Hah! Olihan se mies hoitanut asiansa ihan oikein, ei vaan ollut mulle osannut selittää asiaa oikein. :D Kaikki hyvin siis! Pääsee isyysvapaalle siis silloin kun vauva syntyy. :) Meillä on alustavasti puhuttu, että yritetään hyödyntää sitä jäljellä olevaa yhdeksää viikkoa siihen, että palaan kouluun tammikuussa ja pitäisi saada työharjoitteluja tehtyä. Saataisiin sumplittua hyvällä tuurilla niin, ettei tartte sitten mitään hoitopaikkoja hankkia. Opiskelen siis nyt itselleni lähihoitajan tutukintoon toista osaamisalaa lisää (olen jo vanhuspuolelle valmistunut, nyt hankin mielenterveys- ja päihdetyön osaamista, kun sitä työtä on enemmän tullut tehtyä ja kiinnostusta on enemmän). Tarkoitus olisi tehdä niin, että kun koulu tammi-helmikuussa vuoden päästä alkaa, niin opiskelen etänä ja iltaopinnoisssa, niin että olen vaavelin kanssa kotona päivät ja mies ne illat, kun olis koulua. Koululla olis näillä näkymin aika vähän lähiopetusta... Ei tarttis viedä vielä sitten vuoteen lasta päiväkotiin ja kotihoidontuki ja opinotukikin täydentäisi toisiaan. :)
Äitiyspolilla meni oikein mukavasti tänään! Lääkäri oli ihan superihana! Sain vielä viikon 'armonaikaa' ennen kun insuliinista tehdään päätös. Varoitti, että todennököisesti se alkaa, mutta ei 100% asia. Nyt torstaihin asti uudet ohjeet mittauksiin ja niiden perusteella päätetään. Armonaikaa sain, koska ylitykset on vielä olleet maltillisia, painon suhteen mennään miinuskiloilla ja Hipsukin on mahassa vielä siro, eikä mitään kasvupyrähdystä tai makrosomiaan viittaavaa ole näkyvissä ollenkaan. Lääkäri myös käski vähän höllätä ruokavalion suhteen, ei tartte ihan niin paljon stressata. :) Hänen arvionsa mukaan tässä vaiheessa arvot olisi nousseet, ihan sama miten syön, jos kerran olivat noustakseen. Kehui kyllä mun tunnollista hoitoa, mutta sanoi, että ihan rauhassa voin sen kerran viikossa juomani kokiksen juoda sokerillisena, eikä zerona ja jos tekee mieli syödä se pieni annos makeaa, niin saan syödä senkin ihan oikealla sokerilla, eikä tartte metsästää mitään sokerittomia karkkeja. Eipä sitä, en ole kyllä makeaa syönyt, tai edes kaivannut varmaan pariin viikkoon! Hipsulla painoa 2033g ja kasvaa todella hyvällä, tasaisella käyrällä. :) Kuvaili Hipsua siroksi, ei pieneksi, mutta siroksi <3
Mitenköhän Dangelin neuvola?