Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mustikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi voi :grin sitä eritteiden määrää muutenkin kun vauva tulee taloon!! Siltä ei kukaan välty LOL
Vähän sama ku hankkis koiranpennun mut ei valmistaudu siihen että siitä lähtee karvoja, kuolaa ja kaikkee muuta kivaa :smiley-chores020

Joo, voi tulla järkytyksenä esim vauvan kuolaaminenkin.

Tää olikin tällainen päivän kevennys, jotain huumoria synkkiinkin hetkiin :D

Hehee, ihmiset on kylä hupaisia! Jos niiden vauva on kova pulauttelemaan, niin pulassa ovat...voi tulla aika järkytyksenä se sotku, nimimerkillä kaverin pikkuherra aikanaan lennätti lähes metrien päähän kaaressa 'litratolkulla' (siis siltä se näytti, kyllä se normaalisti kasvoi ja oli muutenkin tyytyväinen lapsi, että ei mitään sen vakavampaa lääketieteellistä ongelmaa ollu) ja vaatteita sai kyseinen kaveri vaihtaa monta kertaa päivässä sekä itselleen että vauvalle...

Voi voi kun aika tuntuu matelevan, kovasti tahtoisin jo saada nyytin syliin:love7 näinhän siinä kävi että saikkua tuli heti 2 viikkoa ja sen jälkeen katotaan onko musta enää töihin... tuntuu oudolle pötköttää himassa..nyt vasta tiistai...hohhoijaa! Kaikki töissä, eikä täälä pienessä kaupungissa oikeen mitään voi tehä. Tietty yritän nyt levätä ja ottaa rauhassa kun vielä on omaa aikaa. Ajattelin ainaki panostaa vähä itseeni, torstaina kampaaja ja tilasin äsken valmiin mönjän kotisokerointiin ( saa nähä miten käy laughing7) kosmetologi olis kans kiva ja joku hieronta...harmi ku kaikkeen tollaseen menee ihan törkeesti rahaa. Mitä te teette kotona jos aika tuntuu tulevan pitkäksi?:)

JOS olis ongelmana et aika käy pitkäks, niin kattoisin leffoja, lukisin kirjaa ja nukkusin. Tuntuu vaan et vuorokaudessa on tunnit vähentyny viime aikoina... Perus aamuaskareet esikoisen kanssa ja hups, kolme tuntii menny! Sitten pitäs ehtii jotain tekemään välissä, vaikka oikeesti ois jo lounasaika jne. iltaan asti. Kuka smurffaa tunteja???? :anyone

Mä muuten laitoin esikkoa odottaessa loppumetreillä sellaisen patjan suojuksen alleni ettei patja kastuis niin pahasti jos nukkuessa vedet menis :grin

Täälä vähän sama, ei siis tekemisen puutetta, varsinkin kun hoitanu kahta kipeetä taaperoa kotona koko viikon..ja mieskin ollu pois pelistä...ah ku vaan saiskin olla möllöttää vaan ees yhen päivän :grin
Mutta en valita liikaa, aina vois olla huonommin! Rukouksiin vastattiin ku en itse saanut tällä kertaa tuota karseeta tautia :smiley-angelic001

Mut kyllä sanotaan tuosta rv37-eteenpäin aion ottaa just niin rennosti himassa lepäillen ku vaan voin! Pojat tarhassa, ja minä oikaisen jalkoja päivisin kotona kunnes pikkutsyby syntyy :rolleyes:
Oon varmaan huono äiti joidenki mielestä ku en itse huolehdi kotona koko katraasta, mutta nuo viihtyy niin hyvin kavereiden parissa, kivat tädit ja ryhmä(menee aina innoissaan), että koen täysin turhaks pitää niitä täällä vauvan ehdoilla...

Täällä myös aika matelee. Lasten kanssa arki varmasti sujuu liiankin kiireisesti. Mut määrättiin äippälomaan asti saikkelle, ja tuntuu siltä, että seinät kaatuu päälle. Vanhemmat vei jo koirankin pois, etten vaan loukkaa itseäni sen kanssa ulkoillessa... onneksi on tottunut olemaan siellä, ja ehkä on parempi olla lenkkeilemättä 70-kiloisen koiran kanssa liukkaalla kelillä, kun yksinkin lyllertäessä supistelee.

Nyt vaan tuntuu siltä, että maailmasta loppuu kirjat ennen maaliskuun loppua... eikä varmasti olisi näin vaikeaa tämä lomaileminen, jos olisi hyvä olo ja voisi lenkkeillä ja touhuta vapaasti.

AadaEveliina, et sä ole huono äiti. Tärkeää on levätä ja jos lapset viihtyy tarhassa, mikäs niillä ollessa. Enempihän nekin silloin saa päivistä irti!

Mä päätin tänään vihdoin kuunnella itteäni enkä mennyt salille töistä vaan tulin kotiin nukkumaan päiväunet. Voi että miten hyvää teki! Ja parit HM alelastenvaatteetkin tuli tänään postin mukana, kohta ne pesukoneeseen pyörimään :)

Kävin eilen monikkoperheille tarkoitetussa valmennuksessa, ja oli hauskaa nähhä muitakin TOSI isomahaisia! Vähän alkoi hirvittää, miten isoksi sitä vielä paisuu... :eek: SIellä näytettiin kuvia viimeisillään olevista kaksosten odottajista, eikä yhtään hirvitystä vähentänyt se, kun yksi puhujista kertoi juuri olleensa vatsalihasten kursimisleikkauksessa. EI mitään ihmeelistä tunnu olevan kaksosvauvojen hoitamisessa sitten kuin vain (?!) tuplatyömäärä. Oli kuitenkin mukava käydä kuuntelemassa muiden kaksosvanhempien kokemuksia.

Tänä aamuna heräsin sellaiseen oloon, että on tainnut minullekin iskeä flunssa, vaikka luulin että olen ihan teflonia.. :sad001 Onneksi tänään ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään!

Eikä ne vedet aina muutoinkaan mene mitenkään kertarykäisynä, vaan voi tiputella/lorista pidempäänkin, jolloin ihan joku isompi sidekin riittää. Ei meillä mitään autonsuojuksia ollut lainkaan, kun esikoista lähdin tekemään.

Mulla meni esikosta vedet kun heräsin aamulla klo.9 niin mahassa tuntui/kuului selkeä "poks", nousin ylös, kävelin keittiöön, ja hirvee tulva lösähti jääkaapin eteen :D
Mutta näin ne ei tosiaankaan aina mene.

Supistukset alkoi vasta monta tuntia myöhemmin, vettä valutti jatkuvasti kuitenkin sen verran että sidettä sai kyllä vaihtaa kokoajan. Sohvalla istuin pyyhkeen päällä ja autossa myös pyyhe mukana kun lähdettiin heittään koira hoitoon ja sairaalaan (tässä vaiheessa ei vielä kunnon supistuksia). Sitä vettähän kehittyy kokoajan myös lisää...Ihmettelin että miten sitä riittääkin niin paljon!

Kakkosesta vedet meni (tai puhkaistiin? en muista) vasta sairaalassa kun olin jo jotain 6-7cm auki...alkoi siis tohinat suoraan tujuilla supistuksilla aamuyöllä(heräsin niihin) ja klo.10 vai 11 oli nyytti sylissä.

Jännällä odotan miten tää kolmas meinaa aloittaa maailmanvalloituksensa ;) toivon että tällä kertaa päiväsaikaan...mulla ollut jo lähes kokonaan kadonnut kohdunkaula/pehmennyt ja raollaan pitkään, tulee sitten aikanaan varmaan äkäsesti eli saa lähtee heti sairaalaan kun alkaa poltot. Cant wait!

Jänskättää muuten että tuleeko ruskea vai sinisilmäinen, meillä molempia jo yksi pari, tuleekohan tälle tytölle David Bowie-tyyliin eriväriset öögat :grin
Mietittekö kuvitelmissanne mitä sieltä tulee?
Mulla on omat visioni tästä, veikkaan että isin tyttö ja sen ruskeat silmät, vaalea tukka, ja esikoisen ovaali päänmuoto (4D:ssä totesi että siro ovaali päänmuoto)...vaikka aluksihan ne kaikki näyttää lähinnä turvonneilta ja ryppysiltä alieneilta :fucyc:grin

Mulla veikkaus, että meidän tytöllä tulee olemaan oranssihtava tukka ja vihreät silmät. Mulla siis vaalea tukka ja vihreet silmät, miehellä oranssi tukka ja harmaanvihreet silmät. Noihan on kaikki ns resessiivisiä ominaisuuksia, eli en sitten tiedä kumpi vie voiton, vaalea vai oranssi tukka?

Meille tulee varmana sinisilmäinen tyttö, kun kummallakin on siniset silmät. Lähinnä mietityttää se tukan väri, että tuleeko vaalea vai tumma, mutta sitä lopullista väriähän ei näe heti. Mutta jotakin osviittaa saa jo alusta pitäen ja nimi tulee tukan värin perusteella :grin Eli kummallakin on oma suosikkinsa, joten ratkaistiin asia tällä tavalla :p

Meidän pikkusmurffilla on tuuhee tumma tukka syntyessään (nyt 2v vaalentunu hiekan väriseks). Oon miettiny ot ois hassua saaha nyt kaljuja vauvoja, tai vaaleita ylipäätään... Vielä hassumpaa et toisella ois tukkaa ja toisella ei. :grin

Noilla pojilla oli syntyessään tumma tukka ja ihonväri ollut myös aina isän mukainen: mua tummempi ja helposti väri tarttuu kun saa aurinkoa. Tosin sitä tukkaa ei kauheesti ollut ja kunnon pehkoa alkanut oleen vasta 1,5-2v tienoilla, ihan niinkuin mulla pienenä(ja alkuun taka-voittoisesti, Litmanen-tyyliin).
Tosin vaaleat hiukset, miehelläkin oli taaperona vaalea tukka. Mutta mies syntyessään oli sellanen tuuhea tumma tukkajumala ettei pojat ole kyllä semmoista peikontukkaa perinyt :D
Jospa tää tyttö sit sais niin äippä pääsee nopeesti tekeen töyhtöjä päähän ;)

Mä luulen että meillä tulee pojasta ihan isänsä kopio :) Tai ehkä voi olla tummaa tukkaa alussa, mulla on ollut syntyessä vahva musta siilitukka kun sit kouluikäisenä oli vaalea ja nykyään on vähän tummempi mutta edelleen vaaleenruskee :D

Tää viikko on ollut ihan kamala. Töissä jättikiire, josta johtuen stressi, vähäiset yöunet (nukahtaminen vaikeaa, levottomuus, pissalla tunnin välein jne). En jaksaaaaaaaaaa, alkaispa se loma jo!

Mielenkiinnolla kans oottelen minkänäköinen nyt syntyy. Esikoispojalla oli aika tummaihon sävy, vieläkin on ja syntyessä pitkä tuuhea tumma tukka joka on nyt muuttunut vaalean ruskeaksi, vijreät silmät. kun taasen tosikkotyttö oli ihan vaalea ja hyvin haaleat vähäiset hiushaituvat ja siniset silmät. Me molemmat vanhemmat ollaan vaaleita, miehellä siniset silmät ja liööa vihreät :)

Takaisin