Moro mammat!
Tämä mamma vietti eilen vapaapäivää neuvolalääkäri käynnin takia. Kaikki oli hyvin: painoa oli tullut +360g/vko, verenpaine 125/81, hemoglobiini 145 (tais olla viimeks joku mittausvirhe kun oli vaan 113), sf-mitta 25cm (käyrän keskiarvon paikkeilla), Himpun sykkeet 143 ja tarjonta oli raivotarjonta eli pää alaspäin tuolla masussa mennään [:)]. Niin ja kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja pituutta 3cm. Ainut mikä ei ollut kohdallaan oli sokerit... Peräti kolmea plussaa näytti ja senpä takia tulin tänä aamuna labran kautta töihin ja vein näytteen aamuvirtsasta. Pittee huomenna soitella ja kysellä tuloksia. Kyllähän ne siellä neuvolassakin hieman asiaa ihmettelivät, että mitenkäs niitä sokereita nyt yhtäkkiä on virtsassa. Selityshän saattaa olla aamupalassa, jonka olin syönyt vajaan tunnin näytteen antamisesta. No, katsotaan, että minkälaisen "tuomion" se tämänaamuinen näyte antaa...
Yleensä mulla on jäänyt kauheen hyvä mieli neuvolakäynneistä, mutta eilen ei. Totta kai tuo sokeri juttu siihen vaikutti, mutta muutenkin siellä tuntui olevat vähän hommat hakusessa. Ensinnäkin neuvolan yleensä rauhallinen tunnelma kärsi influenssarokotuksista. Terveydenhoitajia sinkoili paikasta toiseen ja ihmiset, jotka tulivat ottamaan rokotteita eivät ymmärtäneet selvällä suomenkielellä kirjoitettuja ohjeita vaan menivät häiritsemään jo valmiiksi kiireisiä hoitajia kysymällä tyhmiä. Vaikka mun motto onkin, että kysyvä ei tieltä eksy, niin pitäis eka kuitenkin lukea annetut ohjeet ja sitten vasta kysyä, jos ei vieläkään asia mennyt jakeluun. Toisekseen se tervyedenhoitaja, joka on yleensä äitiysneuvolan puolella oli sairaana ja sen tilalla oli kaks eri ihmistä. Toinen toimi kirjurina eli hän oli opetellut järjestelmän johon tiedot kirjataan ja toinen teki sitten toimenpiteet. Eniten mua kuitenkin jäi se ärsyttämään, että kun lääkäri teki minulle sisätutkimusta, niin tämä toimenpidevastaavana ollut terveydenhoitaja ryykäsi yhtäkkiä sisään tuomaan lääkärille seuraavan asiakkaan papereita [:@]. Ei se sisätutkimuksen tekeminen muutenkaan ole mitään hurraa-huutoja aiheuttavaa toimintaa, niin sitten siihen samaan tilanteeseen änkeää vielä joku ulkopuolinen... Toivottavasti ensi kerralla asiat on neuvolassa normaalilla mallilla...
Mutta nyt kun on hyvin nukuttu yö takana, niin ei tuo neuvolakäynti jaksa ärsyttää enää eiliseen malliin. Tässä pitäis jaksaa tehdä kolmen päivän työrupeama ja sen jälkeen pääsee nauttimaan taas viikonlopusta. Hymyn huulille saa myös meidän remppa, joka on edennyt siihen malliin, että alettiin eilen väsäilemään väliseinien runkoja. Edistystä siis tapahtuu hitaasti, mutta varmasti ja rempan valmistuminen ennen Himpun syntymää vaikuttaa nyt vähemmän epätodellisemmalta kuin kotvanen sitten [:)]. Nyt täytyy varmaan aloittaa niiden töiden tekeminen, josta minulle maksetaan myös palkkaa [:D].