Tammikuun turinat

Millä viikolla Mamma2014 oot? :) Kylläpäs jännä tilanne on! Vallanki tämä ryhmä nyt vaan uhkaavasti etuajassa poksuu! :D Kenelläs se oli se sektio maanantaina? Kuvan muistan, mutten nimimerkkiä...

Reginaveritas, kyllä mulla on niitä näköhäiriöitä ollut aina välillä.. Lentelee valopalloja, tai mustia pisteitä ja välillä vaikeaa tarkentaa katse lukiessa..
Eikä muuten kukaan lääkäri ole sanonut mitään allergialääkkeistä..

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hoi38050

Tuolta löysin maininnan :
  • Limakalvoja supistavien lääkkeiden, antihistamiinien ja kipulääkkeiden yhdistelmävalmisteet näyttävät lievittävän ylähengitystieinfektioiden oireita. Hoidetuista potilaista lähes 20 %:lla nämä lääkkeet kuitenkin aiheuttavat myös haittavaikutuksia .
Muokkaan! Tässä lisää tekstiä:

Antihistamiinit
  • Antihistamiineista on hyötyä limakalvoturvotuksen vähentämisessä allergista nuhaa sairastavilla.
  • Lyhytaikaisessa käytössä antihistamiinien ja sympatomimeettien yhdistelmälääkkeistä voi olla hyötyä limakalvoturvotuksen vähentämisessä ja oireiden helpottamisessa ylähengitystieinfektioissa

Itselle tämä lääkäri, jolta kuulin tästä, määräsi silloin ihan jotain vähän tujumpaa antihistamiinia, koska olin lentämällä lähdössä Ranskaan juuri kun oli päällä se poskiontelon tulehdus. Tästä tosin on jo kymmenisen vuotta aikaa, mutta olen sen jälkeenkin nappaillut ihan noita käsikauppa-antihistamiineja, jos oikein paha on ollut ja tuntunut ettei nenäkannu auta.

Mulla silloin viime raskaudessa punkteerattiin kaksikin kertaa poskiontelutulheduksen takia. Oli kolme kuukauden sisällä ja meinasi kivuta tuonna aivolohkoon asti, jolloin jouduttiin jo röntgen kuvaamaan. Mutta onneksi tässä raskaudessa ei oo noita vaivoja ollut. Mulla oli silloin antibioottikuuri ja sit jotain nenätippoja. Ja sit käytin ahkerasti nenäkannuu , sarvikuonoa tällä härvelillä on sit monta nimeä =)

Täällä jo hieman sairaalakassia pakattu ja katsottu valmiiksi vaatteet mitkä tulee pikkuiselle sit ku lähetään sairaalasta. Ettei miehen niitä tarvitse miettiä. Viikonloppuna haetaan mun vanhempien luota viel turvakaukalo, niin sit alkaa olla kaikki kunnossa.

Tuntuu hieman tyhmältä tänne kirjoittaa, että täällä nukutaan hyvin yöt ja ei supistele ollenkaan, eikä muutenkaan mitään kipuja oo ku pelkästään pientä kipuilua kävellessä. Kun tuntuu että kaikkilla on jotain kipuja ja yöt nukutaan huonosti. =(

Hui tosiaan, että jo nyt noin monella. :) Onnea matkaan mamma2014:lle, Dangelille ja Ninelle!

Täälläkään ei ole kipuja ja yöt menee hyvin, vaikka asentoa vaihtaakseen joutuukin aina puoliksi heräämään. Mmaljollakin taisi mennä aika kivuttomasti vielä, että on meitäkin vielä. :)

Oon jostakin joskus kuullut, että poskiontelontulehdus liittyy jonkinlaiseen rakenteelliseen taipumukseen, joka taas liittyy usein juuri allergioihin, eli nuo allergialääkkeet voisivat tepsiä. Mulla kun ei koskaan ole poskionteloihin mennyt vaikka millanen flunssa ja toisilla menee taas melkein aina joka flunssan kanssa, niin ehkäpä tossa voi olla perää.

On muuten teiän juttujen lukeminen saanut havahtumaan, että ehkä se sairaalakassi olis ihan hyvä nyt viikonloppuna pakata kuntoon, ettei sitten tule yhtäkkistä lähtöä ja kaikki levällään.. :rolleyes:

juu täälläkin on kivutonta ollut. äskönkin reilu pari tuntia shoppailemassa ja ei mitään :) pienelle kävin hakemassa sikaihanat kotiutumisvaatteet <3

Pöh pöh, Onnelliset ja muut vaan rauhassa kirjoittelee kivuttomuudestaan! Ei mun mielestä ainakaan tartte olla tuppisuuna! Muistaapahan sitten ainakin, että ehkä ei enskerralla (sormet ristissä, että ensikertakin tulee!) ole niin kamalaa. :)

Itse olen nukkunut kanssa tässä siihen nähden hyvin, että saan nukuttua selkä ja lonkkakivuista huolimatta. Liikkuminen on se pahin. Sängystä nousu saa välillä kyyneleet silmiin! :(

Mites Nine? Mitkä on tunnelmat? :) Jotenkin itselle hassu ajatus, että tolleen tietää milloin syntyy. :) Tosin kyllähän mullekin nyt sitä takarajaa on väläytelty, mutta eihän se ole ollenkaan sama.

Pandan tavoin mäkin olen kuullut poskiontelontulehdusten liittyvät rakenteellisuuteen ja allergioihin. Itsellä on ainakin todettu sekä rakenteellinen ahtaus, että ne allergiat. Yhdessä vaiheessa teini-iässä oli puhetta jostain leikkauksella tehtävästä 'laajennuksesta' joihinkin käytäviin, mutta sain sitten tosiaan nenäkannulla tulehdukset pois. Tässä mietin, ettei ole yleensä enää kun ehkä se kerran vuodessa antibioottikuuri, kun pahimmillaan aikoinaan oli vissiin ainakin kuusi? :O

Mä söin tossa porkkanaa ja purin jotenin huonosti ja nyt mun yhtä aikoinaan juurihoidettua hammasta särkee. :(

Sairaalakassi. Apua. Kai se tosiaan pitäis pakata! :O Muuten jää kuitenkin sinne viimetinkaan.

Mulla nenäkannu ei tee yhtään mitään, en siis enää sitä edes yritä käyttää. Täytyy raskauden jälkeen kokeilla antihistamiinia jos tämä ei helpota. Enää en halua sitäkin alkaa syödä kun jos vetelen antibiootit, verenpainelääkettä, vatsansuojalääkettä ja panadolia. :/

Eikä munkaan mielestä missään nimessä vaivattomien pidä olla hiljaa!! Jokainen raskaus on erilainen ja tämän foorumin idea on että kaikki pääsee jakamaan tuntojaan vertaistuen parissa <3

Mulla on omat tavarat edelleen sairaalaa varten pakkaamatta, jospa vkloppuna saisi aikaan ;)

Dangel ei ehkä joo tolla lääkearsenaalilla enää huvita mitään ekstraa siihen laittaa. :S

Mies juuri tuossa vähän haikeana taputteli mun mahaa ja totesi, ettei sitäkään kohta enää ole. On se vaan ihana, tuo mies. Ja maha myös. :love017

Mul on kans menny hyvinki kivuttomasti. Yöt saan nukkuu iha rauhas paitsi muutaman kerran vessaan pitää herät mut saan kummiski heti unest kii. Ainoot mitä vaivoi on ollut ni närästys ja nykyää toi kyyristely tän mahan kans on suht hankalaa :D Sairaalakassi?! Mikäs se on :D Pitäs varmaa kans miettii sen kuntoon pistämist. Vauvvalle on katottu jo kaikki mut itteleni enkä miehel viel mitää :D Jotenki nii tyypillist et kaikki muut eka ja itte vika. Kai se pakataa sit ko ollaa menos synnäril :D

Onko muute muitten koirat reakoinu miten teijä raskautee? Meil on ainaki aika mahotont meininkii nykyää. Hyvä jos vessas saan käyd yksin :D

sume Meillä koirilla ihan sama! Ja kauheeta kiehnäystä! :D Huomasin myös hyvin aikaisessa vaiheessa, ettei koirat enää vahingossakaan tallo mun päältä, vaikka miehen päälle hypii edelleenkin ihan surutta. Meillä siis saa koirat tulla sänkyyn (ja nukkuu yönsä meidän sängyssä, kyllä tiedän ettei kaiki hyväksy.)

Täällä koiran kanssa sama homma. Narttu kun tuo vielä on. Seuraa mua öisin vessaan ja muut koirat ei saa tulla lenkillä lähelle vaikka olisivat tuttuja. Miehen kanssa ei siis mitään tällaista. Alusta alkaen huomasa kun tökki vattaa kuonollaan ja muutenki käyttäytyy kyllä erillai kuin ennen :) Mammaa pitää vissiin vahtia :)

Takaisin