Tammikuun turinat

Meillä testattiin kuuloa 6kk neuvolassa sellaisella hopean värisellä pötköllä, josta lähti ääntä kun th sitä painoi vauvan takana, vasemmalla ja oikealla puolella.
Hyvin kääntyi pää äänen suuntaan.
 
Meillä on testattu varmaan 3kk iästä asti semmosella uikulla :eek: se on niin tylsä ääni että tyttö ei käännä päätä sen suuntaan mutta ilmeestä ja eleistä huomaa että kuuntelee mikä ääni yhtäkkiä tuli :P
 
Samanlainen uikku täälläkin oli käytössä, ja hyvin kääntyi pää äänen suuntaan.
 
Ai sitä testataan aikaisemminkin.. Täällä sanottiin, että 8kk iästä. Vai olikohan se,että silloin puututaan asiaan jos ei reagoi..
 
Kuinka usein neuvolassa käydään välillä 6 kk ja 12 kk?
 
Oisko 2kkden välein? 6kk, 8kk, 10kk ja 1-v neukkulat :)
 
Hei satuitteko kattomaan eilen toisenlaiset äidit? :) siinä tyttövauva sai ekat itkukilarit vasta 12 päivän ikäisenä kun neuvolatäti "retuutti" (ei retuuttanu kun ihan vaan käsitteli :D ) . Pikkasen meinasin katkeroitua kun vauva oli koko ajan rauhallinen/tyytyväinen. vrt. Meidän tytön pikkuvauva-aikaa ku sairaalassaki sen neljä päivää se lähinnä huusi :wideyed:
Toinen ajatus oli "entä jos tossa vauvassa on joku vikana ku ei se itke" miks pitäs olla muka jotain vikaa jos on tyytyväinen lapsi vaan, tyhmä minä:arghh:
Kolmas ajatus: hmm meille tarvii tehdä se toinen vauva ku sehän voi olla yhtä tyytyväinen kun toi telkkuvauva, arkihan ois sitte ihan helppoa!!:angelic::facepalm:

Niin ja btw. Liikuttuneena ihanasta pikkuvauvasta telkkarissa itkua tihrustin koko ohjelman ajan siitä asti ku se vaaveli syntyi:dummy1::love7
 
Viime yö oli mielenkiintonen o.O vihdoin ku sain nukahdettua ni kohta havahduin koiran levottomuuteen ja piti oikein nousta tarkistamaan että oisko sen tarve päästä ulos, no ei ollu. Tyttö on myös alkanu venkoilemaan sängyssä, liekkö tuo liikkumisen kehittyminen aiheuttaa levottomuutta :eek: nälkä ei ollu, sentään jotain hyvää, soseet klo 17 ja 19 pitää selkeesti kylläisempänä yönkin :) yhden maitopullon saanu näillä näkymin miinustettua jo yöstä :)

Pikkumuija on alkanu heräilemään päivään jo kuudelta kun ennen torkkui kasiin asti. Myöski päiväunien tarve vähentyny, tai no kahdet päikkärit kyllä vielä mutta lyhemmät..
 
Nyt on pakko myöntää, että tarvisin yhden vapaapäivän...

Tää meidän pikkuvänkyrä kun ei oo enää varmaan pariin kuukauteen nukkunut enää mitään pitkiä päikkäreitä, mutta nyt on menty sillä 3x30min päivän aikana. Ja koska se puoli tuntia on kuitenkin ihan liian vähän, niin tuo on pikkasen väsynyt koko ajan ja kärttyisä. Koko ajan pitäis vaan treenata liikkumista, tuo on keksinyt kieriä jokapaikan, joten ei voi oikein jättää itsekseen mihinkään. Illalla on taisteltu unta vastaan ihan urakalla myös. Onneksi sitten kun nukahtaa, nukkuu ihan hyvin yön parilla herätyksellä. Mies tekee viikolla pitkää päivää (7.00-20.30 poissa kotinurkista) , joten niin tekee äippäkin.

Mamma on siis ihan poikki ja tarvii omaa aikaa. Ennen oli sentään pilates kerta viikkoon, mutta nyt kun lapsenvahdit on etelän lämmössä, on sekin luksus poissa. :/ Vauvakerhossakaan ei enää pysty sitä kahvia juomaan rauhassa, sillä poika on alkanut vierastaa eikä suostu muiden syliteltäväksi. Äiti pitää olla paikalla.

Jotain kivaa pitäis keksiä ennenkun pää hajoaa.
 
Heippis!! Mun veljen vaimolla on maaliskuussa laskettu aika, ja nyt olis babyshower järkkäilyt meneillään ja mun pää lyö ihan tyhjää... Eli IDEOITA VAUVAKUTSUJEN OHJELMAAN KAIPAILLAAN :) omat babyshowerit meni ohi kun jäinkin synnyttämään, niin kokemuksia vauvakutsuista on tasan nolla....
 
Minulle järjestettiin ihanat babyshowerit. Se oli juuri rentoa naisten iltameininkiä.. Tehtiin visa, jossa arvailtiin tulevan lapsen nimeä/painoa ja pituutta ja sukupuolta. Ja ihanat muistot jäi kun laput säilytin.. Sitten arvailtiin vatsanympärys. Muffinsseja, herkuttelua ja hyvä elokuva.. Itse nautin kovasti, vaikka moni varmaan haluaisi jotain muutakin äksöniä tai vauva-aiheisia juttuja. Minä pärjäsin näillä oikein hyvin ja sain vielä lahjakortin mammahierontaan :)
 
Kiitos Libero-! Ihan mahtava idea myös tuo visailu! Kuulostaa siltä että sinulla ollut oikein ihanat vauvajuhlat :) voih, toivottavasti saataisiin samanlaiset muistot aikaiseksi tälle veljen vaimolle :)
 
Takaisin
Top