Tammikuun turinat

Annipanni lähitapiolaan oon lähettäny netin kautta ja päätös tuli muistaakseni viikossa tai kahdessa..
 
Pohjolasta on mulle tullu päätökset muistaakseni viikon sisällä kun oon netissä laittanut ne hakemukset, tai ainakin parin viikon sisällä ... Soittelisin perään jos noin kauan kestää!
 
Mä soitin perjantaina pohjolaan, kun ei ole korvausta kuulunut esikon lääkärireissusta. Haettiin korvausta muistaakseni marraskuunlopussa tai joulukuun alussa. Sanoivat että nyt on ruuhkaa terveysvakuutuksien kanssa ja lupasivat kiirehtiä asiaa. Yleensä siis tullut korvaus noin 2-3 viikon kuluessa. Mutta kannattaa soitella perään niin ainakin kiirehtivät asiaa :)
 
Hmm. Se pitää viritellä toinenkin laita pinnikseen kiinni. Hieman aamusta säikähdin kun neiti oli kääntyny pää jalkopäähän ja siinä reunasssa jossa sitä laitaa ei ole. Ei siis ollu kaukana että olisi meidän sängynreunalla ollut. Ja hereillä siinä siis höpötteli..vielä ei kai ryömitä, mutta kun se keksitään niin laita on oltava paikoillaan...
 
Soitin myös pohjolaan, ja ruuhkaa ilmeisesti niin paljon että käsittely kestää. Lupasivat laittaa viivästyskorot korvauksiin mukaan koska on kestänyt yli 4 viikkoa, jee :)
 
Meidän pitäis vajaan tunnin päästä olla muskarissa ja tää tyttö on nyt unilla.. Saa nähdä mitä tästä tulee. On meillä toki vielä aikaa kun matkaan ei paljon aikaa mene(jos auto toimii). Mutta ei oo kiva kiireelläkään lähteä. Ei tee mieli herättääkään tyttöä kun on ollu kiukkuinen koko päivän..
 
Ainii, tyttö oli tosiaa mummilassa yökylässä nyt vkloppuna ja oli vetäny maitoennätyksiä, tuttipullollinen kerrallaan maitoa (160ml mahtuu toho mamin pikkupulloon) ja ihan 3-4 tunnin välein. Eikä ollu edes juurikaa pulautellu :D olin pakannu muka maitoa reilusti messii ni olivat joutunee pappan lähettää kauppaan hakemaan lisää! Sosetta ei kyl sunnuntaina tyttö ollu syöny, varmaan ku oli niin täynnä maitoo :D

Nyt kotona sit oon tarjonnu aina vähintää 150ml maitoo kerralla ni ehkä joka toinen kerta menee kaikki, muuten se 120.. Mm ja kyl mä sain eilen jättipuklut päälleni ja sohvalle ja joka paikkaan :D
 
Olis vähän lumitöitä, kukakohan ne tekis? Viikonloppuna tuli kyllä testattua, että pihan putsaus onnistuu hätätapauksessa kantorepun kanssakin. Olin suunnilleen yhtä kömpelö ja painava kuin viime talvena raskausmahan kanssa, ja tein mä lumitöitä silloinkin... :P
 
Mieki tein sillo, itkin ja tein :D ukko oli sillo saikulla ku polvi meni ni ei voinu tehdä.. Ja sitä lunta tuli vissii sillo se metri.. Kyllä manasin sen alimpaan helvettiin :wink
 
Neiti tuossa leikkimatolla räpeltää patteria, siis lämmityspatteria. Yhtäkkiä tuli välähdys ja piti ite kokeilla että miten lämmin se on. Onneksi ei ollu kuuma, tosin tässä asunnossa ei taida patterit edes lämmetä niin paljoa että polttaisi. Muistan vaan omasta lapsuudesta kun kotona oli patteir oikeasti kuumat ni palellessa menin istumaan ihan selkä niihin kiinni.
 
En tiiä mikähän tuolla meidän pojalla on ku maito ei maistu millään. Soseita meni tänään normi määrät suunnilleen mut maitoa 4-5dl maksimissaan. Märkiä vaippoja ei tullu montaa. Voiskohan se olla taas hampaita tulossa? Alhaalla on siis ne kaksi terävää, ylhäällä ei vielä mitään. Huolestuttaa pikkunen ku ei juo kunnolla maitoo. Lisäksi todella hankalaa ku ei meinaa pysyä millää paikallaan! Ihan sama onko kyse soseen, maidon tai maissinaksun syömisestä niin kauhee hytkyminen ja vääntely. Meinaa karata välillä koko poika. Suu kyllä aukee soseille ja naksuille.
 
Koira humpsahti eile lumeen takapihalla :D meillä on siis cavalier kingcharlesin spanieli ja mies oli tehny muualla lumityöt mutta takapihalla missä koira käy ni ei ollu käytykään :D illalla ihmetteli että missä se on ni siellä se yrittää vääntää pissaa ku lunta on yhtä paljo ku koiraaki rappusista eteenpäin.. Mie sit kävin vähä harjan kanssa huitomassa lumia ku ei jaksanu enää lapioo kaivaa illalla.. Oli lumi niin puuteria et se olis varmaa puhkumallaki lähteny siitä.. Mii laik :Heartred
 
Jos nyt ihan hiljaa kuiskaamalla kirjoitan tän ni karma ei lyö käsille ens yönä: tyttö nukkui yöllä 6,5h putkeen!! 00-6.30 , olin niin innoissani maitoa laittaessa nyt aamulla että teki mieli tanssia, no en tanssinut mutta en enää nukkunutkaan :wink että ERITTÄIN hyvää huomenta vaan! :happy::happy::Heartpink
 
Meilläkin tyttö nukkui 21-3, 3- 6 ja 6-7.30. :-) ja nyt käy taas aamu- unille. Itselläni meinas taas olla vähän nukahtamisvaikeutta, mutta onneksi miehen kainalo oli unettava paikka. Taisi olla meilläkin ennätys pitkä pätkä. :-)
 
Meillä oli joskus ennen joulua tuo rytmi. Nyt on ihan eri joka yö.. Tai no saattaa nukkua välillä 2tuntia välillä tunti. Välillä otan viereen ja välillä käännän takas massulleen ja tungen käden peiton alle selän päälle. Tähän saatetaan molemmat hyvällä tuurilla nukahtaa. Ja kun neiti saattaa simahtaa melkeen heti. Itsehän valvon vielä tovin tuon jälkeen.
Käytiin äsken tekemässä vähän lumitöitä. Laitoin tytön pulkkaan terassille viltin kera ja pukkasin pihasta lumet tuohon taloyhtiön alueelle josta kone putsaa (kerkesin just ennen konetta). Kun olin kolannu niin vedin neitiä muutaman metrin pulkassa. Oli vähän liian jännää. :)
 
Miekii sain viilailtuu meillä syöntejä (ajatuksena vähentää yöllä niitä) ni ite en saanu nukuttuu sit 0-3 ja nyt väsyttää.. Tyttö kyl nukku hyvi mitä nyt välil tuttii piti antaa.. Paitsi et hää rullaili mahallee pari kertaa ku yleensä ei tee sitä yöllä et varmaa joku ressi kumminkii
 
Hei auttakee vähän tietämätöntä.. Milloin sais vaihtaa vaunujen/rattaiden suunnan nenä kohti meno suuntaa?? Meillä ei ole mahduttu enää aikoihin vaunujen "vauvakoppaan" vaan koppa otettu pois, tilalla tällä hetkellä untuvapussukka. Selkänoja täytyy aina nostaa puoli istuvaan asentoon ja kuomu alas jotta näkee maailmaa. Istuu tönöttää ihan hyvin jo, ja aina silloin tällöin saan laskettua nojan makuuasentoon kun nukkuu, mutta useimmiten havahtuu tähän ja alkaa kiukuttamaan, joten annan sitten nukkua puoli istuvassa asennossa... Onkohan kuinka pahasta? Meillä 24 pv tulee ikää 7kk, ja oma isäni osti meille iiiiihaaanat rattaat jotka niin unelmakevyet työntää ja voih... Ne ovat vain niin ihanat. Mutta en ole vielä uskaltanut ottaa käyttöön kun niissä on siis nenä menosuuntaan eikä myöskään saa kokonaan makuuasentoon säädettyä istuinta. Milloin muut ovat ajatelleet siirtyä rattaisiin? Milloin te joilla on esikoinen kotona siirryitte rattaisiin esikoisen kanssa?
 
Takaisin
Top