Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kävin sitten vaappumassa kaupoissa.. kyllä yhtä tuskaa tuo liikkuminen.. masua painaa ja alapäätä painaa ja ja ja.. ruikuti ruikuti..
täällä on aika liukasta ku tuossa toissa päivän tuli vettä, eilen plussan puolella sateli lunta ja tänään on pakkasta.. sit yks törppö ajaa suoraan eteen, saatiin iskee jarrut pohjaan ettei pelti rytissy.. töötättii ja tais siinä keskarikin nousta pystyyn, nii se pappa vaan herisytti nyrkkiänsä sieltä... jotta näin turussa... kele
huomenna ois kaverin häät.. ja sinne tahdon mennä!!! kattellaan mitä vointi sanoo, että kauanko jaksan siellä olla...

Ajoittain on ollut jo niin kovia supistuksia, että vedet tulee silmiin..  Huhh..
Saas nähä mitä tässä käy, vai harjotteleeko kohtu vaan ja pikkunen syntyykin vasta muutaman viikon päästä.
Taidan lähteä taas suihkuun sillä se helpottaa..

Oon muutes ollut tosi väsynyt viime päivät, muutamana päivänä nukuin kolmen tunnin päikkärit ja siihen päälle kunnon yö unet.

Moikkelis mammat...
Tässä muutamia vanhoja uskomuksia että millonka se synnytys sitte lähtis käyntiin niin ei tartte arvailla:
1)Masu laskee huomattavasti,ensin sen verran että huomaat että on laskenut ja sen jälkeen rytinällä(varaudu 2 viikon odotteluun kun masu laskee)
2)Limaa alkaa tulla ihan toiseen tapaan,melkein valuen ja venyvää kirkasta.Kohtu ilmeisesti kehittää itteensä synnytykseen sillon(viikon verran menee ennen starttia)
3)Repäisevä tunne alavatsassa,ei pitkäkestoinen.(alappa lähtemään synnäriä päin)
4)Vessassa pitää ravata kokoajan.(siis ihan koko ajan)
5) Erikoiset tuntemukset alaselässä(polttelu ja vihlominen)

Näin meillä ainakin meni.Jokainen tietty on omanlaisensa mutta melko varmasti kun masu laskee niin kaks viikkoa ja synnytys käynnistyy,näin on käynyt useammalle.Ja se liman eritys oli kyl jännä juttu ja se vihlasu alavastassa,mutta mullahan meni lapsivesi tiputellen jo sillon aamulla,joten kaiketi sillon vihlaisun aikaan kalvot repes.Älkääkä säikkykö,vaikka lapsivesi menee,sitä tulee koko ajan lisää,joten ei se vauva siellä kuivilla räpistele[:D]
Kannattaa tosiaan tarkistaa se lapsiveen väri,esim vuotaessa kuopasta pikku tippa valkoiseen kuppiin ja kattoa väri ja onko hiutaleita(hiutaleet kertoo että kyseessä on oikeesti lapsivesi,eikä esim.kova limaneritys).

Jatkaisin mutta joku tais just paskoa housuunsa tuossa vieressä[:D]

muistakaa että jokainen on kuitenkin yksilö,toisilla menee synnytykseen 30min,toisilla taas avautumiseen ja synnytykseen 6h(niinku mulla,lopulta ponnistusvaihe kesti vaan 24min ja natunen oli maailmassa)

T:PIPSKU ja NATUNEN

MOI kaikille! Tervetuloa uudetkin mukaan [:)]

Tänään oli viimeinen kontrolliultra ennen synnytystä! 7.1.2010 käynnistetään meidän synnytys!!!!!!!!!!!!1 VIIKKO vielä [:D] Apua alkaa pikkasen jo jännittää!

Vauvalla oli kaikki ok, ei turvotusta suolessa eikä mitn, painoa jo kolmisen kiloa:D Tuli niin hyvä fiilis ku saatiin nyt vihdoin toi päivä! sitte meillä on jo tasan 38vkoa täynnä. Toki voi käynnistyä itestäänkin sillä kohdunsuu oli jo sormelle auki ja pehmennyt. Viime yönä valvoin ja oli sellasta menkkakivun tyylistä vatsakipua...Onks muilla ollu?

Onks täällä muuten muita joilla on verikokeilla seurattu niitä veren vasta-aineita jos ne menee negatiiviseksi lapselle? Ku mä oon nyt käyny kaks kertaa siinä kokeessa ja aina ollu kaikki ok, nyt pitäis vielä ottaa yks ja koitinki mennä äippäpolin labraan mutta ei ollu sitä lähetettä koneella... argh ne on neuvolassa sählänny ku se pitäis siellä näkyä. En sit saanu sitä otettua. Kätilö kyl sanoi että mikään ei näytä siltä että vauva alkais hylkimään mun verta et ei oo pakollinen se kolmas verikoe ku edelliset ollu ok.. ota siitä nyt selvää sitte [:@]

Ihanaa et Elegia pääs pois! ei kukaan siellä laitoksella halua olla pidempään kun on pakko!!! Tsemppiä muillekkin! Viimisiä päiviä viedään [:)][:)][:)]

Pitkästä aikaa kurkkaamassa täällä, mitä mammoille ja masuvauvoille kuuluu. Muutama on näköjään jo sylissäkin, onnea teille kaikille vauvan saaneille vähän myöhässä!

Itellä alkaa loppu häämöttää, kun on niin kamalan tuskainen ja paha olo. Joka paikkaan kolottaa ja tuntuu peppu halkeevan ja lonkat vaihtaa paikkaa tai jotain. Toissayönä suppaili sen 10 min välen koko yön, mutta helpotti aamulla ja nyt ne muutamat tuntuu tosissaan, mutta tulee vain ehkä yks tunnissa tai sinnepäin....

Huomenna viimonen lääkäri ja ens vuodelle enää pari neuvolaa. Toivottavasti ei tarvii enää niihin mennä vain saisi tämän pienen jo syliin...

Ihanaa uuttavuotta kaikille tasapuolisesti!

Minto: Mulla on tosiaan ollut nyt noin viikon ajan varsinkin öisin tosi tiukkoja ja kivuliaita supistuksia ja myös sitä sellaista "menkkakivun" tunnetta aina ajoittain. Tänään sitten neuvolalääkäri totesikin, että kohdunsuu on jo ihan pehmeä... Niin ja multa on myös otettu nyt kertaalleen ne vasta-ainelabrat ja mitään niistä en ole jälkeenpäin kuullut, joten oletan kaiken olevan kunnossa. [8|] Rv 36-38 pitäisi kuulemma käydä vielä kertaalleen niissä, mutta tänäänkään en muistanut neuvolassa koko asiasta kysyä ja eipä sielläkään kukaan asiasta maininnut. Noh, täytyypä muistaa ensi viikon neuvolakäynnillä...

Kuulostaa kyllä että aika monella samankaltaisia oireita/tuntemuksia [:D] Itse odotan kolmatta mutta olen silti niinku Ö aapisen laidalla ihmeissään että mitäköhän tässä nyt tapahtuu ja millon [:)] Maha tosiaan laskeutunu jo ihan alas ja tuntuu niinku kroppa olis niinku siinä Seppälän joulumainoksessa, että ylä- ja alakroppa sinkoilee erillään toisistaan.

Tuota lima hommaa olen pohdiskellu ku mulla tuli pari viikkoa sitten sellasia kirkkaita sinkuvia riekaleita, että olisko seki merkki jostaki. Limatulppaa mulla tuli ekalta ihan pikku köntti mutta toiselta en kyllä huomannu mitään limoja.

Mulla ärsyttää nuo lääkärit ku joutuu monella erillä käymään ni saa eriarviot kohdunsuun tilanteesta joka kerta. 34 viikolla oli kaula lyhentyny 2 cm ja 35 viikolla oli taas 3 cm.. ja toisella viikolla oli pehmeä ja toisella ei..

Täälläkin on kärsitty "menkkakivuista" jo tovi. Tänä aamuna pelkkä istuminen sattu ja pissaaminen vielä enemmän [:o] Sain kuitenkin helpotettua oloani panadolilla [:)] Menkkakipuni ovat menkkojen aikaan olleet yhtä helvettiä, jos en ole saanut 800 buranaa tarpeeksi ajoissa. Kippurassa lattialla armoa anoen, polvet koukussa itkua vääntänyt kerran jos toisenkin [:(]

Huomenna olis synnytystapa-arviointi meillä heti aamusta (jännittää)! Saapa nähä, mitä nyt sanovat muksun koosta [;)] Ja miltä näyttää sukupuoli tällä kertaa [:D]

Heippa kaikille!

Yksi ärsyyntynyt ja tympääntynyt äippä ilmoittautuu [:@]

Täälä sitä vielä kärvistellään..laskettuun olis jäljellä 4pv. Saa nähdä päästäänkö sinne asti, yritän pitää koivet ristis, että vuosi vaihtuis [:D].

Olo alkaa olla tukala ja mikään ei huvita [:'(] Täytyy vaan tsempata itseään et pian tästä valas olosta pääsee, toki täytyy vielä synnytyksen jälkeen lopettaa tämä suklaan mussutus ( saatiin jouluksi liikaa suklaa rasioita)[:@]

Tsemppiä kaikille loppuun ja onnittelut jo synnyttäneille ( en muista olenko onnitellut).

Elegia, paljon mahdollista että törmätään! Ja varsinkin sitten jos molemmilla mietitään synnytyksen käynnistämistä sillon 5.pv jo... [:)] Jotenkin minusta tuntuu, että kyllä tää ennen laskettua aikaa tulee ulos tavalla tai toisella. Tosin ei ehkä pitäis sanoa noin, kun sitten kuitenkin menee yliajalle...

Mullakin on muutes olemassa Weledan "synnytykseenvalmistautumisöljyä" mut aika heikonlaisesti on tullut käytettyä, jotenkin koskaan ei oo sopiva hetki ruveta levittelemään sitä... Hyvä kun muistutit!!! [:)]

"Menkka"kipuja täälläkin ja PALJON!
Vihloo aivan mielettömästi tonne alapään luihin...alkaa happi loppumaan[&o]

Voimia kaikille!!!

Huomenta!! Eikö kukaan muka oo viä hereillä?? Ite nousin taas puol kuuden aikaan vessaan, eikä uni tuu enää. Onneks voi vetästä päikkärit jos tarvii. Eikä mitään ihmeellistä asiaa ees, tuntuu vaan et on niin tylsää et notkuu täällä ehkä noin 15 kertaa päivässä kyttäämäss onko kukaan kirjotellu. Liika vapaa-aika ei oo hyvästä mulle! Eikä jaksas koko aikaa lukee kirjaa, ja telkkari on ihan arsesta kun ei sieltä tuu ikinä mitään, eikä muutenka huvita sitä vahdata.

Mietin kans jossain vaiheessa sitä alakerran rasvailua (pelottaa ne tikit ja repeemiset), mutta sitten taas unohdin asian. Pitääks siihen olla jotain tiettyä öljyä tai rasvaa? Kuulostaa tylsältä ja sotkuselta touhulta... Ottaskohan asiakseen jalkojen epiloinnin tänään, kuinkahan tää valas viä taipuu?? Jos alakerrastaki sais jonku tupsun samalla pois, ei oikein onnistu peilinkä kans kunnolla, tai sit koitan vaan liian pienellä tihruttaa.

Onko kellään muulla menny ruokahalu? Vai tekeekö se vaan sen, ettei liiku niin paljon kun ei käy töissä? Vai oisko kerranki vaan tajunnu ettei syö sillon ellei oo nälkä. Nyt heti tuli nälkä ku puhuin, mut oon tässä jo pari tuntia kuppeloinukki hereillä (yleensö syön heti ku herään). Josko sitten menis märehtiin.

Hah, on jo niin tylsää että tuun heti kirjottaan uudestaan! Ootteko huomannu, tosi kiva ollakin lomalla ja nauttia omasta ajasta, kun ihmisten ilmoilla ei huvita pyöriä kun on suojaton olo mahan kans kun kaikki tönii ja tuuppii, shoppailla ei oikein voi itelle, ja vauvalle on jo kaikki hommattuna (eikä ois rahaakaan, ja ahdistaa kaupoissa ne ihmiset), eikä oo paljo vaatteita ees millä ulos lähtis, kotona on just kaikki siivottu jouluks, töllöstä ei tuu mitään, mikään ei huvita. Ja itten ku ei tee mitään niin tulee ärsyttävä olo ja aika menee hitaasti ja nukkuu huonommin jne (ainakin mulla, kun ei sillai oo oireita, paitsi kävely ei suju, mikä onki melki ainoo mitä viittis pihalla tehä, sit ei tuu paljo siäkä oltua). Helvetti mitä marinaa taas, pakko varmaan tehä joku lista mitä "täytyy" tehä, sillai saan parhaiten potkua itteeni ja jotain aikaseksi. Enkä viitti viä mennä sheivaileenka ku mies nukkuu... No, listaa vääntään siis!

Huomenta! ajattelin tulla kirjoittamaan jotain niin yohanna saa luettavaa....!!![:D]
Viime yö meni taas oikein hyvin unien kannalta. Kävin vessas kerran ja sain heti unen päästä taas kiinni. Mulle on kyllä ehdoton edellytys ettei saa laittaa valoja päälle kun menee vessaan. Meillä on kuusi olkkarissa ja sen lamput valaisee just sopivasti aulaan ja makkariin niin et näkee vessan ovelle asti ja sit vessan ikkunan ulkopuolella terassilla on taas jouluvaloja jotka loistaa vessaan.

Eilen illalla oli hiukan tuskainen olo ja melkein hetken jo ahdisti et haluu masuasukin ulos! Ja vähän hermostutti kun hän ei taas eilen liikkunut kauheesti. Mut niinpä se on ollut koko raskauden ajan et hänellä on pari oikein vilkasta päivää ja sit pari hyvinkin rauhallista päivää mut aina sitä ehtii hiukan huolestua et jos kumminkin jotain pielessä.
Mentiin viel illalla käymään tulevan kummitädin luona ja sain hänetkin hermostumaan kun sanoin että teen tässä samalla kun hänen sohvallaan makoilen niin liikkeen laskentaa. Ja siinä kun sitten höpistiin niin pikkunen potkas muutaman kerran kunnolla. Mut niin se on joka kerta mennyt et kun alan hermostua niin paljon et alan miehelle tai jollekulle muulle puhua et en ole tuntenut liikkeitä niin hetken päästä masu pomppii taas. Ja nyt ainkin joku on hereillä. Taitaa nauttia aamupalaa!![:)]

Huomenta [:)]

Täällä meni yö taas samoista liitoskivuista kärsien [:@] ja illalla supisi ihan kunnolla taas.

Minä en ole ikinä tuota öljyämistä kokeillu ees. Ensimmäisen lapsen kohdalla multa leikattiin väliliha "varanvuoksi", mutta toiselta sille ei tehty mitään. Se leikkaushaava oli kyl kipee pari viikkoa ja ne tikit kutitti, mutta ei se niin kipee ollu etteikö sen kans olis pärjänny. Suosittelen silti kyllä kokeilemaan sitä öljyämistä jos siitä on kerran jollekin ollut apua.

Minäki tässä mietin tuota sheivaus hommaa, mutta taidanpa laittaa miehen asialle. Alkaa jalat olee ku apinalla, alapäästä puhumattakaan [:D]

Nyt olis viikkoja jo 36+4 ni taidankin jo lopettaa rentoilun ja alkaa liikkumaan taas normaalisti. Ihan liian kauan pitäny ottaa iisisti. Heti ekana lähen kersojen kans kolaamaan pihan, vaikka iso piha onki [:)] painoarvio oli kaks viikkoa sitten 2655g joten ei se ihan sintti enää ole. Ja jos samallalailla käy ku aiemmilta ni molemmilta olen alkanu liikkumaan ja touhuamaan 37 viikon jälkeen ja kumpiki menny täyelle ajalle ja yliki [:D] mutta katotaan nyt miten tämän kans käy.

Huomenia!
Päivitetään kuulumiset, ajan kuluksi :D
Eilen oli neuvola, verenpaineet koholla, kuinkas muutenkaan. No, teki terkkari mulle sitten konsultaation perusteella päivystyslähetteen äippäpolille. Käytiin käyrissä ja ultrassa, kaikki ok. Painoa pikkuiselle tullut viikossa 250g [:)] Lääkäri sanoi, että ei me nyt vielä oteta osastolle seurantaan/aloiteta verenpainelääkitystä. Ensi viikolla äippäpoli uudestaan ja ohjeet milloin pitää mennä uudestaan heti käymään... Huoh! No, rauhoittaahan se aina mukavasti mieltä, kun seuraavat ja ei tarvii kotona miettiä, että onko kaikki hyvin... [;)] Eli vointia seuraten!!
Ai, onko sellaisia öljyjäkin?! Auttaiskohan ne?! Pitänee katsastaa apteekista seuraavan kerran tuotteet...  Katselin tuossa kanssa jalkojani ja totesin, että pitäis varmaan tehdä jalkakylpy ja rasvailla kuivat kantapäät ja leikata kynnet ja säärikarvat... Ei kätilöt ihan pyörry [:D] Alapäähän en kyllä meinanut puuttua, harventakoot sitten karvoitusta synnytyksessä, jos tarvis on...
Viime yönä oli ensimmäisen kerran muutamia supistuksia, mutta ei ihan hirveen kivuliaita/pitkiä. Ja pissalla piti käydä pari kertaa. Otin vielä aamupalan jälkeen uudet torkut, jotka auttoi [:D] Ja nyt ei vielä tietoa kivuista/uusista supistuksista... Josko tämä vuosi nyt sitten menis yhdessä kasassa...
niin, täälläkin on muuten ollut mahan toiminta vilkasta, epäilin olisiko aloitettu rautalääkitys syynä... Tai kai se sitten kuuluu tähän "valmistautumiseen"... Limatulppaa ei ole vielä kuulunut....
No, nyt sitten jännätään ketä saa vuoden ensimmäisen...
Tsemppiä mammat! [;)]

Pitäs pakkailla itelle laukku mukaan synnärille. [:D] Parista viime kerrasta viisastuneena tulee hieman kattavampi valikoima ku viime kerroilla [8D]

Mukaan lähtee:

- hygienia tarvikkeet
- meikinpuhdistusliinoja!!! (jos äkkilähtö tulee ni ei ole ku pandakarhu [:D])
- kotiinlähtövaatteet
- kirja/lehtiä
- IMETYSLIIVIT!!!!!! (sairaalamallit IHAN HIRVEET)
- Alushousuja (sairaalan verkkohousut menee sen hetken, mutta on ne niin kauheet että ei niitä kyl huvikseen pidä[:'(])
- Yösiteitä (niitä itselle tuttuja ja turvallisia.. Jos vaikka sattuu olee jotai kökkö vuokkosia ni eihän niillä mitää tee ku vuotaa kunnolla)
- meikit

siinäpä tärkeimmät, mutta kyllä sinne taitaa muutaki eksyä joukkoon [:)]

Vauvalle mukaan:

- Tyttöjen ja poikien vaatteita [:D]
- haalari, myssy, tumput ja töppöset
- tutti (varalta, kumpikaa aiempi ei sitä huolinu mutta nyt saattaa kelvata)
- oma huopa/viltti
- ensinalle!!! (tai muu lelu/äitille ja isille tärkeä juttu [;)])

siinä ne tärkeät + muut ei niin tärkeät joita varmasti tulee mukaan [:D]

Neuvolakuulumisia [:)] jälleen kerran, ja sit taas maanantaina... hih
Paino oli pudonnut 600g maanantaista.. elikkä taitaa olla turvotus laskenut hiukan!! JEE!!
sf mitta noussu 35cm -> 35,5cm.
Vauvan syke 153, huomaa että kaveri oli hiukan rauhallisemmalla tuulella, eikä riehunut
mun paineet sitä samaa luokkaa ku on ollutkin
pisu puhas
vauvan päärä ei enää löydetty, eli kaveri on laskeutunu sen verran alas ja on jumittanu ittensä sinne.

Mä noista selkäkivuista sun muista kivuista ja tuosta suolen tyhjenemisestä tätille vähän vinguin, niin se sano, että todennäköisesti kroppa valmistautuu synnytykseen.. Sanoi vain, että saapi nähä nähäänkö maanantaina vai ei... TOIVOTTAVASTI EI!!!!! Siis täti on ihana, mut mä haluun tän penskan ulos!!!
Päärä särkee ja väsyttää.. Viime yö meni samaan malliin ku yöt tähän astikin.. eli vessassa tunnin välein..

Illalla juhlimaan!!! [:)]
En kuulema näyttäny siltä, että tänään vielä alkaisin synnyttää, joten "turvallisin" mielin kohti iltaa.. heh

Moi TAAS!!

Jee, paljon tekstiä! Menin sohvalle lukeen siihenpä sitten nukahdin ja mies herätti äskön. Tuntuu että päivä menny ihan mönkään kun näin myöhään herää! Jakisaa ehkä valvoo ens vuoden puolelle!! Mä taas oon kauhee sähkösaapas etten tykkää olla paikallani ellei tee jotain järkevää (esim lukee), enkä mihkä elokuviin tai muihin jaksa keskittyä, kun aina miettii mitä muuta vois sillä aikaa tehdä.. Ahdistaa siis hyödyttömyys!

Mä ainakin katon että nyt(kin) on kynnet, niin sormissa ja varpaissaki kunnossa ja jalkakarvat sun muut, vaikkei ne synnytyksessä mielessä ookkaan. Muutenkin ympäri vuoden pidän ne siistinä ja kunnossa, niin en ala itteeni laiminlyömään nytkään. Ja onpa just sitä tekemistä! Ja jotenkin on sellanen olo et synnytyksen jälkeen on itsetunto alhaalla (siinä jossain vaiheessa viimestään kun ehtii sellasta ees aatella, niin eipä oo sitten koko muija retuperällä!).

Elegia, onhan se vähän pikkumaista suuttu jos mies kieltäytyy seksistä, mutta ite oon samanlainen :(  Varsinkin nyt kun on niin epäseksikäs olo (vaikkei mies niin ajattele), ja sitten miettii että sitä joutuu kuitenkin oleen ilman jonkun aikaa synnytyksen jälkeen, ettei viittis sitä seksittömyyttä viä alottaa. Ja vielä kun ite en kieltäydy juurikaan ikinä (minä siis halukkaampi osapuoli), mies saa aina kun viitti vähän nähdä vaivaa (ellei oikeesti oo niin kipee, mieli maassa tms). Yleensä harvoin kun mies kieltäytyy niin osaan ottaa sen rennommin ja vain mielessäni "kiukutella", mutta nyt on tunteet vähän enemmän pinnassa niin heti meinaa tulla poru/kiukkukohtaus.

Ja hyvät uudet vuodet kaikille!! En ees tykkää koko juhlasta niin hyvä syy olla vaan kotona! Ja no, taas alan jaaritteleen vaikka piti äkkiä kirjottaa että päästääs pihalle. On muutenkin aika hyvä ajankohta lasketulla ajalla! Kesän sai olla normaalikokonen ja isoista juhlista ainoostaan juhannus jäi väliin (tykkään tosi paljo juhannuksesta, ja oli aika haaste viettää se festareilla selvinpäin, pakko oli kun kaikki oli valmiiks hommattuna). Ja syksy nyt onkin aina aika tylsää aikaa eikä tapahdu mitään erikoista (omalla kohdalla ainakaan), ja uuden vuoden "saa" olla kotona (ei tarvi väkisin keksiä mitään tekemistä tai lähtee juhliin). Talven voi hautautua isoihin vaatteisiin (en tykkää "esitellä" mahaani) ja sitten kesäksi on toivottavasti jo suurinpiirtein normaalikokonen pieniä vaatteita ajatellen, ja vauva ei ole enää niin pieni että pääseekin vähän johki ja varmaan vauvan kanssa muutenkin helpompaa jo silloin. Ja saa piiiiitkän kesäloman!! Mutta joo, nyt pihalle!!

Eilen pääsin kehuskelemaan hyvällä voinnillani, niin tietenkin se sitten illan mittaan muuttui... :( Taitaa pienokainen runnoa äiteen hermoja, jotka vaikuttavat sitten vasempaan nivuseen ja reiteen. Yölläkin heräsin karmeaan vihlasuun, kun nukuin just sillon vasemmalla kylellä. Mutta onneksi kylen vaihtaminen auttoi asiaan. Nyt tuntuu enää semmosta "haamukipua" tuossa reidessä. Joten enköhän mä pysty sen verran iltaa varten villakoiria hätistelemään, että ei tarttee niiden kanssa uutta vuotta viettää [:D].

Itse en ole myöskään Yohannan tavoin mikään uuden vuoden über-fanittaja. Tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että viisi vuotta sitten uutena vuotena menetin isoveljeni [:(]. Mutta en ole kuitenkaan kieltäytynyt uuden vuoden viettämisestä, koska toisaalta sillä tavoin kunnioitan myös veljeni muistoa. Ja tätä uutta vuotta ei ainakaan tarttee muistella viinanhuuruisten muistojen kautta [:D].

Mutta nyt täytyy varmaankin vihdoinkin kammeta ittensä tästä tuolilta ylös ja ruveta tekemään se pieni siivous...

Takaisin