Tammikuun turinat

Kakasta puheenollen, oon tässä kaivellut aamun mittaan keltaista appelsiinijämää kynnen alta. No tajusin just, että en oo syöny appelsiinia yli viikkoon. Tyttö kyllä teki kunnon tahmavaahtokakat aamulla ja ne pesin.. Et sillee :'D

Ja hei! Miten se huijaatte vauvan jalat koukkuun lavuaarin alla pyllypesulla? Tai miten te pesette sen pyllyn, alkaa olee jo aikas haastavaa ku tyttö vaan haluaa seistä ja jalat suoristuu samoin tein ku tulee jotaki tuntumaa tassujen alle. Oon siis pessyt nyt niin, että tytön rintakehä mun käsivarrella ja pylly suoraan hanan alle, etupuolen saa loiskuteltua siitä myös helposti kun vaan kiepauttaa vauvan kasvot peiliin päin. Tehtävää haastaa myös hana, koska hana nyt vaan on maailman kivoin ja sitä tulee repiä ja sulkea ainakin viidesti pesun aikana sekä lavuaarin reunalla olevat hiusharjat, hammastahnat ja mitkä lie purkit jotka tarttuu hyvin tahmatassuihin :D
Meillä aivan sama meininki :D
 
Hehee.. Kakka meininkejä ollu tänään näköjään muillakin :grin
Ite katoin tytön housuja ku niissä oli iso epämääräinen ruskea läntti.. Mietin vielä ääneen et onkoha tuo nutellaa vai kakkaa.. Mies pyöritteli silmiä siihen malliin et voi apua :hilarious:
Molempien kanssa olin kyl ollut tekemisissä 15min sisään.. Vaihdoin housut ilman tarkempia tutkimuksia :grin
 
Mies kanto tossa yks päivä tyttöä uimaan hartioillaan (on muuten parasta hupia!) ja huomasin keskellä selkää läntin. Sanoin, että voi ei, kakka tullut taas yli vaipasta! Aika äkäseen tuli tyty alas harteilta, haha :D Minä vielä fiksuna kommentoimaan, no älä liikuta sitä ku se leviää se kakka :'D et piä vaan siellä harteillas jepjep
 
Mua ei kyllä haittaa, et kerrotaan, mitä on opittu. Kyllä itekin kerron, kun oppii, enkä koe kilpailuna. Mun mielestä tervettä ylpeyttä saa ja pitääkin tuntea.

Tää siis näihin vertailuihin kerhoissa. Ite en oo käynyt, mut muita äitejä nähnyt ja kyllä musta kaikki aina kertoo jotain lapsistaan. Esim. Jos sanon, et tää oppi jonkun tempun x iässä, niin osaa kertoa, miten heillä on opittu...jos muistaa enää :wink (mä en ees muista tuon esikoisen ekaa istumista syöttötuolissa enää tai milloin söi ite sormin jotain.)
 
Meillä vielä toistaseks pylly menee alas lavuaarilla ku tyttö pitää lavuaarin reunasta kii.. Ite oon miettiny et mite puhdasta siin on sit pestä hampaita ku ekaks on kakkaa pesty :D tänään mein kakkapyllyn kakassa oli mustikka ja siemeniä, sitä eilen meni siis alaski sitä puuroo mustikoilla :)
 
Tää mamma pääsee tänään viihteelle! :dance011 Sain tietää tämän eilen, no maistelin tytön mentyä nukkumaan muutaman kaljan ja siitäki tuli jo krapula! huomista odotellessa:devil07
 
En käy kerhoissa ja voin muuten kertoa, et nyt kotona oleva iskä ei käy ku neuvolassa :D Olis kyl varmaan ainut laatuaan mammojen seassa...Enkä nää häntä kyllä jauhamassa mistään konttaamisista, hyvä et ees tietää kummankin lapsen iän...

Mittari näyttää -28,5 ja nyt tais tulla ulkonukutuksen pakkasraja vastaan. Laitettiin "vierasmajaan" sitten, näytti +7. Siellä nukkuu nyt sit vanupuvussa. Ulkona on siis nyt nukkunut eisbärchen+villapeitto+toppahaalari+villahaalari+myssy+lammashattu+kolmet hanskat+kolmet jalkineet ja vaunujen jalkapeitto+lampaantalja alla ja päällä ja sit fleece suuaukolla. Mut nyt siis "sisällä". Omaan sänkyyn ei vaan mee päiväunille, yöunille nukahtaa iteksiään nätisti kyllä.
Miltäs on tuntunut töissä oleminen? Haikeaa läpi päivän vauvan ja esikoisen kuvien selailua vai ihanaa "vapautta vauva-arjesta" :D
 
Meillä alkais muskari maanantaina, hiemab pelottavaa mennä kun en oo sitä seurustelevaa tyyppiä vaan tuppisuuna yleensä oon :D
Pyllypesut onnistuu vielä pääosin samoin kun aiemminkin mutta tuo altaan reunalle istumaan on töissä todettu hyväksi niin sitä sit seuraavaksi. Mutta ne äitin purkit ja purnukat on kyllä käsissä ja nyt on huomannu että kas tässä kivan pyyhkeen vieressä roikkuu kivoja ketjuja.. Muutamia koruja kun on jääny naulakkoon roikkumaan :D
 
Meillä on ollut aina vähän haasteellista toi pepun pesu kun poika ollut aina kova potkimaan jaloilla.. Syliskin pitää melkein aina saada pomppia. (ei olisi uskonut että tulee tuollainen iki liikkuja kun mahassa oli niin rauhallinen).:wideyed:

Tänään oli ihan yli haasteellinen pylly pesu, kun poika rimpuuli niin että oli vaikea pitää kiinni ja sit jaloilla ponki niin että melkeen koko lavuaari irtos, jalat laittoi tiukasti yhteen niin ettei varmasti saa pestyä välejä.. Asiaa ei yhtään helpottanut että poika painaa jo jonku verran.. Mutta selvisin vaan.. Vettä räisky kyllä pitkin seiniä :facepalm:
 
Olipa absurdi jutustelu miehen serkun kanssa. Tyttö seisoskeli sohvan reunaa vasten ja sanoin vaan, että ei haittaa vaikka kaatuu ei tarvi kopata, oppiipahan tasapainottelemaan jos välillä muksahtaa. Serkku siihen, että "Onpa hyvä, kun ette missään pumpulissa kasvata. Toisin kun hänen ystävänsä! Hänellä on hirveästi snobikavereita ja hän luki kaikkia vauvaoppaita, ihan urpo tyyppi. Oli niin itsepäinen ja snobikaverinsa kannustivat, että pakko imettää 6 kk saakka. Lääkärikin sanoi, ettei maitosi riitä, anna korviketta lisäksi. No, ei antanut, nyt se tyttö on ruohikolle allerginen!"

..häh?
 
Multa on kai menny jotain oleellista ohi ku ilmeisesti korvikkeen anto ehkäsee (ruohikko-)allergiaa :D
 
Nanniina, töissä teen töitä, mut mies laittaa kuvia kyl kotoa. Ei oo ikävä, kotona sit kyl saa ja joutuu halia loppuillan :Heartred oisko ees mennyt esikoisen kaa yhtä helposti. :D jotenkin nyt tajunnut jo, et noi pärjää ilman äitiä, vaikka uskomattomalta kuulostaa :wink
 
Puuh.. Krapula selätetty! Nyt viihdeillan jälkeen vauva-arki näyttää paljon valoisammalta ja lapsen hoitaminen hyväilee sielua - ei univelat tunnu enää niin pahalta eikä mieli ole synkistelymoodilla :)

Heh, hyvä tekosyy välttää siivoaminen kun sanoo että täytyy nukuttaa tyttö (ja jäädä makaamaan itekki sängylle vaikka normaalisti annan tytön nukahtaa itsekseen :wink ) :P
 
Onko kellään kokemusta lapsen terveysvakuutuksen korvausten hakemisesta? Me ollaan jouduttu ramppaamaan lääkäreillä ties minkä vaivojen takia, ja korvattavaa on kertynyt jo monta sataa euroa. Lähetin pohjolaan n. 2kk sitten tiedot ensimmäisestä lääkärikäynnistä, mutta siitä ei vieläkään ole tullut mitään päätöstä. Kummallista on se, että samana päivänä hain korvausta myös rikkoontuneeseen hellaan, ja tästä tuli päätös viikossa. Onko terveysvakuutuksella joku eri aikataulu käsittelyissä? Tänäänkin käytiin yksityisellä lääkärillä korvien haromisen ja itkuisuuden takia ja sieltä tuli maksettavaksi kiva sunnuntaitaksa 130€. Ja lääkäri vain totesi, että hampaita varmaan tekee. Että sellainen kannattava reissu.. Alkaa jo jännittää onko vakuutukset sittenkään kunnossa kun mitään ei kuulu :eek:
 
Takaisin
Top