Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piti munki ihan mielenkiinnosta käydä mittaamassa mahan ympärys, tasan 100cm [:D]. Aikamoista lyllertämistä täälläkin, hirvee puhina ja ähinä vaikkapa ihan vaan kenkien pukemisesta. Portaita yritän välttää, samoin noita lattialta nousemisia (jos kierähtää kylkimakuulle, niin ainaki pääsee ylös). Täällä pikkuinen yrittää mönkiä ihan hassuihin paikkoihin, esim tuntuu, että se haluais mennä tonne selkäpuolelle. Ja eilen tuntu ihan, että se yrittää kiipeillä ylöspäin, paitsi että sillä on pää alaspäin, niin se sitten näköjään haluaa kiivetä pers eellä puuhun [;)].

Tossa linkki pesupähkinöistä kiinnostuneille:
http://www.biona.tv/Suomi/pesupahkina.html?gclid=CMjxlKLJ-Z0CFQ-A3godnU7ypA

Ärsyttävää lukea ku täällä syödään pullaa ja leivotaan isänpäiväkaakkuja... Mäki niin haluaisin!! On alkanu tehä niin hirveesti mieli kaikkea makeeta heti kun tuli toi pissasokeri ja pitäis välttää sokrujen syömistä kokonaan. Ärsyttävää. Ei edes hedelmiä saa syödä. Tylsää.

Moi Elegia!

Panadolia voi ottaa ihan annostusohjeen mukaisesti eli jos sinulla on niitä normaali 500mg tabuja niin saat ottaa tarvittaessa 3 x päivässä 2 kpl. Päiväannostus ei saisi ylittää 3 g:tä.
Tarkistin neuvolasta kun olin itsekin kovassa kuumeessa ja erittäin tukkoinen. 

Paranemisia sinne, täälläkin niiskutetaan...

Elegia: mulla on kans ollu flunssa kolmatta viikkoa ja ostin nenän tukkoisuuteen nasoliinin miedompaa versiota, oisko 0,5 mg. Olen sitä käyttänyt vain illalla ennen nukkumaan menoa. 

[:)] huomenia kaikille!!!
Kaverin polttarit meni loistavasti ja minäkin jaksoin koko päivän!!! JEE [:D]
Yöllä sitten olikin selkä, jalat ja alamasu tooooosi kipeet.. läpi yön oon taas saanu juosta veskissä.. huoh.. tarttis lähtee isänpäivää viettämään tästä, ensin vanhempien luo ja sitten ukkia kattomaan..
Nuhaista oloa täälläkin ja tuntuu että kurkku on ihan piukassa limaa koko ajan..

Mukavaa päivää kaikille!!!
Täällä tuli sitten 31 viikkoa täyteen :) jänskää!!!

Mä oon tehny sillai ku on ollu nenä tukossa ja sit ku hengittää suun kautta, niin kurkku kuivuu, että mulla on yöpöydällä kurkkupastilleja ja laitan yhden pastillin sulamaan suuhun, niin kurkku ei kuivaa ja pystyy nukahtamaan. Sitten yöllä kun herään, niin juon vettä (vesipullo myös yöpöydällä) ja laitan uuden kurkkupastillin jne. Pitkäaikaisesta käytöstä pastillikohdasta tulee semmonen ikävän karhee, mutta ainakin akuutisti auttaa. Sitten oon myös käyttäny nenäkannua avaamaan tukkoisen nenän. Aluksi vesi ei tuu läpi, mutta kun aikansa lotraa, niin kyllä se auttaa, viimeistään muutaman päivän käytön jälkeen. Myös voimakkaalla suolavedellä kurlaaminen auttaa kurkkukarheuteen. Nenäkannusta lisää:
http://www.allergiakauppa.fi/sarvikuono/nen%C3%A4huuhtelukannu_pr_000035.html?gclid=CIW3r_mO-50CFU1_3godPVirqA

Heippa kaikki!

Nuhaneniä kun on paljon liikkeellä, niin ainakin otrivin menthol nenäsumute jota voi käyttää raskaanakin! PHKS:n äitipolin lääkäri on sen varmistanut mulle loppukesästä !

Olettepa te tänne ruksailleet. No pitää sitten lukea kun saan sen netin.

Lääkkeiden suhteen sama kuin ruuankin---kohtuudella. Eli tuskin se jos illalla yötä vasten laittaa nenä sumutetta tekee pahaa vauvalle, ite oon käyttänyt tarvittaessa. mutta voiha sitä ostaa sitä samaa nenätippaa mitä vaavillekkii laittetaan niin ompaha turvallista jos pelkää sitä mitä se muka tässä vaiheessa raskautta enää voi tehä. Oha possurokotekkii pahempi ku nenä sumute ja otin sen silti.

Joo voisinkin päivittää kunnolla nyt kuulumiset kun on aikaa tässä.

Olin tosiaan siellä sokerin vuorokausiseurannassa siellä Kysillä. Täällä neuvola pelotteli minut että joudun ehdottomasti heti insuliinille rasituksen arvoilla. Osastolle ku pääsin nii sokerit heitteli vaikka olin heidän ruokavaliollaan siellä, mutta kun ei siellä voinu liikkua siihe malliin kuten kotona ja jännitti koko ajan niin vietävästi enne ku illasta sain tietoo paljon enemmä hoitajalta ja muutenkin. Seuraavana päivänä sitten näin diabeteslääkäriä ja se sano että näillä arvoilla ja tiedoilla ja minun ruokapäiväkirjan tiedoilla ei ruveta vielä mihinkään radikaaliin toimenpiteeseen, vaan seuraillaan pari viikkoa kotona miten lähtee menemään ja jos ei pahasti heitä nii tuskin ruvetaan mihinkään muuhu ku normaaliin 3 kertaa viikossa kotona tapahtuvaan seurantaan. Oli aivan ihana lääkäri joka sai oikeasti minun jännityksen ja pelot laukeamaan. Sitten kävin gynellä ja vauva oli ihan normaaleilla käyrillä ja paino oli tosiaan noin 1,1kg niinkuin aikasemmin mainitsin. Ja sekin lääkäri sano että jos vaa ei hirveästi heitä arvot nii ei mitää hätää ja sano painosta sen verran että jokaisella se on niin yksilöllistä että en minä mitenkään epäterveellisesti ole elänyt. sanoi sitten että voin kokeilla erilaisia liikuntamuotoja pelkäämättä vauvan puolesta..siis kevyitä ja saan kantaa kevyitä, mutta töitä ei ainakaa oman alan saa tehä mutta jos löytyy jotain kevyttä nii ehottomasti saan tehä. Aivan ihana lääkäri oli sekin ja autto jopa minut siitä pöydältä ylös :)
No nyt olen sitten seurannut kotona sokereita ja olleet ihan normaaleissa lukemissa. huomaa kyllä jos Jännitän ja stressaan jotain niin sillo nousee hieman ja sitten o iha kii aina siitä mitä syö miten nousee. Mutta suurinpiirtein normaaleissa ollu koko ajan. Positiivista. Eli mie panikoin liikaa enne sitä rasitus koetta ja sen takia ne arvot oli koholla ku en osanna syödä normaaliin tapaan vaan ajattelin että pysyy paremmin tasassa kun syön tukevammin :P höpsö mä. Pitkäaikaissokeritkin kun oli normaaliarvoissa.

No sitten oli se muutto. ja arvatkee osasinko olla tekemättä mitää. Perjantai-illalla olin nii kipeä että ei mikää asento ollu hyvä. ei tullu jaloilla nosteltua vaa selällä..höpsö mä...selkään ja lantioon koski. No seuraavana päivänä sama homma, nyt en sentään nostellu mutta kaikkee muuta...jalat oli kipeät ja selkä. No sunnuntaina otin jo rennommin mutta edelleen samoihin kohtiin koski. Maanantai meni pakko lomailuksi kun perhepiirissä sattui vakava onnettomuus. Mutta sen jälkee ollu helpompaa. nyt perjantaina sitten siivosin imuroimista lukuun ottamatta kämpän ja pitkään paljon seisoin niin jalkapohjat oli kipiät mutta muuten hyvä olo ollu koko ajan. Viikon saldo. Olen syönyt terveellisesti ja säännöllisesti kuten pitää. ja liikkunut enemmän kuin viimeiseen 3kk. Paino tippui itestään 3kg. Nesteitä lähti elimistöstä mutta masu kyllä kasvoi :) eli normaalisti söin mutta kun se liikunta tuli siihen mukaan kuvioon nii painoa lähti. ei voi enää siis lääkäri mulle valittaa että o epäterveellinen ruokavalio.eli tämä tyttö rupeaa ehottomasti nyt ku asunto o laitettu, lenkillä käymään päivittäin.

Pinnasänky koottiin kasaan nii sai äippälaatikon siihen ettei joka paikassa pyöri ja laitoin lipastoon jo vauvan vaatteetkin pois pyörimästä kasseista mutta muuta valmisteluja en ole nyt tehnyt. ainoastaan miehen tyttären huonetta laitellu innoissani. kyllä nyt on ihanaa kun on tilaa vaikka aika paljon tavaraa onkin meillä että mietittiin jo että miten ihmeesssä me ollaa mahuttu kaksioon, mutta kaappi tilaa o nyt pikkasen enemmä ja se Yksi ylimääräinen huone.

Mitäs muuta. vaavi potkii hulluna mutta en ole menettänyt uniani sen takia. päin vastoin nukkunu oikeastaan paremmin ku se on potkinut :P hassua. mielummin sen potkut kuin miehen poramoottorikuorsaus :D masu ku otti tuossa sitä kasvua viikolla nii voi tajuton sitä tunnetta tuolla ylämasussa, mietin että mikä hitto mua pistelee nii sitten tajusin että vaikka olen rasvannut nii silti repeilee tuo masu. iha ku neuloilla olisi pistelly joku pari päivää ylämasua, samalla alko potkut tuntumaan tuolla ylhäällä ja pari kertaa tullu sitten iha kylkiluihinkin mutta ei kipeästi vielä onneksi.Nii ja meijä vaavi o ollu pääsääntöisesti melkein koko raskauden ajan päätarjonnassa alaspäin. taas oli siellä ultrassakkii eikä taaskaa näyttänyt päätään eikä varsinkaan haaroväliään. Pyörii kyllä paljon että on välillä muissakin asennoissa mutta pääsääntöisesti koko ajan pääalaspäin tykkää olla ja työntää sitä päätänsä tonne lantioon..hassu kaveri :)

Että sellasta...jatkuu ensinumerossa [;)]

annoin tänään tulevalle isukille isyyspakkauksen ja se oli ihan otettu! Yllättyi kun aamulla heräsi ja pöydällä oli kori jossa paljon tavaraa.
Siellä oli siis;
pikkuniistäjä
paras iskä t-paita
tuttipulloharja
tutti
tuttipullo
tuttipullon suuosia
kuvakirja
disney-laastaria
turvahakaneuloja
after eight dark-suklaata
pesunestettä

Ja ne oli pakattu koriin jossa voi säilyttää avuvan hoitotarvikkeita.
Ja sitten siellä oli kirje johon kirjoitin ajatuksia joita päässäni on viime aikoina pyörinyt. Osa oli tieetysti sellaisia joita oli jo yhdessä puhuttu mut osa oli ihan mun päässäni pyörineitä. Siitä kirjeestä mies oli ihan tippa linssissä ja tuli halaamaan ja pussaamaan sekä kiittämään.

Nyt se rontti vaan ei ole kotona ja tekis mieli avata se after eight-rasia....

Väsymys.... tuntuu ettei jaksa enää lenkittää töiden jälkeen koiraa[:(] Kunpa vois jäädä pois töistä ja hoitaa koiran ja kodin...työt vaan menee etusijalle, kun ei ole muuta vaivaa kuin tuo väsymys. Noh hyvähän se vaan on ettei kipuja ole, mutta tuntuu niin surkealta tuon rakkaan karvaturrin puolesta. Pitkästyy parka. Tähän asti on mennyt miehen avustuksella ihan ok, mutta mieskin on nyt jouluun asti työmatkalla, joten siitä ei ole apua. Työpäivän päätteeksi on jo niin pimeää, ettei metsäänkään enää uskalla lähteä eksymään. Äitini on kyllä luvannut ottaa koiran hoitoon, mutten malttais antaa. Noh tarvii nyt katsoa miten ensi viikko sujuu (mies lähti tänään). En kestä koiran takia tuntemaa huonoa omaa tuntoa, jos en sitä kerkiä tai tässä tapauksessa jaksa lenkittää...että kai se on sitten vietävä mummon hoiviin... tällänen valitusvirsi tällä kertaa..[&o]

Meillä kans koirilla on virtaa! Onneks oon kotona etteivät joudu olee paljoa yksin..Meillä on onneks hyvä niitty tossa ihan vieressä minne vien noi riekkumaan jos en ite pysty kävelee enempää.. Onneks koiria on kaksi, juoksevat yhdessä.. Jos ne olis yksin ni tuskin hepuloisivat niin paljon vapaana ollessaan.

Kandee tehä vaikka puuhapaketteja, piilotella nameja esim maitotölkkeihin tms. koirat tykkää repiä, saa nenälle puuhaa ja väsyvät samalla. Meillä kans toi 30cm mittanen reisiluu väsyttä kans aika hyvin ku antaa kaluta puolisen tuntia per koira. Otan sen aina pois välillä ettei tuu ripulia.
Me ollaan kans usein aarteenetsintää, nää rakastaa etsiä piilotettuja nameja, nenät suhisee ja väsyy :)
Et just se et jos ei koirien kanssa pysty tekee pitkiä ulkolenkkejä tai riehuttaa vapaana ni sisälläki pystyy kivasti järkkää puuhaa karvakuonoille :)
Mun kyllä kans käy välillä sääliks noita ku ovat niin kiltisti vaikka en jaksa niiden kanssa joka päivä tehä mitään erikoista.. ONNEKS kohta asutaan maalla, siellä meillä on puolen hehtaarin aidattu piha ja koirilla siis oma taivas [:D]

Tää sää ei muuten hirveesti motivoi lenkille piskien kanssa.... [&:] Hirvee sumu!

Tuo menthol-nenäsumute on ihana tukkoiselle nenälle, mitä nyt välillä tuntuu että aivoihin asti menee.. [:D]
Yskäisille vinkiksi suolapiippu! Astmaatikkonakin suosittelen!  http://www.suolapiippu.com/

Mulla alkoi äippäloma. Varhennettuna aloitin ja eka päivää viedään. [:)]

Isyyspakkaus luovutettu, sis. pikku pullo konjakkia, sikareita, uusi vauva - huoltajan opas, pari vaippaa, puhd.pyyhkeitä, sinkkisalvaa, talkkia, kylpy/hierontaöljyä, maailman paras iskä t-paita, vauvalle ruokalappu (tähtää ylemmäs isi) ja pipo (isin kulta), tuttipullo, tuttelia pari purkkia, tops-puikkoja, vanulappuja.. Olikohan vielä muuta.. Ai niin, tutti "mute"-tekstillä. Mieluinen setti tuntui olevan. [:)]

Mihinkähän tuo aika menee? Vasta oli vappu-aamu ja plussasin, nyt viikkoja jo 31+1. [:-]

Olen järkyttynyt. Lupasin olla puuttumatta aiheeseen, mutta tää oli jo liikaa.

Ystäväni soitti juuri ja kertoi, että ex-miehensä sisko, joka on jo yliaikaa raskaana oli (ilmeisesti eilen tai tänään) käynyt ottamassa sikainfluenssarokotteen. Eiliseen saakka raskaus oli sujunut normaalisti, tänään vauvan todettiin KUOLLEEN. Nyt tää nainen joutuu synnyttämään kuolleen vauvan. En voi muuta sanoa, kuin että helvetin helvetti!!!!! [:@] [:@] [:@]

Että jos joku vielä miettii rokotteen ottamista, niin tässä ehkä hieman painavaa näkökulmaa. Onneksi päätin olla ottamatta koko rokotetta!

Freya, ei voi sanoa ku että kamalaa. Minäkin tiedän naisen jolla vauva kuoli mahaan viikoilla 41+jotain. Julmaa, todella julmaa. [:(]

Muoks... Eli vielä piti kysymäni että epäilivätkö rokotteella olevan osuutta asiaan?

Täällä neuvola käynti jälleen takana, pikkuisen sykkeet huiteli korkealla ja se johtui hetkeä aikaisemmin tapahtuneesta jumppatuokiosta.. joten hetken kuunneltua ne alkoi rauhottumaan 153 x min. ainahan meillä pikkuisen sykkeet on korkeat olleet. Kysäisin neuvolantätiltä että noiden sykkeitten perusteella osaisiko hän sanoa kumpi on tulossa, sanoi että arvelee tyttöä.. no, sehän sieltä pitäisi ultran mukaan tulla, eli saattaa tuossa sykkeessä olla jotain perää...
sf mitta mulla oli 30cm eli yläkäyrällä mennään..
painostakaan ei mulle sanottu mitään, alusta tähän päivään mulle on tullut 8,5kg. joka kerta pelkään että jotain siitä sanoo..
verenpaineet oli hiukan koholla, mutta reippaasti alle sen mitä se lekuri kattoi kuukausi sitten. ja tuo koholla olo saattaa johtua valvotusta yöstä..
seuraava neuvola aika 8.12 ja siitä sitten kerran viikossa kunnes vaavi syntyy..
Liikkeitä on runsaasti ja vaavi on kääntynyt pääalaspäin. polkuja tulee palleaan aika hurjalla tahdilla säännöllisin väliajoin [:)]

ALKUPERÄINEN: niisuneiti
seuraava neuvola aika 8.12 ja siitä sitten kerran viikossa kunnes vaavi syntyy..

Meillä näyttäis olevan sama LA, mutta miksi mulla on muuttunu nyt neuvolat 2 viikon välein käynneiksi ja sitte tuo viimeinen kk:han mennään 1 krt/vko..? Mun käsityksen mukaan se ois tosta 30. rv:lta eteenpäin se joka toinen viikko.. No en kyllä varma oo, ihmetteln vaan..

Meillä neuvolassa sanovat että rv 30 jälkeen käynnit 2viikon välein viimeiseen lääkäriaikaan joka mulla ainaskin rv36 ja tuosta eteenpäin neuvilakäynnit kerta viikossa. Että näin Espoossa, taitaa olla kuntakohtanen tuo rytmitys.

Täällä jaksellaan paksusti, tuossa kan mittasin vattan ympäryksen joka 114cm, tuntuu aikas isolta...
Satunnaisesti huomannut jo kyllästyneeni tähän oloon kun yöt menee päin p:tä kun kaiken maailman suonenvetoja, ja muita kolotuksia jaloissa. Itkuherkkyys vaivaa kans, suurin syy taitaa tuohon olla väsymys. Selkä vaan aina jumissa/tosi kipeä[:@]...huh huh...tulis jo tammikuu!!!

mama, en todella tiedä noista käytännöistä mitään.. olen jopa kysellyt neuvola kohtaisesta synnytysvalmennuksesta, josta ei edelleenkään ole mitään tietoa..
Turku on turku [:D]

Niin se viikonloppu taas meni ja viikkokin jo alkanut ihan uudelleen!

Isäinpäivänä meitin tuleva isukki sai lahjaksi isyyspakkauksen:
Tumput, pipon ja tossut pikkuiselle jotka neuloin melkein salassa,
Eläinaiheisen tuttipullon, 2 pakettia korvatulppia, Meidän isä on supermies kirjan,
pikkuiselle kuvakirjan, nallepuh kuvan, isänpäivä kortin ja käyttöohjeet paketille.
Ruuaksi, perunamuusia, sienikastiketta, patonkia ja salaattia.
Lisäksi teimme yhdessä IsonIson kakun! :) Nam ja syötävää riitti.

Ihanaa kun ulkona on taas lunta.. niin nätin valkoista ja koiruli tykkää!

Jaahas..tänään on sitten eka ryhmävalmennus neuvolassa. Innolla mennään..harmi vaan että isukki on työmatkalla[8|]

Koirasta: Vähän olo jo helpottanut tuosta viimeisestä kirjoituksestani..taisin olla sillä hetkellä vaan ihan loppu. Eilen käytiin pimeässä metsässä ja tänään tehtiin lyhyempi lenkki narussa harjoitellen kauniisti etenemistä. Se onneksi aina kuluttaa koiran energiaa, kun joutuu keskittymään. Mä oon kans harrastanut ties mitä aktivintileikkejä: piilottanut ruokakuppia sisällä ja pihalla, laittanut herkkuja pakasterasioihin ja tehnyt metsäjälkeä, opettanut ns. turhia temppuja kuten kierimistä, pyörimistä ja muuta sellaista [:D]

Soittelin tänään neuvolaan ja kyselin sokeriarvoja, kun kävin siinä rasituksessa. Täällä kaikki yli 25-vuotiaat käyvät. Hyvät oli arvot. Eka 4,6 toka vähän kuuden päälle ja kolmas vähän viiden päälle [:)]

Tuosta Freyan kirjoituksesta tuli mieleeni mun yksi synnytykseen liittyvä pelko...pelottaa ettei synnytys käynnisty vaan menee pitkälle yli... jotenkin toivois että vaavi syntyis vähän ennen tai heti laskettuna aikana[:)]

Terve pitkästä aikaa..
Olen nyt prenataali osaltolla ylisopistollisessa... nii-in... vaikka ei sitä niin suunniteltu. Ei ole muutenkaan mitää suuria ongelmia tämän masun kanssa ollut. Raskausmyrkytysepäilyn takia mut tänne laitettiin, kun albumiinit +++ mutta tänään poistivat epäilyn ONNEKSI kun ei mitään muita raskauttavia oireita ole. Verenpaineetkin oli alle 70/130 Pikkunen on tosin pienikokoinen tai laiheliini (tosin olin minäkin vaikka ihan ajallaan syntynyt), joten istukan toimintaa edelleen seurataan mutta ehkä pääsen täältä vielä kotia lepäilemään ---ja joulua maltilla laittamaan. Onneksi pikkuista ei vielä tähän maailmaan leikattu..*syvä huokaus*. Nyt vain seuraillaan vauvan kasvua, istukan toimintaa ja noita albumiineja. Voihan se olla ettei ole mitenkään raskauteen liittyvää, vaan että on jokin munuaisongelma itellä.

Hehe... ainakin saa tuon ukon siivoamaan KAIKEN!!!! Niin ja töitäkin olisi vielä ollut parikolme viikkoa mutta nyt sitten sairauslomalla äippälomaan asti...

Oli kyllä järkkyä kuultavaa tuon kuolleen synnyttäminen - ja vielä ehkä pandemiarokotteen takia. Eipä siitä sitten ole uutisoitu (tai mennyt ohi) kun järkyttäisihän se kaikkia... itse en ole vielä rokotetta ottanut enkä taida ottaakaan. Tosin en ehkä itse pystyisi asiasta kertomaan - edes varoituksena... Olisi se niin suuri järkytys...

Onneksi täällä potkitaan ja huidotaan niin kovaa, ettei uskoisi että niin pienoinen vielä...

Mutta vointeja teille äityliinit

Santtu ja "vilipetteri"

Takaisin