Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään kävin oikeen lääkärissä vahvistamassa että olen oikeasti raskaana. Nyt se sitten on oikeasti totta että olen raskaana. [:)] Tekisi kertoa kaikille kuinka onnellinen minä olen tämän pienokaisen kanssa mutta jaksan odottaa vielä hiukan aikaa ja kerron sitten.

Heippa taas pitkästä aikaa! Oon ollu niin väsy, etten oo jaksanu illasta raahautua koneelle, enkä päiväsaikaan oo kerenny. Mutta nyt sitten...

Tänään alko yhtäkkiä pikkuinen vuoto, se kyllä vähän säikäytti vessassa. Mutta yritin ylipuhua itteni uskomaan, kun niin monissa kirjoissa sanottiin, että pientä vuotoa voi olla. Ei ole ollut mitään kipua tai muutenkaan erilaista oloa, ja kaiken kaikkiaan mulla on yllättävän rauhallinen mieli, joten kai siellä on kaikki kunnossa [8|]

Mä olin kyllä aivan älyttömän väsyny jo ihan alusta alkaen, muistan miten heti hedelmöittymistä seuraavana päivänä simahdin uupuneena sohvalle ja lopulta menin yhdeksältä nukkumaan ja ihmettein, että joko oon raskaana tai sitten on kroppa mennyt pahasti sekasin.

Kaksi mun tuttua (jotka eivät tunne toisiaan), jotka synnyttää nyt kesällä pelotteli kertomalla, ettei niilläkään vielä tässä vaiheessa ollut mitenkään erityisesti huonoa oloa, vaan että se tuli niillä vasta siinä 12 viikon paikkeilla. Toinen oli niin kipeenä, että se joutu olemaan sairaslomalla pidempäänkin (olin aika paljon sitä tuuraamassa). Mä vaan niin toivon, ettei toi olis niin yleistä, ku miltä se kuulostaa ku kaks toisistaan tietämätöntä tyyppiä sanoo ihan samaa. Mulla on nimittäin just sillon 13-14vkolla tosi tärkeä ulkomaanmatka tulossa ja niin toivoisin, että jaksaisin sen hyvin.

Miehistä vielä, että tosiaan noi entiset kokemukset raskaana olevista kumppaneista saattaa jättää syviäkin jälkiä. Mun miehellä on aiheesta hyvin huonoja kokemuksia. Yhdessä vaiheessa hän jopa toivoi, ettei me tehtäis yhteisiä lapsia, ku pelkäs et mä muutun samanlaiseks. Onneksi se on kuitenkin huomannut, etten mä ainakaan oo kamalammaks muuttunu, mitä nyt vähän herkemmin itken vaan.

Terve taas. Kotona on tilanne vähän rauhottunu toistaseksi.[;)]

Mulla on kyl kans ollu tota ilmaa mahas aika paljon mut muuten ei kyl oo ummettanu eikä ripuloinu. Aamusin kun menee koiran kans ulos ni piereskelen varmaa joku kymmene kertaa. Yhen kerran oon jopa yöl heränny törkeesee maha kipuu siinä tuli mietittyä yhtä jos toista, helpotti ku vähä liikku ja pieras..[:D] Rinnat on törkeen kipeet ain aamusin jos ei oo ollu yötä rintsikat pääl.. Ja kun on aika isot rinnat niin kipu on ihan tajuton jos niitä ei kannattele ku hakee rintsikat.

Nana83:mä olen kanssa polttanu aika paljon ennen raskautta. Kuitenkin päätin jo ajat sitten että lopetan jos tulen raskaaksi. Ja lopetin myös heti testin tehtyäni. Yleensä on ollu vaikeeta olla polttamatta mutta nyt ei oo erityisemmin tehny ees mieli paitsi sillon ku on koton riitaa... Nyt vaan on tarpeeksi hyvä syy olla polttamatta. Töissä jos on ruvennu joskus tekee mieli tupakkaa ni olen miettiny et miten se vaikuttaa sikiöön ja eipä sit enää oo mieli tehnykkää.

Onnea kaikil odottajil ja heidän perheilleen!
Itsellämme on tod.näk. tammikuun puolivälis laskettu aika, vaan selviää maanantaina neuvolas ja viimeistään 29.6 ultrassa. Itselläni neljäs raskaus,eli on esikoispoika, joka täyttää jo 18-v, sitten isännän kans yhteiset 5-v Dysmelikkopoika ja 3-vuotias tyttö. Perheeseemme kuuluu myös mieheni 2 aikuista nuortamiestä, 22-v Duchennepoika ja 20-v armeijapoika- nämä kaksi kyllä muuttavat nyt omilleen kesän aikana -ihanaa[;)]
Alussa oksensin ja metallinen maku suussa, painoni laski ja en osannu edes ajatella raskausmahdollisuutta, pistin kaiken lääkkeenvaihdon piikkiin...kunnes ei menkat enään olleetkaan ok, jolloin tajusin asian laidan ja perheemme sekosi onnesta täysin[:D][:D][:D]
Meikäläisestä näkyy jo selvästi raskaus, joten sitä turha ollut salailla tutuilta...kerrottu sitä mukaa ku tuntunut oikealta -kuitenkaan pahemmin järkyttämättä läheisiä[&:],sillä onhan meillä jo ikää (itse 40-v ja mieheni 43-v) ja lapset isoja -mutta kun meille lapset ovat rakkaita ja tervetulleita niin kauan kuin nyt luoja suo...(huom! emme kuulu mihinkään uskonlahkoon)[8|]

Terkuin Anolinno

*haukotus*

Paukke&Kaylies: se on totta, että on todella hyvä syy lopettaa, ei siinä :) Samoin olen itsekkin aikoinani päättänyt ja miehelleni 
                      myöskin luvannut, että tupakka jää kun maha alkaa kasvaa. Ja nyt kun pömmiäinen itsestään ilmoitteli, ni jäihän se.

Kummallista miten pienimmätkin muutokset ja kipristykset kehossa tulee tutkailtua lähes suurennuslasilla :) ja pohdiskeltua mitähän sitten...jos koettaisin tänään jaksaa pestä ikkunat ni sit ois valmistelut mallillaan..

Aurinkoista päivää kaikille ja jaksamisia!!

Muista freya että  välttämättä sulla ei tule olo ton pahemmaksi. Mun sisko kertoi että hän kolmatta odottaessa oksensi yhden ainoan kerran mutta muuten oli vaan etovaa oloa. Samaa sanoi veljentyttö joka saa nyt kesällä vauvan että eipä ole oksennellut. Toisin kuin meijän serkkutyttö joka kuudennesta viikosta jonnekkii 14viikkoon asti oksensi monta kertaa päivässä. Jokainen on niin yksilö ja minusta siihen jotenkin taitaa vaikuttaa myös onko tyttö vai poika..Koska tää mun serkkuni ei voinut poikaansa odottaessa noin pahasti mitä kahta tyttöään odottaessa. Mutta tiiä häntä.

Itse tuossa mietin että joudun varmaa aika aikasessa vaiheessa sanomaan työnantajalle tästä, koska teen pelkästään yötyötä. Että ei laittaisi ihan niin monta yötä peräkkäin mulle sitten vaan sovittelisi tai ottaisi sitten minut päivävuoroon. TOisaalta rakastan tuota yötyötä koska olen muutenkin illan virkku aamun torkku. Et kattoo nyt sitten miten töötiksi tää olo rupeepi menemään. Viime raskauden aikana olin jo tässä vaihees ihan tööt, mutta nyt on viel kohtuu hyvä olo. Illalla vähä enemmä haukotuttaa mitä normaalisti mutta eipä tuos muuten tätä huomaa.

terve...

tai no ei niin terve, ollaan miehen kans molemmat vatsatudissa [:@]

muutenkin mieli maassa, rintoihin ei enää koske joten pelkään et saan keskenmenon.

blaah

Tulitikku: Tsemppiä kauheasti taudista toipumiseen. Nuo ei ole koskaan kivoja tauteja sairastaa. Eläkä nyt vielä heitä hanskoja tiskiin, vaikkei rinnat olisikaan enää arat. Nyt keskityt taudista paranemiseen ja yrität juoda niin paljon kuin vain pystyt, laimeaa mehua tai muuta.

Mun sukulaisnaisilla on ollut sellaista, ettei olo tosiaan ole muuttunut raskauden alusta mitenkään niin hyvässä kuin pahassakaan. Tarkoitan, että joillakin on ollut pahoinvointia koko raskauden ajan ja toisolla ei ole ollut oikein mitään oireita koko raskauden ajan, paitsi kasvava vatsa. Että toivotaan, ettei meille kellekään pahoinvointi ainakaan pahenisi raskauden edetessä! Mulla olo jotenkin vieläkin normaali, unet ei vain tahdo riittää millään. Toissapäivänäkin vedin 3,5 tunnin päiväunet ja illalla alkoi taas kymmenen aikaan aivan hienosti nukuttamaan. Huoh, ehkä tää totaaliväsymyskin joskus helpottaa!

heipsan

Onkos teillä muilla ollut niskat ja risitiselkä jumissa? Meikäläisellä ollut koko viikon. Uskoisin sen osaks johtuvan työstäni, mutta osaksi myös raskaudesta. Nyt sitten olen vainoharhaisena lukenut että jos on hartiapistos niin se on kohdun ulkopuolinen [:(]. tietääkö kukaan millainen se pistos on, onko se kova vai vaan ihan aavistus. Joo esikoista odotan [:D][;)].
Noh täytyy yrittää olla miettimättä liikaa ja olla lukematta sitä nettiä niin kauheesti[:D].
Maanantaina sitten selviää mitenkä on asianlaita, ollaanko oikeesti raskaana vai onko sielä jotain muuta.

Lasienkeli: Älä nyt tuollaista murehdi.. Kun odotin toista lastani (poikaa) mulla oli pää kipeänä koko ajan ja niskat jumissa.. ne nyt on kyllä edelleen jumissa ja pääkin on kipeä vähän väliä.. En usko että tuo voisi olla sitä, kun muistaakseni luin jotakin samaa tässä joku aika sitten ja se kipu taisi ensin alkaa alavatsasta (hirmu kova kipu) ja sitten siitä hartiaan. Eli tuon mukaan ei ole vaaraa..

ON: Mulla ei oo vieläkään mitään oireita kunnolla.. Ihan kummallista! Kun molemmissa aiemmissa raskauksissa olen oksentanut muutamia kertoja alkuraskaudessa ja edellisessä raskaudessa alavatsan repäisykivut oli kovempia. Nyt vaan harvoin ja huonoa oloakaan ei oikeastaan ole.. Voi tietysti kai johtua siitä että yritän nyt syödä säännöllisemmin kuin aiemmin.. [:D] Sen takia en varmaan oo saanu soittetua neuvolaankaan ja varattua ekaa aikaa.. Ja silti ootan että pääsisin pian ultraan näkemään että kohdussa joku todellakin kasvaa.. [:)] Mä kun oon ihminen joka uskoo varmaksi kun näkee! [8|]

Olipa sekavaa tekstiä, mut toiseen kertaan.. [:D]

Yksi uusi odottaja joukkoonne...Viikot 5+1 eli ihan alussa vielä...Esikoista ootan ja mietityttää paljonkin, miten onnistuu ja meneekö kesken...Toivottavasti kuiten jatkuu ja pikku käärö tulee maailmaan tammikuussa...[:D] Alamahassa on ollu nipistelyä ja yöllä oon painajaisia nähny...Mut aika normaali olo muuten, että oikeen alkaa huolestuttaan kun tuntuu et pitäis olla ties mitä oireita..[:)] Tosin ei jaksais tehdä mitään oikeestaan, ku haluis vaan olla ja öllöttää...Miten onko joukossa ketään jotka ratsastaa ja puuhailee heppojen kans?

Onko kenelläkään käynyt ikinä samanlailla kuin minulle tänään. Mummoni näki silmistäni että olen raskaana, koska silmäni kuulemma kiiltävät. Yllätyin todella paljon ja menin heti sanattomaksi. Hetken pääsät kerroin että kyllä olen raskaana. Hän järkyttyi aluksi mutta luulen että kun aika kuluu niin hän hyväksyy asian. Siinä samalla hetkellä myös äitini sai tietää asiasta ja järkyttyi. [;)] 

Moro vaan!
Täällä kaikki toistaiseksi hyvin [:)]  Lyhytaikaisia vihlasuja on ollut alavatsalla, mutta kai ne kuuluu asiaan. Vuotoa ei ole onneksi vielä ainakaan ollut. Ja ruokahalu ei ole laantunut [&:] Olen syönyt pienen lämpimän aterian, tehnyt yhden välitankkauksen voileivällä ja vieläkin vatsa murisee ruokaa [:o] On siis ihan kunnolla nälkä!!! Onneksi ei ole ihan joka päivä näin nälkä...
Laiskottelu on nyt kyllä kova sana... Nauttikaa huomisesta ja laiskotelkaa, jos siihen vaan on mahdollisuus![:D]

Meillä siirtyy onnellinen odotusaika [:(]
Viime viikon tiistaina alkoi pientä vuotoa, ja vuodon jatkuessa torstaina kävin gynegologilla.
Ultrassa näkyi pelkkä raskausrakkula, vaikka olisi pitänyt jo näkyä paljon enemmän, tuulimuna siis. Perjantaina sitten kontrolliin, että onko kohtu tyhjentynyt [:(]

Toivon teille kaikille hirveän paljon jarrusukkia matkaan mukaan ja onnellisia odotushetkiä [:)]

Onnittelut kaikille uusille odottajille!

Tässä parin päivän aikana on tosiaan tullut mullakin syötyä jopa neljä lämmintä ateriaa päivässä [:D]. Ku ei pysty kerralla syömään niin paljon, tulee ähky olo. Onko kukaan muuten kokenu mitään mielihaluja ruuan suhteen? Mä oon ruvennu haluamaan kaikkia juusto- ja jugurttiruokia. Normaalisti en juurikaan käytä maitotuotteita (mulla on verikokeen perusteella diagnosoitu maitoallergia, mutta käytännössä en saa maidosta kuitenkaan mitään oireita), mutta nyt on pari kertaa täytyny erikseen varta vasten lähteä kauppaan ostamaan Oltermannia ja luonnonjugurttia [:)].

Sitten kerran alkoi tehdä mieli kampin kauppakeskuksen coconut kitchenin currykanaa, en kuitenkaan sillon ehtinyt mennä, mutta seuraavana päivänä himo vain kasvoi ja kun oli opiskeluista puolen tunnin mittainen tauko, niin kirjaimellisesti juoksin sinne syömään [:D][:D]. Tänään taas kun kävelin siitä ohi, niin pelkkä haju öklötti [:-].

Moi!!

Emma85: Oon kuullu semmosesta että joskus ennenvanhaan vanhemmat ihmiset muka näki kasvoista jos on raskaana. Nimenomaan silmät säihky ja kasvot olivat punakat. Mutta jotenkin aattelin sitä hölynpölynä. Niimpä hyi olkoon ku mulla meni kylmät väreet ku luin ton sun juttus.. [;)] Jos se sitteki on totta.. hmm..

Tuutikki: Oon tosi pahoillani.. [:o] Jos lohduttaa niin nytkö oot ollu raskaana ja sulla on vielä raskaushormonia elimistösä ni voi tulla kuulemma helposti uudelleen raskaaksi.  

Juu eihän tuota tiiä jos itellekki tulee täsä vielä keskenmeno, tuulimunaraskaus ym.. No, ens tiistaina on mulla eka ultra. Näitten mun välivuotojuttujeni takia mut ultrataan jo tässä vaiheessa. Saampas sillon ainaski jotai tietoutta mitä tuolla masussa tapahtuu.. .. :)

emma85:lle
Kyllä itse tunnen ja tiedän edelleenkin ihmisiä , jotka näkevät raskauden jo ennenkuin odottaja edes asiasta varmistunut 100%:sti. Silmien loiste ja silmien alapuolelle tulee tietty loiste iholle. Ja kai se onnellisuus ja hormoonitaso jostain välittyy[:)]
Itse jouduin jo nyt asiakkailleni tunnustamaan ,etten ole työelämässä kuin korkeintaan puolisen vuotta ja jään taas sit mammalomal ja ehkä hoitovapaalle,saa sit nähdä kui kaik menee.Nolointa on kun just vast virallisesti palajan yritykseni pariin kesäkuun alus...ja jo ennen enimpiä töitä joudun toteamaan työurani lyhytkestoisuuden...vaan on siin kotihommis sit taas riittämiin kun perhe on muutoinkin iso.

Otan osaa.Tiedän että nyt tuntuu todella raskaalle ja vaikealle, koska olen itsekkin kokenut keskenmenon. Voit varmasti kokeilla myös uudestaan jos henkisesti jaksat, mutta itse suosittelen ja kuten aika moni lääkärikin niin yhdet menkat väliin että elimistö kerkee rauhoittumaan ja palautumaan jotta seuraava menisi paremmin. Mutta uutta yritystä vain jos tuntuu henkisesti niin että jaksat.

Kyllä se onni vielä teillekkin tulee joku päivä. Muista tulla kertomaan aina aika ajoin uutisia jos vaan mitenkään jaksat.
*HALAUS*

ALKUPERÄINEN: Tuutikki

Meillä siirtyy onnellinen odotusaika [:(]
Viime viikon tiistaina alkoi pientä vuotoa, ja vuodon jatkuessa torstaina kävin gynegologilla.
Ultrassa näkyi pelkkä raskausrakkula, vaikka olisi pitänyt jo näkyä paljon enemmän, tuulimuna siis. Perjantaina sitten kontrolliin, että onko kohtu tyhjentynyt [:(]

Toivon teille kaikille hirveän paljon jarrusukkia matkaan mukaan ja onnellisia odotushetkiä [:)]

Tuutiikki: Olen pahoillani puolestasi! "ISO voimahali"

Itteä rupes eilen vähän pelottaa ku eka mies sano että sun maha on kasvanu. no mähän siihen totesin et ei se vielä voi näkyä kun on niin alussa. Sitten menin käymään miehen äidin luona ja se sano samaa, totesin sillekkin et ei se voi viel näkyä. Totes vaa et ei pitäis mut kasvanu on. Tänää kävin puntaril ja en oo lihonu ni ei voi siitä ainakaan olla. Mutta pelottaa vaan että jos on rypäleraskaus, ne on kyllä harvinaisia mut sillon kohtu kasvaa nopeesti. Ja toisaalta mun isän puolel on suvus kaksosia, ni sekin on mahdollista.. Tulen hulluksi...[&:] Onneksi mulla on huomenna neuvola ni en ehkä ehdi sekoomaan tän asian kans.

Takaisin