Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kela ja mela o perseestä ja minä kiroan siihen superin työttömyyskassan vielä lisäksi. TULI kielteinen päätös työttömyyspäivärahaa varten. Eiku hirveä taistelu nyt alkaa kelan kanssa ja niiden lappujen. Voi vituran kippurat sanon minä. Täyttää kolmen kuukauden ajalta työmarkkinatukihakemus, uudellee asumistuki ja äippäpäiväraha hakemukset myös. HUOHUHOHUOUHOUHOHUOHUOHUOUHUOUHUUOHHHOHUOOHOHHUOHUOH.

Ääääh. Mä jänistän ne neulat... Mies kutsui yhtäkkiä kaverin vaimoineen huomiseksi kylään enkä mä oikeen innostunu ajatuksesta, et jos alkaa kauheet supparit ja lapsveet roiskuun. Mut huomenna neuvolan jälkeen jos se kohdunsuu on vielä kokonaan kiinni, nii sit laitetaan. Meneehän siinä kai jonku aikaa, et se synnytys käynnistyy. Tosin mun mies sanoo, että se voi tapahtua hyvinkin äkkiä niitten neulojen jälkeen. Tunnen yhden naisen, jonka vauva käännettiin mahassa neulojen avulla ja seuraavana päivänä se synty kahdessa tunnissa. Jänskättää vähän. Pitää yrittää kerätä voimia huomiseen...

Mahassa ollu vähän huono olo ja lievä oksetus kokoajan päällä. Lisäks tissit turvonnu ja nännejä kutittaa ihan sietämättömästi, ku ei niitä oikeen pysty raapimaankaan ku sattuu. Jalat paksut pökkelöt ja painoa varmaan taas tullu liikaa lisää... [&:]

Neuvola takana ja paineet olivat pysyneet hyvänä, pissassa oli nyt hieman protskua joten huomenna kiikuttamaan näyte labraan.. Painoa oli viime viikosta tippunut 100g, eli eipä ollut ainakaan tullut lisää joulunaikaan!
Neuvolassa kuulin että nää mun selkäkivut viittais alkavaan synnytykseen, eikä johdukkaan eilisestä runnomisesta.. Onhan näitä ollutkin jo miltein viikon..
Masu on ollut tänäänkin vielä tosi kipeä ja arka ja neuvolasta sainkin ohjeeksi että jos supistelee paljon niin pitää heti oottaa yhteys synnytys sairaalaan..

Eilen se lekuri ei puhunut mitään että synnytys vois olla lähellä, totes vaan että kohtu on todella supistus herkkä. Illalla kun kattelin neuvolakorttia huomasin että hän oli merkannut että kohdunsuu on pehmeä ja auki 2 sormelle.. Tänään on ollut sellanen olo ettei tää pikkunen enään pysy massussa sitä vähä päälle kahta viikkoa, ja jännittääkin että mitä jos synnytys alkaa ja paikat ei anna periksi synnyttää peppueellä pikkuista..
Täytyy vain luottaa että luonto hoitaa asiansa.

No huhhuh aika vahvaa lääkitystä olisivat SuviJ:lle piikittäneet! Oliko sulla paljon kipuja verenpaineen lisäksi vai mistä ne moista keksi?

Freya, Carcassone on hauska peli, mun siskollakin on se ja sillä pelailtu [:D]

Iriumille
onnittelut pyörähdyksestä!! Tiedän kokemuksesta että helpotus on... vaikka olisin kai suhteellisen rauhallisin mielin menny siihen sektioonkin kai jos olis ollu pakko. Mutta sitä ulkokäännöstä pelkäsin että sattuu..

Nuutunut olo täällä, eilen kun lähin lyllertämään neuvolaan räkä valuen ja silmät puolitangossa (flunssa tuli kivasti joululahjaksi) olin kyllä täysin kypsynyt tähän vaivasuuteen, puuskutukseen, valvomiseen ja mielialan vaihteluihin.. Joulun aikaan vauva liikkui tosi vähän, ja kun tein sitä liikelaskentaa en saanu ku 5 liikettä tunnissa.. en silti soittanu mihinkään ja siitä sainkin kuulla neuvolassa. Onneksi eilen neuvolassa kaikki oli hyvin ja liikettä ja sykettä riitti. Turvottaa. Ja kun on ollut nukkuessa/makoillessa semmosta ylämahakipua, mutta toispuoleista, niin se ei kai (tätinkään mielestä) ollut sitten kuitenkaan toksemian oire kun tuntuu vaan lähinnä vasemmalla kyljellä nukkumisen jälkeen. Jotenkin painaa rintakehää. Ja RR ei kuitenkaan ollu koholla eikä kovaa päänsärkyä ole. Ja pissa puhdas. (Tässä koneellakin kumartuneena ollessa tuntuu silti ylämahassa puristusta...[&:] onhan se vaan tilanpuutetta, onhan...)

Mutta tänä aamuna huolestuttiin!! Ei liikkunut mahassa mikään vaikka koputeltiin ja taputeltiin, huhuiltiin ja juteltiin, kumartelin tiski- ja pyykkikoneen täytössä.. En kyllä malttanut sitä tuntia kuulostella rauhassa mutta niin oli hiljaa että mies patisti soittamaan äitiyspolille. Sehän kysyi heti, että ootko tehny sitä liikelaskentaa.. juu, tavallaan... viime yönä liikkui edellisen kerran. No se sanoi että älä nyt kamalan kauan sitä enää tarkkaile mutta vähän aikaa... Minä tarkkailin ehkä minuutin ja menin pesulle, päätettiin lähteä tarkistamaan tilanne synnytysosastolle. Miestä huoletti että vauvalla on napanuora kaulan ympäri. Sen veljellä oli ollut ja päädytty hätäsektioon sen takia.

Mutta hyvät unenlahjat vaan kai sitten oli tytöllä (alan tottua ajatukseen tytöstä[:)]). Ensimmäisen kerran potkaisi heti kun mies oli menny ovesta ulos rapsuttaan lunta autosta. (Olin vetäny liika tiukaksi käyneet äitiyshousut jalkaan, ehkä se heräsi siihen puristukseen,...) Ja autossahan se liikkuu aina tosi paljon, nytkin kymmenen minuutin matkalla ihan silminnähden hyppeli. Mentiin kuitenkin kun oltiin päätetty mennä, tarkistamaan. Kolme varttia käyrässä epämukavalla lavalla, jalat ja peffa puutui ja tikkuili. Vähän vaan liikkui mutta kuitenki. Sain lasin tuoremehua ja lopulta liikkui isoja liikkeitä ja yhteensä 28 liikettä laskettiin. Joku massiivinen supistuskin tuli. Ja alapääkivut [:@] vaikkakaan ne ei näyttäneet ihan osuvan yksiin supistuskäyrän kanssa. Syke laski välillä 110 mutta kuulemma normaalia. Nousikin 170 välillä... Sitten lääkärin pedille, sisätutkimuksen teki ja paikat kiinni vaikka kohdunsuuta enää pieni nystyrä jäljellä. Kokeili vielä lantion tilavuuden molemmista rei'istä [&:] ja kuulosti mahtuvan hänenkin mielestään vauva syntymään. Ultraili ja sanoi olevan virkeyden merkki, kun tekee noita "pallealiikkeitä".. en kyllä tunne niitä  mutta sen potkun jonka se tähtäsi vasempaan kylkeen tutkimuksen aikana tunsin kyllä. Kokoarvio 3077g nyt. Napanuorasta lääkäri sanoi että eipä ne siihen tässä vaiheessa puutu vaikka olisikin kaulan ympäri, joku on kuulemma ihan hyvin syntynyt vaikka on ollu kolme kierrosta kaulan ympärillä![:-]  Vähän oli pää vielä väärin päin kenossa, nokka eellä lähtisi syntymään jos nyt alkais. Mutta se on kans synnytyshetkan  murheita sitten...

Onnea Elegialle kotiin pääsystä!

Rintapumpuksi löysin kirpputorilta Ainun käsikäyttöisen keltaisen pumpun parilla eurolla, aion kyllä keittää sen hyvin[;)] Oon kans kuullut mainostettavan sitä Aventia paremmaksi, mutta kokeilen nyt tuolla kun tuli hommattua.

Jaican puolesta saa sitten alkaa kohtapuoliin jännittämään...

PS. Sain mieheltä joululahjaksi lampaantaljan! Että on äitillä ja tyttärellä samanlaiset.. <3 Ostettiin semmonen pieni talja vaunuun Ikeasta aiemmin. Nyt se oli käyny Ikeassa ihan yksin vaikka inhoaa sitä paikkaa!!

Tunika ihan aiheesta oot pelännyt ulkokäännöstä ja onneksi et joutunut siihen vaan pikkuinen kääntyi itestään. :)
Sanon että se tuntu tosi epämiellyttävälle ja nää jälkituntemukset on olleet kamalat vaikkei pikkunen kääntynytkään..

Saa nyt tosiaan nährä mitä tääki loppu viikko tuo tullessaan,
Sektioon olis aikaa vielä se reippaat kaks viikkoo mutta tosiaan jos synnytys käynnistyy niin oon valmis yrittämään perätilasynnytystä..

Nyt ei tää ymmärrä...
Verenpaine on hypänny taivaisiin.. mittaillu tässä illan mittaan ja tuntuu vaan nousevan... nyt just oli 155/97.. huh
onneks terkkari anto niitä "pissatikkuja" et saa protskut mitattua.. ei ole protskuja...
ei ummarra.. ei tosiaan...
no, jos huomenna vielä pilvissä, niin soitan neuvolaan.. torstaina ois aika sinne..

Mulle oli tullut Kelalta päätös ja yllätyn kyl tosi positiivisesti!!! Sitä jäin kyl miettimään, että kun äitiysloma sitten aikanaan loppuu ja haluan jäädä viel kotiin pitääkö mun ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi? Ja voinko hakea sekä ansioisidonnaista että kodinhoidontukea???? mul ei oo työsopimusta kun maaliskuuhun...vai pitääkö mun ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi jo silloin kun työsoppari päättyy maaliskuus?? Tietääkö joku?

Nyt on taas pystynyt lenkkeileen. Viime viikol supisti heti kun käveli. Jännästi vaihtelee. Mieli on jotenki maas ja tuntuu ettei mikään huvita.. kai se tästä..

Hei taas kaikille piiiiiiiiiiiitkästä aikaa [:)]!!!!

Täällä odotellaan kolmatta viikoilla 36+1. La olis siis 25.1. Maha tipahti reilu viikko sitten ihan kunnolla ja nyt ollu kunnon kivut alaselällä ja nivusissa siitä asti. Supistellu on jo viikolta 17 asti ja jatkuu edelleen. Ovat kyllä kestoltaan jo pidempiä ja välillä melko kivuliaita. Matkaa synnytyssairaalaan on olemattomat 95km, mutta en aikonu lähtiä lähellekkään sitä ennen ku on ihan huolella supistellu sen kolme tuntia vähintään 5min välein :) meinaan on pikkasen turhauttavaa ajella tuota väliä sillai varmuuden vuoksi turhan takia.. nimim. kokemusta edellisistä kerroista on. Ensimmäisessä raskaudessa minut passitettiin paikallisesta sairaalasta kiirellisenä rovaniemelle viikoilla 35+3 ku oli muka auennu ja synnytys käynnissä ja paskat ollu mitään tapahtunu ja eiku kotia. Sit menin 40+0 supistelujen takia sinne takas ja 40+2 sit tuli loraus lapsivettä ja sen jälkeen käynnistystippaan ja samana yönä synty tyttö. Toinen raskaus oli sit samanmoinen paitsi että passittivat viikolla 40+0 sairaalaan ja eiku takasi kotia ku ei ollu yhtään mitään tapahtunu. Sit 40+6 illalla alko ihan hirveät supistelut joskus 18 aikoihin. 3min välein tuli kokoajan ja 23.30 sit sinnittelin kotona ja sit lähettiin ajamaan kohti rovaniemeä. Tyttö synty sit aamulla 05.50. Nyt sit päätin etten tee ees sitä yhtä turhaa reissua [:)] 

Turvotusta on ihan kiitettävästi jo ku ei noiden kahen kersan kans montaa kertaa päivässä ehi istahtamaan. Verenpaine ollu matala ihan alusta asti ja Hb 113.. Joulupäivänä saatiin yks hurja lukema verenpaineeseen ku oli 122/70 :) oli paineet ihan kaakossa :))))) normaalisti yläpaine max 107.

Olisin kyllä jo ihan kypsä synnärille, mutta sais se tuonne uuelle vuodelle mennä ja pääsis tuonne viikolle 38. [;)]

Huomenna olis taas neuvola. Jos nyt ei mitään ihmeitä tapahu ens yön aikana (epäilen). "huoh" neuvolan ensimmäinen kysymys, "et sitten ole vielä synnyttänyt"...no näytänkö muka siltä??? Rupee tässä oleen mieli hieman alavireinen, ei tiiä itkiskö vaiko nauraisko, vai käpertyiskö pieneksi palloksi sohvan nurkkaan.
(Vielä ois tämä yö "synnytysrauhaa" jäljellä).

Olo aivan hirveä. Oksettaa, paskattaa, vihloo selkää+nivusia niin ettei voi kunnolla istua, väsyttää, juilii pipsan pohjaa ja hieman syyhyää...iskee varmaan viel joku vitun hiiva!!! ja mitä kaikkee vielä...mutta ku EI SUPISTA.
Olen aivan lopen kyllästynyt kantamaan tätä mahaa, saati sitten vastaileen ihmisten(lähinnä vanhempien ja mummon) soittoihin... miltä tuntuu? supistaako?
En taida viitsiä vaivautua ilmoittamaan kun lapsi syntyy[&:]

joo että hyvin menee mutta menköön...

Hirveä tuskien yö takana. Koko yön oli lantio niin kipeä ettei uskaltanu asentoa vaihtaa vasta ku oli pakko. Illalla tuntu kauhea polte selässä ja sisäreisissä ja aamulla oliki sit ihan kunnolla kipeänä joka paikka. Niinku olis ollu kaikki "irrallaan" tuolla. [:@] 

mulla on masu mutkalla.. joku jossain oli kirjoittanut, että suoli alkaa ite tyhjentää itteään ennen synnytystä, ja että hän oli luullu että ripuli iski, mut sit lähettiinkin sairaalaan koht puolin.. jaapa, saapi nähdä..

mulla on Piude kans kiintiö täynnä tätä mahaa ja näitä olotiloja. ei pääse kunnolla liikkeelle, könkkää ku mikäkin vanha mamma.. koko eilisen päivän on vaan vituttanut.. syytä en tiedä.

jollakin meidän talon miehellä taitaa olla aika iso muna, ku sen muijan voihkina kuuluu läpi talon... saa ees saatana nukkuu ko jokku panee koko yön... taitaa tuo vitutus jatkua tänäänkin.. mur

verenpaine on eilisestä laskenut, joten odottelen neuvolassa käyntiä huomenna, jossa se täti myös toteaa, että yhtenä kappaleena, näemä. AIJAAA!!!

Tultiin justiin neuvolasta. Voi että se on hyvä se meidän neuvolan täti! Se on ollu kätilönä iät ja ajat ennenku vaihto terkkariksi ja se tosiaan tuntuu ymmärtävän paljonkin. Suostui tekemään sisätutkimuksenkin, vaikka se ei normaalisti kuulu terkkareiden toimenkuvaan, mutta hänhän tosiaan on myös kätilö. Ja niin totes, että pehmeä on, mutta kiinni ja pituutta 1,5cm. Ja sitten kaupan päälle se teki vielä sellaisen "pyöräytyksen", mikä kuulemma nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä. Mieletön munkki, et meille sattui noin ammattitaitoinen neuvolatäti! Vielä se paineli mahan päältä ja arveli, että 3500-3600g olis tytön koko. Hyvältä kuulostaa!

Muut neuvolakuulumiset:
rv 39+3
Paino 70,1 (-156g!!! [:)][:)])
RR 142/82
HB 132
sf 34
rt
syke n 135

Jee, hyvä mieli jäi siitä käynnistä! [:)] Ja sain viime yön nukuttuakin aika kivasti. Onneksi se elämä välillä ees hymyilee!

Jaicalla on jännät paikat! Ehkä se vauva tietää, että sen tarvii tulla pian, että vielä mahtuu alakautta! Pidetään peukkuja, että kaikki menee parhaiten päin!

Tunika: me hurahdettiin siihen peliin niin paljon, että piti eilen käydä ostamassa pari lisäosaa siihen [8D][8D]

Ja tosiaan, ellen vielä muistanu sanoa, niin onnittelut Elegialle kotiin pääsystä!

Täälläkin tosiaan myös maha ihan kuralla. Eilen oli myös sellanen inhottava "närästyksen" palanen kurkussa koko illan, vaikka en röyhtässy tms kertaakaan. Neuvolan täti sanoi, että se voi hyvin johtua siitä, että vauva painaa jonneki ruokatorveen tms. Se oli inhottava fiilis, kun ei juominen tai mikään muukaan tuntunu auttavan. onneks yön aikana meni ohi. Puhallettiin myös tuo jumppapallo. Siinä on kiva istuskella vaikkapa kutoessa.

Nyt kunhan mies tulee kotiin, niin laitetaan ne neulat, help... Jänskättää... Tänään aamulla tuli semmonen kaamee tunne synnyttämisestä ku luin jotain artikkelia vesisynnytyksestä, missä sitä ylistettiin taivaisiin ja vesisynnyttäneet naiset kertoi miten mahtavaa oli synnyttää. Tuli tunne, et mitä jos mä pilaankin tän koko synnytyksen enkä osaakaan synnyttää sillai, että se olis mulle itelle ja vauvalle miellyttävä kokemus. Mitä kun mä en tiedä mistään vesijutuista tai muustakaan yhtään mitään? Meiltähän peruuntu ne kaikki synnytysvalmennukset rokotuksien takia, niin enhän mä edes tiedä mitä kaikkia synnytystapoja olis olemassa. Toki käytiin siellä synnäritutustumisella, mutta sieltä jäi vaan lähinnä mieleen, että kivunlievitysjuttuja on ziljoona erilaista (ja mikään niistä ei tuntunu erityisen kivalta vaihtoehdolta). Siis enhän mä ole valmistautunut asiaan mitenkään! Joo, oon lukenu vau-kirjaa ja jotain muita ja oon käyny synnytyslaulukurssin, mutta silti tuntuu, että enhän mä osaa!! jooo...tiedän, aina niitä penskoja on maailmaan syntyny ja joo... tiedän, kyllä se saadaan sieltä ulos. Mutku ei se tieto aina vie sitä tunnetta ja ahdistusta pois... Just tällä sekunnilla tuntuu taas hyvältä ajatukselta synnyttää, kun oli niin hyvä neuvola takana, mut ties millon tuo ahristus taas iskee... [>:]

Viimeinen lääkärineuvola takana:

RR 132/66 (yläpaine mulle korkea, mut olin just käyny pissalla, puntarissa, riisunu vaatteita yms.)
Hb 129
Paino 67,2
Sf 30

Vauvan painoarvio nyt noin 2300g
LA:na noin 3300g
Liikkeet ++
Syke noin 130-140
RT

Niin ja kohdunsuu pehmeä, mutta onneksi kiinni...

Oli tosi mukava, vähän vanhempi naislääkäri. Tutki mun mielestä aika perusteellisesti. Ensin ihan normaalisti sydänäänet dopplerilla, sit ultralla katseltiin vauvan kokoa ja mm. lapsiveden määrää. Sit tehtiin sisätutkimus tietenkin ja samalla se kokeili lantion luita ja häntäluun seutua. Ja kyllä kuulemma vauvan pitäisi hyvin mahtua syntymään alakautta. Mut ei mua kyllä ronkittu pyllyn kautta. [:D] Pikku-ukko möyhensi taas koko ajan ja lääkäri sanoikin, ettei yhtään ihmettele, että supistelut on niin herkässä. Vauva liikkuu niin kovin aktiivisesti ja kun on vielä niin matalalla tuolla masussa... Mun pikkunen... <3

Heipä hei piitkästä aikaa kans. Täällä taustalla olen lueskellut teidän juttujanne aktiivisesti.

Itellä tässä kaikkee on tapahtunut. Raskausdiabetes, insuliinihoitoinen. Sitten vielä kaiken lisäks vielä raskashepatoosi. Kaikki arvot on onneksi pysyneet hyvinä varsinkin hepatoosissa niin eivät vielä ainakaan ole halunneet käynnistää, vaikka ensi viikolla onkin jo laskettu aika. Joten nyt on tullut sitten joka viikko käytyä äitiyspolilla.

Vähän kyllä alkaa jänskittää ja tietysti vauvan kannalta on jo jänskittänyt kauan kun hepatoosissa on se kohtukuoleman vaara, mutta koska arvoni on suht normaalit ollut lääkityksen avulla niin eipä ne lääkärit siitä tunnu olevan huolissaan.
Ihmettelen vaan että seuraava kontrolli aika on tosiaan samana päivänä kuin olisi LA. Kun eihän sitä synnytystä pitäisi LA yli päästää kun on toi RD ja RH. Liikelaskentaa on harrastettu joka päivä miltein jo yli kuukausi, huoh.

Nyt on jo viikon ajan tullut limoja ulos... limatulppaa kenties Yöks. Olis aivan ihanaa tietysti jos se synnytys nyt alkais ihan itestään lähipäivinä.

Alkaa kieltämättä jo hieman stressaan ja masentaan tää olotila. Varsinkin kun oli ihan olettanut että ne haluis sen käynnistää viimmestään ens viikon alussa ja nyt ne ei sit käynnistäkaan vielä.

Sit se on hauska kun on kolme eri arvioo onko se tyttö vai poika. Eka Rakenneultrassa sanottiin että ehkä poika. No kuukausi sitten sanottiin että kyl se ihan tytöltä vaikuttas ja nyt viimeks tällä viikolla sanottiin että poika. Kahella ekalla kerralla ollut sama lääkäri ja nyt oli eri lääkäri, että eipä sitten tiedä oikeesti kumpi sieltä tulee.

Moro mammat!

Siitä onkin kotvanen, kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. Viime viikko meni kokonaan kotonakotona joulun vietossa ja eihän siellä nyt koneen ääreen malttanut istua. Sunnuntaina tehtiin paluu kotiin ja tässä onkin pari päivää mennyt mukavan rattosasti tuusaillessa kaiken näköstä tulevan isukin kanssa. Ihanaa kun silläkin on loma! [:)] Nyt ukko on koiran kaa mettällä, joten malttaa meikäläinenkin istua 5 min pidempään tässä koneella...

Meikäläisen tilanne ei ole mikään erikoinen. Kaikkea olen tehnyt (tai ainakin yrittänyt) ja hyvin on hommat luistanut vielä tähän asti. Viikko takaperin neuvolassa kaikki oli muuten ok, mutta oli taas kolmen plussan verran sokeria pissassa. Siihen oli jälleen kerran selityksenä vajaa tunti sitten nautittu aamupala, joka sisälsi kaurapuuroa kera mansikkahillon ja kyytipojaksi appelsiinimehua, koska tunnin arvo (pikatestillä) oli jo kuitenkin 6,7. Ens maanantaina olis sitten viimonen neuvolalääkäri käynti ja silloin selviää taas paljon lisää.

Monella näyttäis olevan jo erittäinkin tukalat oltavat, mikä ei ole todellakaan kiva... Itsellä kun tuo la on vasta ens kuun lopussa (nyt rv 35+6), niin täällä ei vielä noista tuntemuksista ole vielä mitään tietoa. Välillä tietenkin ahdistaa, kun pikkunen on vielä niin korkealla, että tuntuu kaivelevan tietänsä kylkiluiden välistä ulos [:D]. Nukkuminen sujuu kuin rasvattu, kun vessassa ravaaminen rajoittuu maksimissaan kahteen kertaan yössä. Ja viime yönä en käynyt kertaakaan... Masussakin ymmärretään nukkumisen päälle, joten sieltäkään ei häiriötekijöitä tule.

Täällä mennään siis (vielä) hyvillä voinneilla ja positiivisella mielellä... Katotaan sitten parin viikon päästä, että millanen ääni on sitten kellossa [;)].

Päivää [:)]

Eilen oli tosiaan käynti sielä äippäpolilla, ensin tehtiin sisätutkimus!
Kohdunsuu oli auki 1cm ja käytävällä oli pituutta 2cm. Ei merkannut korttiin oliko se kiinteä vai pehmeä, eikä edes puhunut moisesta asiasta. [8|]
Teki myös arvioinnin samalla, mutta en saanut sormea peppuuni sentään. Sanoi, että hyvin on tilaa tulla. Hyvä. [:)]

Sitten ultrattiin! Ensin 2D:llä katsoimme vauvan mittoja, ja sitten hän näytti vielä vauvan päätä ja vauva sattuikin juuri maiskuttelemaan ja kieltään näyttämään! Suloista [:D]
Sitten hän halusi ottaa vielä 4D:llä kasvokuvaa! Saimme 3 ihanaa kuvaa meidän vauvastamme [:)]
Lääkäri sanoikin, että ihan vauvalta näyttää jo. Niinhän se tottavie onkin! Ihana mutrusuu ja nöpönenä! Oih! Vauvan painoarvio oli 3100g! Syntymäpainoksi ennusteli n. 3500g. Eli ihan normaalikokoinen vauva tulossa, jeee!! [:D]

Skannattiin koneelle ultrakuvatkin, ovat vaan niiiiiiin suloisia!

Täällä jatkuu supistelut ja vihlonnat alhaalla! Pissa on puhdas, eikä mitään tulehdusta ole! No, kyllä tää tästä, pian.. [;)] Kakkoshädästä sen verran että sain minäkin rampata tossa kahden päivän ajan lähes taukoamatta vessassa KAKKOSELLA!! Voi luoja! [:D] [:@]

Lääkäri sanoi, että jos vielä viikon yrittäisin pitää jalkoja ristissä, niin hyvä ois. Koitetaan! [;)] (Nyt kun pääsin sanomasta, niin menee varmasti pitämättäkin 2vko yliaikaiseksi... [:@] [8|])

HYVIÄ vointeja vielä loppukiriin!

Eilen pakkailin pikkuiselle kotiutumis pakettia ja sinne laitoin talvipuvun, hanskat, tossut, Lämpöisen kokopukuhaalarin, muutaman bodyn, housut ja sukat. kivan pieneen meni vaikka laitoinkin noin paljon tavaraa. nooh mummi saa sitten kiikuttaa ne mukanaan ko tulee pikkuista kattomaan. Koitetaan saa perhehuone jotta mies vois kanssa olla meijän kanssa ekat ajat kokonaan.
Täytys varmaan tänään saaha pakattua tavaroita itteeni varten mukaan, paljoa tavaraa en taho!

Tänään kiikutin pissanäytteen labraan ja kävin samalla Lindexissä kattelemassa vauvojen vaatteita. Siellä oli paaaljon vaatteita -50% ja ostinkin ihan pikkuisen 50 senttisen nallepuvun. ja eilen löysimme ihanan leppäkerttubodyn kokoa 56. haluan että on muutamat vaatteet joihin pikkuinen ei ihan huku! :) Mutta voi että ko tuo nalle puku on suloinen ja pehmeä... Ja hyvä tuuri kävi sillä tuo oli viimeinen. Olisin tahtonut löytää myös imetys liivit, mutta kokoja ei ollut.. HöH!
Täytyy lähipäivinä käyrä ostamassa.

Tänään on kanssa supistellut, ensimmisen kerran noin. 10 minuuttia heräämisen jälkeen, nyt on ollut muutama tunti ettei ole supistellut ollenkaan! Jeejee! mukava tunne tosiaa, mutta tuo selkä.. Huh, viime yön nukuin panadolin avulla, toinen yö nyt putkeen. Onneks mies on hieronut alaselkää ja niskoja kun pyytää, :) Limaa tuli eilen ja toissa päivänä hieman ulos, mutta neuvola täti sanoi että ei tartte huolestua vaan kuuluu asiaan.
Kai tässä on vaan alettava asennoitumaan siihen, että synnytys voi käynnistyä milloin vaan. Tuntuu etten ole vielä valmis, mutta onko sitä koskaan täysin valmis. Loppusivat nämä kivut ainaki ko pikkuine syntyisi ja olisihan se ihanaa ettei sinne sektioon tarvitsisi mennä. Pikkuinen sai muuten painoarviokseen maanataina 2800 g joten hurjaa kasvamista ollut viime viikot.. Kohta se on jo ihan iso jöhkäle.. tai onhan se jo...
Löysää on ollut kakka myös täällä ja ihan mustaa tuon raudan syönnin takia.

Heipä hei! Monella jo tuntuu jännät paikat olevan ja synnytys enää vain muutamien päivien päässä...

Olin koko aamupäivän äitiyspolilla erilaisissa tarkastuksissa ja tutkimuksissa. Lopputuloksena mitään muuta huolestuttavaa ei löydetty kuin ne korkeat verenpaineet... lääkityksen määrää nostettiin taas, nyt jo 400mg/pv, ja seuraava äitiyspoliaika on ensi tiistaille. Sanoivat, että silloin ehkä aletaan jo "pehmittelemään kohdunsuuta" jos ei nuo paineet ala laskemaan. Käynnistys ennen laskettua aikaa sopisikin mulle aivan mainiosti. [:)] Eikä vähiten siksi, että vauvan painoarvio on tällä hetkellä 3,5kg ja olen itse aika pikkuruinen! Mutta tärkeintä, että vauvalla on kaikki hyvin eikä mun tarvinnut jäädä vielä osastolle makoilemaan!!!!!

[:D]

Ekat imetysliivit hommattuna, Lindexiltä löyty! Oli niin ihana myyjätäti ettei tosikaan! Menin heti kassalle että onko teillä niitä liivejä, kun viimeks en löytäny ja hermo meni. Nainen tuli hyllylle mun kans ja tönäs rekkejä taaksepäin että mahduin mahani kans paremmin, ja sitten selitti rinnanympäryksestä ja kuppikoosta ja miten kannattaa valita se oikea koko, ja sanoi että on sovituskopin luona jos tarvii hakee lisäkokoja (ei tarvinnut). Sitten suositteli vielä imetystoppia, on kuulemma kätevä yöllä. Ja kassalla vielä kyseli että onko mulla vauvojen henkareita. Olin taas ihan pihalla, sanoin ettei oo, että aattelin viikata kaappiin, mutta kuulemma bodyt kannattaa kuivata niissä niin ei tarvi silittää. Sain ison kassillisen mukaan, ja löysin vielä -50% kaverin vauvallekin tuliaisia (kaverilla la 2kk päästä, ei tarvi sitten lähteä heti kaupoille oman nyytin kanssa). Tuli niin hyvä mieli että sai viimesen puuttuvan asian ostettua (lisää liivejä sitten kun tietää lopullisen koon). Ja eri kaupasta sain vielä kolmet hienot rintsikat 7€/kpl!! Ne mahtuu varmaan viä vähän aikaa, mutta sitten imetyksen jälkeen ainakin on uusia vaatteita!

Täällä ei oo yhtään sellanen olo että lähtö ois käsillä. Onhan tässä viä vajaa kolme viikkoo aikaakin, ja yli menee kuitenkin. Että vaikka tämä valasolomuoto jo ahdistaakin, niin ei voi sanoo että olis ihan mitta täys ja ettei jaksais enää hetkeekään. Välillä tulee sellasia ailahduksia, mut ei mikään jatkuva fiilis oo, eikä viä oo menny kellonkyttäämiseks!! Vointeja kaikille!!

Takaisin