Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alapaine koholla mulla... ekalla oli 110 tokalla 94 kolmannella 95 ja neljännellä kerralla 90. Yläpaine oli iha normi. taisin olla viel aika väsy ku siellä tkssa olin mitattavana...ja siinä pirun tuolissa missä istuin ei pääse mitenkään rentoon asentoon ku kaikki asennot ahistaa...

Kävimmä synnytystapa-arviossa ja meidän prinsessa on todellaki muuttunut prinssiksi [:D] Kohdunkaulaa ei enää ollu ja pikkumies tojotti lähtökuopassaan. Ja minä kuulemma omaan synnyttäjän lantion. Oli tosi miellyttävä käynti [:)] Sitten kävimmä tutustumassa synnäriin ja osastoon ihanan hoitajan (vai kätilökö oli) kanssa. Ei voi tajuta kuinka lähellä sitä jo ollaan h-hetkeä [;)]

"Menkkakivuista" kysyessäni lääkäri kertoi sen todellakin kuuluvan asiaan tässä vaiheessa. Särkylääkkeitä saa syödä jos tahtoo.

Nii ja muksun tän hetkinen painoarvio oli 3400g, potra poika tulossa [:)]

Paaaaljon taas tullu tekstiä!
Kestää aina hetken ku lukasee :D Mä nukuin viime yönä USKOMATTOMAN HYVIN!!! en heränny kertaakaan edes vessaan, 9h meni putkeen[:)] aivan mahtavaa!!!

Illalla tuli pikkasen rusehtavaa vuotoa, saattanee johtua siitä eilen tehdystä sisätutkimuksesta. Tänä aamunakin vähän vuotanut... Muutama supistuskin tuli äsken ku katteltiin tiedotustilaisuutta tuosta järkyttävästä Sellon ampumisjutusta...Et olisko jo pian lähtö!!! Jännittää!!! Mies sanoi et haluais ottaa pari uudenvuodensiideriä mut sanoin et ehkä kandee jättää väliin [;)]

Vauva on tosi vilkas, pyörii ja möyrii koko ajan. oon ihan tuskasena täällä välillä.. Tulis jo maailmaan [:D]

Oi Minto, sullakin jännät paikat! :) niin ja onnea, nyt mennään varmalla ajalla!
Meillä mies muutaman ottaa mutta Uus Vuos menee ihan kotosalla (toivottavasti) ko tuo mieitin hauveli on nyt ollut arka noitten rakettien kanssa, täällä niitä on ammuttu jo reipas viikko aika putkeen. Mut mikäs tässä kotona ollessa, käytiin hakemassa herkkuja kaupasta ja tinaa. Päästään valamaan uuden vuoden tinat ja saas nährä mitä ne näyttää ensi vuodelle.

supisteluja tuleee ajoittain muttei sännöllisesti, eilen illalla oli jo parempi olla mutta tänään on taas supistellut, hetki sitten viimeksi tuli supistus muttei onneksi kovin kova! :) Tahtoisin viettää tän illan ihan näin kotosalla, ilman mitään suurempaa vauvatusta... Onneks tätä vuotta alkaa oleen aika vähän jäljellä!
Oon muutes ihan ankka kun nousen makuulta ylös, selkää vaan vihloo, ja kävelen ko ankka! Kvaak Kvaak!

Täällä ihan samat tuntemukset kuin Jaicalla.. Kvaak kvaak [:D]
Meillä myös toinen haukku paukkuarka, ollaan laitettu täkkejä roikkumaan ikkunoihin ja jätetään musat soimaan..
Pian ois lähtö rakkaiden kavereiden hääjuhlaan.. ovat 1,5h sitten sanoneet toisilleen tahdon <3

Hyvää uutta vuotta kaikille!!! Vauvoitutaanhan vasta ensi vuoden puolella??? [:D]

Enää 6 tuntia siihen että vuosi vaihtuu ja meidän vauvat syntyy vasta vuonna 2010!!!! Toivotaan ettei tule mitään äkkilähtöjä enää...

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Hyvää Uutta VUOTTA MAMMAT!!!!

Toivotaan ettei tule lähtö täällä....alko selkään koskemaan aikas lailla ku vähä hommailin kotihommia. Ja koko ajan tuntuu että valun jotain...valkovuotoo, pissaa ja ehkä myös lapsvettä mutta vain ehkä...koska tuntuu ettei pissillä käydessä paikat tyhjene kunnolla nii taitaa olla enemmä pissiä. Välillä supistelee mutta yllättävän kivuttomasti ja kaupassa käynti onnistu ihmeen hyvin, mutta sitten ku se suppari o tullu nii ollu todella todella napakka. Kaveri työntyy koko ajan alemmas ja alemmas ja siitä syystä potkiikin nyt sitten kahta innokkaampana ku o jaloilla tilaa, mutta mammallapa ei oo nii hauskaa ku ei oikein asentoo löydy istuiltaan tai makuultaan tai muustakaan ku masu ottaa jalkoihin kii tai jää roikkumisen tunne.

Mies ottaa tuossa tasottavia juhlii siis uutta vuotta. annoin luvan kuhan ei oo pahasti kännissä. mennään sitten jollakin tapaa jos tulee lähtö. Kaverit noi naurokin tuossa että yksi on ollu oman lapsensa synnytyksessä mukana että tietää vaiheet jne että osais tarpeen tullen olla kätilönä ja toinen on lähihoitaja/sairaanhoitaja niin enköhä tässä iha hyvissä käsissä ole vaikka ottavatkin viinaksia :D. Ja sitä kans naureskeltiin eilen että jos lähtö tulee nii kaikki aikoo kuulemma lähtee mukaan..odottamaan sairaalan aulaan uutisia :P heh hassuja kavereita :P

tein tuossa salaatin lisukkeet ku kaveri tuo ite salaatin ja poppareita ja sipsiä on meillä ja patonkia salaatin kanssa ja ostin itselleni alkoholitonta punkkua ja on tuolla myös alkoholitonta siideriä ja limpparia ja mehua että kyllä tää mamma osaa juhlia ilman alkoholia.. EIPÄHÄ OLE KAPULA PEIKKOA HUOMENNA IHANAA...hauskaa kahtoo ku muilla on tukka kipeenä :D

Pampula... Täällähän mä vielä yhtenä kappaleena oon... Neulat tosiaan vaikutti aktivoivasti, mutta ei ihan sillä tavalla kun olin ajatellut... Eli ei vielä ainakaan aktivoinut synnytystä, mutta ite oon ollu tosi energinen (tänään aamulla laitettiin uusiks sama neulahoito ku eilen) ja mennä vouhottanu pitkin lumisia polkuja ja tiskannu ja puuhannu kaikkee niin paljo, etten oo koneelle ehtiny. Ihana, melkein kevyt olo! [:)]

Elegia, Lauranen ja muut hierontaöljyjä ihmettelevät: Meillä on käytössä se weledan öljy ja sitä on mies saanut hieroskella välilihaan aina kun oon muistanu muistuttaa. Mutta ei se öljy vissiin ittessään oo se juttu, vaan nimenomaan se öljyllä HIEROMINEN. Niin ja siis se auttaa siihen, että pysyy pimppa ehjänä. Me saatiin neuvolasta joskus sellaset paperilla olevat ohjeet, että välilihaa hierotaan öljyllä ja emätintä venytetään niin, että laitetaan sormi n 4cm syvyyteen ja venytetään eri suuntiin 2min/suunta niin että hieronta kestää yhteensä n 10-15min (joo, ei me ikinä olla niin kauan jaksettu...). Meille tää hieronta on ollu enemmänkin "esileikki" ja täytyy myöntää, että ne jotku eteeriset (?) öljyt vilkastuttaa verenkiertoa aika sopivasti [:D].

Eilen oli muuten hauska tilanne, kun tosiaan tää hierontaa sitten jatkui peiton suhinalla, niin just kun olin saamassa suuren O:n, mieheni pysähtyi ihan liikkumattomaksi ja mä vaan "tee jotain!". Jälkeen päin mies kertoi, että oli satuttanut munansa "jotain kovaa" vasten eikä siksi voinut liikkua [8D][:D]. Näin meillä [:D]...

Mutta juu... ei yhtään kunnollisia supistuksia vielä. Mielialat heittelee tosi pahasti. Metrossakin purskahdin täyteen itkuun kun tajusin etten ollut muistanut leimata lippua, vaikkei tullut edes mitään tarkistajia ja matka sujui ihan hyvin. Ja mies ärsyttää kamalasti. Nyt se onneks on uppoutunut synnytyskirjoihin kun hermostuin sille, et se ei tiiä mitään ku kivenkovaa väittää, että ponnistus ja supistus on sama asia. Ja kun riehuin sille, että jos se aikoo vittuilla, niin ei ole tulemista synnärille mukaan. Vähän huono omatunto, koska mä oikeesti ite vittuilin sille sen tietämättömyydestä. Mutta ihana kun tuolla sohvan pohjalla nyt lueskelee ja aina välillä kuuluu naurua ja sellaisia "ahaa"-elämyksiä [:D] <3

ai niin... piti vielä sanoa, että mullakin on ollut tosi paljon limaista (läpinäkyvää) vuotoa. Varmaankin kuuluu asiaan. Ja enää ei tarvii ees jännittää kumpaa vuosikertaa on tulossa, täällä on niin rauhalliset fiilikset, että taitaa kyllä mennä ainakin muutama päivä vielä.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE! [:D][:)]

Hyvää uuttavuotta kaikille odottajille ja jo vauvan saaneille! <3

Tääl ei myöskään kiirettä, ei merkkiäkään että laitokselle tarttis lähteä.

Täällä kärvistellään melkoisten polttojen ja supistelujen kanssa.. Ollu päivän liikkeellä ni vaikea arvioida kauanko on supissu. Ei ole tullu paljon kelloa katottua. Kauppaanki lähettiin varttia vaille 6 ja pirkule eihän se ollu ku 6 ees auki. Just saatiin ruuat. Raketit ja tinat jäi kauppaan ku ei paljon ehtiny semmosia miettiä. [:D]

Toivottavasti tulis lähtö pian!! Kaks viikkoa sitten tehdyssä ultrassa oli muka viikon edellä kasvussa joten sen mukaan viikkoja olis nyt 37+5 vaikka menkkojen mukaan on 36+4 että aika valmis alkaa olemaan varmaan. Painoarvio 15.12 oli 2655g. Nyt supistelee niin paljon että jos ei yhtään hellitä ni ainaki päivystyksessä on käytävä tälle illalle tarkistamassa tilanne. Synnärille on matkaa melkein 100km ni sinne asti ei kehtaa tarkistuskäynnille lähtiä [:)]

Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea matkaan niille joille lähtö tulee!!!

Saas tosiaan nähä kuka se putkauttaa ekan tammivauvan!
Täällä on ollut helppo päivä joten menee tammikuulle! Jeejee!

auuuh... nyt alko vihdoinkin jotain tapahtumaan. Supistelee (??) nivusissa, aina välillä tulee sellaset lihaskrampin tuntuset jutut tuonne pimpan sivuille, jotka säteilee sisäreisiin. Tuntuu, että kohdunsuu alkaa vihdoinkin valmistautua tulevaan koitokseen. Tässähän voi toki mennä vielä montakin päivää, mutta aikaisemmin ei oo ollu oikeestaan mitään supistuksia, niin kiva, että jotain äksöniä edes [:)].

Nyt on lupa synnyttää! :D lupailin ittelleni et jalat on kiinni joulukuun loppuun asti ja nyt voiskin jo tulla. Alkaa ahdistaa ton iskias/alaselkä/kohdunvihlonta/kylkiluusärkyjen takia [:@][:(][:(]

Heippatirallaa!

Hyvää ja mahakasta uutta vuotta kaikille, toivotaan kuitenkin että mahakin katoaa piakkoin! Koitetaahan ponnistella viimeisiä rutistuksia mahojen kanssa, vaikka väsy ja kipu koittavat tainnuttaa!

Tänään vihdoin jaksoi lukea ajatuksella tekstit usealta päivältä!(muisti pätkii niin en muista kuka)mutta kuitenkin Joku kysäisi kivuista, kun lääkitystä tarjosivat vaffempaa, niin ei kipuja, paitsi päänsärky sellainen jomottava/tykyttävä jonka arvelin johtuvan pelkästään paineista, mutta se virolaisvenäläislääkäri ei suostunut kuunnella, kuitenkin jokainen tuntee oman kehonsa itse parhaiten!!!

Nyt on happihyppely pihamaalla suoritettu, ihasteltu rakettien räiskeet ja paukkeet. Nautittu hyvästä ruoasta ja seurasta! Isä toimi pommimiehenä, ja ruoka-vastaavana meidän argentiinalainen perhetuttu :)

Nyt alkaa olla kohtapuolin uni aika!

Hyvää uutta vuotta kaikille!
TÄMÄ KUU se sitten ON! Tämä on SE kuu! Jännitetään!

Raketteja ammuttiin, ilmaan meni n. 13 euroa! Hienoja olivat, ja kuvia tuli paljon.  [8D]

Lapsellista Uutta Vuotta meille kaikille!! [:D] Nyt saa vauvat tulla kunhan ovat valmiita, ei tarvi enää pidätellä kun ollaan vuodessa 2010! ja Tammikuu...

Huomenta!!

Jee, tänä vuonna sitten tulee se vauva, onneks!! Mä en uskalla sanoo varmaks et tässä kuussa, koska on tunne et yli menee, ja jos menee kaks viikkoo yli niin ehtii just helmikuu vaihtuun.

Ja jes, mulleki tuli vihdoin oireita, niitä menkkamaisia kipuja!! Tai yöllä ei todellaka ollu mikään jes-olo ku vollotin vaan. Vuoden vaihteen aikoihin oltiin ulkona raketteja ampumassa anoppilassa, ja alko mahaan sattuun ja oksettaan ihan hulluna. Koitin vaan kärvistellä ne raketit loppuun et vois lähtee kotiin sanomatta miehen vanhemmille oloista mitään (anoppi on aika hössö, enkä todella ois siinä tilassa varsinka jaksanu kuunnella mikä mikä-juttuja tai ees puhua kellekkä). Aikasemmin niillä sisällä tuli jo ihan karsee tuskanhiki, sellanen et tekee mieli repiä vaatteet päältä ja hypätä hankeen helpottaan oloonsa. Onneks mies tajus kysyä et mennäänkö kotiin vai sisälle viä, niin väsymyksen piikkiin vetämällä sanoin et kotiin. Ekana tuli tietty mieleen joku mahatauti tms, mutta sit muistin täältä nää kirjotukset menkkakivuista. Mulla ehti siis noin kymmenen vuoden pillerien napsimisien jälkeen tulla yhet luomumenkat ennen raskautta, niin en heti muistanu menkkaoireita (pillereitten aikana ei juurika ollu kipuja), et sillon sata vuotta sitten oon kolmena kertana yrjönnykki menkkojen aikana kun maha on ollu niin kipee.

Ja yöllä heräsin vessaan, ja tuskasin reissu tähän mennessä. Tuntu et koko lantio on halvaantunu, niin tönkösti liikku ja sattu nivusiin ja alaselkään, kyljet on taas kipeenä ja kädet on ihan oudot. Sattuu kämmenen puolelle tohon yhteen kohtaan (siis toi alue mikä on rystysten toisella puolella, kämmenen sisäpuolella.. äh, en osaa selostaa järkevästi). En saanu käsiä paljo yhtään nyrkkiin, nyt saa jo melkein. Ja olin niin väsynykki et nukahdin välillä kun yritin kammeta sängystä ylös, ja sitten tönkkönä siinä karseessa vessahädässä on kiva koittaa äkkiä kipittää pissalle!

Elegia, todellakin jatketaan tänä vuonna!! Tai siis välillä kirjotustahti voi hidastua, riippuu miten arki rullaa muksun kans. Mut voi kuvitella et ite ainakin tän esikoisen kans on aika hakoteillä ja tarvii kysellä ja miettiä kaikkee, ja kaikki uudet mielialat ja tuntemukset voi olla niin uusia ja eriskummallisia ettei ekana tuu mieleen tutuille niitä kertoo (koska varmasti tulee välillä negatiivisia asioitakin mieleen, vaikka kuinka vauva ois ihana ja rakastais sitä, eikä sellasia halua mennä heti ääneen sanoon, koska muutenkin oon niin hyvä syyllistään itteeni, niin varmaan lapsen kanssa viä enemmän).

Mutta kiitoksia kaikille tähän asti saadusta tuesta, nauruista ja kannustuksesta, mielipiteistä ja ajatuksista. Aikas henkireikä ollut tää palsta, välillä ollut niin pihalla omien mielenmyllerrysten kanssa ja ihana jakaa ne sellasten kans kellä on sama elämänvaihe menossa!!

Tänä vuonna ja tässä kuussa tosiaan tulee se kauan kaivattu vauva!!!! <3
Tää palsta on tosiaan ollut henkireikä näinä kuluneina kuukausina, ja tulee vastaisuudessakin olemaan [:)]
Jalat ja selkä oli niin pahuksen kipeitä viime yönä.. hirvittävä särky päällänsä.. mutta olinhan mä aika paljon liikkeelläkin eilen..
Häät oli ihanat ja morsian kaunis, jaksoin olla siellä sitten hieman yli yhdeksään ja sit kotia.. menin jo puol ykstoista sänkyyn, ku väsytti, mut eihän siitä unesta mitään tullut.. vuosi vaihtui ikkunasta tulituksia katsellessa, Turun tulitukset ei näy tästä, mutta raision näkyi [:)] ja tietty ne mitä tällä alueella ammutaan.
Nyt tässä mietin, että pitäs varmaan alkaa laskea noita liikkeitä, sillä eilen illalla oli todella hiljaista ja tänään ei vielä oli mitään liikkeitä tuntunut..
Vessassa ramppausta tullut taas yöllä harrastettua, sekä 1 et 2 hädän takia.. about 3 kertaa molempia.. huoh..

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille

Takaisin