika-ajoin enemmän ja välillä vähemmän. Mutta en vaihtaisi tätä onnenolotilaa pois!  Onko kellään tietoa närästyslääkkeistä joita vois raskauden aikana käyttää?

Huomenta!

SuviJ: Rennie on sellainen lääke jota voi käyttää närästykseen raskausaikana.

Maajo

Voe mahotonta!!

Nyt ompi sit käyty ekasa ultrasa.. ja joo-o!! Sielä se oli!! Sydänäänet näky selvästi :) [:)][:)][:)] Oon nyt niinku 8+2 ja lasketuks ajaks tuli niinku oon tääläki osanu laskia niin se 6.1. Oon kyllä ny tosi Häpi!! :) Sai vihdoin vastauksia tähän epätietoon.. !! :) Nyt ku se asukki vaan pysyis loppuun asti matkassa.. Vielä ajateltiin miehen kaa yrittää olla kertomatta vanhemmillemme sinne 12 vkoon asti. Eihän sinne oo enää ku kuukaus, vajaa.. ja eihän sitä tosiaan tiiä mitä täsä voi vielä tapahtua. Lääkäri sano kyllä et nyt on enää 10 % mahd saada km. et joopajoo.. Juu näin meillä :)

Nii ja SuviJ: Rennietä tosiaa voi käyttää raskauden aikana. Oon sitä itekki täsä joutunu välillä napsiin.  

Takaisin