Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipä hei!

Enpä oo vähään aikaan käyny ees lueskelemassa. Jotenkin olllu vaan niin kiire... tai jotain.
MINTOlle synttärionnittelut!!!
Täällä alkoi just 29. viikko ja sikanuha mietityttää edelleen. Soitin just neuvolaan kun luin että meillä alkaa tänään rokotukset. Mulla on torstaina neuvola, joten soitin vain kysyäkseni, että JOS päätän ottaa rokotteen, niin saako sen sit samalla. Eli ajattelin nyt torstaihin mennessä päättää et mitä teen. Lääkärikaveri sanoi että OTA, jos ei itsensä vuoks, niin vauvan. Koska jos tauti tulee kohalle, niin se voi käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti ja jos vauva sen taudin siinä saa, niin voipi olla ettei selviä.
Miksi tän taudin piti ylipäätään tulla maailmaan? Saati sit nyt??? S**tanan possunuha! Mua niin kiukuttaa. Ja neuvolassa sanottiin, ettei ne voi sanoa juuta eikä jaata, mutta yleisesti sitä rokotetta suositellaan. Ja odottavilla naisilla oma vastustuskyky kuulemma heikkenee loppua kohden, eli kaikki tauditkin tulee herkemmin. Näillä näkymin siis olen ottamassa rokotteen torstaina. Aiemmin olin vastaan. Toisaalta, jos olis jotain vaikutuksia huomattu, niin eikö niistä olis jo raportoitu??

Ressaavaa tää mietintä... Muuten olot ollu ihanjees. Maha toimii/ei toimi vaihtelevasti, ruoka maittaa, uni maittaa, mitään ei kauheesti jaksa kyllä tehdä. Tai jos tekee, niin sen kyllä tuntee hetken päästä. Sängyssä kääntyminen rupee oleen hieman hankalaa, kun toi maha on kasvanu vaan tohon eteen. Eli oon aika iso. Ja kävely on kans välillä vähän hankalaa.
Koti rupee näyttään pikkuhiljaa vauvaperheen kodilta. Perjantaina mies haki vaunut, lauantaina tultiin reissusta kotiin mukana laatikollinen vauvanvaatteita ja muuta tarviketta. Sänky odottaa kokoamista pikkuhuoneen sohvan alla. Kirjahyllykin saatiin vihdosta viimein hommattua, joten saan kaappiin kirjoilta tilaa vauvantavaroille. Toisaalta ei malttais oottaa, mut juttelen aina Möksylle, et pysy vaan kasvamassa mahassa, niin nähdään sitten tammikuussa. Ja sit rupee itkettään. Vähän herkistelen nykyään.

Taas aika sekavaa juttua, pitäis varmaan tehdä jotain järkevää. Kuten viimeistellä isyyspakkaus. Kertokaahan kanssaodottajat omat mietteenne tosta possunuhasta.

Pupunen+Möksy (28+1)

Heippa kaikille!

Heti alkuun Mintolle synttärionnittelut!!

Freya Älä ota stressiä siitä sokerirasituksesta. Kuten varmaan jo googlelta saitkin tietoa, sokerin erittyminen virtsaan raskauden aikana on hyvinkin yleistä, eikä vielä tarkoita diabetesta. Raskaana olevan elimistö vain jotenkin "lintsaa"..

Mulla oli muistaakseni viikolla 25 sokeria pissassa vähäsen, ja silloin kirjottelinkin siitä tänne. Sen jälkeen pissa on aina ollut puhdas. Rasituksessa kävin pari viikkoa sitten ja mulla tunnin arvo oli koholla, muuten normaalit.
Sain neuvolasta käskyn seurata sokereita kuutena päivänä, sokerimittarin (omaksi!) ja pienen oppaan, mitä kannattaisi syödä. Eli pieniä aterioita 4-6 kertaa päivässä. Arvot mitataan aina ennen ruokaa ja tunti ruuan jälkeen.

Itse olen huomannut, että kun syö säännöllisesti ja normaalia, terveellistä ruokaa, sokerit pysyy hyvin aisoissa. Heti, jos jättää yhden aterian väliin, tai herkuttelee vähän isommalla annoksella, saattaa sokerit hypätä taivaisiin. Mulla esim. eilen, kun söin vain aamupalan kymmenen aikaan ja seuraavan kerran vasta puoli kuuden aikaan pitsaa, oli pitsan jälkeen sokerit koholla.

Menen huomenna neuvolaan näyttämään tuota seurantavihkoa ja ruokapäiväkirjaa. Luulen, että sokereita ei tarvitse seurata edes päivittäin, jos ruokavaliolla sokerit pysyy suht tasaisena.

Näissäkin tavoissa voi olla suuriakin paikkakuntakohtaisia eroja, joten vaikea sanoa tarkkaan mitä omalla kohdallasi tapahtuu. Kuitenkin on ihan todennäköistä, että sokerirasituksessa ei edes ilmene mitään poikkeavaa.

Moikkelis moi,
Tukossa olen vieläkin, eilen lähdin jo koiran kanssa ulkoilemaan, muuten olen ollut melkein viikon kotona ja välillä on tuntunut, että liiankin tylsää on.
Neulominen ei maistunut, mutta kaivoin kangasmaalit kaapista ja aloin maalailemaan pikkuiselle bodeja. Sainkin maalattua 4 erillaista bodia ja mies oli aivan innoissaan kun esikoinen saa uniikki vaatteita. Täytyyhän se itsekkin myöntää, että nättejä noista tuli. :)

Ja sitten niihin huonoihin uutisiin. Taisi löytyä kotoamme selitys tukkoisuuteeni.
Mieheni veti jääkaapin pois puhdistaakseen tauksen ja huomasi että koko jääkaapin alus oli aivan homeessa. Tänään hän jatkoi keittiön tutkimista ja irroitti muutamat jalkalistat joiden takaa löytyi lisää hometta, voin vain kuvitella missä kunnossa kaappien sokelit ovat.. huh.. päivä on tuuletettu sillä keittiöstä pelmahti hirmuinen pölypilvi..
Soitimme Ympäristökeskukseen, että miten toimia ja he kehottivat ottamaan yhteyttä kiinteistöön ja jos kiinteistö vieläkin kieltää ongelman niin Ympäristövirasto lähtee tutkimaaan asiaa. Muutama viikko sitten kun tekninen isännöitijä kävi meillä hän vain naureskeli talon home ongelmalle, kielsi ja sanoi ettei sitä lähdetä edes tutkimaan. Nyt soitimme eri hepulle kiinteistölle ja hän sanoi suoraan, että henkilö joka saattaa lähteä tutkimaan tapausta on katkolla ja hänen pitäisi palata viikonpäästä töihin. Saa siis nähdä kiinnostaako kiinteistöä vieläkään koko asia vai tuleeko tästä pitkä projekti.
Olemme etsineet uutta asuntoa siita saakka kun saimme tietää tulevasta pikkusesta, mutta mistään ei ole asuntoa kuulunut.
Tämä on tätä vuokralla asumista Helsingissä!

Kiukuttaa niin.. PRKL!

KIITOS onnitteluista!!!!! [:)] Mieheltä sain kukkia ja timanttikorvikset!!! IIIk ne on ihanat <3
Olin ystävällä kaffella ja hänkin muisti kukkasilla! Tuli hyvä mieli [:D] Kivaa vanheta!

Possurokote otettu!!! Oli nopeeta toimintaa ku siinä huoneessa oli kolme tätiä, yks kirjas tietokoneelle, yks laitto rokotteen valmiiks ja yks tökkäs sen käteen. Kaks minsaa siinä meni. Sit piti venaa 15min siinä aulassa et jos tulee jotain oiretta. No ei tullu... Nyt on käsi vähän kipee, ei muita tuntemuksia. Mulla ei kyl yleensäkään tuu noista rokotteista kummempaa ku käsi vaan kipeeksi. Ei tarttenu ees jonotella ku menin 12aikaan sinne, aamulla oli kuulemma ollu kauhee ryysis ollu siellä. Mut eipähän tartte enää tätäkään asiaa vatvoa ku piikki on nyt pistetty!

Pupunen: tuolla aiemmilla sivuilla on runsaasti ajatuksia possunuhasta.

Itse olen tyytyväinen kun otin rokotteen. Tänään koko päivän työskentelin henkilön kanssa, jonka naapurit sairastavat kyseistä tautia... Onneksi työkaverini ei ole ollut suorassa kontaktissa heihin, koska rokotuksestani on vasta 5 pv ja suoja tulee 1-2 vkossa... En ois uskonut, että tauti tulee näin lähelle.

Meillä on työpaikalla tosi moni raskaana ja odottaa ekaa vauvaansa. Oltiin tänään kahvittelemassa tulevien mammojen kanssa [:)] Kyllä oli kivaa [:D]

Onko kellään kokemusta opiskelusta pikkuvaavin kanssa? Siitä on tääl joku erillinenki palsta, mut aattelin kysellä teiltä. Suoritan työn ohes avoimen yliopiston kursseja ja mietin jatkasinko niitä nyt äippälomal vai pitäisinkö niistäkin tauon. Olisi ihana kuulla kokemuksista?!

synttäri onnittelut Mintolle täältäkin!!!
huomenna tarttis sit käydä piikillä, jotta kaikki mahdolliset oireet ois perjantaiseen mennessä kadonneet.. lauantaina on kaverin polttarit ja perjantaina tarttis tehdä sinne salaatteja sun muita, sekä vääntää isänpäiväkakku sunnuntaiksi ukille.. kiirettä piisaa [:)]
kait sen rokotteen siis otan, mutta aika hämärää, että jokanen asia mikä tulee "julki" kumoaa edellisen..
soittelin neuvolaan tänään ja juttelin tädin kanssa siitä rokotteesta.. sanoi että jokaisen täytyy se päätös tehdä itse, mutta hän sen on ottanut ja suosittelee sitä jne. samoin sanoi raskaana oleva sairaanhoitaja ystävänikin.. eli siihen sit taivutaan... huoh.
huomenna alkais turussa nuo synnytysvalmennus luennot. menenpä käymään ja kuuntelemaan, josko sais jotain irti sieltä.. mies ei ole innostunut lähtemään mukaan ja ihan normi synnytysvalmennuksestakin se sano, et hän ei sinne tuu pelleks... öööh.. hmm... mä raahaan sen vaik väkisin sinne... [:D]

Possurokote täälläkin tökätty käsivarteen. Siitä on nyt vasta aikaa muutama tunti eikä ainakaan vielä ole mitään oireita. Katsotaan onko aamulla eri olo...
Huomenna on taas neuvolakäynti. pääsee taas kuuntelemaan sydänääniä!!! Ihanaa[:D]
Meillä alkoli tänään sitten synnytysvalmennus. Oli aika turha käynti tämä ensimmäinen. Parisuhteesta puhuttiin. Ja kun siinä ei kerran ole mitään ongelmaan niin ei oikein saanut mitään irti koko valmennuksesta. Näkihän siinä muita samassa tilanteessa olevia mut siihen näkemiseen se sitten jäikin. Oli aika vähä sanaista porukkaa... Minä siellä sitten tapani mukaan suuna päänä kun "täti" pyysi kertomaan omia ajatuksia.Ainut hyöty oli ehkä se että menen huomenna käymään tämän perheneuvojan luona ja harjoitellan/tutustutaan kantoliinojen materiaaleihin ja käyttöön. Mä aion sellaista kokeilla, olis vaan kiva tietää minkälainen kannattaa hommata. Mutta ehkä huomenna viisaampi.

Käsi ihan helkkarin kipee [:@][:'(][:o] Noh, toiv olis aamulla jo parempi..Ei ainakaan kuumetta onneks:)

Mama78: suosittelen tutustumista VHH-ruokavalioon, siitä on ollut apua moneen muuhunkin vaivaan. Käy tutustumassa www.karppaus.info (karppaus tulee engl. low-carb)

Vielä vettä myllyyn possurokotteesta. Luin pitkät listat, tässä osa, tutustukaa jos jaksatte:

Suuri osa niin kutsutuista virallisesti todennetuista sika-influenssa tartunnoista on tietoista vääristelyä. WHO:n tiedottamista 159 ensimmäisestä kuolintapauksista (28.04.09), vain 7 tapausta tutkittiin laboratoriotestein. WHO julisti kuitenkin hätätilan kyseisen informaation pohjalta.

Meille on kerrottu että lääkefirmat ovat työskennelleet kuumeisesti viime huhtikuusta
alkaen kehittääkseen rokotteen tuolloin Meksikossa löydettyyn “uuteen” H1N1-virukseen.
Voidaan esittää kysymys: Kuinka sitten Baxter International teki patenttihakemuksen
H1N1-rokotteelle jo 28.08.2008?Patentti vahvistettiin maaliskuussa 2009, kuukautta ennen viruksen “löytymistä” Meksikossa, ja patenttihakemus dokumentoitiin 7 kuukautta ennen kuin tämä “uusi virus” virallisesti löydettiin?

Kunnianarvoisan tutkimuslaitoksen raportissa (Bloomberg, May 12, 2009) todetaan että
H1N1-kanta on todennäköisesti tulosta laboratoriokokeiluista tai rokotetuotannosta.
Professori Adrian Gibbsin (Australian National University) mukaan virus joka “pakeni”
laboratoriosta on suoraan Tamifluta tuottavan laboratorion tuotelinjalta. Useita
samansuuntaisia raportteja on julkaistu (tosin ne on vaiettu kuoliaaksi medioissa).
Professori John Oxford (Royal London Hospital) toteaa H1N1-viruksen todennäköisimmin
karanneen laboratoriosta. Professori Gippsin vaatiessa jatkotutkimuksia WHO:lla oli muuta tekemistä...

Pandemia palvelee suurlääketeollisuuden etuja. H1N1-rokotus on äärimmäisen tuottava business monikansallisille lääkefirmoille, WHO:lle ja julkisen terveydenhuollon jättiläisille. Nämä tahot kontrolloivat koko globaalia lääkejärjestelmää. Baxter, Novartis, Sanofi Aventis, AstraZeneca ja GlaxoSmithKline ovat tehneet sopimuksen yli 50 maan hallituksen kanssa rokotetoimituksista. (Reuters, 16.07.2009).

Veronmaksajat elintasomaissa maksavat hieman vajaat 10 taalaa yhdestä
H1N1-flunssarokotuksesta, kehitysmaat saavat rokotetta edullisemmin. Tämä tulee
tuottamaan lähes $400 miljardia lääkejättiläisille (Business Week, July 2009).

1976, Yhdysvaltain historian suurimmassa julkisen terveydenhuollon fiaskossa rokotettiin
40 miljoonaa amerikalaista pandemian varalta, joka ei koskaan puhjennut. Tuolloin
rokotteeseen kuoli satoja ihmisiä ja tuhannet sairastuivat Guillain-Barren syndroomaan
(inflammation of the nervous system which can cause paralysis and be fatal). Lukuisat
ihmiset kärsivät lievemmistä oireista. USA:n hallitus joutui maksamaan korvauksia
rokotteen uhreille kun vahvistui että rokote oli haitallisempi kuin virus jota sillä
”hoidettiin”.

Nyt, edellisestä viisastuneena lääkeyhtiöille on jopa annettu syytesuoja
kuolemantapausten ja sairastumisten varalle, joita rokote tulee mahdollisesti
aiheuttamaan. Syytesuojan lainvoimaisuuden allekirjoitti Kathleen Sebelius, (Barack
Obaman Secretary of Health and Human Services).

Flunssa ei ole suurin vaara - vaan rokote. Squalene on eräs sika-influenssa-rokotteen
vaarallisimmista aineista. Laajat eläinkokeet osoittavat sen alentavan tuhoisasti
immuniteettiä. Myös Gulf War Syndrome/ Persianlahden syndrooma on tästä kammottava esimerkki. Ikävä kyllä oireet kuten immuniteettikato, autismi ja Guillain-Barre syndrooma eivät näy hetkessä. Autoimmuniteetti-häiriöt joita H1N1-rokotteissa käytettävä squelene aiheuttaa, paljastuvat vasta vuosien päästä.

Tohtori L. Horowitch kertoo että hyvä tapa kehittää vastustuskykyä uudentyyppistä
influenssaa vastaan on sairastaa sen A-kanta. Tällöin elimistö sopeutuu kestämään
flunssan mahdollisesti myöhemmin kehittyvät kannat. Paras tapa suojautua H1N1- ja mitä tahansa influenssaa vastaan on ylläpitää hyvää immuniteettia luonnollisin keinoin,
orgaanisella ravinnolla sekä C, A ja D vitamiineilla.

Paljon olet Freya lueskellut aiheeseen liittyen ja selkeästi tässä tulee nyt tämä "vastaan" -kanta näkyviin. Mutta ihan yhtälailla sikainfluenssarokotteeseen liittyen saisi tehtyä "puolesta" listan. Itse olen kanssa kovasti lueskellut aiheeseen liittyen (sekä engl. että suomenkielisiä tutkimuksia ja tiedotteita), varsinkin kun se jenkkilään lähtö olisi muutaman päivän päästä... Ja kun aluksi oma kanta rokottamiseen oli kovin kielteinen. Luin viimeisimmästä Tays:n infektiotiedotteesta aika mielenkiintoisia asioita. Tiedotteen on antanut infektio-osaston ylilääkäri.

Mm. tuosta skvaleenista:
- on siis tehosteaine (adjuvantti)
- on ihmisen oma steroidi
- sitä on mm. siemenissä ja oliiviöljyssä

Hmm... ei kuulosta kovin kammottavalta.

Sitten se tiomersaali (elohopeayhdiste), jota itsekin aluksi kavahdin:
- sisältää saman määrän elohopeaa kuin yksi syöty silakka...

No sitten tuon Tohtori L.Horowitchin kommentti:
- pitää varmaan paikkansa, että paras tapa kehittää vastustuskykyä tuota influenssaa vastaan, on sairastaa sen "A-kanta"
- tosin on kai melko mahdotonta tietää mikä kanta nyt kelläkin on ja missä vaiheessa, että sen voisi itselleen "valita" sairastettavaksi...

1976 vuoden massarokotukset:
- tuolloin käytetty rokote on ollut koostumukseltaan aivan erilainen, kuin tänä päivänä tarjottava
- loppujen lopuksi neurologisia haittoja epäiltiin aiheuttaneen rokotteen epäpuhtaudet (bakteerit) eikä itse rokote, mikäli yhteyttä edes oli
- kymmenistä miljoonista kausi-influenssarokotteella rokotetuista tiedetään, että rokotetuilla on vähemmän Guillain-Barrén halvausta kuin muilla
- riski sen saamiseen on ollut rokotuksen ottaneilla neljänneksen pienempi
- influenssan sairastaminen sen sijaan lisää riskin tästä oireyhtymästä seitsenkertaiseksi kahden kuukauden ajaksi

Tässä pointteja mm. tästä infektiotiedotteesta...

Mutta jokatapauksessa, itsekin alkaa oleen jo aika puutunut koko aiheeseen, vaikka se päivittäin mielessä vellookin... Nyt vaan pidän peukut pystyssä, että taudilta ja sen kaikilta mahdollisilta muodoilta välttyisi [:o] ja että tammikuu tulisi nopeasti, että saisi nyytin terveenä sylkkyyn... [:)]

Tervehdys!

Nyt on sitten täälläkin sikarokote otettu. Eilen kävin piikin ottamassa ja ei oikeen mitään oireita ole ilmennyt, pistokohta hieman vielä arka.
Kyllä sitä täälläkin, pitkään mietittiin ottaako, vaiko eikö...mutta tähän sitten yhteistuumin miehen kanssa päädyttiin. Mieskin väläytti sellasen kauhukuvan joka jäi miltei uniin pyörimään "Olisi se aika kamalaa jos olet viimosillas raskaana ja hengityskoneessa..." Noh... nähtäväksi jää oliko rokete oikee päätös... jotenkin tuntuu/haluun uskoa että oli, ainaskin olo paljon rauhallisempi kun tuli joku päätös tehtyä. Nyt vain sitten "Herran haltuun..."

Eilen myös neuvolassa, kaikki ok. Paino noussut nyt 408g/viikko. Tästä sangen helpottunut, koska viimekerralla tuli ne valitukset[:'(]. Paineet ok, hg ei mitattu kun pysynyt hyvänä tähän asti, sf 26cm, syke 135. 
Nyt tosiaan neuvolakäynnit 2 viikon välein seuraavaan lääkäriin asti ja sit taitaakin olla jo kerta viikkoon. Hui kun nyt tajuaa että vähiinhän tämä käy ennen kun lopuu.[:D]

Alkoi viimeinen lomapätkäkin, lomaa 1½ viikkoo ja sitten kaiken kaikkiaan 9 työvuoroa enää! Tosin voi olla että jään kenties aikaisemmin saikulle, kun selkä sanomassa sopimuksen irti. Maha vaan roikkuu niin matalalla että ei oikeen mitään tehtävissä olon,selän helpottamiseksi. Tukivyö ei enään auta, venytelty on, vesijuoksua harrastettu, jumppapallo hyvä, mut kun sen kans pitäis "leikkiä" kokoajan niin ei olis kipuja[:D].

Eipä tässä kait muuta kun kärvistelee Tammikuulle[;)] 

Hei!

Jipii, täällä vietetään tänään 30 viikon täyttymistä! Sitä täytyy lähteä juhlimaan ihanalla browniella ja kermavaahto-kaakaolla muiden pk-mammojen kanssa [:)] Onnea kaikille muillekin, jotka pyöreitä ovat juhlineet!

Possusta: Rokote otettu, vaikka aluksi olin ehdottomasti sitä vastaan. Tutkin, luin ja keskustelin viisaampieni kanssa ja loppujen lopuksi päätin sen ottaa. Ehkä siihen on syynsä miksi sitä virallisilta tahoilta meille raskautuneille niin ponnekkaasti suositellaan ja luotan näiden ihmisten olevan siinä asiassa minua viisaampia. Sivuvaikutuksista: Samana iltana pistoskäsi oli ihan julmetun kipeä ja seuraavana päivänä oli ihan flegu olo... lihaksia (siis niitä piilossa olevia  [;)] ) särki ja olo oli kuin kovassa kuumeessa, paitsi ettei kuumetta noussut lainkaan. Nyt se on siis otettu ja asia mun puolestani loppuunkäsitelty, ugh.

Minutkin tässä pari viikkoa sitten passitettiin sokerirasitukseen ja ylläriksi siellähän olikin 2 arvoa koholla... Voi hemmetti. Mitään ns. altistavia tekijöitä ei ollut, suvussa ei diabetestä ja paino ei liikaa ole noussut, lähtö BMI oli 26 joten sen vuoksi siihen jouduinkin..mut ei kuitenkaan suurensuuri sekään. Nyt odotellaan kutsua äippäpolilta diabeteshoitajan vastaanotolle. "Hauskaa" tässä on se, että uskon kyllä tietäväni diabeteksesta riittävästi ja nyt joudun itse johonki hemmetin ohjaukseen... työssäni mm. ohjaan vastasairastuneita diabeetikkoja ja heidän perheitään.... no, suutarin lapsella ei ole kenkiä....[8D] Hyvähän se noita arvoja on seurata, kun kerta koholla ovat. Täytyy yrittää vähän skarpata.
Pakko myöntää että herkut on kyllä maistuneet ja olenkin niitä nyt yrittäny jättää vähemmälle. Paitsi tänään aion kyllä juhlia vauvan "kolmekymppisiä"[:D]

Voidaan hyvin mammat ja masut.

Totesin tänään työkavereille, että kun olin tuossa 4 päivää kotosalla viime viikolla, niin tuntui siltä, että koko sikainfluenssaa ei olisi olemassakaan. Kotosalla kun en hirveästi tietokoneen ääressä istu (saan tehdä sitä ihan tarpeeksi töissä), televisiosta tulee katteltua vaan tiettyjä sarjoja (harvemmin uutisia) ja sanomalehteä meille ei tule, kun ei sitä kumpikaan kuiteskaan lukisi. Olin siis autuaan tietämätön ulkomaailman tapahtumista, joka oli kieltämättä aika vapauttava tunne. Nyt kun olen ollut pari päivää töissä, niin johan rupeaa taas sikainfluenssa uutiset pursuamaan korvista ja silmistä ulos [:@]. Tämä mamma ei enää vaan kertakaikkisesti jaksa vatvoa tätä aihetta... 

Rokottetta en ole vieläkään ottamassa, vaikka tänään sen sais paikallisesta tk:sta ja vaikka se näillä kulmilla on alkanutkin jylläämään. En tuomitse niitä, jotka sen ottavat/ovat ottaneet. Jos alkaisin tuomitsemaan ne, jotka sen ottavat, niin saisin tuomita samalla myös oman isäni. Hänellä kun on sydänsairaus, jonka takia tavallinen flunssakin ottaa välillä tosi koville ja kuuluu täten minun tavoin riskiryhmään. Jos minulla olisi joku sydän-/keuhkosairaus, niin en miettisi hetkeäkään rokotteen ottamista. Se olisi jo otettu... Mutta tämän kielteisen päätökseni kanssa minun on vaan opittava elämään ja olemaan. Katotaan, että pääsenkö sitten iltapäivälehtien lööppeihin jos kauhuskenariot käy toteen...

Tulipa vuodatettua, mutta tästä lähin minä ainakin vaikenen koko possunuhan suhteen. Piste.

täällä on nyt sit käyty ottamassa se nasunuha rokote.. saapi nähdä oliko oikea päätös.. nyt ainakin ihan positiivisin mielin..

ei vieläkään muita oireita possurokotteesta kuin hieman pistokohdan turvotusta ja kipeät lihakset. Pystyy kuitenkin liikuttamaan. Tuskallisinta oli nukkuminen kun ei voinut käänntyä vas kyljelle lainkaan...

Tänään neuvolassa ja kaikki hyvin. Hb hiukan laskenut mut edelleen riittävän hyvä 124. Painoa tullut vain 100g!! per viikko. Sydänäänet kuului taas hyvin voimakkaina, ne on vaan jotenkin niin hellyttävän kuuloiset joka kerta!! Ja nyt saa jo tilata ajan synnytystavan arviointi ultraan... melkein jo alkaa jännittää. Neuvolan tätikin sanoi että enää ei ole paljon jäljellä! Piikuinenkin osallistui koko neuvolakäynnin ajan ahkerasti, potkiskeli ja touhusi koko ajan.

Sorry mammat, että mä vielä vaahtoan, mutta kun oon niin pöyristynyt tästä viranomaisten ylivallasta tavallisiin ihmisiin. Lupaan, että tämä on viimeinen kerta kun kosken possuaiheeseen.

WHO kirjoittaa sivuillaan 30.10.2010:
http://www.who.int/csr/disease/swineflu/notes/briefing_20091030/en/index.html
SAGE (The Strategic Advisory Group of Experts) recommended the use of a single dose of vaccine in adults and adolescents, beginning at the age of 10 years. Data on immunogenicity in children older than 6 months and younger than 10 years are limited and more studies are needed.

Musta on käsittämätöntä, että alle 10-vuotiaita ei suositella rokotettavaksi, mutta silti pikkuisia sikiöitä rokotetaan ihan tuosta vain!

UGH.

Muita kuulumisia [:)]. Ootteko huomanneet saman ilmiön, että toiset ihmiset ihmettelee, että "onpas sulla ihana pikkuinen massu", ja toiset taas ihmettelee, että "sulla ei varmaan oo montaa viikkoa enää jäljellä". Ittestäni kyllä tuntuu, ettei maha niin järkyttävän iso ole, oon nähnyt paljon isompiakin samoilla RV:llä, joten uskon, ettei mulla mitään sokerilapsivaaraa vielä ainakaan ole. Oon ollut nyt vähähiilarisella ruoalla ja ihan hyvältä tuntunut. Tosin heti alkoi tehdä mieli kaikkia hedelmiä kun ne kiellettiin [;)], tyypillistä. Huomenna sitten purkkipissiä ja toivotaan, että puhdasta jälkeä tulee! [:)]

Tuntuu mustakin välillä että masu on hurjankokoinen mutta taas toisinaa, saan sen vieläkin melkein jemmaan joidenkin paitojena alle, joten ei se taidakkaan iso olla. Kahtotaan sitte kuukauden päästä..
Eliisa onko tuo nykymasusi koko? Hurjan kokoinen :) ainakin miun massuun verrattuna.

Possuflunssasta, 45 min ohjelmassa on tänään juttua aiheesta ja ajattelin itse katsoa mitä ne kertovat. Ja mitkä ovat niille faktoja ja mitkä fiktiota.. toisaalta olen kriittinen tuollaisia kohtaan sillä vaikka olisivat kuinka aisiantuntijoita niin millä kannalla he ovat.. ja mistä firmasta ovat.
(Suuri osa suomen lääkäreistäkin määrää tietyn merkkisiä lääkkeitä tiettyyn sairauteen vain provikoitten takia..)

Voi possunuha sentään... Tänään tulee kolmoselta klo 20 erikoisjakso 45minuuttia ohjelmasta, jossa vastaillaan ihmisten lähettämiin kysymyksiin sikainfluenssasta. Täytynee katsoa, vaikka olevinaan kielteisen päätöksen rokotteen otosta tein.. hoh hoijaa..

jaica Onhan tuo nykymassuni.. Tai oikeestaan jo vanha, viikkoja ton kuvanottohetkellä oli 24+3, nyt mennään jo 28+6.. Pitäisköhän mittailla tuota ympärysmittaa..?! [:D]
Saat muuten liitettyä omassa profiilissa avatarkuvan, se täytyy vaan olla toooosi pieneksi muutettu, että hyväksyy kuvan.
Eli oma käyttäjätili --> oma profiili --> oma avatar kohtaan, ja lataa kuva. Ja sitten kun lataus on onnistunut, muistat vielä sivun alareunasta klikata päivitä, niin tulee muutokset voimaan. Nimimerkillä kantapään kautta! [;)]

Takaisin