Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: Yohanna

Ja yöllä heräsin vessaan, ja tuskasin reissu tähän mennessä. Tuntu et koko lantio on halvaantunu, niin tönkösti liikku ja sattu nivusiin ja alaselkään, kyljet on taas kipeenä ja kädet on ihan oudot. Sattuu kämmenen puolelle tohon yhteen kohtaan (siis toi alue mikä on rystysten toisella puolella, kämmenen sisäpuolella.. äh, en osaa selostaa järkevästi). En saanu käsiä paljo yhtään nyrkkiin, nyt saa jo melkein. Ja olin niin väsynykki et nukahdin välillä kun yritin kammeta sängystä ylös, ja sitten tönkkönä siinä karseessa vessahädässä on kiva koittaa äkkiä kipittää pissalle!

Siis apua, mulla oli ihan sama tossa äsken kun ekan kerran nousin ylös. Niin järkyttävää kipua ympäri kroppaa ja eritoten häpyluussa. Tuntu ku koko lantio ja nivuset olis ollu tuhansissa osissa ja yyh[:(] Mun kipukynnys ei ehkä oo matala mut jos tunnen jotain mitä en yleensä tunne (tai tee) niin rupeen panikoimaan. Pahin tästä on ehkä oksentaminen; alan aina vollottaa ku pikkukakara jos oksennan. Pelottaa ja ahdistaa kaikki tollanen ja sit tulee tälläsiä "en-pysty-kävelemään-enkä-nousemaan-sängystä" -kipuja [:'(]

Niisuneiti!
Mainitsit tuolla aikisemmassa kirjoituksessasi, että teillä on naapurin isäntä joka luukuttaa/huudattaa emäntääsä kaik yöt ja kuuluu liiankin hyvin muihin asuntoihin..  Meillä on yläkerrassa sellanen moppipoika joka huudatti ennen tyttöänsä mihin aikaa sattuu.. Nähtiinpä ne sitten rapussa pari päivää huudatuksen jälkeen, niin tervehdittiin isännän kanssa niitä VOIH!(oltiin puhuttu silloin yöllä tuo tervehtiminen) sen jälkeen on ollut hiljaisemmat puuhat, eikä yöaikaan!

HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA TÄÄLTÄKIN!!!!!!!!!! [:)]
Koht on Tammivauvat sylissä kaikilla <3

Ihanaa kun ei oo krapulaa tänään [:D] Miettikää millaset kankkuset tulee sit ku lähtee ekan kerran viihteelle joskus..huh en ees halua miettiä!
Meil oli kiva ilta, katottiin leffaa ja mässäiltiin. Vähän puolenyönjälkeen mentiin koisii ja heräsin KYMMENELTÄ!!! Ilman vessareissuja tai mitn..Onkohan tää sitä et elimistö haluaa nyt antaa mun levätä ku kohta se on menoa [;)]
Pari pvää nyt ollu sellasta rusehtavaa vuotoa, onks muilla ollu? Ei oo paljon verta siinä kylläkään mut silleen et pyyhkiessä huomaa paperissa värieron[;)]

Munkin puolesta kiitoksia vaan kaikille kuluneesta vuodesta! Onhan tässä jo aika monta sivua ehditty turisemaankin. Ja ihanaa ku on tälläistä vertaistukea saatavilla!!! Jatketaan samaan malliin [;)] Ja jos vaikka nyt tässä sais uudenvuoden kunniaksi ittestään sen kuvan tänne, muutki vois laitella isommat kuvat (profiilikuvat on niin pieniä)ni sais nikeille kasvot ja olis helpompi hahmottaa tyypit [:)]
Tekiks kukaan muuten uudenvuodenlupauksia? Mä en mut ajattelin et kevyemmän ruokavalion jos vaikka sais taas takasin..raskauden aikana on aika pahasti lipsunu... hihi

Hyvää Uutta Vuotta vaan kaikille mammoille! Ja kiitokset kuluneesta vuodesta. Kyllähän tämä "Tammivaavit" täyttää monta tyhjää koloa päivästä. [:)]

Oltiin ihan rauhaisasti kotosalla eilinen ja katseltiin kans ihan vaan ikkunasta ilotulitukset. Mulla tiukat ja kipeät supistelut vaan jatkuu, joten en sitten halunnut lähteä tonne ulos konkkaamaan. Hienosti näkyi raketit sisällekin, kun meilläkin on tuo järvi tuossa vieressä ja ihmiset ampui raketteja joka ilmansuunnasta ja jäältä. [:)] Vuosi kun vaihtui, niin totesin vaan miehelle, et tää oli nyt sit meidän viimeinen vuosi kaksistaan... kohta meillä on perhe... Aika hassua... [:)]

Mentiin nukkumaan joskus kahden maissa ja eihän mun nukkumisista tullut taas oikein mitään. Kovin supisteli ja "menkkakivut" jäi taas seuraksi. Nyt ehkä vähän alkaa hellittää. Eilen sitten aloin katselemaan tavaroita valmiiksi siihen pahamaineiseen sairaalakassiinkin! [:D]

Voi että, kohta saa oman pikkuisen vihdoin syliin... <3

Ihana ilma! Toivottavasti hienolla päivällä on jotain tekemistä sen kanssa miten vuosi 2010 tulee sujumaan! On ainakin hyvät edellytykset.
Olin just kävelyllä jäällä ja käytiin kokemassa talven (ja vuoden[:)]) ekat verkot. Siellä oli mukavan vilpoista -13 ja jonkun verran tuulta et suunnilleen sellainen -20 pakkasta. Verkosta tuli yksi valtavan iso hauki. Ehkä jotain 4kg. En kyllä pystynyt olemaan niin kauan et kaikki olis katsottu kun tuli yllätys yllätys kova pisahätä et oli pakko lähteä takaisin kävelemään. Mutta kyllä tuli hyvä olo kävelylenkistä. Mun isä on kalastaja ja sillä on aina talvella verkot jään alla joita sit käydään viikonloppuisin kokemassa. Mahtaako sitä enää päästäkään verkoille jos on kovin kylmä talvi niin vaaveli ei tarkene lähteä mukaan.
Muuten meni yö taas oikein makoisilla unilla ja nukun niin sikeästi ja painavasti et 8 jälkeen aamulla alkaa vas lonkka ja oik polvitaive kipeytymään niin ettei pysty kummallakaan kyljellä nukkumaan. Ja selällään ei ole niin mukava niin sitten on pakko nousta ylös.
Onko teidän muiden ystävät ja sukulaiset alkaneet pommittamaan teitä? Mulle tulee koko ajan puheluita, tekstiviestejä ja maileja et joko on oireita synnytyksestä?! [8D] Vähän ehkä jo ärsyttää mut sit toisaalta ihanaa et ovat kiinnostuneita ja huolestuneita voinnista. Kun vaan jaksais kaikille vastata...

Yamacraw, mua on "pommitettu" jo ties kuinka kauan!! Ja mä olen aika sellanen persoona, että viihdyn paljon yksin ja kotona miehen kanssa, en jaksa koko ajan olla näkemässä ihmisiä ja varsinkin nyt viimisillään ku on huonoa oloa yms yms... Ni jotenki on tuntunut et kaverit ja tutut olettaa et nyt ku oon äippälomalla ni sit on koko ajan aikaa nähdä ja kahvitella. Ku vaik mulla on päivät usein sellasia et ei oo mitään ohjelmaa ni mulle se on sitä omaa aikaa, ei sitä et juoksen jossain kuppiloissa sun muissa.. En tiiä, oon vaan sen luonteinen etten jaksa koko ajan et kaikki kyselee vointia ja et koska nähään yms... Mä usein jätän vastaamatta kokonaan puhelimeen jos en jaksa silloin just puhua kenenkään kanssa, sit ei tartte selitellä mitään. Muutenki jotenki tuntuu et nyt ku on puhelimet ja meset sun muut ni jotkut kokee sen niin et ihmisten pitäis olla koko ajan tavoitettavissa ja sit ku ei vastaa puhelimeen ni tulee sanomista et "miks sua ei saa koskaan kiinni tai et onks kaikki ok ku et vastaa" tms--ärsyttävää!!! [:@] Usein mulla on puh koko pvän äänettömällä ku unohtuu aamulla se laittaa ku on yön äänettömällä.. No toivottavasti ihmiset ymmärtää..
Saa nähdä mitä se on sit vauvan kans ku kaikki haluaa nähä sitä minkä tietty ymmärrän hyvin. Mut kotirauhaa kiitos [:D] Meillä kun on joku kuukauden sairaalassaoloaika kuitenkin edessä ja hirvee hälinä ja ihmiset ympärillä koko ajan ni tiedän kyllä et ku kotiudutaan ni sit kans ollaan ihan vaan perheen kesken. Onneks sit tulee ristiäiset ni sit näkee kaikki kerralla!

Jokos teillä on muuten kummeja päätettynä? Tai ootteko jo kysyneet niiltä? Meillä alkaa olee päätettynä mut ei olla hiiskuttu kellekkäään. Kysytään sit ku ajankohtaista.... Vauvan nimi on kyllä jo paljastettu kaikille [:)]

Niin on vuosi vaihtunut ja mentiin reippaasti Tammikuulle! JeeJee! :)
Eilinen ilta meni kotona herkutellessa, nam nam. Oli ihana viettää miehen ja elukoitten kanssa rauhallinen uusi vuosi ihan kotosalla. Kissat istuskelivat keittiönpöydällä ja katselivat ulos raketteja ja koiran oma paikka siirrettiin olkkariin missä ite kateltiin leffoja, ja koiruli sai herkkuluun ennenkuin vuosi vaihtui muuten otti kivan rauhallisesti raketit. Kaipa tuo on jo tottunut ko noita on tuo reipas viikko täällä ammuttu.

Yön pissa reissut olivat taas tuskaisia ja heräilinkin tunnin välein vessassa käymään. Selkä ei olisi tahtonut nousta ja vihloi aina kun nousu..
Olempas saanut uusia tuntemuksia muutenkin, illalla juili kylkeä ja aamulla oli hirmuisia polttoja mitkä eivät helpottaneet missään asennossa...
Onneksi mennään jo tosiaan tammikuulla...

Juttelin taas äitini kanssa eilen puhelimessa ja hän toitotti siitä kuinka pitää osata lähteä ajoissa synnärille ko tuntuuu kipeelle..
Äitini sanoi, ettei sillä ollut olleenkaan ennakoivia supistuksia. Yöllä oli supistukset alkaneet ja aamulla hän oli alkanut tilailemaan taxia jalat ristissä.
Oli kerennyt osastolle niin punttasi minut ulos.. Ei siinä oltu kuulemma keretty nimiä ja muitakaan tietoja ottamaan ylös. Vauhdilla oon siis tullut maailmoo!

Wow, Yamacraw! Onnittelut 40 viikon täyttymisestä!!!! [:)] Jokohan tänään alkaa tammikuun mammoillakin tositoimet??

Kaikilla tuntuu olevan jotain synnytykseen viittaavia oireita, mutta minä edelleen nukun yöni hyvin eikä ole mitään mainitsemisen arvoisia kipuja havaittavissa. Eilen illalla oltiin vaihtamassa uutta vuotta ystävien kanssa: mukavaa viettää iltaa aikuisten kesken, syödä hyviä ruokia ja juomia ja irtaantua hetkeksi omista vauva-ajatuksistaan ja kotisohvasta. Jaksettiin valvoa jopa viiteen!

Mies on ihana ja hemmottelee jos mahdollista vieläkin enemmän kuin ennen, huolehtii siitä että mulla on kaikki hyvin. Huomaa että sitäkin alkaa jo vähän synnytys ja vauvan ensikohtaaminen jännittämään. Ja minusta on mukavaa että ainoa asia mihin minun tarvitsee nyt keskittyä, on synnytys. Mitään muuta ei "tarvitse", mutta toki voi jos haluaa ja jaksaa. Verenpaineetkin on laskeneet hieman lisääntyneen lääkityksen myötä. Eli todennäköisesti haaveeni synnytyksen käynnistämisestä jo ensi viikolla kaatuvat siihen. [;)] Vauvan isohkon koon vuoksi toivoisin sen kyllä saapuvan ennen laskettua aikaa... niinkuin varmasti meistä jokainen täällä toivoo!

Kummeja ollaan mietytty ja ollaankin aikas varmoja niistä :)
Hyviä ystäviä vuosien vuosien ystävyyden ajalta...
nimi on kans jo oikeestaan päätetty,, mut mun ja miehen tietona se on pysynyt.

Ihanaa uutta vuotta tulevat ja olevat mammat!!! Tää on nyt meidän kuukausi!!! Kukahan meistä tosiaan saa se vuoden ekan vaavin... no joka tapauksessa pitkään ei meistä kenenkään tarvi enää odotella.. [:)]

Oireista ja vaivoista: Täällä on ihan samanlaista käsien puutumista öisin, kun Yohannalla ja Iriumilla... aamulla ei saa käsiä nyrkkiin ja sormenpäät on tunnottomat koko päivän. Jospa se siitä palautuu, kun turvotukset laskee vauvan myötä... toivottavasti..[;)]
Yöt alkaa olla tosi tukalia... oon huomannut, että unta parantaa hieman kun kasaa tyynyjä pään alle vähän korkeammin... yleensä nukun ihan lituska-tyynyllä, mut nyt tarvii enemmän... helpompi hengittää ja olla. Mutta lantiota ja selkää särkee julmetusti öisin, sitä täällä tuskaili aika moni muukin... Kai ne luut antaa periksi, että rinsessa pääsee ulos [:)] Ja niitä pisureissuja riittää...

Kummit on meillä mietittyinä ja kysyttykin jo. Nimestä ei olla hiiskuttu vielä mitään [;)]

täällä kans tuota käsien puutumista öisin havaittavissa, eikä aamusin tosiaan saa käsiä nyrkkiin.. koko päivän on muutama sormen pää ihan puuduksissa..

SuviJ, kiitos vinkistä, mutta emme ole päässeet selviyteen siitä, mikä nuoripari meitä häiriköi...

Täällä on kummit tiedossa ja kysyttynä. Nimi on joidenkin tiedossa, mutta ei yleisesti levitetty..

Nimestä ja ristiäisistä: Meillä on nimi ollut pojalle valmiina ja "julkistettu" jo rakenneultran jälkeen. Paitsi että jos tulee sittenkin tyttö, niin täytynee vielä vaihtaa se kertaalleen. [:D] Nimi on kerrottu kaikille, sillä puhumme itsekin vauvasta omalla nimellään. Vauvan sukunimeä emme ole vielä kertoneet, koska se tulee aiheuttamaan mielipahaa sen suvun puolella jonka nimeä ei valita. Ristiäisiä tai nimiäisiä emme järjestä. Emme ole kumpikaan traditioihmisiä (siinä mielessä että tekisimme asioita vain siksi että niin on tapana tehdä)... muutenkin mukavampi antaa ystävien ja sukulaisten rauhassa tutustua pikkuiseen eikä kutsua kaikkia kerralla. Ja koska ristiäisiä tai nimiäisiä ei siis järjestetä ei näin ollen kummejakaan valita. Aika näyttää ketkä ystävistä ja sukulaisista muodostuvat tärkeiksi lapsemme eri elämänvaiheissa.

Vertailun vuoksi - itselläni on muistaakseni 7 kummia joista en ole varhaislapsuuden jälkeen juuri kuullut, miehelläni ei ole kummeja lainkaan. Erosimme myös molemmat kirkosta viime vuonna, sillä emme halua lastamme (minkään) kirkon oppien mukaan kasvattaa. Tehkööt hän sitten omat valintansa kun siihen ikään tulee... [8|]

Tämä mamma selvisi sängystä ylös vasta äsken vähä enne kolmea...ruvettii nukkumaan vaille kuus..ihme että jaksoin sinne sinnitellä..mut pakko oli ku piti porukkaa viedä kotiin ja sitten iski tajuton nälkä että oli pakko vetää sapuskaa enne nukkumaan menoa. Ja pirulainen mulla o ien pahasti tulehtunut tuon hampaan kummassakkii välissä joka pitäs käävä paikkauttaa..eli maanantaina heti aamusta soitan kyllä päivystys ajan kun alkaa paheta puhistamisesta ja lankkaamisesta huolimatta...

Joo anoppi jaksaa kysellä mieheltä tai multa kummalle nyt soittaakaan että vielä olet kasassa ja samoin miehen sisko. Ja muutama kaveri myös jaksaa koko ajan kysellä. Tai kun ollaan johonkin yhteydessä niii kuuluu tämä sama etät ai siellä vielä ollaan kasassa...

kummit on päätetty ja kysytty mutta vauvan nimeä tai sukupuolta ei olla paljastettu. Ja vähä viel taistelllaan tosta nimestä et annetaanko nyt se kolmas nimi vai ei..mie haluisin ja kyl toisaalta mieskin mutta ku ei olla päästy yhteisymmärrykseen....

Yöstä: Nukuin 3h pätkissä viime yönä ja yllätyin itekkii. Lantio kipeä liikkeelle lähdettäessä tai kylkeä kääntäessä ja mahaankin sattuu se kääntyminen ku vaavi liikkuu mukana tavallaan puolelta toisella ku o yhteen kohtiin löytänyt itelleen asennon aina minun asennon mukaan. Puolen päivän jälkeen kävin veskissä nii sillo ei ollul viel mitää ongelmaa mut nyt enne kolmee ku heräsin nii oikean käden nyrkkiin saanti hemmetin vaikeaa ja jalat on puupökkelöt. Eli turposin viimeisten unituntien aikana sitten. Välillä menkkamaista koskua selässä ja mahassa oli yöllä paljonkin niin että meinas uni häiriintyä. Ainoastaan valkovuotoo ja välillä vähä pissaa tullu housuun...valkovuotoo on iha reilusti. Päähä koskee tällä hetkellä ku purin sitten hampaita kovasti yhteen jostain syystä yöllä...leukakin ihan jäykkänä..ja niskat kipeät.

Illalla oli nii kaua hyvin asiat..välilä tottakai oli liikkuminen kipeää ja jalka turpeissa toi vasen siis, mutta muuten meni ilta hyvin...kunnes kävin porukkaa viemässä neljä aikaan kotiin....alko alapään vihloilut ja kivut ja lantion kivut sun muut mitkä loppu siihe ku löysin sängystä asennon johon nukahin.

Mies ihana. Jäi suosiolla sohvalle nukkumaan jotta kummatkin saadaan nukuttua yö hyvin ilman että hakkaan sen kylkiä mustelmille ettei se kuorsaisi. Melkein nukutti minut tonne sänkyyn enne ku ite siirty sohvalle... Viime aikoina tullu siltä iha yllättäviä ja ihania huomion osotuksia..joita ei meinaa sitten aian muistaa arvostaa niissä pahemmissa hetkissä.

Tälle vuodelle ihania uutisia. Joulu sekoitti paastosokeri arvot päin mäntyä niin tänään oli sitten eilisestä herkuttelusta ja syömisestä ja aamusesta syömisestä huolimatta 4,5 paastoarvo. Että jospa se nyt tästä lähtis tuota alamäkeä tekemään niin saisin noita insu annoksia laskea huomattavasti jota minä todellakin odotan ja kovasti.

Nii tosiaan saamme mammat vauvat tässä kuussa.. hassua... Vastaha mie tein testin.. pää pyörällä ajatuksesta että kohta meitä onkin kolme (tai siis välillä 4,kun miehen tytär on täällä) tässä perheessä.

Vauvantuoksuista alkanutta vuotta 2010 kaikille! Ihanaa, kohta kaikilla pienet nyytit sylissä! ?

Viimeinen neuvolalääkäri oli tuossa muutama päivä sitten, ja sen "piti" olla synnytystapa-arvio, mutta ei sieltä muuta tietoa saanut kuin että normaali alatiesynnytys tulossa. Kokoarvioita ei täältä saa, jos sen haluaa niin ite pitää kustantaa yksityisellä/äippäpolilla.... [>:]
Kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja vähäsen jo laskeutunutkin. Muuten kaikki kunnossa. Toukalla oli rauhallinen hetki menossa, syke noin 132, yleensä pampatellut 140 - 155.

Viime yönä särki selkää ihan kympillä, ei mikään asento ollu hyvä.. Pitää tosiaan käyä kattoon apteekista niitä rasvahommia, kiitokset vinkistä. Sairaalakassi on melkeen pakattu, jotain pientä vielä puuttuu.
Ja kylppäriremppa on täällä alkanu... mahtavaa ku saa uuden kylppärin ja saunan, mutta perskules ku jäi niin viime tippaan - ois kiva ku sais laitella jo kaikki vauvan tavarat valmiiksi, odotelkoot vielä kaapeissa. Ainoa asia/tavara mikä vielä puuttuu on turvakaukalo autoon, että eipä niiden puolesta hätää ole.

Mukavaa vuoden alkua mammat!!!

Oon koittanut netistä etsiskellä mutta en oo löytänyt,
Missä on syntynyt vuoden eka vauva ja
missä suomen eka vuoden 2010 vauva..?

Kertokaa mullekki jos ootte jo tietosia. ja linkkiä tulemaan. :)

Juu 40 näyttää mitari eli tänään olis laskettu aika mut ei ketään kuulu! No mut 5.1 viimeistään.

Tuosta turvaistuimesta vielä että sellainen telakallinen istuin on ihan megapaljon tukevamman oloinen kuin pelkkä turvavöihin kiinnitettävä! Meillä on Britax baby safe plus ja siihen jalallinen alusta. www.vauvatar.fi oli kaikkein halvin. Istuin maksoi jonkun 139e ja telakka 70e. Telakka siis kiinnitetään autoon penkkiin turvavöillä jotka viel painetaan oikein piukkaan siihen telakkkaan ja sitten vaan istuin naps! kiinni ja menoks. Oltiin miehen kans jopa niin viisaita et harjoiteltiin sitä kiinnittämistä autoon pari päivää sitten! Ettei tarttis sitten siel sairaalan pihas harjoitella. Ja melkein helpompi on kiinnittää se telakka ensin autoon ja sitten istuin kuin se pelkkä istuin. Sen saa siis pelkästään turvavöihinkin mut sitä voi heilutella siinä penkillä ihan hurjasti ainakin sivusuunnassa. Telakassa kiinnitettynä ei heilu tai käänny minnekään. Mä luulen et voidaan ehkä "joutua" ostamaan toinen telakka kun meillä on kolme eri autoa millä kuljetaan niin ei ehkä jaksa aina niitä siirtää...
Ja laitetaan se istuin takapenkille.

Täällä on kans nukuttu ja syöty. Jopa koirallekin "lepopäivä" suotu. Oli toinen niin peloissaan eilen että ihan tärisi. Kotona sitten tunnin rauhottelun jälkeen uskalsi nukkua.

Tuntuu niinku olis krapula [:-] Koko ajan tekee mieli mässätä ja harrastaa seksiä [:D] Ukko mielissään [:D]

Vuosi vaihtui minulla kotona koiran ja mahan kans tietokoneella maaten, ikkunat kiinni sälekaihtimia myöten [:@] Yhtään rakettia en edes nähnyt [:(] Noh, jospa tämä vuosi olisi antoisampi <3

Ihan järkyttävää ajatella että h-hetki on käsillä koko ajan! Vastahan sitä tänne liittyi ja kaikki oli uutta ja outoa. Tulee varmasti jatkossakin olemaan, mutta. Synnärille tutustumiskäynnillä ollessani tajusin että kuinka tässä on kasvanut raskauden aikana henkisesti! En osaa sen kummemmin eritellä syitä, siltä vaan tuntui <3

Mullakin oli vähän krapulainen olo? Pää kipee ja outo olo jotenkin, kaippa se tosta valvoisesta ja yösyöpöttelystä [:D] Tänään en oo tehny _yhtään_ mitään hyödyllistä tai järkevää. Pitäisköhän? [8|]
Ei tunnu yhtään siltä että vuos olis vaihtunu! Niinkun joku jo sanoi, justhan me tehtiin raskaustestit ja nyt jo vauvat kolkuttelee. Mä oon kyl ihan valmis lähtee synnärille mut tää mukelo ei. Sattuu ja oon huonolla tuulella ihan "turhaan" ja ihmiset ei oikeen ymmärrä. Pitäis hehkua ja olla onnellinen vauvasta yms.. PRKLL!! Sattuu [:@]

Mäkin oon ollu viime aikoina huonolla tuulella ilman syytä, tai nyt oon vaan hiljanen ilman syytä. Ei huvita oikein nähdä ketään tai olla muutenkaan sosiaalinen, ja sitten kaikki kyselee että väsyttääkö, eikä jaksa selitellä ettei vaan huvita puhua tai tehdä mitään muutakaan. Jotenkin ajatteli että sitten lomalla leipoo pakkasen täyteen ja näkee kaikkia ihmisiä sun muuta, ja nyt ei saa mitään tehtyä! Ja aika menee hitaasti ja on tylsää. Onneks oon ens viikoks sopinu kaikkee kahvitteluja kavereitten kans että on pakko liikkua ihmisten ilmoilla, ohan se sit taas kivaa. Lähinnä ollaan nähty appivanhempia (eli ne ahdistaa), ja alkaa ahdistaan se kun koko ajan kysellään ja tyrkytetään kaikkee, vaikka eivät sitä pahalla tee, mutta silti! Uskois kerrasta, ja ei ihan kaikkea tarvi kysellä kun pikkulapselta, osaan tässä iässä jo pukea esim tarpeeksi päälle, kertoa jos haluan lepäämään, syötävää sun muuta. Enkä jaksais puhua koko raskaudesta tai tulevasta synnytyksestä kenenkään kans (paitsi täällä tietysti). Ja heti kun alkaa ärsyttään niin tulee paskamainen olo ettei osaa arvostaa kun toiset huolehtii ja haluaa olla mukana ja ovat kiinnostuneita.

Onneks paljo kukaan ei oo ahdistellu kyselyillä että joko jotain tapahtuu, ja jollekin jo sanonukki että jos joku kyseleekään niin laitan luurin kiinni enkä ilmota kellekkä mitään!!

Jee, saatiin äskön hoitopöytä ja laitettiin sinne kaikki vaipat, harsot sun muut ja pienimmät vaatteet haettiin varastosta sinne. Ja nyt kun saatiin hoitopöydän tavarat paikalleen pinnasängystä, niin saatiin sinnekin pedattua pikkuselle se äitiyspakkauslaatikko. Näyttää aika hassulta toi makkari, enkä viäkä tajua että siä se pötkö kohta tuhisee..

On joo kummasti henkistä kasvua tullut, vaikken sitä osaa eritellä (viimeks tänään tuli uusia ahaa-elämyksiä ja päätöksiä itsensä suhteen). Vaikka tuntuu tää odotusaika pitkältä niin tarpeeseen tulee. On aikaa sopeutua ja tottua ajatukseen ja uuteen elämäntyyliin, ois aika shokki kun yhtäkkiä vaan mukula putkahtas tohon varottamatta. Mutta silti tää aika on tuntunu pitkältä, ja vaikka kaikki on vakuutellu et sitten tulee ikävä raskausaikaa ja mahaa, niin en todellakaan usko että mun tulee!

Ny jännittää että koska niitä vaaveja alkaa putkahteleen tänne tammikuisiin!! Ja ihme kauhee kammo että jään tänne yksin viimeseks ja kaikki muut on jo saanu aikoja sitten omat nökerönsä!! Ihan kun sillä mitään väliä olis, mutta kuitenki.

Täällä ollaan lähdössä lääkäriin.. Meinaa olla aika tukala olo, mutta en silti ajatellut 100km rovaniemeen ajella vaan käyn tilannetta tsekkaamaassa päivystävällä ja katotaan laittaako rovaniemeen [&:] Tais aamunen reilun tunnin kolailu tehdä tehtävänsä

Takaisin