Tammikuun turinat

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2015' aloitti Aubrey, 31 joulu 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Naks Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Tammimammat 2017

Voi tulla tiheän imun kausi pulloruokitullekin.

Taas niin levoton yö takana, että äh. Ja kuudelta aamulla ylös kun ei vauva enää nukahtanut... On vähän rankkaa vissiin pienelle, kun pitää samaan aikaan totutella kiinteisiin, tehdä hampaita ja treenata ryömimistä? Vielä rankempaa äidille, kun en saa päivälläkään nukuttua.

Rasittavaa on myös se, että tyttö nukkuis mieluiten kyljellään, mutta siinä asennossa pissat vuotaa lähes takuuvarmasti ohi vaipan. Mahallaan tai selällään ei vuoda. Siinähän sit arpoo, taisteleeko mieluummin nukkuma-asennosta vai varautuuko siihen, että seuraavalla herätyksellä menee vaippa sekä yökkäri vaihtoon. Ei oo helppoja valintoja siinä aamuyön seitsemännellä herätyksellä, kun tekis lähinnä mieli laittaa tulpat korviin ja unohtaa koko vauva.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  2. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

Plääh sama ton asennon kanssaki ja siis meil nukuttas vaa toisel kylellä ni sit on pakko tapella ku en haluu littanaa päätä lapselle. Eile aamul oli etupuoli pissassa ku nii pyöritää et ei pyllypuolelle menny mitää pissaa.
    Edellisen yön jäljiltä olin kyl nii väsyny et välittömästi taju pois illalla
  3. illu85 Kommentoinnin ninja Heinäkuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Hitsi näitä pakkasia. Ei päästä taaskaan ulos nukkumaan. Laitoin sit tytön nyt vaunuihin sisällä ja heiluttelin niitä. No neitipä käänty mahalleen ja kuikuilee sieltä. En tiiä uskaltaako tuota nyt tuossa kopassa enää nukuttaa.. Ulkona toki kun on toppavaatteet ja makuupussi ja vaunun omat peitot ni ei pysty kääntymään mutta sisällä.. Sänkyynkin nukuttaminen on päivällä niin työlästä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. marsupilami Päivystävä dosentti Toukomammat 2017

On kyllä niin rasittavaa ku on noin kylmä :shifty: viimmeksi torstaina ollaan oltu pihalla :cool: olis kyllä niin komian näköistä pihalla! Houkuttelis mennä pihalle... Kunnes katsoo pihalämpö mittaria...
  5. illu85 Kommentoinnin ninja Heinäkuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

No olis joo todi ihanan näköistä kun aurinko pilkistää ja muutenkin niin kirkasta, mutta eii..ite kyllä tarkenis jonkun aikaa ulkona ollakin mutta ei tuota tyttöä sinne uskalla viedä.. Onneksi nyt kuitenkin ihneen helposti nukahdettiin kuitenkin sinne sänkyyn..katsotaan nukutaanko pidenpään kuin30-40min
  6. Tou. Puuhakas puhuja Heinäkuunmammat 2015

Mie oon kyl julmasti tyrkänny pihalle nukkumaan, jos on ollu terve. Tänäänki nukku melkein 2h, ja oli ihan lämmin eikä naamakaan normaalia ulkoilua kylmempi, kun oli tarpeeks paksu viltti luukun edessä. Pakkasta oli -30. :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. MammaMaria Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2014

Kokeilkaapa unipussia nukkumiseen. Meillä auttoi levottoman esikoisen kanssa (oli sitten unipussissa 1-vuotiaaksi asti). Tää toka onkin ollut jo parikuisesta unipussissa.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  8. Naks Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Tammimammat 2017

Meillä on unipussia satunnaisesti käytettykin, ja kerran meni yö pussissa YHDELLÄ herätyksellä! Olin aivan onnesta soikea, mutta se ihme ei oo toistunut, olkoon pussi tai peitto. :P Mutta joo, pitäiskin taas kokeilla. Jäi kovilla pakkasilla pois käytöstä kun makuuhuone oli niin viilee ja meidän unipussi ei oo yhtä lämmin ku peitto.
  9. MammaMaria Päivystävä dosentti Huhtikuunmammat 2014

Meillä on unipussi + peitto :) Kunnon paketti siis.
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. Tirppa81 Piirimestaruustason postaaja Heinäkuunmammat 2015

Meillä taas niin päin, että yleensä koko peitto on liikaa ja nukkuu vaan lakanalla, paitsi nyt pakkasten aikaan on hiukan viileämpää sisälläkin. Unipussia oon ajatellut, mutta voi siis olla että sekin on liian kuuma.

Levottomiksi on siis meilläkin yöt menneet. Ja päiväunetkin on lyhentyneet reilusti.
  11. Yomanda Luottohahmo langoilla Heinäkuunmammat 2015

Meillä unipussi oli liian kuuma. Äp makuupussi pitää kokeilla kans joku yö , jos toimis
  12. Naks Asioista perillä oleva Heinäkuunmammat 2015 Tammimammat 2017

Tiiättekö sen tunteen, kun taistelee puoli tuntia kitisevän vauvan kanssa nukkumisesta? Ja kun se pikku murmeli vihdoin nukahtaa... 20 minuutiksi. Ja luulee olevansa ihan pirteä (ei muuten ole).
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  13. alicee Sukkela juttelija Heinäkuunmammat 2015

Ikävä kyllä tiedän. Jaksamisia Naks!
  14. AnniPanni Näppärä viestien naputtelija Marrasmammat 2017

Jos täällä on joku joka keräilee libero-koodeja niin vinkkinä: helmikuussa vaipoista saa tuplapisteet. Eli kannattaa viivytellä pisteiden rekisteröintiä. T. Hullu pisteiden keräilijä :D
    • Hauska Hauska x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
  15. Tirppa81 Piirimestaruustason postaaja Heinäkuunmammat 2015

Mulle tuli sähköpostiin ilmotus, että saa +25 lisäpistettä/koodi, mut ei sentään tuplana :confused: No, onhan sekin tietty plussaa :) Niin, ja niistä hoitotuotteista ei saa enää tän kuun jälkeen pisteitä.
    Last edited: 21 tammi 2016
  16. AnniPanni Näppärä viestien naputtelija Marrasmammat 2017

Aijaa, no mutta on se 25 pistettäkin jo jotain :) mistähän sain päähäni että tulis tuplana...?
  17. Tirppa81 Piirimestaruustason postaaja Heinäkuunmammat 2015

Juu, varsinkin jos useamman koodin sinne säästää, niin tuleehan siitä jo suht paljon.

Joo, lueskelin taas noita edellisen tekstini kirjoitusvirheitä :)
  18. gerbera Näppärä viestien naputtelija Heinäkuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Vihdoinkin sellainen pakkaskeli, että pääsee kunnolla ulkoilemaan.:happy:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
  19. Tirppa81 Piirimestaruustason postaaja Heinäkuunmammat 2015

Just passeli ulkoilukeli, -5 astetta. Oli tuohon läheiseen puistoon tehty jää pakkasten aikana, ja pääsi meiän 5v ekaa kertaa luistelemaan! :cool:
    Parina viime talvena kun ei täällä ole oikein kunnon jäätä ollut kuin parina hassuna päivänä.
    • Tykkään Tykkään x 2
  20. Nannaniina Sanaisen arkkunsa ammentaja Heinäkuunmammat 2015

Jotenkin tuli niin hyvä ja lämmin olo kun luki tän :) ihan vaan jo siksi että on oikeasti tosi paljon ihan tavallisia perheitä joissa ei käydä luistelemassa tai hiihtämässä... Helpommalla pääsee kun vien HopLoppiin pomppimaan kerran kk.ssa... On siis oikeasti paljon kouluikäisiä jotka eivät osaa luistella. Ei ollut mikään tarkoitus syyllistää ketään, tai provosoida, omia lapsuusmuistoja tässä vaan kaihoilen... :)
    • Tykkään Tykkään x 3
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2