Tammikuun turinat

Käyttekö jossain vauvaharrastuksissa muskarissa tms. tai meinaatteko aloittaa jonkun harrastuksen? Me aletaan käymään ensikuussa vauvojen värikylvyssä, en ollut ennen kuullutkaan tommoisesta, mutta kuulosti hauskalta, vaikka aika sotkuiselta :wink
Mitä se värikylpy on? Me ollaan käyty uimassa ja jatketaan sitä nyt isojen vauvojen ryhmässä :)!
 
Eli siellä tutustutaan väreihin, muotoihin, makuihin, kylmään, kuuman yms. Ja kai siellä tehdään jotain maalaustöitä tms vauvan kans:grin ja väreinä käytetään ihan jotain syötävää, kuten mustikkaa, porkkanaa :)
 
Täytyy kyl tunnustaa että mulla ei ehkä pää kestäis muita mammoja ja mahdollisia "MEIDÄN martti-eerikapa oppi konttaamaan jo 5kuisena" -juttuja, ei edes kohteliaasti lausuttuina. Siksi en ole lähteny muskareihin/vauvatapaamisiin yms.. Uimahallit mulla on ollut pannassa jo vuosia, isäntä voi mennä vauvan kanssa mutta vuorotyön vuoksi ei mihinkään ryhmään kannata liittyä :/

Paska mutsi ehkä.. Noh ens kesänä päiväkotiin kattelemaan vieraita lapsia, siihen asti tuttujen lapset ja lapsen mieliset ihmiset saa kelvata virikkeiksi :|
 
Mulla oli vähän sama ajatus, kun pähkäilin menenkö vauvakerhoon. Mutta menin, eikä ole vielä ainakaan tullut yhtään sellaista vertailu-kommenttia tai keskustelua. Suurin osa mammoista ei varmaan tykkää semmosesta, onneksi! :)
 
No ei se paskaa mutsia tee jos ei käy tollasissa ryhmäjutuissa:) itsellä vaan välillä tuntuu että pää räjähtää yksin täällä kotona metsän keskellä, niin kiva että poikakin näkis vähän muitakin vauvoja kun ei paljoa oo ystäväpiirissä muita vauvoja.
 
En käy kerhoissa ja voin muuten kertoa, et nyt kotona oleva iskä ei käy ku neuvolassa :D Olis kyl varmaan ainut laatuaan mammojen seassa...Enkä nää häntä kyllä jauhamassa mistään konttaamisista, hyvä et ees tietää kummankin lapsen iän...

Mittari näyttää -28,5 ja nyt tais tulla ulkonukutuksen pakkasraja vastaan. Laitettiin "vierasmajaan" sitten, näytti +7. Siellä nukkuu nyt sit vanupuvussa. Ulkona on siis nyt nukkunut eisbärchen+villapeitto+toppahaalari+villahaalari+myssy+lammashattu+kolmet hanskat+kolmet jalkineet ja vaunujen jalkapeitto+lampaantalja alla ja päällä ja sit fleece suuaukolla. Mut nyt siis "sisällä". Omaan sänkyyn ei vaan mee päiväunille, yöunille nukahtaa iteksiään nätisti kyllä.
 
Me käydään vauvamuskarissa, käyty ihan 1kk ikäisestä. Tai no oikeastaan se on "viralliselta" nimeltään hoivaleikkiryhmä, joka pohjautuu theraplayhin eli siis vuorovaikutusta tukeviin leikkeihin, hoivaan ja samalla myös lauletaan, hierotaan vauvoja jne. 3kk alkaen ollaan käyty vauvauinnissa. Molemmat sellaisia mistä poju tykkää kovasti, etenkin uinti on viikon kohokohta :)
 
Me käydään muskarissa, avoimessa päiväkodissa ja perhekahvilassa! Musta kans tuntuis et hajois itellä pää, jos ei pääsis muiden samassa tilassa olevien kans juttelee. Suurin osa kavereista on kuitenkin töissä ja lapset niillä jo isompia. Mielellään kävisin vaij joka päivä jossain, mut pitää vähän himmailla et saa vauva olla välillä vähän kotonakin :p
 
Muskari aloitetaan ensi viikolla. Syksyn mittaan ollaan käyty perhetalolla vauvojen iltapäivässä ja se on kyllä ollut kivaa. Poika useimmiten nukkuu melkein kokonaan sen ajan, joten lähinnä ne käynnit on itseäni varten :D Kiva jutella muiden kanssa ja juoda kahvit kaikessa rauhassa. Eikä siellä ainakaan kukaan ole mitään vertaillut, hyvässä hengessä jutellaan ja kysellään vinkkejä toisilta :)
 
Me aloitetaan vauvatanssi. Mua ei kiinnosta mennä sinne muiden kanssa juttelemaan vaan saamaan liikuuntaa ja viihdyttämään vauvaa. :D Kai siinä joutuu sitä sosiaalistakin puolta harjoittamaan sitten.
 
Me aloitetaan vauvatanssi. Mua ei kiinnosta mennä sinne muiden kanssa juttelemaan vaan saamaan liikuuntaa ja viihdyttämään vauvaa. :D Kai siinä joutuu sitä sosiaalistakin puolta harjoittamaan sitten.

Tosta tuliki mieleen että tuolla mun salilla järkätään sellasia ohjattuja liiku vauvan kanssa -tunteja, aion kyllä kokeilla jossain vaiheessa :) pitää kattoo semmonen tunti et ei oo päikkäreiden kans yhtäaikaa :)
 
Jep jep... Iltapesujen jälkeen sängyssä ilmakylpyä pyllylle, -maidon haku keittiöstä- : kakat sängyllä....
 
Eihän se oo sen kummempi kun täälläkin kun tullaan kertomaan, että nyt oppi sitä ja tätä! Eihän täälläkään kilpailla, vaan jaetaan vaan omat ilon asiat, eiks nii :) Mut toki jos tuntuu, ettei halua mennä ni sit ei mene, sekään oo sen kummempi asia :D

Mä nautin kyllä kun mennään ja tyttökin tykkää. Kirjastolla käytiin myös sellsessa laululoru-piirissä, se on nyt tauolla mutta helmikuussa taas mennään. Nyt kun on ollut kipeänä, niin oon vieny ulos puistoon katselemaan lintuja, koiria ja leikkiviä lapsia tai ankkalammelle syöttämään ankkoja. Ai että ne ankat on hauskoja! Mä tykkään iteki, että on vähän muuta katseltavaa ku ne samat lelut päivästä toiseen :) alkaa leikit loppumaan tällä mammalla nimittäin... Heh
 
Kakasta puheenollen, oon tässä kaivellut aamun mittaan keltaista appelsiinijämää kynnen alta. No tajusin just, että en oo syöny appelsiinia yli viikkoon. Tyttö kyllä teki kunnon tahmavaahtokakat aamulla ja ne pesin.. Et sillee :'D

Ja hei! Miten se huijaatte vauvan jalat koukkuun lavuaarin alla pyllypesulla? Tai miten te pesette sen pyllyn, alkaa olee jo aikas haastavaa ku tyttö vaan haluaa seistä ja jalat suoristuu samoin tein ku tulee jotaki tuntumaa tassujen alle. Oon siis pessyt nyt niin, että tytön rintakehä mun käsivarrella ja pylly suoraan hanan alle, etupuolen saa loiskuteltua siitä myös helposti kun vaan kiepauttaa vauvan kasvot peiliin päin. Tehtävää haastaa myös hana, koska hana nyt vaan on maailman kivoin ja sitä tulee repiä ja sulkea ainakin viidesti pesun aikana sekä lavuaarin reunalla olevat hiusharjat, hammastahnat ja mitkä lie purkit jotka tarttuu hyvin tahmatassuihin :D
 
:D

Meillä onnistuu vielä pyllynpesu tavalliseen tapaan kodinhoitohuoneen isossa altaassa. Mutta tavallisessa altaassa esim. niin että vauva on hitusen kyljellään ja pidät ylemmästä polvitaipeesta kiinni. Tai sit vauva tavallaan istumaan altaan reunalle, pylly mahdollisimman keskelle allasta.
 
Takaisin
Top