Heippa taas pitkästä aikaa! Oon ollu niin väsy, etten oo jaksanu illasta raahautua koneelle, enkä päiväsaikaan oo kerenny. Mutta nyt sitten...
Tänään alko yhtäkkiä pikkuinen vuoto, se kyllä vähän säikäytti vessassa. Mutta yritin ylipuhua itteni uskomaan, kun niin monissa kirjoissa sanottiin, että pientä vuotoa voi olla. Ei ole ollut mitään kipua tai muutenkaan erilaista oloa, ja kaiken kaikkiaan mulla on yllättävän rauhallinen mieli, joten kai siellä on kaikki kunnossa [8|]
Mä olin kyllä aivan älyttömän väsyny jo ihan alusta alkaen, muistan miten heti hedelmöittymistä seuraavana päivänä simahdin uupuneena sohvalle ja lopulta menin yhdeksältä nukkumaan ja ihmettein, että joko oon raskaana tai sitten on kroppa mennyt pahasti sekasin.
Kaksi mun tuttua (jotka eivät tunne toisiaan), jotka synnyttää nyt kesällä pelotteli kertomalla, ettei niilläkään vielä tässä vaiheessa ollut mitenkään erityisesti huonoa oloa, vaan että se tuli niillä vasta siinä 12 viikon paikkeilla. Toinen oli niin kipeenä, että se joutu olemaan sairaslomalla pidempäänkin (olin aika paljon sitä tuuraamassa). Mä vaan niin toivon, ettei toi olis niin yleistä, ku miltä se kuulostaa ku kaks toisistaan tietämätöntä tyyppiä sanoo ihan samaa. Mulla on nimittäin just sillon 13-14vkolla tosi tärkeä ulkomaanmatka tulossa ja niin toivoisin, että jaksaisin sen hyvin.
Miehistä vielä, että tosiaan noi entiset kokemukset raskaana olevista kumppaneista saattaa jättää syviäkin jälkiä. Mun miehellä on aiheesta hyvin huonoja kokemuksia. Yhdessä vaiheessa hän jopa toivoi, ettei me tehtäis yhteisiä lapsia, ku pelkäs et mä muutun samanlaiseks. Onneksi se on kuitenkin huomannut, etten mä ainakaan oo kamalammaks muuttunu, mitä nyt vähän herkemmin itken vaan.