Vesimeloni:
Löytyikö syytä vatsakivuille? Oliko sappikiviä ja mites nyt sitten?
IhaNainen:
juu, ne synnytysasiat alkaa pyöriä päässä kyllä. Vaikka itselläni on jo yksi kokemus takana, on mullakin aikeissa lueskella ne jutut uudelleen.
Omakohtainen kokemus tuosta epiduraalista oli, että se oli helppo juttu! En oo neulakammoinen, mutta ajatus siitä, että mun selkärankaan työnnetään neula, on vaan aivan kauhea.
Silti: helposti meni. Se ei satu, tuntuu vaan vähän inhottavalta.
Ja sen helpottava vaikutus on jotain sitä luokkaa, että vaikka siitä paikasta olisi valmis menemään naimisiin epiduraalin kanssa, jos se olisi mahdollista. :D
Mut jännä juttu: mulla oli se epiduraalin pistokohta aika kipee sitten monta päivää synnytyksen jälkeen. Tosin siinä vaiheessa on aika tavalla kaikkea muutakin ajateltavaa, että eipä sitä jaksanut pitkään harmitella. :)
YÖHERÄILYSTÄ:
Mulla oli viime raskaudessa näihin samoihin aikoihin semmonen juttu, että saattaa herätä ihan virkeänä ilman mitään syytä joskus neljältä. Ja sit ei vaan tuu enää uni. Yksi kaveri raportoi samasta. Ilmeisesti hormonit alkaa valmistamaan kehoa yöheräilyihinkin. :D Ikävä kyllä tää kostautuu sitten työpäivän aikana, mutta mammalomalla se oli oikeestaan vaan aika hauskaa. Touhuta jotain omiaan tolleen aivan järjettömän aikaisin aamusta ja sitten pystyi ottamaan päiväunet kuitenkin.
Toissa yönä heräsin just tälleen, ekaa kertaa tässä raskaudessa.
Onko tuttu ilmiö muille?