Tammivaavit 2

kaylies

Kommentoinnin ninja
Tammimammat 2018
Päätin aloittaa uuden viesti ketjun kun edellinen on niin pitkä.

Edelleenkin tickerin saa lisättyä allekirjoitukseen sivun ylälaidasta omiin tietoihin. Ja Kun te kopioitte niitä osoite rivejä Niin ottakee ehottomasti Kaikki mitä on tarjolla eli [  noi kaikki maholliset merkit. Ja tänne pitää olla ehottomasti sellainen osoite rivi missä on url mukana.

Eli tässä vielä Kerran tämä ohje:

Klikkaa tuota tickeriä niin pääset lilypie.comin sivuille.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!
10. Eli oltava kaiken maailman ihme  merkit mukana, muuten ei toimi!
 
heips! en saanut tota toimimaan, hööh! mulla laskettu aika 26.12 mutta ekassa ultrassa viime viikolla kerrottiin että olisikin neljä päivää nuorempi vauva masussa joten synnytys luultavasti vuoden vaihteessa vasta =)
rv 11+5 ! oon 22 vuotias ja musta on tulossa yh =)
 
terve..
Mitä väliä sillä on että se ketju on pitkä saahan sen sivun yhellä klikkauksella viimiseen sivuun?! No toisaalta samapa se mulle on... [:D]
Huomen olis ultra aamupäivällä.. Pelottaa ja jännittää... Toivottavasti kaikki on hyvin.. Joudun vieläpä menee sin iha yksi..[&:][:(][>:][&o][8|][;)][:D]
 
Joko onnistuu?

Jee! Onnistu heti ku löysi oikean koodin kopioitavaksi [:)]
 
Heippa [:)]

Tänne ei kummempia..torstaita ootellaan ku on se lääkärineuvola. paukke tääläkin on turvonnut olo, varsinkin iltaisin. täytyy ottaa vihkisormus pois yöksi kun alkaa ahistamaan. Aiemmissa raskauksissa ei ollut missään vaiheessa turvotusta. Itsekkin olen miettinyt kaksosia, äitini on kaksonen ja eikö sanota että se hyppää aina yhden sukupolven yli? joten minulla olisi mahdollisuus kaksosiin. Elegian kanssa samoilla linjoilla että ensin olisi kyllä kauhistus, mutta lopulta ihana asia. Vaikkakin lapsia jo ennestään kolme [:D] mutta silloin olisi lapsiluku TODELLAKIN täynnä [:D]

Freyan kanssa samaa mieltä liemikuutioista, aikamoinen lisäainepommi [:'(]
Mietein että eikö tuohon suolatasapainoon voisi juoda sitä Osmosal-liuosta mitä pikkulapsille annetaan ripulissa ja mahataudissa? Siinä olisi ainakin kaikki kivennäiset oikeassa suhteessa ?

ja Tunikan teksti on tosiaan kuin runoa lukisi, hieno tyyli [:)] jatka samaan malliin [:D]

Kait sitä täytyy jotain yrittää haukata, minulla olo pysyy parempana kun vähä väliä jotain pikkusen nakertaa ja tosiaan Gefilus-piimään on tullut himo [:D]
 
Paukke: sama täällä, huomen aamupäivällä UÄ ja ihan yksin [:(]. Ehkä osaisin skannata kuvat ja lähettää miehelle sähköpostissa... Vähän ällöttää ajatus, että joku vanha kurppaukko tunkee jotain laitetta mun alapäähän...
 
Edit: Ai joo... En lukenutkaan päivämääriä, sullahan on se tänään. Miten meni?
 
Hei. On täs menny sulateltaessa ettei olekkaan enään raskaana. [:o] 
Kaikkea hyvää muille odottajille. Kyllä tässä vielä jossain vaiheessa uutta pilttiä yritetään.
 
mulla kesti pahoinvointi viikolle 11 asti ja nyt pikkuhiljaa helpottaa, pitää vaan muistaa syödä jotain heti ku herää ja sit pitkin päivää vähän esim hedelmiä tunnin-parin välein =)
vessassa joudun jo ravaa reilun tunnin välein ja jopa öisinkin herään hätään, aamuisin jokin sisäinen kello herättelee mua jo kuuden aikaan, mut onneks sit saan vielä unta uudestaan!
mulla on seuraava ultra vasta 6.8, ihanaa nähdä pikkuinen uudestaan!


">
 
terve vanhat ja uudet!
 
ajattelin pitkästä aikaa tulla kurkkimaan mitä teille kuuluu [:D]
en ole aikaisemmin pystynyt tulemaan kun se pirun keskenmeno tuntui niin pahalta. nyt uudet tuulet puhaltaa ja parin viikon päästä pitää tehdä uusi raskaustesti ellei kuukautiset ole alkaneet. onneksi oli "helppo" km, en tarvinnut kaavintaa tai muuta, luonto hoiti homman alusta loppuun ilman suurempia kipuja. vuoto tosin kesti pari viikkoa.
 
nyt sit yritetään jo uudestaan ja jännätään mitä tapahtuu. mahdollisuutenahan on myös se etteivät kuukautiset alakaan normaalisti vaan ne joudutaan käynnistymään. peukut siis pystyyn ettei vuoto ala ja syynä siihen olisi raskaus.
 
voimia kaikille keskenmenon kokeneille. ja paljon onnea teille muille, koittakaahan jaksaa olojenne kanssa, eiköhän se siitä kohta ala helpottamaan!!
 
Tuosta kaksos asiasta, isäni oli kaksonen ja mulla o veljet kaksosia ja suvussa on paljon kaksosia joten mahdollista on että myös mulle tulisi. Yhessä vaiheessa tuntu että entäs jos ne onkin kaksoset mutta tulin siihen tulokseen että se on sitten sen ajan murhe kuhan näkee ultran. Tai no eihän se murhe ole mutta siis sitten vasta ajattelen asiaa. Siskolleni povattiin lapsissa kaksosia mutta eipä tullu...sai vaan kolme poikaa..en tiiä yrittäävätkö ennää saaha lapsia, ei ole ainakaa asiasta puhunu mulle...opiskelee nimittäin nyt vasta ekaa ammattiaan itselleen ku ei ole kunnon ammattia lasten ja opiskelujen takia vielä 36v ikään mennessä hommata :D kerkee sitä siis opiskella myöhemminkin kuten toinen siskoistani opiskeli 40v perhepäivähoitajaksi :D

Eilen illalla tuli outo fiilis. Oli älyttömän hyvä olo mutta aina ku nous pystyyn niin tuntu että oksennus lentää vaikka ei ollut mitään etovaa oloa tai muuta ällötystä. Jännää :P meinas jo ruveta ketuttamaan :P että se siitä minun siivoamisesta sitten. tänä aamuna sitten ku ekan kerra heräsin vessaan niin eiku saman tien jääkaapille ku alko närästää ku oli tyhjä maha...sitten taas näkikin hyvin unia ja ihmeellisii tuli nähtyäkin :D



PS.Haluan mieheni unen lahjat, kaks minuuttia nii jätkä o jo unessa...mulla menee yleensä tunti taistellessa.. nytkin nukkuu päikkäreitä sohvalla työn välissä :D
 
terve..
Minä poistun joukostanne. Ultrassa todettiin että sikiö on kuollut rv 8+5.. eli tasan kolme viikkoa sitten.[:(]
sain onneksi ajan sairaalaan täksi päiväksi ja nyt yritetään saada kuollu sikiö lääkkeillä ulos.... Ihan hirveä kokemus mahtaakohan tulla kauheat kivut ku sikiöki o runsas 2 senttinen... [:(]

Jatkakaa te muut nyt masun kasvattelua jahyvät juhannukset kaikille!
 
paukke ja muut: otan osaa. ja onnea jatkoon.

meillä on vasta eka neuvola tosiaan ylihuomenna ja uä:stä ei siis vielä tietookaan. jännittää kyllä aika paljon. vähän niinku kaikki. onko se siellä, onko kaikki hyvin ja miten tää oma olo tästä kohenis. heikottaa vieläkin, kun ei saa tarpeeks syötyä.
mä muuten kokeilin sitä osmosalia, kun sitä mulle neuvottiin. aika pahaa on. eli kannattaa varata sit jotain mehua tms sen lisäks. mä en pystyny sitä juomaan. ja sen kans pitäis muutenkin juoda jotain muuta lisäks ettei tuu pelkkiä suoloja yms.
ja sit toi stressi. oon oottanu tietoa työpaikasta nyt vähän yli viikon. en viitsi soitella perään, kun lupasivat ilmoittaa heti kun tietävät tilanteen. ja siis paikka on melkeempä jo luvattu mulle, jos siihen joku otetaan. oon siis työttömänä tällä hetkellä. ja pitäis polttareitakin järjestellä..
tässähän rupee oikeen ketuttaan...
 
Paukke: Olen niin pahoillani.. Kauheasti voimia! Toivottavasti lääkkeiden avulla kohdun tyhjentäminen ei sattunut kauheasti. Hirmuisesti voimia!

Hui.. Freya, huomenna on meillä sit ultra. Mulla on klo 13.00 ja sen jälkeen sovittiin miehen kanssa, että mennään ostamaan häälahjaa kaveripariskunnalle. Sanoin kyllä, että jos siellä todetaan sama kuin Paukkella, niin en todellakaan lähde yhtään mihinkään. Voi että, nyt kyllä jännittää niin kauheasti..Paukkella ei vissiin ollut ollut mitään vuotoja vai kuinka?
 
Paukke: Todella ikäviä uutisia sinulla. Kovasti jaksamista ja voimia!
Toivottavasti tyhjennys pillereillä sujuu hyvin ja saat pian voimia takaisin.
 
Itse kävin tänään neuvolassa, jossa sikiön sydänääniä ei saatu kuulemaan. On kuitenkin normaalia tässä vaiheessa ja yritän olla panikoimatta ennen varsinaista ultraa, joka siis parin viikon päässä. Varhaisultrahan näytti, siellä olisi pikkuinen kehittymässä.
 
Pahoinvointia on ollut minullakin ja siihen on auttanut -yllätys, yllätys- syöminen. Tarkoittaa siis että noin 2-3 tunnin välein pitäisi jotain syödä vaikkei varsinaisesti nälkä olisikaan. Muuten aika lievillä oireilla selvitty.
 
Oli tuossa keskustelua noista tuntemuksista, että onko vatsassa tyttö vai poika. Mulla on ollut ihme olo, siis jo helmikuussa, että tammikuun alussa saisin pojan. Voi tuntua vähän kajahtaneen mietteiltä, enkä siitä silloin kertonutkaan muille kuin miehelleni. Hän sanoi, että yritän vain sopeutua pettymykseen seuraavista menkkoista (myönsinhän itsekin, ettei seuraavalla kerralla tärppää, mutta sitä seuraavalla kierrolla onnistuisi). No, nähtäväksi jää eikä tietysti ole väliä tuleeko tyttö tai poika, jaksaisi nyt vain kehittyä terveenä sinne tammikuulle tuolla kohdussa.
 
Heippa!
Kurja kuulla huonoja uutisia, voimia kaikille vastoinkäymisiä kokeneille!

Meillä siirtyi neuvolatätin loman vuoksi ultra vajaalla viikolla, mutta ens maanantaina sinne sitten ollaan menossa. Mulla on pahoinvointi jatkunut ajoittain, joinain aamuina ei juuri mitään, ja joinain aamuina joutuu kärsimään huolella, mutta onneks työkaverit ymmärtää eikä ole närkästyneitä, kun vajaan kolmen tunnin sisällä käyn pöntöllä kuuteen kertaan... mutta silloin kun saa nukkua rauhassa pitkään, ei vointeja ole juurikaan.. Me ollaan jouduttu kertomaan kavereille, kun ne on epäilleetkin, koska mua turvottaa jo ihan kamalasti mahasta ja rinnoista, ja pahoinvointikin yksi syy. Käyn useammin kyl lukemassa, mutta en jaksa ruveta kirjottelemaan laiska kun välillä olen [:)] mutta se sallittakoon..

Kyllä mun täytyy palata tuohon mies-aiheeseen vielä kanssa(vaikka siitäkin on jo tovi)että saan kyl ihan mukavasti hemmottelua, kun kärsin voinneista, kotitöistä ainoostaan ruoanlaitto on mun heiniä, kun miehes ei oikein kokin vikaa ole .. iltavuorosta väsyneenä kotiin tulen, hieronta odottaa ja valmiit iltapalaleivät..

Mutta eiköhän tässä tälläkertaa tekstiä ole kerrakseen.. kirjoittelen taasen kunhan jaksan [:)]

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!!
 
Hei..
En päivällä pystyny lukee et mitä teille muille kuuluu, ni tulin nyt...
Kauheesti itkettää. mies on kyllä ollu tosi ihana ja ymmärtäväinen tänään. tänään otin vaan lääkkeen mikä avaa kohtua ja parin päivän päästä otan supistus lääkkeet... Mulla ei ollu mitään vuotoja ennen tätä, lääkäri kyllä totes että on hiukan alkanu vuotaa mut ite en ollu huomannu mitää. Hirveintä oikeastaan on se kun se ultra kuva jäi aika hyvin mieleen ja näkyy silmissä kokoajan. Mutta kyllä minä tästä selviän... Ja kyllä varmaan pienten keskustelujen jälkeen yritetään uudestaa. Olisi tosi hienoa jos vois vaikka jouluun mennessä olla käyny uudestaa ultrassa ja siellä oliskin elävä sikiö. Tämähän on loppujelopuksi vain luonnon keino hoitaa "sairas" yksilö pois. Toisaalta olen hirvittävän tyytyväinen että lähimmät sukulaiset tiesi heistä on ollu tänään paljon apua ja tukea.
KIITOS osaan otoista kaikile!
Ja ette masennu sitte mun tekstistä koska valtaosalla teistä on varmasti kohdussa hyvin kehittyvä ja TERVE sikiö.
Tulen ehkä joskus moikkaa ja saatanpa jotain rustatakin.
 
Voi Paukke kun musta tuntuu kurjalta sun puolesta.. [:(] Toivottavasti ei ole kovin kamalat kivut kun on kuitenkin noin pieni.. Onneksi sinulla on kuitenkin positiivinen mieli tulevan suhteen. Kannattaa ajatella tulevaa, mutta surra ensin tämä lapsi.. [:(] Toivon todella hartaasti että saat uuden mahdollisuuden pian. [;)]
Voimia sinulle!!
 
Voimia taas keskenmenon kokeneille! Se tuntuu kyllä olevan yllättävän yleistä. Eli onnellinen saa olla kun on näinkin pitkälle ehtinyt ja jos vielä saa sen oman vauvan syliin sitten joskus.
 
Gefilus-piimästä kuulin muuten eilen, että sitä saisi juoda vain yhden lasillisen päivässä, muuten vaikutus muka menee jotenkin "yli" ja saattaa mennä maha sekaisin? Olisin kyllä kuvitellut, että mitä enemmän sitä juo, sitä parempi...
 
Pakko kertoa, ulvottiin äsken miehen kanssa molemmat naurusta kun aivastin eikä koskaan ennen oo tuntunut takapuolessa aivastus niin pahalta.. kramppasi molemmat pakarat kerralla [:D] Voi johtua kyllä siitä että makaan jalat koukussa tämän läppärin kanssa sängyllä aika pahassa asennossa..
 
Ja juuri nyt ei runotuta [;)]
 
 
Hei Paukke ja Viivi80, täällä olen hengessä mukana ja silmät kyynelissä lukenut teidän tekstejä. Millä viikoilla teille selvisi tuo keskenmeno? Oliko teillä kummallakaan mitään keskenmenoon viittaavia oireita? Mulla ois vielä pari viikkoa ekaan ultraan ja koska pahoinvointi on melkein kokonaan hävinnyt niin pelottaa, että onko siellä masussa enää mitään. Kahdella tutullani oli muuten sama tilanne, toisella vauva syntyi terveenä raskaudenkeskeytyslääkkeistä huolimatta (!) ja toinen kävi tarkistamassa "tuulimunaraskauden" yksityisellä uudessa (varhais)ultrassa, jossa todettiinkin että terve sikiöhän siellä masussa on. Eli molemmissa tapauksissa ultraajat olivat tehneet ERITTÄIN EPÄTARKKAA työtä... En nyt halua liikaa toivoa antaa, mutta itse ehkä kävisin vielä jossain muualla tarkistamassa tilanteen... :/

Joka tapauksessa, hurjasti voimia ja halauksia teille molemmille!
 
Paljon osanottoja Paukke ja Viivi!! Laurasen viestissä on kyllä mielestäni pointtia, menisin kyllä ite jonnekin yksityiselle uudestaan tutkittavaksi, varsinkin, jos mitään verenvuotoa ei oo missään vaiheessa ollut! Kuulostaa aika hurjalta, että tyyppi on synnyttänyt terveen lapsen raskaudenkeskeytyslääkkeistä huolimatta. Siis hurjalta, että miten voi tehdä noin pahoja kämmejä ammatti-ihmiset!
 
Alkoi kyllä vähän itseä pelottaa huominen UÄ. Mutta oikeastihan siihen asiaan ei kuitenkaan voi itse vaikuttaa, että sinänsä täysin turhaa murehtia.
 
Takaisin
Top