Tammikuun turinat

Hmm.... Mielenkiintonen ajatus Kyfi... Sektioon kun on menossa niin siinähän saa sellaset puudutukset ja lääkitykset et varmasti ei tunne mitään. Sehän saattas olla hyväkin juttu?.. :wink no ei varmaan kuitenkaan niin kivaa.

Meikäläinen päätti tänään että kun on surkee olo muutenkin, ja aikaa tehhä mitä vaan, niin vietän tunnin kiduttamalla itteeni oikein urakalla. Ajelin epilaattorilla sääret ja reidet nivusiin asti sileiks. Se on kyllä TOSI tuskasta kun on niinkin paljon karvoja kuin minulla, mutta nyt ei tartte varmaan enää ennen synnytystä ajaa! Se jälkeen hemmottelua 1,5tuntia, saunoin 60 asteisen saunan kaskilauteilla kaks täyttä kiulullista vettä ja varmaan puoli pulloa eucalyptus-öljyä- Se avas nenän vihdoin!!!! Ja kaikki kuorinnat ja hoitoaineet ja kasvonaamiot missä vaan oli jotain minttua tai mentholia niin jes! Tuli raikas olo. :cheers
Eihän sitä iloa kauaa kestäny, pitkälleen kun meni niin tukossa taas samantien, mutta oli ihanaa.

Oikeesti, saikkulaiset! Sauna päälle (miedolle, kuuma ei tee hyvää raskaana vissiin) ja kaikki vuosia kaapeissa lojuneet jalkakylpusuolat, kasvonaamiot mitkä on pitkän vaikutusajan takia jääny käyttämättä työaikana, vartalokuorinnat, kantapäitten raspaukset, tehoseerumit ja kynsinauhavoiteet ja muut hemmottelutarvikkeet käyttöön! Kyllä niillä saa aina puolipäivää sujumaan jos on muuten tylsää ja tulee hyvä olo. Eikös meitä nyt joka paikassa kehotetakin hemmottelemaan itseämme?
:grin
 
Joo, minäkin muistan rv 17 neuvolalääkärissä valittaneeni liitoskipuja.. Siitä asti sit pahentuneet. Tosi kiva et on yliliikkuvat lonkat.

Jos meillä ois oma sauna, istusin varmaan päivät siellä :D saunassa on paljon kivuttomampi olo ja pystyy istumaankin kunnolla..
 
Mä just tulin saunasta, siellä ylälauteella pötköteltiin miehen ja koiran kanssa. Alkuraskaudessa oli niin heikko olo, että saunominen jäi väliin. Nyt oon saunonu, mutta usein saatan siirtyä alalauteille pian. Mikä huvittaa, että meidän noutajakoira, paksuturkkinen, saunoo alusta ja jää usein vielä jälkilöylyihin muiden lähdettyä.. :)
 
No ihanaa saada vähän perspektiiviä "aikaisille" liitodkivuilleni :). Ehken sanoisi siis että minulle aikaiset. Muista ku on alkanut vasta 34 vkolla aikaisintaan.

Ihanaa!! Saunokaa ja tehkää taikoja :) kuulostaa niin rentouttavalta :). Mä täs jännään koska mä pääsisin kasvohoitoon lellimään itteeni. Kohta...

Mammasmurffi, sectiohaava suunnitellusti tehään karvoituksen alle että kannattanee ite ajella :) kyllä kätilökin höylää mut niin. Jos olisin ite tienny aiemmin niin olisin ehkä tahtonu ihan ite ajaa alapääni :wink
 
Mä kans eilen saunoin. Olin kyllä niin rento olo.ei kolottanu mistään kohasta. Kotiin kun pääsin olin kankea kuin rautatanko.. heh... mut mulla saunominen on helpottanut liitoskipuihin. Tänään sitten lyllersin ympäsi kämppää.siivosin pudistin ulkona matot..pesin pyykkiä. Kävelin rappuset edestakas. Siivosin lasten huoneet, pengoin varastosta puuttuvat jutut, siivosin jopa autoa.eipä oo häpyliitos kipuja ollu. Mies makas sohvalla ja valitteli et on tylsää.. eipä kiinnostanut auttaa muo. Vaik pikku räässä ja kurkkukivussa olenkin.

Mä oon nyt pari yötä heränny siihen et öisin tulee useasti harkka supiTuksia. Helpottaa kun kääntää kylkeä mut viime yönäkin heräsin 3-4 kertaa siihen. Päivisin en oo huomannu supistuksii tulevan mitä keskiraskaudessa tuli. Mut nyt ne tulee öisin. Ja yleensä kun oon unissani kääntynyt oikealle kyljelle. Ja aamulla huomaan et on ķirkasta limaista valkovuotoo pöksyt täynnä.
Onks teillä ollu tällästä? Muuten oon alkanut nukkuu sikeesti ja hyvin yöt.

Nyt munkin tekee mieli lähtee hemmottelee itteä. Kiva kun mummi ottaa pojat vklopuksi ni saa vähän hemmotella. Jaahas mitäs sitä keksis.
 
Mä oon kans nyt pari yötä nukkunut aika hyvin enkä ole edes käynyt yöllä vessassa! Wau :grin
Nuhassa minäkin mutta tänään pesin lattiat ja imuroin, järjestelin ja touhusin pitkin huushollia. Nyt vissiin alkanut joku pesänrakennus-vietti?
Ostin uudet sohvatyynyt+päälliset takkahuoneen sohvaan, suunnittelen maaleja ja tauluja ym seinille kun pitäisi vielä ens kuussa saada alakerta stailattua. Intoa riittää!
Niin ja just saatiin iso kasa (3kuutiota) koivuklapejakin niin pääsee taas takkaa ja saunaa lämmittelemään viikonloppuna :Heartblue
 
Vitsit eilen illalla kävi pelko et nytkö tää syntyy (rv33+0) kun alko alavatsaan sattua ja semmosta aaltomaista voimakasta kipua navasta alapäähän. En edes tiedä oliko suppareita vai mitä kun kipu ei hellittänyt missään kohtaa ja niitä "kipuaaltoja" tuli tasaiseen tahtiin perätysten, toiset oli tosi nopeita ja osa hitaampia. Tätä kesti sellaisen tunnin verran ja sen jälkeen helpotti. Ja nyt on ollut aivan normaali olo ja pikku likka liikkuu säännöllisesti. Onko muilla ollu vastaavaa?
 
Ei oo tullu täällä tollasia aaltomaisia...enempiki särkyä ja jomotusta, kiristelyäkin. Olin tänään useamman tunnin shoppaamassa Kampissa ym.ja otti kyllä voimille ja kävelen tosiaan jo ku muumimamma: hitaasti ja löntystellen. Yhtäkkiä oli jossain vaiheessa juostava vessaanki kun vatsa tyhjeni totaalisesti ihan puskista. Olisko johtunut sitten noista kiristelyistä, mene ja tiedä. ..
Oliko sulla vielä töitä ninnuli87? Kannattaa ottaa iisisti jos alkaa tulemaan kovin pysäyttäviä supistuksia
 
Mulla oli keskiraskaudessa samanlaisii oireita kuin ninnulilla. Mulla se tais johtua suolistosta joka heijastu sit kohtuu. En tiiä ei ne neuvolassakaan osannu sanoo mitää tarkempaa.

Minulla on alkanut hyppii mielialat edes takas. Välillä energiaa on vaikka kuinka paljon ja nytkin kun saisin tehä mitä haluan pojat hoidossa ni oon maannu koko päivän sängyssä. Tekemättä mitään. Kroppa ihan tööt. Huomenna pitäis jaksaa lähtee hakee poikia porvoosta. Väsymystä on ja se tuntuu niin oudolta et pitäis tuntuu hyvältä odotus aika mut nyt vaan ei kiinnosta yhtään mikään. Ihankuin masentais. En saanut hankittuu perjantaina lipastoo ja kun mies ehotti et käydää kirppiksellä ni mä vastasin ihan sama.ei menty sitte. Mikä ihme muo vaivaa.. ei oo mun normi käytös. Tää väsymyskin tuntuu ihan samalta kun mulla olu alkuraskaudessa. Hg on ok.

Leikittii nuorimman kanssa vauva nukella puettii sille vaatteet ja laitettiin sitteriin oottamaan uutta tulokasta. Toivottavasti muistetaan ottaa se pois ennenku synnärilltä pääsen pois.

Muo niin ottaa pattiin kun en enään usko et tyttö tulis. Niin poika fiilis ja ihan samat sykkeet kun pojillakin ollu. Pakko kyl kysyy lääkäri ultrassa vk 36 et kumpi siel oikeesti on. En saa mielen rauhaa yhtään tosta. Sekoo poltsi.
 
Suosittelen lämpimästi kaikille spa-hemmottelupäivää, itse en jaksanut odotella tuloksia siitä kun vihjailin miehelle, niin varasinpa ihan itse KAIKEN mitä halusin. Ainakin selkä- ja jalkahieronnat sekä kasvohoidon otan vielä uusiksi nyt kun olen vielä 'vapaa' arkisin joinakin päivinä keskellä päivää(esikoinen päiväkodissa). Rentoutunut olo kesti monta päivää! Heti näiden rentojen päivien päätteeksi tosin tuli pikainen mutta raju oksennustauti ja nukuin jotenkin huonossa puoli-istuvassa asennossa, eli nyt taas kivasti niskat jumissa...syy mennä pian uudestaan :wink
 
Oon tällä hetkellä saikulla supistusten takia mut ne on ollu sellasia et lähtee voimakas kipu alapäästä ylemmäs ja on vajaa minuutin kestäviä ja "pysäyttäviä" (neuvolassa sano et on supistus ku kysyin) ja sitä ihmettelen et yleensä niit on tullu ku oon tehny jotain. Eilen istuin vaan sohvalla kattoos telkkuu ku alkoi ja en ollu rehkiny mitään kummallista koko päivänä...
 
Ja lisäyksenä vielä et oon periaatteessa ihan ensikertalainen noiden supistusten kanssa kun esikkoa odottaessa ei ollu ku vasta synnyttäessä ja oksitosiinin takia ne oli vaan jäätävää yhtäjaksoista kipua navasta alaspäin koko avautumisen ajan siihen asti et sain epiduraalin
 
Mä meinasin varata jonkun hemmottelupaketin, onko suosituksia? Jonkinverran hintaeroja paikoissa, mutta voiko halvemmat olla kuitenkin hyviä? Onko kellään kokemuksia esim.Kampin Blue Lagoonista?

Kunnon hierojalla/osteopaatilla käyn erikseen luotto-hoitajalla, on saanut mun issias ym.vaivat katoamaan. Mut haluaisin just jonku Spa-setin hemmottelua varten, kasvohoidon, jalkahieronnan ym...ihan just rentoutuakseni :Heartpink
 
Mä meinaan varata heti ku äippäloma alkaa niin kampaajan ja jalkahoidon.

Työviikko takana, ja vaikka keskellä viikkoo oli vapaapäivä niin sen verran väsyksissä että viime yönä nukuin kellon ympäri 12 h ja tänään päivällä vielä 2 h päikkärit..

Supistuksia ei oo ollu enää muutamaan viikkoon, ei kipeitä eikä niitä kivuttomiakaan mahan kovettumisia. Mielialat on alkanu hyppiin ihan miten sattuu, koko raskausajan oon ollut rauhallinen kuin viilipytty niin nyt menee hermo pienimmistäkin asioista, sekin ottaa päähän että koko ajan hermostuttaa, mur!!

Kirjastosta lainasin pari synnytysaiheista kirjaa ja lueskelin TAYSin nettisivuilta että synnytysosastolle pääsis etukäteen tutustuunkin. Ajattelin että täytyy jotenkin yrittää alkaa valmistautuun.

Mahassa käännyttiin perjantaina jotenkin omituiseen asentoon. Pitkän aikaa ollut pää alaspäin ja potkutellut oikeeseen kylkeen, nyt en enää osaa sanoo miten päin on. No, maanantaina on neuvola niin jos siellä sit osais tunnustella.
 
Mä maistoin miehen karkkipussista Panttereita, voi luoja että oli hyviä!! Sairaalakassiin semmonen pussi, pakko saada. Olin ihan tosi typerä ja otin semmosen 300 m juoksuspurtin eilen, oikeasti maailman typerin idea. Häpyliitokseen sattuu ihan perhanasti.

Huomenna on raas neuvola, se on kiva juttu se. Tuntuu että maha on ihan täynnä vauvaa, ja iho pinkeenä. Kai se kuuluu asiaan jo tässä vaiheessa, kun loppusuoralle on käännytty :)
 
Täälläki huomenna neuvola! Onneks, pääsen valittaan häpyliitoksen säryistä...nyt on niin kipee etten pysty edes kotona kunnolla kävelemään. Googletin ja löyty sit kauheita tarinoita kuinka jotkut saattaa joutua kepeillä/rullatuolilla kulkeen loppuraskaudessa....omg...
Rutisee kävellessä liitos, sängyssä kääntyessä myös, ja nyt myös ihan seisaalteenkin kun kääntyy niin rutisee. Pelottaa et se on hajalla tai hajoamassa :eek:
Fyssarille löytyy jo lähete mut tää taitaa jo vaatia ultrausta/sisätutkimusta kun ei liike ja venytys muuta kuin pahenna

Mä muistan esikon kanssa ku olin synnärillä niin oli ihan parasta ku sisko toi ison säkin irtokarkkeja Makuunista :grin kakkosen kohdalla olinki pakannu oman jemman salmiakkia+suklaata sairaalakassiin!
 
Täällä valvotaan toista yötä putkeen kipeenä. Nyt on kestäny jo 10pv tää tauti! Onneks mies ilmotti töihin tekevänsä huomenna etäpäivän, pystyn mennä päivystykseen jonottaa. Pakko päästä lääkäriin, tää flunssa vie kaikki voimat. :sad010

Nuo sairaalaeväät (=karkit) on kyllä yhtä tärkeet kun vauvanvaatteet! Minulla on kanssa jo lempi suklaata pari levyä odottamassa sairaalakassin pakkausta. Esikoiselle paketti pikkuautoja oottaa myös, saa sit lahjana vauvoilta.. Parit vauvanvaatteet vielä pesua vailla. Varsinkin kun on pitäny vähän kattoo tuon radin takia syömisiä tässä raskausaikana, on ihana ajatella että jo synnärillä saa sit ottaa vähän vahinkoo takasin. Ja muutenkin, sairaalaruoassa ei oo yhtään ylimääräsiä kaloreita, niin siellä saa hyvällä omalla tunnolla herkutella.

Tänään - tai siis eilen alko rv 35 joten nyt siis suunta kohti Hyvinkäätä kun lähtö tulee. Viime viikolla vielä ois pitäny mennä nkl tai kättärille... Jännästi muuttu mieli silleen, että oikein ootin että tulee "turvallisemmat" viikot täyteen ja pääsee Hyvinkäälle synnyttää, nyt sitten heti tuntuu et ois varmaan sittenkin ollu parempi vielä päästä Helsinkiin et ois se lastenklinikka lähempänä jos pikkuoravilla jotain onkin.
 
Takaisin
Top