Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pöh, mulla ei edes pyöristynyt vatta niinku esikoisen kanssa kun selvästi toinen ylempänä majailee..
Eilen kävin kaverin kanssa pelaamassa ja aateöin et se ny jo huomais kunviime näkemästä aikaa, mut eise tajunnut edes vaateista! Vasta kun sanoin että sokerirasitustesti tänään ni kysy syytä.. Nyt siis jopa kolme kaveria tietää että olen raskaana suvun lisäksi :D
Mulla painaa vähän väliä kylkiin.. huh huh. Nytkin sairaalalla testissä ni painaa kokoajan luihin!

Mulla menee hermot öihin! En oo varmana viikoon nukkunut kunnolla ja alkaa olemaan aikamoiset univelat. Viimeyönäkin heräsin pariin otteeseen ja aamulla heräsin n.5.30 enkä saanut enään unta vaikka väsyttikin ihan sikana! Paidat puuduksissa öisin ja vaikka kuinka yrittää suoristua ni ei auta. Lonkka ihan kipeänä kun väännellyt itseään.
Pakko tilata hieroja itselleni ja pian, josko autais edes johonkin vaivaan.

Mulla esikoinen oli pitkään pää alaspäin ja tunkesi pepullansa kylkiluihin. Kauhulla odotan koska tämä alkaa tekemään samaa... Tosin esikoinen ainakin oli ISO, että se saattoi selittää sitä tunkemista. Ei varmaan ressukka mahtunut kunnolla olemaan enää lopussa siellä masussa. :shy: Toivottavasti nyt tulee sitten PIKKU-veli. :)

Mitä mahdollisuuksia on jäädä sairaslomalle nyt ennen maaliskuuta... Opiskelen rekkakuskiksi ja nyt alkuvuoden meillä on vaan "työpäiviä", eli ei teoriaa vaan kokoajan jotain raskasta tekemistä. Olen väsynyt ja stressaantunut koulusta ja tuntuu että jaksaisin raskauden loppuun nyt ilman tätä :( viikkoja nyt 22+1

Minähän olen ollut sairaslomalla jo 21.12 lähtien eli silloin oli jotain rv19. Kyĺlä saikulle pääsee jos ei vain jaksa tai pysty tekemään töitä ☺

Mulla esikoinen olli ihan normallin kokonen,mulla vaan ilmeisen iso kohtu kun mahtui neiti vielä 38-49 viikoilla pyörimään ympäri. Kerran käyntiin käännytyksessä, käänty odotellessa. Toista ei laitettu vaikka kääntyi takas perätilaan.. ei oo kiva jos toinenkin pyörii vielä loppuaikana samoin kuin siskonsa.. Nyt ainakin pyörii ihan kokoajan, ei vähäänkään paikallaan.
Saikkua saa kyllä raskaana ollessa,toki inhaa opiskeluja laittaa sivuun.
Minun oisi ollut melkein pakko lopettaa tai opettajien suhteuttaa opinnot raskauteeni jos olisin jatkanut opintoja enkä keskeyttänyt jo ennen raskautta opettajan takia. Ei oikeen kone- ja metallialan hitsari opinnot sovellu kaasujen takia raskaana olevalle.

Onkohan kauhean tavallista että reagoi ihan erilailla sokerirasitukseen? Esikoisen kanssa (2013) olin toisella tunnilla vuodepotilaana kun menin ihan valkoiseksi ja voimattomaksi. Nyt mennyt ihan helposti aika! Ois voinut hyvin lukea tai tehdä käsitöitä, mut en ottanut niitä mukaan kun aatelin et käy samanlailla taas.

Minähän olen ollut sairaslomalla jo 21.12 lähtien eli silloin oli jotain rv19. Kyĺlä saikulle pääsee jos ei vain jaksa tai pysty tekemään töitä ☺

Mäkin.. Olen ollut jo joskus viikosta 18 alkaen! Kävin kaks päivää kokeilee työntekoa ja varasin koko ajan vessaa kun vaan oksensin.. En käytännössä pystynyt tekee mitään muuta, joten pomo sanoi, et läheppä takas saikulle.. Katellaan nyt palaanko ollenkaan töihin ennen äitiyslomaa..

Onks muut nähny ihmeellisii unii? Mä näin viime yönä ihan järkyttävää unta...

Oltiin miehen kanssa ajamassa autolla ja yhtäkkiä vauva alko potkii niin kovaa, et mun mahaan piirty kädet ja jalat sitä mukaa kun potki. Sit yks kaks mun maha vaa ratkes auki ja näin kohdun sisälle, vauva potki ja itki siinä ja yhtäkkiä tipahti pois mahasta! Ihan paniikissa otin sit kämmenenkokosen vauvan syliin ja huusin miehelle, et aja sairaalaan, mut pieni kuoli mun käsiin. :eek::sad010

Kiva herätä tollaseen uneen, mieskin heräsi ja kysyi, et mitä sä itket oikein. Mistähän lie tollainen uni? Unet osaa kyl toisinaan olla oikeesti ihan hirveitä. Ois kiva tietää vielä mitä toi "tarkottaa", kun jotkuthan tulkitsee unia. En sitten niiden todenperäisyydestä tiedä, mutta hauska niitä on aina kuulla. Yleensähän se menee vielä niin, et oikein kamalat ja pahat unet enteilee hyvää. :rolleyes:

Itse olen ollut "tarkoituksella" työtön vuoden loppuun asti ja nyt toiveissa olisi tehdä töitä vielä ennen äitiyslomaa. Muuten hajoo pää kotinurkkiin :D

Mulla alkais äippäloma 23.3... Oon päättänyt, että sinnittelen tammikuun loppuun ja sit katon jaksanko enää... Tämä siis siksi, että en kuitenkaan halua tippua kelan rahoille...

Meillä mies käy töissä ja itse opiskelen, rahaa mulle tulee vain 380e/kk, muita tuloja ei siis opintotuen lisäksi nyt ole. Opintolainaa toki saan kuukausittain ottaa 400e.. Maanantaina menen opon luo vihdoin puhumaan tilanteestani, ja sairaslomaa aion hakea nyt ainakin loppu tammikuulle ja katsoa sitten miten jaksan helmikuun koulussa, kun maaliskuun alusta alkaa äippävapaa. Kannattaako minun pysyä opintotuella siihen maaliskuuhun asti vai hakea sairaspäivärahaa... apua :(

Mä näin ihme painajaisia esikoista odottaessa. Yks minkä vielkin muistan oli semmonen että vauva nukkui pinnasängyssä ja kun menin häntä katsomaan oli koko sänky täynnä kaiken maailman iljettäviä ötököitä jotka tunkeutu vauvan suuhun ja kaikkialle (mä en edes ikinä katso kauhuleffoja kun pelkään heti, niin tää toistuva uni oli kyl niin järkyttävää kun joka kerta kiljuin unessa ja heräsin siihen että kiljuin ihan oikeasti vedet silmissä :arghh:
Nyt en oo onneks nähnyt mitään tommossii unia..

Laitoin joku aika sitten äitiysavustuksesta hakemuksen kelalle ja liitteisiin laitoin neuvolasta saamani raskaustodistuksen. Hakemusta ei oo vielä käsitelty ja verkkopalvelussa lukee äitiysavustuksen kohdalla näin: Liitteet: Neuvolan antama todistus raskaudesta ja lasketusta ajasta, Todistus raskaudesta tai jälkitarkastuksen suorittamisesta (lomake SV 75). Jos lomake on jo toimitettu Kelaan, ei sitä tarvitse toimittaa uudelleen.

Eli suomeksi tarkottaako tuo että tuon raskaustodistuksen LISÄKSI pitäis olla joku toinenki lappunen sinne vai eikö meinaa vai mitä hä? Aattelin kysyä täältä ekaks jeesiä josko teistä joku tietäis, ennen ku alan soitteleen tuonne Kelalle...

Se lukee siellä niin kauan kun se on käsittelyssä että liitteitä tarvitaan. Raskaustodistus riittää kyllä !

Pakko laittaa tännekkin kuva. Viime aikoina mun koira on alkanu "vartioimaan" mahaa ihan tosissaan. :D tulee makoilee aina niin et käpälät ja pää tulee mahan päälle ja sitten vilkuilee kaikkialle, ettei lähelle ole tulemista. ;) torkahtelee tuohon aina välillä ja sitten taas valppaana vahtii. Äitin pikku apulainen ❤

Liitteet

• WP_20160116_018.jpg
    WP_20160116_018.jpg
    901 KB · Katsottu: 39
Rosmariinia, mulla koira teki ihan samaa kun odotin esikoista.. Ei vaan sit tytön synnyttyä oikeen hyväksynyt rooliaan vanhoilla päivillä kun alkoi ärhentelemään josta syystä meni äidilleni.
Itselläni ois työsopimus kesäkuun 4pv asti, äitiyslomalle ois tarkoitus siirtyä 15.4. Itse jaksan ihan hyvin töitä tehdä, ei mitenkään fyysinen työ onneksi. Lähinnä työmatkat puuduttaa tehdä pyörällä. En omista ajokorttia ja bussilla kulkeminen menee turhan hankalaksi ja kävellä ei jaksa!

Ärh.. menee hermo kun taas ollaan oltu oikeen kylkiluut kohdalla ja painaa! !!

Onneks mulla ei tän kanssa oo pelkoo sellasesta käytöksestä. :) harmi että jouduitte luopumaan koirasta. :(

Se jälkitarkastus lappu täytyy toimittaa sitte aikanaan, että kela maksaa vanhempainrahan. Tuolla raskaustodistuksella maksetaan se äitiysvapaa-aika mutta milempiahan tietysti nyt jo haetaan..

Meillä koira kans taitaa alkaa vaistoomaan jotain. Oltiin äidin luona kylässä ja pikkusiskon kaveri (n.10v poika) tuli leikkimään. Koira sai ihme vartiointikohtauksen ja murisi sille pojalle, ei olis päästäny sisälle ollenkaan. Muuten tosi kiltti ja ystävällinen koira aina :o toivottavasti ei rupee ihan mahottomaks.

Tää varmaan kuuluis vasta ens kuun juttuihin, mut ajattelin kysäistä jo nyt kun ite tätä jo mietin.
Siis ystävänpäivää / sydäntenpäivää, miten sitä kukin kutsuu (14.2), nii ite ajattelin järjestää miehelle silloin jotain :) Mut en oo viellä päättänyt että mitä ja siks kaipaisikin ideoita!?
Nyt mitä on mielessä, niin haluaisin ostaa hänelle jotain erityistä (en tiie vielä jos jotain vauvaan liittyvää vai jotain ihan muuta miehekästä) ja sitten viedä ehkä syömään :shy: Kortin teen tietty ite ja laitan sen täyteen kaikkia kuvia meistä :love017

Hän siis yllätti minut viime vuonna ja toi kotiin 40 valkoista ruusua ja ihan jättikokoisen suklaarasian (2kg), niin haluan itse yllättää hänet, koska oon aika varma ettei hän kyllä koko ystävänpäivää muista, on sen verran stressiä töistä ja talon ostosta ja isänsä sairaudesta, niin haluaisin piristää :Heartred Muutenkin kun jaksaa vaan mun kaikki marinat ja valitukset ja touhotukset tän raskauden ympärillä, ja silti kiltisti hieroo selkää ja jalkoja joka ilta, niin on hän kyllä ansainnut jotain muistamista :hug003

Jos pystytte niin vois olla aika ihana että menisitte kahestaan jonnekin syömään. Täällä se ei tuu kyseeseen ku isovanhemmat ei ota lapsenlapsia hoitoon vaikka ihan vieressä asuvat... Toiset asuukin sit niin kaukana ettei tartte ees kysyä. Pelottaakin jo valmiiks et mitäs sit tehdään 2 vuotiaan kanssa ku täytyy synnyttämään lähteä.

täällä myös mietityttää välillä tuo synnytykseen lähtö, meilläkin esikoinen 2v. ja toinen mummonsa kyllä asuu lähellä mutta on vielä työelämässä niin toivomuksena olisi viikonloppuna synnytykseen lähtö tai maksimissaan 4 jälkeen iltapäivällä:rolleyes::grin

Takaisin