Tammikuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bambie, vilassa on hyviä legginssei mis on pikkusen korkeempi se vyötärö. eikä siinä ole sellaista paksua reunaa vaan resorireuna. Ja ne ovat aika tukevat että tuntuu kasvavalle mahalle hyvältä kun on jotain mikä tukee sitä :) suosittelen :D

No minä haluan töissä sen takia vain kertoa koska meillä potilaan siirtoja ja muita fyysisiä hommia ja tietenkin tartuntatauteja niin jos pahimmilta välttyisin :)

mitäs mieltä mammat ovat tuosta influenssarokotteesta?

Mulla nyt rv 14+4 ja olen käyttänyt mammafarkkuja jo useamman viikon ajan töissä. Työhöni kuuluu paljon kyykkimistä ja huonoja asentoja, niin alkoi tavalliset vyötärömalliset farkut ahdistamaan.
Lisäksi mulla on yhdet mammaleggarit, joita on mukava käyttää kun ei kiristä vyötäröltä.
Paidat ja muut vaatteet onkin sitten vielä ihan tavallisia.

Mä olen jo ottanut influenssarokotteen viimeksi, kun kävin neuvolassa ja neuvolalääkärillä.
Olkapää oli samana ja seuraavana päivänä vain hivenen arka, muuten ei tullut mitään kipuja, patteja tai kuumetta.
Mietin ensin että onko jo nyt vähän myöhäistä se ottaa, mutta lääkäri sanoi että varsinainen influenssa-aalto vasta tekee tuloaan myöhästyneen talven vuoksi, että kannattaa se vielä ottaa.
En ole koskaan influenssaa sairastanut, enkä ottanut rokotetta,joten kuulemma melko rajuna se saattaisi tulla jos mulle nyt tarttuisi.
Ja kun työssäni tapaan päivittäin asiakkaita ja käsittelen rahoja, niin... päädyin rokotteen ottamaan.

Minä en itseeni ole koskaan ottanut, enkä tule ottamaan (enkä tulevaisuudessa lapseenkaan) mitään ylimääräisiä rokotteita.

Ens viikolla aion lomalla (Tallinnasta) katsella jo niitä äitiysvaatteita, lähinnä farkkuja ja muita "oikeita" housuja :P leggingsit menee vielä ihan normina, mutta en ole mikään niiden suuri fani, ja nyt niitä on ollut vähän pakko käyttää kun kunnon housut ei enää tunnu hyviltä. Tarvis myös löytää jotain pidempimallisia tunikoita/paitoja.

Mäkin olen jo ottanut mammafarkut käyttöön. Ostin H&M:ltä ihanat farkut, tosin aika hintavat näin lyhyen ajan housuiksi, mutta päätin että satsaan kerran kunnollisiin, enkä ehkä ostakaan muita. Käytän paljon mekkoja, niin niiden kanssa oon vielä käyttänyt tavallisia leggingsejä. Yhdet mammasukkikset omistan, ja ne on kyllä mukavat päällä kun ei kiristä mistään. Paitoja en ole ostanut, enkä varmaan ostakaan. Vanhat menee, ja kun on paljon tunika-mallisia paitoja, niin nehän menee pitkällekin. Kesällähän sitä saa sitte kulkea mekko päällä :)

Influenssarokotteen otin joulukuun alussa neuvolassa, eikä siitä tullut muuta kuin aristava käsivarsi samaksi illaksi. Mä olen töissä koulussa, opetan aika pieniä, jotka on ns. iholla koko ajan, joten tuon tartuntavaaran takia ajattelin, että se on parasta ottaa. Aiempina vuosina en ole koskaan sitä ottanut, enkä muitakaan ylimääräisiä rokotteita. Kuulinpa tuossa juuri eräästä 35+ miehestä, joka on perusterve iso urheilijamies. Influenssa oli vetänyt niin huonoon kuntoon useammaksi päiväksi, että oli jo puolisokin (lääkäri) miettinyt, että mikä avuksi kun mikään ei tuntunut auttavan. Tuon kuultuani olin ihan tyytyväinen päätökseeni ottaa rokote, vaikka sitä alkuun pitkään mietinkin.

Mutta jokainen tyylillään. Jos ei ole paljon taudinaiheuttajia lähellä, esim. työssä, niin tietysti se riski on silloin pienempi se mistään saada. Jos riskejä on paljon ympärillä, niin kyllä lääkärit ovat ainakin ehdottomasti piikin ottamista suositelleet. :)

Mä en nähyt tarpeelliseksi ottaa sitä rokotetta, kun oon kerran kotona lapsen kanssa. Viime raskaudessa otin hyvissä ajoin, kun la oli joulukuussa, niin ajattelin sen rokotuksen suojaavan sitten vastasyntynyttäkin :)

Kävin tänään ostamassa käytettynä toisen dopplerin sen rikkinäisen tilalle ja pitkän tovin jälkeen sain pikkusen sydänäänet kuulumaan, vikkelä kaveri se on mutta hetkeksi ne sai kerralla kuulumaan, ihanaaaa! :happy093 <3

Olen rokotteiden kanssa samoilla linjoilla Miu88:n kanssa. En ole rokotteita koskaan aiemminkaan ottanut enkä tule ottamaan. Enkä todellakaan aio lapselle mitään ylimääräisiä ottaa.

En tiedä alkaako röllykkä oikeasti kasvaa vai olenko lihonu/turvonnu, mutta ehkä aavistuksen verran housujen vyötärö puristaa/tuntuu epämukavalle.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Olen pitänyt taukoa viimeiset kaksi viikkoa täältä eli lomani ajan ja nyt purkaan jutteluita pikku hiljaa. Halusin pitää loman lomana ja olla mahdollisimman vähän koneella. Olen töissä toimistossa ja istun koneella jo muutenkin 8 tuntia päivässä. Ja yleensä töissä käyn lukemassa näitä viestejä siinä välissä kun siirryn työtehtävästä toiseen vähän niinkuin nollaamassa aivot uuteen tehtävään. Joten tänään purkaan pikkuhiljaa näitä jutusteluja. Onko kukaan muu työajalla täällä? Meillä pääasia on se, että työt hoituvat ajallaan vaikka välillä pientä huonoa omaatuntoa podenkin..

Mulla on ollut käytössä mammafarkut jo ainakin kuukauden päivät. Ja ekassa raskaudessa pärjäsin ilman yhtäkään äitiysvaatetta! Vatsa turpoaa iltaan mennessä hirmu suureksi, sanoisin että ekassa raskaudessa olin vasta puolessavälissä näissä mitoissa.. Ja yhden paidan ostin alesta parilla eurolla. Tunikat on hyviä ja kesä menee mekoissa.

En myöskään ole ottanut influenssarokotetta, enkä aiokaan. Neuvolassakaan siitä ei mitään mainittu. Sikainfluenssaan otin aikoinaan rokotteen kun juuri olin tullut raskaaksi ja matkustamassa niin sitä suositeltiin. Se onkin ainut kerta, enkä myöskään koskaan ole sairastanut influenssaa. Koputtaa puuta..

Tänään rv 15+0 joten kuudennellatoista viikolla mennään! :)
Kuinkakohan monta viikkoa menee tästä, ennen kuin tuntee liikkeitä... jännittävää :)

Olotila edelleen pysynyt melko samana, eli oksentelu ja voimakas pahoinvointi on loppunut. Mutta etova olo ruokailujen välissä ja ruokailun jälkeinen närästys jatkuu edelleen, ei siis mikään normaali olo edelleenkään. Ummetusta on, issias-tyylistä kipua pakarassa välillä, väsyttää ja nälättää koko ajan. Maha on turvonnut. Mielialat heittelee. Nenästä vuotaa verta silloin tällöin. Hengästyn tosi helposti. Energiaa ei ole edelleenkään normaalilla tavalla. Öisin heräilen usein, kaikkiin ääniin, ja ainakin kerran tai pari pissalle. Janottaa ja pissattaa koko ajan. Eli vaikka nyt en olekaan muutamiin viikkoihin nähnyt/kuullut pikkuista tyyppiä, niin eiköhän se siellä edelleen mun olojani terrorisoi :grin

Hämmästyttävää, miten välillä mä olen niin kypsä tähän olotilaan.
Ja useimmiten kuitenkin olen niin onneni kukkuloilla tästä ihmeestä :happy093

Mä tunsin esikoisesta ekat hentoset liikkeet 16+.. Ei olis sulla Martuti pitkä aika siihen! ;)

Martuti, mullakin tulee helposti verta nessusta! Ei ole (vielä) ihan vuotamalla vuotanut, mutta niistäessä on tullut (kuivunutta) verta. Kai sitä on vaan niin verevä :grin ja aamullahan ne sitten labrassa vieki mun veret.

Miten nuo viikot muuten hei menee? Olen aivan pihalla. Nettilaskurin mukaan menossa 11+1, mutta neuvolasta saadussa kirjasessa lukee 12.viikko (11+0 - 11+6). Eli missä oon menossa??

Jos sulla on viikkoja 11+1 niin silloin olet 12. viikolla :) Kun olet 12+0, on silloin 12 viikkoa täynnä ja alkaa 13. viikko.

Tänään rv 15+3 eli kuudestoista raskausviikko.
Ja en ole kyllä vielä mitään liikkeitä tuntenut :rolleyes: Mutta enpä niitä oikein osaa mitenkään kuulostella/tunnustellakaan. Joten eiköhän ne sitten jossain vaiheessa tunnu, kun vielä vähän aika kuluu...

Iiikk, sohvalla pötköttelee Angel Sounds odottelemassa, että se lämpiää ennen kuin voi ottaa käyttöön, kun se on koko päivän varronnut ulkona postilaatikossa... Mä kyllä jo ehdin ajattelemaan eilen, että palautan koko hökötyksen ettei lietso turhaa stressiä jos ei saakaan aina ääniä kuulumaan... mutta niimpä vaan paketin avasin ja tuolla se nyt odottelee että pääsen sitä kokeilemaan :)

Mun mies on ihan hölmö. Silittelee ja juttelee mun masulle, vaikka siihen menee vielä vissiin viikko-pari ennen kuin pikkuinen alkaa ääniin reagoimaan. Jotenkin tuntuu vielä oudolta kun joku mun masua silittelee, vaikka kyllä se jo aika pinkeä raskausmasu on, lähinnä tietty turvonnut mutta myös vauvasta johtuva pingotus. Mulla on kuulemma eteenpäin kallistunut kohtu, joten tulee aiemmin näkyviin...

Sydänäänet kuului oikein hyvin kotidopplerilla :love7
Niitä sitten miehen kanssa molemmat kuunneltiin vuorotellen... pitää jostain kaivaa toiset kuulokkeet, kun kahdet laitteeseen saisi kytkettyä yhtä aikaa vaikka mukana siis tuli vain yhdet kuulokkeet.

Täällä tänään 12 viikkoa täynnä! <3 hitaasti kyllä tuntu aika menevän ja koko ajan epäili että mahtaako ees selvitä tänne asti! Viime viikko lomailtiin kylpylässä ja huomasin että mullehan on tullu jo tollanen pieni vauvamaha O.O + pissahätä koko ajan >.<

Aika kyllä matelee ja pahasti viikkoja nyt 15+3, plussan saanut testiin siis rielu 11 viikkoa sitten eli on aika suht
nopeasti mennyt jos noin sen ajattelee :grin

Täällä seuraava neuvola 20.1. Ja kauhulla odotan vaakaa!
13.2. Onkin sitten rakenneultra, enkä millään jaksais odottaa sinne asti että näkee pikkuisen.
Haluaisin kovasti tietää sukupuolenkin, vaikka kyllä on aika poikaolo tullut, en vaan tiedä mistä se tuli ja miksi :wink

Oon niin kateellinen teijän kaikkien vauvamasuille.. Täällä nyt 14+0 ja masun (pienen pienen kummun) saa "näkyviin" selällään maaten ja vetämällä vatsaa sisään..

Mulla oli eka neuvola joulukuun 13.. Eka ultra 2.1. ja toinen neuvola 11.2.. Rakenneultraankin tuli jo aika ja se olis 24.2. Sukupuoli halutaan tietää, tällä hetkellä ei vielä mitään "fiilistä", että kumpi tulisi.

Noo, mullakin masu vielä osittain turvotusta, ei siis pelkästään vauvan kasvusta johtuvaa :grin

Ehkä ensimmäisiä pieniä hipaisutyyppisiä liikkeitä olen tuntenut pari päivää! Esikoiselta aloin tuntea rv 15 +, nyt on 13+3. Jännä kuulostella voimistuuko "potkut" vai ilmako se vaan kuplii!

Aika tuntuu menevän tosi hitaasti, plussatestistä kun on jo 10 viikkoa. Masu on kasvanut hurjasti, tosin viimeksikin näytin jo alkuun todella raskaalta ;)

Itse en aio influenssarokotetta ottaa, enkä ota esikoisellekaan.

Rakenneultra tuntuu olevan ikuisuuden päästä, helmi-maaliskuun taitteessa. Sukupuoli jätetään arvoitukseksi.

Hei kaikille pitkästä aikaa! :)

Mulla on tullu ihan rehellistä läskiä mahaan, ihme kyllä ettei kuitenkaan muualle... Turvottaa ja iltaisin näyttää jo että olis pitemmälläkin. :D

Mulla on tänään 14+6, oon menossa jumppaan ja mietinki, että oliko jotain rajoituksia vatsojen tekemisessä?

Takaisin