Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mustikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon yrittäny polvia tukee tyynyn kanssa mutta se tuntuu aiheuttavan vaan enemmän lonkkasärkyä :( Parhain taitaa tällä hetkellä olla että tungen peittoo polvien väliin ku oon kyljelläni. Tai no, muussa asennossa en enää nukukaan. Yhtä tyynyä pidän masun alla kun tuntuu että se retkottaa pahasti jos ei oo mitään tukee.

Itse kanssa tungin ensin sitä peittoa tai tyynyä polvien väliin ja tuntui, että kivut vaan paheni. Sitten keksin laittaa sen tyynyn reisien väliin ja heti jäi yölliset kipuilut pois. Siitä vielä ylempi jalka sängyn päälle, niin pitäisi auttaa vauvaakin asettumaan paremmin oikeisiin lähtökuoppiin. Ja siis vasemmalla kyljellä nukkuen. Täällä oli vinkkejä siihen oikean raivotarjonta-asennon löytämiseen http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=194

Hyviä vinkkejä. Tää on niin omituista tosiaan kun vauva sivuttain. En tiennyt moisen olevan edes mahdollista tässä "loppuvaiheessa". Täytyy alkaa panostaan, olis aika pettymys jos ei tää kolmas syntyiskään alakautta niinku aiemmat. Jotenkin uskon luonnon hoitavan tänkin homman ja usein ihan viime hetkillä vauva siirtyykin alaspäin...mutta, aina on pieni tsäänssi ettei niin käy.

Mulla se ainaki 3 tyynyä kans käytössä! Pääpuolella 2 ja 1 reisien välissä ;-)

Mulla ollut jo pitkään vaikeuksia löytää hyvää asentoa. Nyt selviän vähän paremmin, kun sain mieheltä joululahjaks sellasen pitkulaisen raskaus- / imetystyynyn. Sen saa kivasti reisien väliin, sitä saa halattua, se tukee vatsaa ja estää mua kellahtamasta vatsalleni. Mies ilmeisesti kyllästyi siihen, että mun ympärilläni oli sängyssä parhaimmillaan viisi tyynyä. :joyful:

Oon pohtinut noita nukkuma-asentoja, kun mun olisi jotenkin välillä paljon helpompi olla selällään, eikä siitä ole tullut mitenkään huono olo. Liikkeitäkin on mun mielestä paljon helpompi seurata selällään kuin kyljellään. Tuntuu, että vauvankin on helpompi liikkua, jos olen selällään. Välillä meinaan keikahtaa kyljeltäni liikaa vatsan puolelle, ja silloin alkaa protestointi.

On siis tullut yöllä valvottua ja mietittyä näitä juttuja. :)

4 tyynyä .
3tyynyyä pään alla pakko nukkuu vähän istuvas asennossa. Närästyksen takii. Ja yks siinä haarojen välis. Kävin ostaa alesta uusia tyynyjä ne on niin ihania ja pehmeitä.
Tosin bälil nukun vaan yhellä tyynyllä vähän riippuu päivästä mikä tuntuu hyvälle.

Oi mäkin nukun huonosti. Eilen illal pikkunen yritti tunkea itteään tohon oikean jalan puolelle. Hirvee oaine. Yritin vaihtaa sen asentoo mut ei onnistunut. Aina palas uudelleen, siinä ei sitte nukuttu ollenkaan. Ja sai ravata pissal vähän väliä.

Tänään sitten lantio ollut kipeenä tai se on ollu jotenkin hirmu kireen tuntunen. Ja menkka jomotusta. Helpotti kuitenkin kaura tyynyn avulla.

Ootteko huomanneet että ohimot olisi jotenkin arat. Kun mä huomasin ohimon kohtaa verisuonet tulleet pinnalle näkyviin.ja välil tuntuu et kohta räjähtää verisuonet siitä kohtaa. Esim kun kurottaa lattialta jotain.

Mä en oo juonu alkoholii noin 5 vuoteen sairauden takia. Mut wiskiä otan kurkkukipuun paitsi raskaana. Ei vain maistu muuten.

Ei minulla ohimot ole olleet arkana, mutta verisuonet ympäri kehoa on kyllä reilusti tavallista pulleammat tämän lisääntyneen verimäärän myötä. Välillä näyttää aika hurjalta, kun katsoo vaikka jotain rintojen verisuonia, jotka pullottaa kovasti.

Huutelen helmikuisista, mutta mulla on just tuota ohimoiden arkuutta ja yhdistän sen myös ohimoilla näkyviin suoniin/verenkiertoon. Tämän takia mun pää reagoi tuohon pakkaseen hirmusella päänsäryllä, ei kyllä välttämättä tarvii olla pakkastakaan, kylmä ilma riittää. Ja sitten lämpö ja kuumuus saa aikaan saman kivun. Saunassa ei kärsi käydä kuin kääntymässä tai sinnekin on mentävä pipo tai pyyhe päässä.
Tämmöstä oiretta ei aiemmissa raskauksissa ole ollut.

Tää on nyt valitusketju-kamaa, mutta alkaa tuntuun aika heviltä kun Taas sain nukahdettua vasta joskus 3-4 aikaan yöllä!! Olin niin väsynyt ku touhunnu koko päivän ulkona ja sisällä lasten kanssa..sit meen 23-aikoihin sänkyyn ja makaan raatona välillä veskissä käyden aamuyöhön asti eikä uni tuu. Vauva riehuu mahassa. Niin syvältä.
Sit kuitenkin heräsin helposti n.klo.6 kun piti nousta herätteleen lapsia tarhaan miehen kanssa.
En halua lääkkeitä ja niitä ei vissiin sais ottaakaan raskaana ellei Ihan pakko. Onko vinkkejä unen tuloon? Ei pitäis olla kovaa stressiä mistään, muutakun nyt stressaan tästä nukkumattomuudesta. Pakko ottaa päikkärit tai saan sydärin...luoja...
Mieliala alkanut laskeen voimakkaasti myös.

Auttaisko kokeilla nukkua eri paikassa kuin siinä sängyssä? Mä myös siirtelin peittoa ja tyynyä pari tuntia kesken viime yön, kunnes siirryin alakertaan sohvalle ja uni tuli heti.

pesin just mun imetystyynyn ja tänään tuuletan sen sisuksen et saan sen jalkojen väliin yöksi et on parempi nukkua. Jos laittaa vaan yhden tyynyn niin lonkat kipeytyy... Täytyy olla koko "haarusväli" täynnä tarvaraa et saa jalat rennoiks :wink

Mulla näkyy verisuonet ihan hurjana koko (suuren) mahan pinnalla ja rinnoissa. Oonkin ihmetellyt niitä mutta ilmeisesti johtuu siis tuosta. Ohimoilla en oo nähny.

Nukkumisvinkkejä ei valitettavasti oo... Täälläkin valvottu taas aamuyöstä alkaen ja sitä ennenkin niitä max tunnin pätkiä :( Krooooh...

Muutaman kuukauden tauon jälkeen meillä oli tänään bändireenit. Mua nauratti, kun vauva mahassa piti aikamoiset jytkeet tuon ajan. Parissa biisissä rumpukompin tahtiin tuli jalalla potkuja :) Aika hyvin jaksoin, 2,5 h, mutta lopussa tuli totaalinen väsähtäminen. Sitä en kyllä tajua, miten jotkut naislaulajat on vetäneet hyppykeikkoja ihan viime viikoille asti, mä en ikinä pystyisi... Nyt ollaan eka keikka sovittu äitienpäiväviikonlopuksi ja kyllä se vähän jännittää, miten sinne toipuu. Ja miten vauva pärjää bäkkärillä, vaikka mummo lähteekin sinne hoitamaan.

Yksi tyyny käytössä ja se ihan pään alla. :D

Itse sain apuja unen tuloon vauva-aikana runsaasta määrästä magnesiumia (syön 600-800mg), ja toinen mitä ota iltaisin on B12 vit. suihkeena, valmistaa kehossa melatoniinia. :)

Voi että kun tuntuu et elämä on yhtä valitusta. Mun vanhin poika kun sairasti tos joulun jälkee enterrokon ja sen jälkeen märkärupi naamassa ja tällä hetkellä enterokko uusiutui. Kukaan muu ei oo sairastunut. Et ollaan saatu muuten pidettyy tauti kurissa. Mut tää on hirmu väsyttävää hommaa. Pyykin pesu ja joka paikan desifiointi. Ja päälle kun pistää tän väsymyksen kun uni ei tuu, kun pitäis nukkuu.
Onneks tänään on neuvola niin voi valittaa sinne väsymyksestä. Ja tosiaan saan mä apua jos tarvin äidiltä. Tosin sillä on nyt mutto kesken.

No joo kyllä tää kertominen jo helpotti oloa.

Voimia ja tsemppiä kovasti, Nane!! Hienoa ettei rokko ole levinnyt teillä muihin. :Heartpink

Minulla on käytössä 4 tyynyä!
Ergonominen pään alla, sellanen jätti jalkojen välissä, mistä riittää kulmaa myös masun alle. Sitten koska kädet puutuu niin helposti, 2 pientä koristetyynyä, joilla saan kädet hyvään asentoon., Välillä näillä pikkutyynyillä kyllä tuen selkää et voin nukkua puoliksi selällään. Se on vaan harvoin silti kiva asento, riippuu varmaan vauvojen asennosta. -Ja aamulla kun herään, usein yks tyyny lattialla ja yks miehen puolella sänkyä... :wink iltasin ne on kuitenkin kaikki oltava saatavilla.

Kyllä noita heräilyjä on vähintään 4 yössä, ja huonoina öinä ei tähdo saada uudelleen unta varsinkaan aamuyöstä enää. Sitten kun on pari-kolme huonoo yötä takana, niin yhen nukkuu taas paremmin. Viime yö oli hyvä, ja autto varmaan sekin kun käytiin illalla uimassa. Oli kivan raukee olo uinnin, höyrysaunan ja herkku-iltapalan jälkeen. :p

Magnesiumia mäkin vedän joka päivä(Diasporal, imeytyy parhaiten), eikä oo kyl vielä tullu suonenvetoja mitä aiemmissa raskauksissa tuli öisin!
Viime yön sain vähä paremmin koisittua ku otin imetystyynyn halaukseen :D ja psyykkasin itseäni ja venyttelin ja rentoutusharjotuksia...eiköhän tää tästä pikkuhiljaa ;)

Mulla ei suonenvetoja tule oikeastaan lainkaan öisin, vaan enemmän iltaisin. Ja aina samaan paikkaan!

Pakko saada vähän hehkuttaa...

Eilen mies vei esikoisemme aamulla mummille ja vaarille hoitoon, ja poika jäikin sinne sitten vielä yöksi kun kaikki sujui niin hyvin. Sain nukkkua, lukea, katsoa leffan ja viimeisen, duettojakson Vain Elämää- sarjasta joka oli jäänyt näkemättä. Kyllä oli mieletöntä saada makoilla kokonainen päivä!!! :p Luulin että tulisi paikat kipeäksi niin kuin öisin, mutta ilmeisesti peitolla ja tyynyillä vuorattu sohva oli niin paljon pehmeämpi kuin sänky, että vasta tänä aamuna oli vähän kolotuksia. Mutta siis eilinen oli eka päivä piiiiiiiiiiitkään aikaan kun ei ollut yhtään supistuksia! Illallakin katsottiin miehen kannssa vielä leffa eikä alettu siivoilemaan tms. Ja loikoilusta huolimatta nukuin yönkin hyvin. :happy119

No tästä päivästä onkin sitten turha enää puhua, mutta. Esikoisella oli ensimmäinen hammashoitolakäynti, ja kuulemma unitutti pitää jättää jo pois että purenta paranee. Päätin ryhtyä saman tien tuumasta toimeen, mitä tuota turhaan lykätä ikävää vieroitusta lähemmäksi vauvojen syntymää. Olin tiennyt että näin se varmaan tulee käymään.. Ajattelin, että nyt ei sitten varmaan nukuta pariin päivää ollenkaan päikkäreitä, mutta jo 20min huudon jälkeen kaveri simahti ja nukkuu parhaillaan. :happy118 ei voi käsittää..

Pistää miettimään, että kun näin hyvin on mennyt pari päivää, niin mitähän kauheeta kohta tapahtuu.. (perus pessimisti..)

En muista enää mihin ketjuun mainitsin siitä, että miehelle tuli kertauskutsu lasketulle ajalle. Joka tapauksessa, mies selvitteli asiaa. Vapautusta ei saa, mutta loma-anomus käsitellään pikana ja loppusodan voi saada vapautuksen, jos näin ajankohta osuu. Eli jos nyt kävisi niin huono tuuri, että synnytys käynnistyisi juuri tuolloin, pitäisi miehen päästä periaatteessa noin puolessa tunnissa sairaalaan. Ja yöksi tulee kotiin ilmeisesti joka tapauksessa. Tämä vei multa vähän jännitystä pois.

Onneksi muuten alkoi viikonloppu!!

Takaisin