Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mustikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kissa menee aivan sekaisin aina, kun tullaan kotiin uimahallista. Kyllä se kloori vaan on niille joku juttu.. vissiin sukua kissanmintulle. :wink

Lelutus, ikävä kuulla tilanteestasi! :love022Alkoholi on sellasta, että tekee fiksuistakin itsekkäitä. MItä enemmän joku juo, sen vähemmän se osaa ottaa toisia huomioon jos edes viittii yrittää ajatella muita. Kokemusta löytyy... Isäni on alkoholisoitunut täysin viimeisen kolmen vuoden aikana, ja sitä myöten muuttunut elämäni tukipilarista täysin tuntemattomaksi, vuoden aikana nähty kerran ja puhuttu puhelimessa 3 kertaa. Toivon, että sinun miehesi tajuaisi vähentää juomistaan niin,että kykenee olemaan sinulle tukena nyt ja varsinkin synnytyksen jälkeen, ja tietenkin hyvä isä lapselle. Sanon nimenomaan vähentää, koska minun mieheni kyllä ottaa paukun tai pari useampanakin iltana viikossa, mutta ei niin että humaltuisi tai että siitä olisi mitään haittaa. Ja usein kysyy jopa minulta haittaako jos ottaa lasillisen, johon ei ole varmaan koskaan tarvinnut sanoa että haittaisi, päinvastoin. Kun tiedän että osaa ottaa niin suon mielelläni sen ilon hänelle. Kannattaa yrittää puhua asiasta kun hän on selvä ja oikein silkkihansikkain, ettei hän pidä keskustelua valituksena vaan huolena tulevan lapsen turvallisuudesta ja että kykeneekö hän olemaan sinun tukenasi. Kannattaa ainakin yrittää vedota siihen, että tarvitset hänen apuaan nyt ja sitten vauvan kanssa - yleensä ihmiset haluavat auttaa lähimmäisiään. Paljon tsemppiä!!!

En mä oo huomannu et meijä kisut oikeesti innostuis kloorin tuoksusta. Meillä kissat menee sekaisin jos avaan oliivi purkin. No onneks kissa ei oo nyt lavuaarissa käynny sen jälkee kun pesin sillä kloorilla vessan. Meillä kun on kissojen vessa alimmassa kerroksessa. Ja löysin yhen syyn miksi kissa ei halunnut omaan vessaan. Mies ei ollu tyhjentänyt sitä. Sanoin miehelle että kyllä mä voin sitä tyhjentää niin mies oli ei ku se on mun homma. No niin on kun vartavasti halusi...
Nyt kun on ollu sopivan lumista ulkona ni on tosiaan kiva olla pihalla.

Meillä mies kans juossu kavereilla ja tulee myöhään kotiin pienessä kännissä. En oo sanonnu siitä mitään muuta kun et ei tulis mun lähelle silloin kun se tupakan ja alkoholin haju on niin sietämätöntä. Huh huh... aina menee kyl toiseen huoneesee nukkuu.. meiltä kun on matkaa sairaalaan se 47 kilsaa ni pitää olla ajokunnossa ees joku täs lähellä. Jos en sitte mee ens kuun lopulla asustaa äitini luo porvooseen lähemmäksi sairaalaa.

Mun isä alko 63 vuotiaana juomaan päivittäin ja muuttu kyllä niin erillaiseks. Riideltiin niin et se poisti mut testamentistakin. Tosin olin ainut lapsi ni sain mä ees lapsuus kodin. Se kuoli sit vuosi sen jälkee kun aloitti sekoilun. Ei edes saatu sovittuu riitoja. Mikä harmittaa kovasti. Ja sekin ettei se kerenny näkee mun 2nuorimmaista poikaa. Aattele se kuoli kuukausi ennen kun synnytin keskimmäisen.

Jee huomenna pääsen taas saunaan...rentoutumaan. meillä kun sauna muutettiin kasvihuoneeksi. Siellä kasvaa ihania chilejä, paprikoita ja tomaatteja.
Kesäks ne lähtee kyl aina ulos kasvihuoneesee. Sit saan saunan omaan käyttöön.

Pitkästä aikaa tän foorumin muistin. Mulla nyt rv 32+0 ja olo ollut tuskanen jo jonku aikaa. Kolme viikkoa taas oksentanut aamuisin ja maha painaa ettei meinaa liikkuminen onnistua. Kaikki särkyjä myös mutta tukivyö onneks jotenki selän pitää kunnossa. Eilen olin neuvolassa ja siellä muuten kaikki ok mutta tuo sf mitta nyt niin korkea 33cm että varasi mulle ajan koontarkistus ultraan 2.2. Sokerirasituksen arvot oli kuitenki kunnossa ett en tiedä mistä johtuu. Edelliset siis kolme ei kukaan ollu iso syntyessään toivottavasti tämä ei tee poikkeusta. Supistuksia mullakin päivittäin onneks enimmäkseen kivuttomia mutt välillä ollu yksi kivulias päivässä. Reilu kahden viikon päästä neuvolassa lääkäri joka katsoo kohdunsuun, eipä ole kiirettä tarkistaa. Vaikka itse välillä huolestunut. Imetysliiveistä että ostin edellisen aikaa Prismasta triumphin liivit ja on ollu ihan parhaat. Luulis niitä saavan muualtakin jos Prismassa ei enää ole.

Oliko toi sfmitta yli käyrän? Mulla kun maha on sen keskiviivan yli, mutta menee vielä tasasesti siinä sallitussa välissä.

Itse en oo rajottanu miehen juomista,mutta eipä se joka viikonloppu liehuakkaan baareissa tms.Lähinnä kavereilla istuu iltaa,kun en anna meille tulla.
Mäkään en siedä alkoholin ja tupakan+pitsan yhdistelmää niin on mies menny nukkuu vierashuoneeseen ellen ote oo menny sinne nukkumaan,kun siellä on vähä viileämpi nukkua.

Meillä ei oo
alkoholista ongelmaa kun mies juo äärimmäisen harvoin, ehkä noin kerran tai kaks vuodessa ja silloinkin vaan yhden siiderin tms. kerrallaan. Hän ei siis oo mikään absolutisti tai entinen alkoholisti (nämä yleisimmät vaihtoehdot mitä ihmiset luulee kun sanoo ettei pahemmin juo) mutta hän ei vaan tykkää alkoholista sen kummemmin.

Täytyy sanoa että onni on potkaissut myös tätä naista kun mies ei paljoa juo. Toisaalta, olen elänyt alkoholiperheessä niin en katselisi sitä juomista enää. Viikonloppusin hän ottaa kaljan tai kaksi mut siinäpä ne..harvoin käy missään viihteellä.

Kaikesta huolimatta pinna kiristyy ja usein. Tuntuu vaan että toinen ei tee asioita kotona yhtä paljon. Ja joka asiasta joutuu sanomaan ja pyytämään. Sellaisia kai ne miehet on? :P

Kloori tuoksuu kissan nenään ammoniakille, joka taas innostaa joitakin yksilöitä pissaamaan kloorille tuoksuviin paikkoihin.

Mun mielestä alkoholi on ongelma silloin, kun ei pysty tekemään normaaleja asioita. Kyllä meillä (minäkin ennen raskautta) on otettu viiniä tai olutta viikonloppuisin salailematta, mutta raja on siinä, että ei oteta humaltumiseen asti. Miehen kanssa on puhuttu, että tän tammikuun jälkeen on sitten linjana ajokunto. Mua ei suuremmin häiritse kun tuo on olutta ottanut, mutta sitä ei ongelmaksi asti otetakaan. Ainoa häiritsevä lieveilmiö on kuorsaus ja se, että yöllä pitää nukkua häneen selin kun hengitys tuoksahtaa oluelle :D. Joskin oon sitten taas itse ollut tosi tyytyväinen illanviettoken jälkeen, kun ei ole ollut krapulaa :)

Nyt taas vaikuttaa siltä et kannattais vaan soittaa sinne työterveys lääkärille ja pyytää saikkea ku tänään vaik oli vapaa päivä ja en ees oo tehny mitään ni supistellu koko ajan ja neljä kipeetäkin tullu :confused:

Ah no mulla on esim ikävä sitä että vois tuhota hyvän punkku pullon vkonloppuna muiden herkkujen kera miehen kanssa kotona kun lapset nukkuu :) eipä mitään himoja vetää kännejä saatika baariin lähteä, vaan hyvässä seurassa nautiskelu...
Mies käy harvemmin missään, ja lähinnä meille tulee ystäviä tai mies menee parille ystäviensä kanssa. Eikä itseä haittaa jos hän pari drinkkiä ottaa kotona. Voisin ottaa itsekin silloin tällöin kun en raskaana.
Tosin se röökin/viinan haju sängyssä on niin karseeta että esim.kun tuo pikkujouluissa otti hieman enempi niin sovittiin ennakkoon että menee nukkumaan vierashuoneeseen.

Onko muilla ollut unettomuutta lähiaikoina? Mä oon alkanu nukkumaan tosi huonosti, ja toivon että ohimenevä ilmiö. Loppua kohden toki yöt huononee mut että nyt jo nukun noin 4-5h pätkissä(per yö) niin ei naurata...tätä ollut siis tän viikon.
Häpyluu-liitos kivut tulleet myös ja ankeuttaa liikkumista. Lepoa ja unta tarvis nyt mut yöllä ei vaan saa oikein unta ja heräilen. Vauva oli neuvolankin mukaan poikittain (!) ja sen liikkumiset tuntuu öisin tosi ikävästi....nyt alkanut hieman huolestuttaan jopa ettei se tajua mennä pää alaspäin....

Me käydään miehen kanssa tosi harvoin missään iltaa istumassa. Kotosalla kyllä herkkujen kanssa tykkään itse viinistä ja siideristä ja mies juo olutta. Kertamäärät on sen verran vähäisiä vaikkakin viikottaisia että mielestäni varsin normaaleja käyttäjiä ollaan :) Raskausaikana en tietenkään ole käyttänyt lainkaan (lisähuom. :) ).

Mä nukun kans tosi huonosti, herään tunnin-puolentoista välein jatkuvasti koko yön. Silloin tällöin satunnaisia vähän pitempiä kolmen tunnin pätkiä. Paikat vissiin puutuu ja mm.lonkkia särkee niin luulen että se aiheuttaa heräämisen. Masussa on öisin hiljaista. Kun käännyn oikeelle kyljelle niin muutamia pieniä potkuja tulee, vaihtaa vissiin pienikin vähän asentoo :) Päivisin sen sijaan hurjaa mönkimistä ja venyttelyä! Tosin sitä olen miettinyt että onko se ihan normaalia että liikkeiden määrä vaihtelee ihan hurjan paljon eri päivinä. Nyt koko viikon (6 päivää) piti hirveitä bileitä mahassa kaiket päivät ja ihmettelin eikö siellä lainkaan nukuta. Nyt sitten jo toista päivää ihan hiljaista mahassa, satunnaisia pieniä potkuja vaan sillön tällön. Ja tätä on siis jatkunut niin kauan kun liikkeitä on tuntunut.

On tää kyllä mukava foorumi, aina saa tukee. :happy:

Juuh mies sitten tosiaan eilen pyysi anteeksi, ei hänen kuulemma pitänyt niin paljon juoda. Väitti eilen ettei ole muka krapulaa, mutta makas koko päivän.:smiley-bounce015 Oonko vähän vahinkoniloinen?

Huhheijaa kyllä nää yöt on vaan rankkoja, taas tullu nukuttua semmoset 2-4h? ensin ramppaat vessassa sitten on nenä tukossa jaja sitten oikeen korva, lisäksi ei hyvää asentoa löydy enään mitenkään. Vaikeeta!:facepalm::shy:

ninnuli87: Jos yhtään tuntuu pahalta, ilman muuta kannattaa pyytää saikkua. Sulla pieni kyytiläinen matkassa. :)

Nodde: Toivottavasti pystyis lopettamaan kokonaan.

Kitty: Olihan täällä muitakin jotka nukkuu yönsä huonosti. Mulla taas elämöidään yöllä jos herään pissalle. Rupee semmoset potkusarjat tuleen oikeelle kylkeen, että morjens. :D

Eipä oo täälläkään tarvinnu parina viime yönä nukkua paljoa kun muutenvaan herää siihen että on huono asento tai täytyy käydä vessassa. Viime yönä tosin vaivasi hirveä närästys mikä ei nyt ota laantuakseen millään :wtf: kamala kun kurkkua korventaa koko-ajan. Mä oon kanssa ihmetelly et mikäköhän siin on et toisina päivinä on jatkuvat bileet masussa ja sit ollaan hiljaiseloa pari päivää... Ahdistaa vaan itseä tuommoiset kun heti saa olla miettimässä onkos siellä nyt kaikki hyvin.

Vauva kääntymistä pääalaspäin voi koittaa itse avittaa viettämällä aikaa konttausasennossa, sillon vauvan paino siirtyy lantiolta ylemmäs ja on tilaa enemmän liikkua/kääntyä.
Toinen liike on lantio nosto: selälleen, kasa tyynyjä lantion alle niin että nousee ylös, tässäkin asennossa vaualla enemmän tilaa. :)

Minä nukkuisin hyvin, mutta jostain syystä esikoinen on nyt viime viikkoina nukkunut ihan äärettömän levottomasti. :/
Kävin muuten jokunen aika sitten osteopaatilla, eikä ole selkä särkyjä sen jälkeen ollut, sulki lantion aluetta. :)

Täytyypä konttailla...Jospa hän siitä lähtis oikeampiin asentoihin ;)
Mullekin osteopaatti teki ihmeitä, mulla on luotto-sellainen. Issias parani ja liikkuminen parantunut. Sai kylkisärynkin katoamaan, joka syntyi 3vkon yskästä. Ihanaa päästä ens viikolla jälleen hänelle huoltoon!

"Kiva" kuulla et muutkin nukkuu jo huonosti...noin niinkuin siksi ettei tunne olevansa ainoa ja yksin ongelman kanssa. Olen nyt yrittänyt väsyttää itseäni enempi ja liikkua, jospa se auttaisi unta tulemaan ensi yönä. Viime yönä nukahdin vasta 4 - jälkeen aamulla, ihan karseeta :/ onneks mies antoi levätä 10-asti mut ei tämmönen voi jatkua ..

Mulla AadaEveliina taas toisinpäin, nukahdan kympin jälkeen, käyn joskus kahden tienoilla vessassa ja herään neljän jälkeen. Ennen äitiyslomaa ei ole mahiksia päikkäreille oikein edes vkl, joten päivällä väsyttää urakalla.

Nyt on alkanut huomaamaan, että työn ja ruuanlaiton lisäksi ei arkena hirmuisia jaksa.

Mutta "kiva" tosiaan kuulla, että näin se menee muillakin esim. just tuon unen kanssa.

Ja gallup pystyyn miten monta tyynyä teillä on jo käytössä?

Mulla 3. 2 pään alla ja yksi jalkojen välissä.

Välillä nukkuu hyvin ja välillä surkeesti, päikkärit tuli tänäänki otettua. ..saa nähä miten käy yöllä. Käytössä 1 tyyny pään alla ja jalkojen alla 1:grin

Takaisin