Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on ongelmia pillereiden kanssa. :hungover: Otan ne aina ruoan kanssa siitä syystä. Mutta joo, kaikilla ei toimi sekään. :sad001

Viime yönä iski paniikki, et kohtahan tää pitää synnyttääki. :schoked025No, jospa tämä kakkosen synnytys olis nopeempi ja helpompi..

Voih.. Mä niin haluisin et vois lähtee synnyttää vaikka jo ens viikolla.. Olen nyt jo niin kypsä tähän raskauteen!!

Mäki olisin valmis luopumaan tästä tukalasta olosta... Mut jotenki se synnytys alko vaan viime yönä jännittää. :D Tuli se pitkä ja kivulias kokemus mieleen. ;) Mullahan jäi viime synnytyksessä istukan palasia kohtuun. Yritin niitä "synnyttää" sen kaks kuukautta pihalle, kunnes lopulta jouduin kaavintaan. Kaikki ne ikävät kokemukset pulppus viime yönä mieleen ja siinä mä sitten itkua tuhrasin nukkuvan miehen kainalossa. :D Hormoonit sentään. :D

Mäki olisin valmis luopumaan tästä tukalasta olosta... Mut jotenki se synnytys alko vaan viime yönä jännittää. :D Tuli se pitkä ja kivulias kokemus mieleen. ;) Mullahan jäi viime synnytyksessä istukan palasia kohtuun. Yritin niitä "synnyttää" sen kaks kuukautta pihalle, kunnes lopulta jouduin kaavintaan. Kaikki ne ikävät kokemukset pulppus viime yönä mieleen ja siinä mä sitten itkua tuhrasin nukkuvan miehen kainalossa. :D Hormoonit sentään. :D
Olinkin unohtanut tuon .. Mulla repesi kalvot viime synnytyksessä myös niin, että suurin osa jäi kohtuun. Kätilöt kyllä luulivat kaiken tulleen ulos, kun vuosin verta enemmän kuin normirajat.

Ekan viikon synnytyksestä luulin, että kohtu tippuu pihalle, kun tuntui, että edelleen on jotain syntymässä. Yks ilta suihkussa tuli kahden nyrkin kokoinen kalvoklöntti ja verihyytymiä, jotkaa nekin oli mulle järkytys, kun en tosiaan osannut mitään sellaista odottaa. Niitä kalvoja ja hyytymiä tuli sit pikku hiljaa muutaman viikon ajan. Kuumetta ei missään vaiheessa ollut. Ainoastaan kipua alavatsalla ja paineen tunnetta alapäässä.

Tarkkailussa ja ultrassa kävin, mutta luonto hoiti ilmeisesti minun kohdalla tyhjentämisen.

Mielenkiinnosta vaan kyselen, että mitä oireita sinulla oli? Mikä oli ratkaiseva tekijä , että jouduit kaavintaan?

Moikka, pääsisikö tänne mukaan turisemaan? :) Odotan toista lasta, mutta en toukokuisiin viitsi liittyä ennen kuin tiedän tarkemman lasketun ajan. Nt-ultran mukaan se on 28.5., omien laskujen mukaan 29.5. ja neuvolan mukaan 31.5. :rolleyes: Neuvolakorttiin ei ultran jälkeen muutettu mitään, joten siellä se tosin on 31.5.

Meillä on viikon päästä tiistaina rakenneultra, jossa toivon laskettua aikaa tarkennettavan. Aion myös jäädä sinne niin pitkäksi aikaa, että saan tietää tuleeko meille tyttö vai poika :hilarious:

Voin täysin samaistua siihen, että olisin jo valmis synnyttämään! Ja taas toisaalta en. Olo on todella tukala. Tuntuu kuin olisin jatkuvasti täynnä. Kamala nälkä samaan aikaan, kun tuntuu että olen kurkkua myöten täynnä ruokaa, vaikken olisi syönyt mitään. Sydän hakkaa hulluna koko ajan (siihen vaikuttaa kaksi vuotta sitten diagnosoitu kilpirauhasen liikatoiminta), happi ei kulje kunnolla ja HUIMAA! Kolme kuukautta kun huimaa enemmän ja vähemmän joka päivä, niin alkaa pikkuhiljaa pää hajota. Vauvan liikkeitä olen nyt tuntenut päivittäin parin viikon ajan, mutta en jaksa niistäkään niin innoissani enää olla. Olen huimausken ja masennusken takia kotona jo kolmatta kuukautta ja luvassa on luultavasti samaa kyyhöttämistä ihan sinne synnytykseen asti. Jee. Ja se synnytys. Haluaisin sen olevan ohi jo, en vaan halua kokea sitä enää ja tavallaan haluan nyt ja heti. En ole 3,5 vuoden aikana unohtanut sitä kipua ja sitä, kuinka kaikki vaiheet tuntui ikuisuudelta. Kohtutulehdus todettiin tasan viikko synnytyksestä, kun kaikki hyytymät ei olleetkaan tulleet ulos, vaikka lääkäri niin luuli. Kolme kuukautta kesti jälkivuoto. Kesä meni käyttäen ihanan hiostavia megasiteitä :banghead: Ristiriitaisin fiiliksin siis. Ja aika kuluu aivan liian hitaasti :dead:

Mulla on fiilikset niin että ois ihana päästä jo synnyttään niin sais pienen jo syliin :dummy1: Mut sit toisaalta on ihana kun vielä pysyy masussa ja saan nauttia vaan esikoisesta ja kivasti kasvavasta masusta:shy: Vaikka ei nää mun kaan olot kipuineen oon mitkään mahtavat ja omallekin kohdalla on pienet traumat epiduraalista (jota nyt en siis mistään hinnasta halua ottaa ellei hätä-sektio satu kohalle), mutta kun mielessä on se kaikki kipu, mitä tuli sen jälkeen kun synnytys oli ohi, pieleen menneen epin takia ( selkäydinnesteet jäi vuotamaan ) niin ei siinä mielessä innosta synnytys yhtään. Ei mua kyllä pelota synnytys mut eka viikko sen jälkeen oli vaan niin tuskaa et hirvittää edes muistella.:woot:
Mut eiköhän nyt mee kaikki paremmin. Ainakin haluan uskoa niin :rolleyes:

Mulle kätilö sanoi synnytyksessä, että kalvot on repaleiset, että todennäköisesti jotain jäi kohtuun. Asiaa ei sen kummemmin tutkittu synnärillä, koska vuoto oli normaalia jälkivuotoa, ei kipuja, ei kuumetta. Parin kuukauden päästä alkoi niin järkyttävä vuoto, että mikään ei riittänyt. Vuorokauden yritin pärjätä kotona, mutta vuoto oli niin rajua, että meinasi taju lähteä. Menin päivystykseen ja siellä todettiin kalvonpalasten vielä olevan kohdussa. Siitä samantien kaavintaan. Ihanaa, kun kaksi kuukautta kestänyt supistelu ja vuoto oli tipotiessään! :) Jälkeenpäin harmittaa, että miksi en tajunnut jo aiemmin, että eihän se supistelu todellakaan enää siinä vaiheessa ollut normaalia. :D Mut ensisynnyttäjä mikä ensisynnyttäjä. ;)

Mitä mahdollisuuksia on jäädä sairaslomalle nyt ennen maaliskuuta... Opiskelen rekkakuskiksi ja nyt alkuvuoden meillä on vaan "työpäiviä", eli ei teoriaa vaan kokoajan jotain raskasta tekemistä. Olen väsynyt ja stressaantunut koulusta ja tuntuu että jaksaisin raskauden loppuun nyt ilman tätä :( viikkoja nyt 22+1

Viiviva, käy juttelemassa lääkrin kanssa. Kyllä sairaslomalle pääsee, jos siihen on tarve.

Eetla: ohhoh... Ootpas joutunut pitkään kärsimään! Minusta se viikkokin supistusten ja ihme synnytystuntemusten kanssa oli liikaa...

Loppu hyvin kaikki hyvin. Siinä olisi voinut käydä huonostikin kohtutulehduksen kanssa. Nytpähän me tiedetään tämäkin jo etukäteen. "Pikku" riekaleet ei enää hätkäytä. :D

Huh, kerennyt taas hetkeen tulee kirjottelemaan, niin paljon menoa ja meininkiä.
Itse kärsin niin vikan kolmanen raskauden oireista, närästys, ahdistus mahanseudulla, turvonneet nilkat, kipee selkä ja hartia, kasvavat rinnat (niinku näissä ei jo kokoa ois tarpeeksi!!).. Huh huh. muutenkin olo kuin nyrkeilysäkillä kun toinen mahassa pyörii ja möyrii niin kovaa vauhtia että huh. Ultrakana tahtonut onnistua kun kokoajan karkas tai liikkui...
Noh, enään 16-18vk ni vois olettaa et synnytys päällä. Ai kauheeta ku kuulostaa viikomäärä vähältä! Toukokuuhun muka enään 16 viikkoa?

Itselläni niin poika olo kuin vaan ollakaan. Esikoistyttö oli paljon matalammalla (navalla/alapuolella) ja tää tapaus on melkein rintaluissa asti! Mieheni ei halua tietää kumpi tulee ennen syntymistä, eikä tuo itseäni haittaa. Nyt jopa ultrassa tajuttiin kysyäkin asiaa, esikoisen kanssa sähläsi hoitaja niin et ei tullut edes mieleen kenellekään mokoma.
Ei toki itseäni haittaa vaikka tulis toinen tyttö taloon, olis helppoa vaateiden kannalta. Sitten sen toukokuussa näkee..

iitu90: mulla 3 tyttöä aikaisemmin ja nyt ekaa kertaa kohtu tuntuu lantioluissa ja välillä, huonossa asennossa ollessani, myös jo kylkiluissa enkä ole koskaan aikaisemmin edes välttämättä lopulla tuntenut kylkiluissa pahalta potkuja! vatsa kasvaa niin pystyyn! ja poikahan sieltä on tulossa :) (jäätävä oikeinkirjoitus :D )

Mulla oli esikon aikana lisäistukka joka huomattiin vasta kaavinnassa jonne jouduin kiireesti salista kun meinasin vuotaa kuiviin. Synnytyskipua pahempaa oli ne kohtua supistavat lääkkeet ja se painelu kun yrittivät sillä saada vuotoa loppumaan. Mutta eihän se loppunut kun istukka siellä vuoti. Kauhea muisto vielä näin reilu kaksi vuotta takaperin. Onneksi toinen synnytys meni paremmin joten vielä ainakaan jännitä näiden tuplien synnytystä

Oih mä aina ajattelin että haluaisin kaksoset :) Onneks nyt saan niinku melkein kun esikoinen reilu 1,5v kun tämä syntyy. Eihän se ihan sama kuitenkaan oo :grin Mut ainakin uskon et muksut kasvaa hyvin yhteen ja leikkikavereiks toisilleen tällä ikäerolla :smug:

No nyt menee hermo jo. Jossain ketjussa oli puhe tosta niskaturvotuksesta toisessa ultrassa, mut en löydä sitä keskustelua vaikka aamulla vielä löysin. :shifty: En tiiä oonko sokee, vai miksen näe missään ketjussa sitä, ni kirjotan nyt sit ite tähän.

Eli eilen tosiaan oli se ru ja siitä en muistanut kysyä mikä oli nt. Kätilö oli kuitenkin merkannut neuvolakorttiin ja oli 0,58. Ja siis kätilö sanoi että selkeä poika, niinkuin se meillekkin näytti pojalta. :bored: Oli puhe, et se nt on pojilla yleensä suurempi ja tytöillä pienempi, niin onks tolla nyt niinku mitään merkitystä? Eli voisko kuitenkin olla tyttö ja kätilö tehnyt "virhearvion"? Oletettu pippeli jalkojen välissä kuitenkin napanuora..? Kiveksistä ei puhunut mitään, en tiedä sitten että katsoiko edes.

Tuo nt on mun mielestä aika pieni, mitä lueskelin teidän muiden poikien niskaturvotuksesta.

Mua alko nyt epäilyttää, kaikkee tää raskaus teettääkin. :hilarious:

Rosmariina, ei ne kivekset ole vielä näillä viikoilla laskeutuneet :wink ne ei siis näy rakenneultrassa. Eiköhän kätilö ole ihan oikeassa ja poika tulossa.

Hyvä tietää. :grin Muistelin vain lukeneeni jostain, että kivekset on jo nähtävissä rakenneultrassa, vaikkeivat ole laskeutuneet vielä. o_O Nojaa, emmä nii hirveesti tiedä näistä asioista ni en lähde väittää vastaan. :smug:

meillä näkyi kivekset kun Ru oli viikolla 21+5 mt kyllähän nuo vauvat eri aikaan varmasti kehittyvät tuolla masussakin :)

Mä oon ymmärtänyt että poikaveikkaukset ru:ssa on paljon varmemmat kun tyttölupaukset. Eli tytöt on epäselvempiä. Meillä B on poika ja se oli kyllä varma, A veikattiin epävarmaksi tytöksi

Takaisin