Tammikuun turinat

Martuti

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Uusi ketju valmiina uudelle vuodelle, uudelle kuukaudelle ja uusille kujeille :)
 
Ihanaa uutta vuotta 2014!

Enää olisi viikko labra-aikaan, kai sieltä saa jo jotain konkreettista todistusta raskaudesta..? Ensimmäiseen ultraankin on aivan liian pitkä aika vielä. En jaksa itse innostua muiden hössötyksistä vauvajutuissa, kun on niin epävarma ja epätietoinen olo.
 
Hyvää Uuttavuotta täältäkin ja 12+1 ois täällä. Eli jos siel joku on niin eka safezone ois saavutettu.

Sain jonkun paniikkiepätoivomasennuksen alkuviikosta kun heppura sai huonoja uutisia, hajosin ihan tyystin hetkeksi ja joku mun tyhmä aivosolu päätti että mulle tulee sama tapahtumaan ens ti. Tuli pohjamutanaamio.
Eilisen sitten melkeempä nukuin torkuin ja kiukuttelin vaikka jo vähän mutafiiliksen puolesta helpotti, mutta ihan siis väsytti vaan niinkun välillä väsyttää. Onneksi ei ollut uv suunnitelmia joita pilata :D
Tänään onkin onneks jo parempi päivä vaikka joku skeptikko kyllä sai sen pienen vallan ja vaikka kuinka koetan saada itseni ruotuun samoilla neuvoilla mitä toisille antaisin, on vähän eri fiilis kun ajattelin 1.1.14 olevan.
Noh, 6pvää ja sitten tietää. Mitään syytä oireita ei oo olettaa etteikö siellä tyyppi hilluisi tyytyväisenä, mutta kun ei tiedä.
Mutta, yhden uv lupauksen tein ja se on että koetan olla positiivisempi.
Joten. Molemmat, sekä joulu että UV meni kivasti, kalenteri on tyhjä, eli latu vapaa tehdä mitä haluaa vuoden 2014, mikäpä täs ollessa kuitenkaan? Monta kivaa juttua tapahtunu jo pelkästään tänään, keskityn niihin ja nautiskelen tästä vapaapäivästä vielä kun voi.

Tsemppiä kaikille :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanaa ja toivottavasti meidän kaikkien kohdalla myös onnellista uutta vuotta täältäkin kaikille! :)

Sniper, meillä ei kyllä labra-ajalla tehty mitään muuta, kun kiskastiin 6 putkiloa verta kyynertaipeesta, ja sanottiin kiitos ja hei. En tiedä sitten mitä kaikkea siinä testattiin, seulonnat ainakin ja kaikki tarttuvat taudit, mutta muusta en tiedä. Kokeissa kävin 13.12. ja seuraava neuvola on vasta 22.1.Siellä niitä tuloksia ehkä käydään läpi, mutta eipä kai niissä mitään kummallista ollut, kun kukaan ei ole ottanut yhteyttä.Toivon ainakin niin! :)

Epätoivoa on täälläkin välillä tilanteen jatkumisesta ja siitä, että mietin paljon onko kaikki hyvin masussa. Mutta ne on onneksi hetkellisiä tilanteita eikä ole päässeet vaivaamaan jatkuvasti. Nyt yritän pysyä rauhallisena tuonne toiseen neuvolakäyntiin asti, ja uskon, luotan ja toivon, että kaikki on hyvin ja sydänäänet saadaan siellä kuuluviin.

Mulla alkoi eilen jo 15. viikko, joka tuntuu ihan hassulta. Aika on mennyt ihan älytöntä vauhtia, ja jos näin nopeasti aika kulkee, niin kesä-heinäkuun vaihde on jo ihan pian täällä!

Eilen kävin ostoksilla ja asioita hoitamassa läheisessä ostoskeskuksessa, ja yhtäkkiä alkoi mahassa tuntua inhottavalta. En oikein osannut sanoa, että onko se suolistoperäistä vai kasvavasta masusta johtuvaa. Kannoin painavia kauppakasseja ja yhtäkkiä tuli olo, että nyt on pakko kohta päästä lähtemään kotiin. Olinkin jo lähdössä, kun eksyin hypistelemään ekaa kertaa vauvanvaatteita. Mutta en sortunut ostamaan yhtään mitään, kun ajateltiin jättää se vasta rakenneultran jälkeiseen aikaan. :) Mutta kaikkea ihanaa ja niiiiiin suloista oli alennuksessa lastenvaateliikkeessä. Oi, kunpa helmikuu saapuisit nopeasti! :love7
 
Joo ei labrassa kyllä kai mitään konkreettista varmistusta raskaudesta saa, mullakin vaan otettiin verta ja siitä jotain kokeita tehtiin, tuloksista mulla ei ole tietoa, seuraavalla neuvolakäynnillä varmaan sitten.

Mua vaan nyt häiritsee, kun kävin siis jo jonkin aikaa sitten labrassa, ja siitä seuraavalla viikolla oli np-ultra, jonka yhteydessä otettiin uudet verikokeet. Ja mulla ei siis verikokeiden tuloksista ole mitään tietoa, tiedän vain mikä oli np-ultrassa se turvotuslukema. Mutta mitään riskilukua mulle ei ole kerrottu ultran, verikokeen ja muiden tekijöiden osalta. Että ei siellä sitten kai mitään hälyyttävää ole ollut? En ole saanut aikaiseksi soittaa neuvolaan kysyäkseni asiasta, joten taidan vaan odottaa sitä seuraavaa käyntiä...


15. viikolla mennään, hurjaa! Jotenkin nyt oikeasti tekisi mieli kailottaa koko maailmalle, että hei, mä olen raskaana, meille tulee vauva :love7 Olen jo monta kertaa meinannut facebookissa jakaa elämäntapahtumana lapsen odottamisen, ultrakuvan ja runon kera... mutta mies on mua vielä toppuutellut.
 
Meille sanottiin eilen ultrassa, että seulonnan vastaukset tulee kotiin kirjeellä n. kahden viikon kuluttua. Ois pystyny myös valitsemaan, että haluaako soiton jos kaikki ei ole kunnossa. Mutta itse halusin kirjeen kotiin, ku ei aina tiedä missä siihen puhelimeen vastailee..
 
Ja kyllä sieltä joka tapauksessa joku laskelma/suhdeluku tulee vastaukseksi. Meille ainakin tuli ekasta myös kirje kotiin. Eilen vaan sano siellä ultrassa, ettei ainakaan niskaturvotus ollut mitrnkään poikkeava.
 
Meilläpäin myös seulonnan tulokset tulevat kirjeellä kotiin, mikäli ei mitään poikkeavaa. Nt meillä oli 0,9 reilu pari viikkoa sitten ja varsinainen suhdeluku on sitten kirjeessä. Huomenna on sitten lääkärineuvola joten tässä taas jännityksellä odotellaan että kaikki olisi edelleen hyvin. Huomenna tulee siis 14+0 täyteen.
 
Hyvää uutta vuotta minunkin puolesta kaikille!

Meillä oli ultra 23.12 ja siellä kaikki juuri niin kuin pitääkin. La tosin siirtyi 15.päivästä 20.päivään. Elikkä nyt mennään siis rv11+3 :)

Täällähän ei saada tuosta seulonnasta mitään tietoja suoraan itselle jos siinä ei ole mitään häikkää.

Kovasti odottelen jo voimien palaamista edes puoliteholle, mitään ei jaksaisi tehdä. Pahoinvoinnit on huomattavasti helpottaneet muttei kuitenkaan poissa.

Jouluna kerrottiin lopuille kavereille ja sukulaisille tulevasta pikkukaverista.

Tissit on todella arat ja näyttävät alkavan tuottamaan jo nestettäkin. Onkohan tämä merkki siitä että imetys tämän vauva kohdalla saattaisi onnistua. Edellisen kanssa ei nimittäin maitoa tullut kuin pari viikkoa. Onko muilla kokemusta?

Ja onko tullut jo jotain mielihaluja? Miulla oli hetken jouluomenat mutta nyt sekin hiipui. :)
 
Pk-seudulla pitäisi husin myös laittaa kotio kirje. Juuri maanantaina taisi meidän luukusta tipahtaa ilmoitus että seulonnan tulos ollut normaali joten jatkotutkimukset eivät ole tarpeellisia.

Mulla kanssa kamala hinku nyt kun rv15 menossa niin vaan kailottaa töissäkin että minä olen täällä enään 4 kuukautta ja sitten jään pois!
NELJÄ KUUKAUTTA töitä enään. olen pari päivää shokissa ajatellut että herran jestas kuinka vähän. Että kun tässä ollaan periaatteessa oltu kohta jo se neljä kuukautta raskaana! Aivan mieletöntä....

Nyt menossa yöt töissä ja sitten on piiiiiiiitkä vapaa. Tämän jälkeen ajattelin kertoa töissä julkisestikkin vaikkakin moni on jo arvannutkin. mutta saanpahan sitten hyvällä omalla tunnolla vähentää noissa eristyshuoneissa käyntiä....

Niin ja hyvää uutta vuotta meille kaikille. Tästä tulee ihana vuosi :)
 
2,5 viikkoo vielä np-ultraan... miten aika menee niiiiin hitaasti, ja kaikilla muilla tutuilla odottajilla se tuntuu menevän kauheen nopeesti :P Kaks puolikasta päivää viel töitä ja ens viikolla Tallinnaan kylpylään!

Oon myös miettiny tota että uskaltasko sinne faceen mainita mitään ja missä vaiheessa... aattelin pistää ehkä vaan rohkeasti mahakuvan sitten kun kunnollinen sellanen on mahdollista saada :)
Oon nähny viime aikoina tosi ahdistavia unia; mies jättää, koira kuolee, vauvalle tapahtuu jotain... ilmeisesti niitä pelkoja takaraivossa on, vaikkei niitä näin valveilla ollessa kauheesti mietikään.
 
Hei, taas on jokunen hetki vierähtänyt kirjottelussa.
Mutta täällä siis tänään rv 14+0 ja toissapäivänä tuli
doppleri postissa, melkeen puolituntia meni sydänääniä
etsiessä, mutta sieltähän ne löytyi n. 150 syke!

Voi kuinka onnellinen voikaan olla! Aika sais kyllä kulua
nopeemmin :)
 
Mulla on mieliala tehnyt aika jyrkän laskun. :sad001 Meni pitkään, etten saanut nukuttua kuin pari tuntia yössä ja nyt olen viimeisen ehkä vajaan parin viikon aikana koettanut saada univelkoja lyhennettyä ja palata takaisin elämään. No, kun vähän aloin piristyä, alkoi kaikenlaiset ajatuksetkin pyöriä päässä ja nyt en taas ole pariin yöhön saanut nukuttua. Olen alkanut epäillä koko vauvahommaa ja tuntuu, että en mitenkään edes tule pärjäämään kahden pienen kanssa. Lisäksi ahdistaa aika paljon oma tulevaisuus, kun ei mulla ole sitä työpaikkaa, johon palata. Tuntuu ihan mahdottomalta, että ikinä saankaan töitä, kun tulen nyt viettämään niin paljon aikaa kotona.

Sain neuvolasta psykologin numeron, pitänee taas soittaa. Ekassa raskaudessahan myös jouduin juttelemaan tuntemuksistani, kun ahdisti niin lujaa heti alusta lähtien. Nyt on alku ollut paljon parempi, mutta näemmä nyt sitten alkaa taas ajatukset kiertää ikävää kehää. Että ei silleen hirveän positiivinen vuoden aloitus.
 
Yöunet ovat kyllä nyt jo usean viikon ajan olleet niin katkonaisia, että alkaa taas väsymys painamaan... Herään kaikkiin mahdollisiin ääniin, ja nukahtaminen uudestaan on vaikeaa. Vähintään kerran yössä herään kun rakko on täynnä.

Lähinnä miehen kuorsaus on se, joka vaikeuttaa uudelleen nukahtamista. Ollaankin silloin tällöin nukuttu eri huoneissa, jolloin olen nukkunut vähän paremmin. Harmi, kun kyllä silti toisen lähellä haluaisi olla!

Kävin nyt viimein ostamassa apteekista korvatulppia, otan ne käyttöön öisin. Ja miehelle osin sellaisen muovisen härpäkkeen, joka tulee nenään. Se jotenkin levittää hieman sieraimia ja sen pitäisi hillitä kuorsaamista. Huomenna sitten tiedetään, oliko siitä hyötyä :)


Olo edelleen välillä aika etova, ja närästys sekä ummetus vaivaavat. Ummetukseen en ole edelleenkään kyllä mitään troppia ottanut... närästykseen kylläkin.


Meillä nyt töissä kyllä lähes kaikki jo tietää raskaudestani. Niin moni arvannut ja kysynyt suoraankin, ja nyt tietysti juttu lähtenyt liikkeelle.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, et milloin teillä on seuraava neuvolakäynti eli siis ihan normi käynti et ei lääkärineuvola?
 
mulla on ollut jo kaksi neuvola käyntiä takana, ensviikon pe on np-ultra ja tämänkuun viimisellä viikolla uus neuvola. :D
 
Takaisin
Top