Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on myös 2v esikoinen kun lähdetään synnyttämään. Meillä on molemmat mummut vielä työelämässä mukana. Molemmat myös asuu melko lähellä. Minun äitini on luvannut tulla ihan mihin aikaan tahansa vahtimaan meidän poikaa. Jos tulee yöllä tai keskellä päivää lähtö niin luulen, että otetaan pätkä mukaan ja äitini tulee hakemaan sitten synnäriltä. On sillä tavalla lyhyempi matka hänelle. Hän onneksi saa aika hyvin sovittua töissä vaikka tulisi ihan yllärilähtö meille. Voi olla, että hän ottaa tarkoituksella siihen vähän vapaata, että on "hälytysvalmiudessa". :) Meidän isommat nyt pärjäävät vaikka päivän keskenäänkin kunhan on ruokaa jääkaapissa ja toinen mummu kyllä tulee laittamaan ruuan heille töidensä jälkeen, jos tarvitsee. Tosin he voivat mennä äidilleenkin silloin niin heistä en niin kanna huolta. Ovat siis täyttämässä kesällä 11 ja 10 niin ovat oikeasti jo ihan isoja ja pärjäävät kyllä.

Huhhuh, suursiivous urakka aloitettu kotona. Meillä on ollu kauhea sotku hetken aikaa, ja pahoinvointien ja väsymyksen takia en ole mitään saanut tehtyä.. Nyt kuitenkin vihdoin sain otettua itseäni niskasta kiinni ja aloitettua siivoamisen.. On jo niin voittajafiilis kun pyykit oon saanu pyörimään :-D

Voisitko, viiviva, lähettää tota siivousintoa vähän myös tänne? Meillä on (taas) esikoisen lelut ympäriinsä ja kun ei huvita kerätä niitä niin sitten ei voi imuroida ja... Plaah! Kai sitä täytyy viikonloppuna vaan kanssa ottaa itseä niskasta kiinni ja siivota kaikki sotkut. Pyykkiä täytyy kyllä pestä lähes päivittäin tai loppuu vaatteet... :joyful: Tuntuu, että meidän 10 vee vaihtaa kaikista useimmin vaatteitaan eikä edes katso onko ne likaisia kun heittää pyykkikoppaan... Se on todella ärsyttävää. :grumpy:

Meillä kans pyykkiä kertyy aivan järkyttävät määrät, tosin nyt kun mies on viikot työreissuilla niin pyykin määrä ei oo läheskään yhtä suuri :-D

Meillä oli tänään edessä petivaatepyykkiä kun heräsin siihen että poika kysyy " äiti, miksi minun yöpuku on märkä?" No sitä märkää oli sit peitot, lakanat ja petarikin. Ei oo kyllä moneen kuukauteen sattunu vahinkoa. Omassa sängyssään hänellä vielä onkin patjansuojus mut oli kipittäny yöllä viereen nukkumaan niin meidän sängyssä ei oo. No vahinkoja sattuu, patjan pesu vaan ärsyttää näin talvella kylppärissä :rolleyes:

Tuli tästä siivouksesta mieleen, että minkä kokoisissa asunnoissa toukokuiset asuu? Onko kaikilla vauvalle oma huone? Me asutaan vielä vuokralla kerrostalossa, kaksio ja 60 neliötä.

Me asutaa vanhaa taloa, jota rempataan. Eli siis meillä ei ole vauvalle omaa huonetta eikä tule. Saa vauva mennä isoveljen kanssa samaan huoneeseen sitten kun saadaan isoille omat huoneet valmiiksi. Meiltä loppuu tila, jos remppa ei valmistu ennen vauvan tuloa...

Ei ole meilläkään vauvalle omaa huonetta, nukkuu ainakin ekan vuoden meidän makkarissa. Pinnasänky on jokaisen vauvan aikana ollut aivan mun sängyn vieressä että on ollut yöllä helpompi nostaa viereen syötön ajaksi ja tuttia joutuu myös joskus usein etsimään ja on muutenkin helpompi ollut rauhoittaa vauvaa kun on lähellä.

Meillä 50-neliöinen opiskelukämppä, niin ei oo vauvalle omaa huonetta. Yllättävän hyvin on kyllä saatu kaikki mahtumaan. Tosin mun sisko asui miehensä kanssa 38 neliön parvellisessa yksiössä, kun lapsi syntyi ja asuivatkohan siinä vielä lapsen ollessa parivuotias - hyvin mahtui! Itsehän koetan olla haalimatta ihan hirveästi ylimääräistä tavaraa, on muuttokin "sitten joskus" helpompaa ja kämppäkin pysyy kohtuullisella vaivalla siistinä (oon järkyttävän laiska siivoamaan).

Meillä vaan on nyt sellainen tilanne, että meille ei mahdu edes pinnasänkyä mihinkään... Esikoisen sänky on meidän sängyn vieressä. Mitenkään pyörittelemällä huonekaluja ei vaan mahdu. Siksi sillä meidän rempalla on aika kova kiire.

Meillä on kolme makuuhuonetta. Esikoinen nukkuu jo omassa huoneessa, mutta vauva tulee meidän huoneeseen. En jaksa alkaa yöllä juoksemaan toiseen huoneeseen syöttämään. :D Sitten aikanaan siirtyy isoveljen kanssa samaan huoneeseen ja yksi huone jatkaa vierashuoneena olemista. Näin on ainakin alustavasti suunniteltu. :)

Me kans asutaan 51 neliöisessä opiskelija-asunto kaksiossa. Tilanne on nyt kuitenki sinänsä mielenkiintonen, kun lähdetään miehen kesätöiden perässä huhtikuussa joensuuhun (toivottovasti) ja jos hyvin käy niin saa samasta paikasta lopputyöpaikan ja vielä mahdollisesti vakipaikan. Et ei oo mitään tietookaan et tuleeko vauva asumaan päivääkään tässä asunnossa. Ehkä, ehkä ei. :)

Asiasta kukkaruukkuun, mä näin taas niiiiiin ihmeellistä unta et alan kohta epäilee omaa järjenjuoksuani. :D
Unessa olin synnyttämässä mun lapsuudenkodin kylpyhuoneessa ja synnytys oli lähes täysin kivuton vaikkei ollut ees kivunlievitystä. No, sain vauvan synnytettyä ja vauvalla oli heti syntyessään vaippa päällä. Synnytyksessä mukana ollut henkilö laittoi vauvan sitten pyykkikoneeseen muiden vaatteiden joukkoon pesuun. Siellä vauva sitte pyöri ja HYMYILI meille pesukoneen ikkunasta.
Sit ku pesu loppu niin vauva oli kakannut heti vaippaansa ja ku aloin vaihtamaan vaippaa niin hän oliki tyttö! Siinä sit pesin tyttövauvan ja työnsin lopuksi omaan kylpytakintaskuun ja lähdin etsimään harsoliinoja. :o woooot?! En ymmärrä näitä unia. En tiedä pitäskö itkee vai nauraa! :D

rosmarinaa, sun uni pisti hymyilyttämään. :) muillakin yhtä kummallisia öitä siis ku mulla. Oon yrittänyt kirjottaa omiani muistiin ja voin laittaa ne sit vauvakirjaan. :)

Meillä olis huone niin vauvalle kuin esikoisellekin mutta molemmat saavat nukkua meidän makkarissa. Haluan pitää esikoisenkin(nyt 1v2kk) samassa huoneessa kun vielä toistaiseksi ainakin heräilee yöllä. Mies on myös paljon poissa niin mukava kun ei tartte yksin nukkua. Minua/meitö ei lapset samassa huoneessa haittaa. Oma huone on sitte omia tavaroita varten esikoisella nyt. Tämä kätevää sinänsäkin kun nukutaan alakerrassa jossa on yks makkari pesutilat ja takkahuone ja päiväsaika ollaan yläkerrassa missä keittiö olkkari ja kaks makkaria joista toisen oon vallottanu mattopuilla

Meillä kans kaksio , 58 neliötä ja alkuun tässä, vauva meidän makkarissa. Kesällä kun mies on valmistunut ja toivottavasti saa töitä , muutetaan kolmioon, mut silti vauva saa ainaki 1-vuotiaaksi olla meidän makkarissa. Meinaatteko ottaa vauvaa viereen nukkumaan vai onko pinnasängyssä? Mä en meinaa opettaa viereen ollenkaan. En pysty ite nukkumaan lainkaan jos on vieressä ja muutenkin, mun mielestä kivempi heti alusta olla omassa sängyssä, toki tuossa mun vieressä se sänky.

Me asutaan kolmiossa. Vauva nukkuu meidän makkarissa sitten niin kauan kun nukkuu. Paha sanoa etukäteen, milloin on hyvä hetki siirtyä isomman sisaruksen kanssa yhteiseen lukaaliin. :) Edellinen "vauva" siirtyi meidän makkarista pois joku 8kk ikäisenä kun alkoi heräillä meidän ääniimme. ... Siis ihan siihen että tultiin makkariin ja vähän juteltiin ennen nukkumista. :grin
Ja jos se onnistuu, vauva nukkukoon omassa sängyssään. Myöskin siksi, että mä en saa yhtään nukuttua kun pelkäisin vaan kieriväni vauvan päälle. :eek: (Kokemusta siis on. Väsytti. :grin ) On kaikki lapset aina välillä olleet vieressäkin, mutta ei silleen säännöllisesti. :rolleyes: Joskus on vaan ihan kiva ottaa päivätorkut vierekkäin, kunhan on varma, ettei pieni pääse tukehtumaan.

Meillä varmaankin nukkuu taapero ja vauva meidän sängyssä. :D Esikoinen kyllä yleensä nukkuu omassa sängyssään, mutta... Vauvana nukkui kyllä varmasti enemmän minun vieressä kun omassa sängyssään. Päiväunet nukkui vaunuissa tai pinniksessä, mutta yöt vieressä. Syötöt sujui paljon helpommin niin.

Omaan sänkyyn opetan tai ainakin yritän. Mulla kans pelkona, että yliväsyneenä en huomaa vauvaa vieressä tai siten en saa nukuttua kunnolla siksi että pelkään just sitä ja tulen vain enemmän väsyneeksi. Aamusta voi sit ottaa viereen köllöttämään ❤ näin toimittiin myös esikoisen kanssa ja hyvin sujui. Nyt kun on jo isompi niin kipittää ite öisin meidän väliin, eikä se minua haittaa ☺

Takaisin