Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kyllä liitoskivut vaivaa enkä pysty edes kävelylenkeillä käymään mutta kun iisisti elelee ja oleilee niin kivut pysyy vähempänä. Nautin ihan suunnattomasti raskaanaolosta ja lähinnä harmittaa kuinka nopeaa tämä aika luisuu käsistä.. äitiysvapaa alkaa jo maaliskuun lopussa eli ihan kohta.. muutenki talvisin ihan kauhulla ootan kevättä kun "menetän" tämän kaiken lumen, pakkasen ja hämyiset päivät. Tänä vuonna sitten myös talven myötä katoaa raskausaika. Toki lohduttava ja odotettu palkinto tiedossa joten ei hätää ;)

Näin kylmillä ilmoilla on kurjaa olla raskaana täällä pohjoisessa. Nyt vielä kamppeet riittää (ohuet äitiystoppahousut ja äitiystalvitakki), mutta taidan jäätyä sitten, jos luvatut 30-40 asteen pakkaset iskevät! :/ Kääk!

Etelässä kun asun niin en ole viitsinyt äitiystoppahousuihin panostaa. Täälläkin nyt 20 asteen pakkaset. Käytän normaaleja toppahousujani, jotka ei kylläkään mene kiinni :D Vyöllä pysyy ylhäällä! Ei kyllä kauaa mahdu enää...

Asiasta toiseen... Onko kukaan synnyttänyt tai joku tuttu synnyttänyt Lohjalla? Ois kiva tietää kokemuksia, ku meille selvis tänään, et ois mahollista mennä Lohjalle Tyksin sijaan. Mut ku en tunne ketään ketä ois siellä synnyttäny ni ei oo mitään "kuulopuheita" kantautunu korviin. Tyksi taas ei sinänsä houkuta, ku on sellanen käsitys et siel on ahdasta ja hoitajilla kiirettä ettei ehdi kehenkään keskittymään. Tottakai, JOS jotain menee pieleen synnytyksessä ni ois parempi olla Tyksissä...? Meillä on siis lähes yhtä pitkä matka kumpaankin, kun Salossa asutaan. Harmittaa kyl tosi paljon, et toi Salon synnäri lopetti just toimintansa :(

Lohjasta en osaa mitään sanoa, mutta kaksi lasta tyksissä ja pian kaksi oyssa synnyttäneenä voin suositella Turun mallia! :) Minusta varsinkin se osasto oli oikkein mukava. :)) kiirettä kätilöillä oli, mutta niin sitä on tiettyinä vuoden aikoina kaikkialla...

Minäkin mietin niitä äitiystoppiksia, kun esikoisen kanssa tulee kuitenkin oltua ulkona. Ne oli kuitenkin niin ohuet, että pidän omia lasketteluhousuja ainakin vielä. Kiinnihän ne ei mene, mutta hyvin pysyvät päällä kun ovat henkselihousut ☺

Nyt tuli itku, hyvä Suomi! :)
Ei perhana, mä en kestä. 10 sekuntia ja ne tulee tasoihin!!!??
Jeeeeeesh, siellä! <3

Muokattu viimeksi:
Jee suomi ja pikkuleijonat!! :wink

Mun mielestä tää raskaus on edennyt ihan hurjaa kyytiä! Esikoista odottaessa tuntu ettei päivät etene mihinkään, mut nythän nää viikot vaihtuu tiuhaa tahtia.:) Itse kyllä nautin raskaana olemisesta vaikka onkin kaiken näköistä vaivaa, mutta kyllä sitä vauva vatsaa tulee sitten taas ikävä kun loppuun on selvitty :shy:

Salosta päivää. Tyksissä syntyi edellinen lapsi ja ite tykkäsin tosi paljon lapsivuodeosastosta ja sen hoitajista. Synnäri puolesta en osaa oikein sanoa, kun mun kokemus oli yleisesti aika huono ihan muista syistä. Mutta osa kätilöistä oli kivoja, osa ei ihan niin kivoja, niinkuin varmaan joka paikassa. Leikkaustiimi oli kuitenkin mahtava. :) Mäkin mietin vähän tota Lohjaa, mutta koska oon melko korkean riskin synnyttäjä niin en taida uskaltaa mennä sinne, koska jos jotain käy niin olen mielelläni siinä sairaalassa jossa on takuuvarmasti tarpeeksi anestesia yms. lääkäreitä... Mutta muuten varmasti ottaisin selvää enemmänkin.

Synnäreistä kun on nyt puhe, niin onko kukaan puolestaan joensuussa tai lappeenrannassa synnyttänyt? Mä oon kuullut joensuusta pelkkää hyvää, en mitään huonoo. Lappeenrannasta sitten päinvastoi... :| eli nyt siis peukut pystyssä et pystyn synnyttää PKKS:lla. Olis itselleni senkin takia mieluisampi, et omat vanhemmat olisivat "vain" 90km päässä. :P lappeenrantaan heiltä matkaa 250km ja miehen vanhemmilta 400km...

Olenko mä ainut, joka ei nauti raskaudesta juuri yhtään... Tottakai iloitsen tulevasta pienestä aivan valtavasti ja nautin siitä kun liikkeet on alkaneet tuntumaan, mutta tää raskaana olo.. Itelleni se tarkoittaa 24/7 pahoinvointia edelleen.. Jatkuvia päänsärkyjä, väsymystä ja verenpaineen heittelyä! Mä haluaisin et tää vaan loppuis ja sais nyytin syliin.. Myös esikoisen aikaan oli näin! Oksensin viimeisen kerran esikoisesta vielä puoli tuntia ennen kuin ponnistin sen pihalle! Tänään pitäis lähtee koittaa työntekoa, ja jännittää ihan suunnattomasti mitä siitä tulee!

Et ole ainut...Mäkin olen onnellinen raskaudesta ja siksi harmittaakin kun tästä olotilasta ei voi oikein nauttia...Kaikenlaisia raskausoireita on ollut, mutta nyt suurimpana riesana supistukset rv16 alkaen. Melkein viisi viikkoa oon maannut kotona sairaslomalla, onneksi ensi maanantaina pääsen näillä näkymin töihin! Hiivatulehduskierre on ollut koko raskauden ajan (tosin nyt oon ehkä päässy eroon) ja pari kertaa on hoidettu bakteeritulehduskin. Tällä viikolla meni vatsa niin kovalle että on todennäköisesti sen takia vatsakipuja ja nyt myös selkä alkoi reistaileen. Hieman hirvittää mitä viimeinen raskauskolmannes tuo tullessaan...Toivottavasti sulla helpottaa ja loppuodotus menee paremmissa merkeissä!

Synnäreistä kun on nyt puhe, niin onko kukaan puolestaan joensuussa tai lappeenrannassa synnyttänyt? Mä oon kuullut joensuusta pelkkää hyvää, en mitään huonoo. Lappeenrannasta sitten päinvastoi... :| eli nyt siis peukut pystyssä et pystyn synnyttää PKKS:lla. Olis itselleni senkin takia mieluisampi, et omat vanhemmat olisivat "vain" 90km päässä. :P lappeenrantaan heiltä matkaa 250km ja miehen vanhemmilta 400km...

Minä synnytin EKKSssa kolme vuotta sitten, eikä minulla ole kyllä mitään pahaa sanottavaa :p Menin siis synnärille raskausmyrkytyksen takia ja seurannassa olin pari päivää ja tosi tarkkaan seuraisivat tilannetta, ultrasivat, ottivat verikokeita jne. Myös käynnistyksen ja synnytyksen aikana minua hoitaneet lääkärit ja kätilöt olivat kivoja niinkuin sitten vauvan kanssa osastollakin. Sain neuvoja ja ohjeita tosi hyvin ja vauvan sekä omaa vointiani seurattiin hyvin. Ei kyllä mitään stressiä tuonne menosta uudelleen ja synnytyksestä ☺

Ei ole pakko vastata,ut ootko mistä päin kotoisin rosmarinaa? ☺

Kyfi, kiva kuulla et sullakin hyvää kokemusta joensuusta!

Pikku mammutti, ompas helpottavaa kuulla et on kaikki mennyt hyvin ja lääkärit sekä kätilöt olleet mukavia! :) oon kuullu niin paljon huonoo et on melkein alkanu jo pelottaa! Kai ne huonot tarinat levii enemmän ku hyvät. :(

Asutaan Lappeenrannan Skinnarilassa miehen kanssa, mut kotosin oon Ilomantsista. :) pyrkimys päästä takasin mun kotiseuduille, mut nyt vielä yliopisto kesken miehellä. Säkin olet ilmeisesti jostain lappeenrannan lähistöltä? :P

rosmarinaa, joo asutaan Joutsenossa, mut alunperin oon Lieksasta, siks kysyin kun aattelin että oot varmaan jostain P-Karjalasta kotoisin ☺ Ollaan asuttu täällä Lpr:n suunnilla jo 12 vuotta, Uus-Lavolassa viimeksi, mistä muutettiin sit tänne Joutsenoon ☺

Joku muut on ruvenneet "hehkumaan"? Musta alkaa tuntua, ettei mulle tähän raskauteen sitä iloa suotu :(

Ei kyllä hehkuta täälläkään. Kipuja on vaikka muille jakaa ja ahdistaa töihin meno. Kaksi alle 3 vuotiasta vilkasta poikaa hoidettavana ja pitkiä työpäiviä. Ulkoilu ei ainakaan enää onnistu,asuvat kerrostalon kolmannessa kerroksessa jossa ei hissiä ja sieltä pitäisi saada kannettua 1-v joka ei kävele ja järjettömän painavat rattaat(niin epäkäytännölliset etten ymmärrä miksi ovat sellaiset ostaneet). NO, päätin että en mollaa itseäni siitä vaan otan rennosti ja "laiskasti" kun siltä tuntuu. Lonkkakivut on nyt ne pahimmat, ja pahenee vaan. Just eilen päätin, että jään varhennetulle äippälomalle. Sairaslomaa en voi tässä työssä ottaa kun oon yksityiskodissa töissä eikä oo varahoitoa.

Älkää suuttuko, mutta itsellä olen huomannut kuinka 'hehkun'.
Itsetunto katossaan ja iho on atooppista ihottumaa lukuunottamatta mahtavassa kunnossa :)
En tiedä, tuntuu että kaupassakin voin kävellä rinta rottingilla paremmin.

Näin koko viime yön unta että olin synnyttämässä. Millään ei lähtenyt kunnolla käynnistymään ja silti eivät päästäneet sairaalasta lähtemään.

Mulla on kaikista vaivoista huolimatta tämä 4. vasta eka raskaus, josta nautin! Olin luopunut toivosta, että voisin olla se hehkuva ja onnellinen odottaja. Raskaudet silti jaksaa, kun se alun jännittävä "jee, tässä on kaksi viivaa" -huuma koukuttaa ja tietty se kaikkein paras: oma pieni vauva!

Oon inhonnut raskaana ollessa oloani ja elämääni, kun koko ajan sattuu tai ärsyttää tai väsyttää tai on kipeänä taitaitai..., mutta sit sen vauvan kanssa heti seuraavana päivänä synnytyksestä haikeana muistelen kuinka ihanaa aikaa olikaan olla ison mahan kanssa ja tuntea pienen potkuja. :D Hormonit on ihana asia! :D

Yyyh, nappasin töistä vatsataudin! Tää on raskaana kyllä tuplasti kauheempaa. Pyörryttää jo kun nousee sohvalta hakeen juotavaa. Ja ihan ku tässä ei ois viime aikoina oksennettu jo tarpeeks...

Takaisin