Mamma 2014: joo, olisin kyl varmaan paniikissa, jos esikoista odottaisin. Onnexi olen käynyt synnytyksen läpi ja meni kyl jotenkin tosi hyvin, vaikkakin repesin..
Lähinnä jännittää jos tulee syöksysynnytys kotona. Hassua täs on et siinäkin eniten ressaan miestäni ja tytärtäni. XD hahahha
Mun miehen kavereille toinen lapsi oli syntynyt vartissa?! Siin ei kyl ole ehtinyt päivää sanoo!
Mut hekin selvisivät hyvin siitä. Sen jälkeen aloinkin lukea netistä syöksysynnytyksistä ja kattelee synnytysvideoita, joten olen ehtinyt hyvin asennoitua tällaiseenkin vaihtoehtoon..
Toki sitä en itselle toivo ja pelottavaltahan se vähän tuntuu.. Olen yrittänyt vähän puhua asiasta myös mieheni kanssa, koska hän olisi siinä tilanteessa iso apu, mut huomasin et hän ei halunnutedes ajatella sitä vaihtoehtoa..:/
Minä olen vain sellainen ihminen, ehkä lapsuuden tapahtumista johtuvaa, että mitä tiukempi paikka, niin sitä enemmän ajattelen järjellä ja pistän tunteet syrjään. Pystyn silloin toimimaan ja totaali paniikki ja tärinä tullee vasta jälkeen päin, tilanteen lauettua..
Eli tässäkin tapauksessa olen varautunut pahimpaan mahdolliseen, ottanut selvää sen mitä pystyy ja uskon kroppaani, et meni tämä miten tahansa, niin hyvin tämä menee näillä eväillä.
Kun ei tässä oikein muutakaan voi ja jos alkaisin murehtia, niin mulla saattaisi iskeä paniikkikohtaus päälle ja se on ihan kamalaa, kun muutenkin on tukala hengittää, niin saatikka sitten. Ugh.
Vähän tässä kyllä mietin, että pitäisiköhän mun huomenna käydä tsekkaa vielä varuix toi kohdun aukeamistilanne.. Kun ehkä nyt kumminkin mielummin synnyttäisin tuolla Hyvinkäällä, kuin räpeltäisin kotona. XD
P.S. Tuos luin yhen tyypin synnytystarinaa et oli ollut 6cm auki ja oli mennyt viikolla yli lasketun ajan....
P.p.s tulipas taas txt:ä.. Tittidii..