Tammikuun tarinatupa

Huomenta! Ja kiitos paljon kaikille asunto-onnitteluista... :)
Kyllä on mahtavaa kun löydettiin se asunto, ei onneksi jäänyt melkein viime tinkaan.... ;) (tarkoitus on kuitenkin ollut muuttaa ennen vaavin syntymää) Tätäkin muuttoo hidastaa pari seikkaa kuten seinäpintojen remontointi, mut eiköhän me helmikuun loppuun mennessä olla saatu muutettua.

Mulla on tänään taas tällanen yhden päivän vapaa, enkä aio tehä mitään koska oon ihan sika väsynyt. Paitsi kai mun on pakko tiskit hoitaa ja järjestellä + imuroida, koska en voi jättää kaikkee miehen harteille; sillä on kuitenkin tässä 14 päivän työputki meneillään niin ei se jaksa sen enempää kuin mäkään.

Alkaako kellään muulla hiljaan hiipiin sellanen pieni pakokauhu..??! :D Toisaalta sitä on ihan järjettömän innostunut ja tunteilee kun ajattelee vauvaa (sain eilnkin ihan loppumattoman itkun aikaseks kun visualisoin sitä hetkeä kun mulla on se uunituore vauva sylissä ja mun mies on siinä vieressä kanssa), mut sit taas on et herranjumala, voisinko pysäyttää kaiken hetkeks et kerkeen sopeutuun ajatukseen että saan oikeesti vauvan!! emoticon

Ihme, onhan siihen nyt jo puoli vuotta ollut aikaa sopeutua... Nyt on muuten taas noi hormonit alkaneet vähän herkistään, mulla ei oo viimeseen kolmeen kuukauteen tuntunut oikeen silleen yhtään erilaiselta.. Alkuraskaudessa oli itkuherkkä ja onnellinen, nyt alkaa taas oleen itkuherkkä ja onnellinen... Melko rauhallisena oon onneks pysyny koko ajan, etten oo muuttunu yhtään entistä raivohullummaksi.

Mulla on alkanut ihmeellinen pesänrakennusvimma... En oo juurikaan herkistellyt tätä raskaana oloa aiemmin. Vielä kuukausi sitten en edes halunnut katsella mitään vauvan kuvia, kun ne vaan ahdisti. Nyt sitten, kun piti etsiä pitsiliinan ohjeita käsityölehdistä (virkkaan matonkuteesta vessaan maton), jäin vaan tuijottelemaan kaikkia vauvojen nuttuja ja potkuhousuja... Eilen ostinkin kaupungilta ison kasan vauvalankaa jo valmiiksi :) Heti, kun tuo tutkielma on valmis, alan neuloa..

Pahin pakokauhu on jopa mulla jo vähän laantunut.. Ehkä se tulee vielä uudelleen tuossa lähempänä.

Kauhea mieliteko olisi jo järjestää huonekalut tulevaan järjestykseen.. Kaappeja olenkin jo järjestellyt. Mies vähän katseli pitkään, kun mä kiipeilin tikapuilla ja siirtelin tavaraa yläkaapista toiseen.. Se vähän epäili, että onko mun touhuni ihan turvallista :D

Päässä ei liiku kuin lapseen ja raskuteen liittyviä juttuja, mutta pitäisi silti tuo tutkielma saada kirjoitettua!! Ei mikään ihan helppo projekti tämän pään kanssa. Onneksi on enää muutama kirja lukematta..

Minä itkin ihan kunnolla krokotiilin kyynelin kun availtiin tuota äitiyspakkausta ja eilenkin jostain niitä onnen kyyneliä ilmaantui silmäkulmaan! Olen nyt pikkuhiljaa alkanut katsella ja pakkailla tavaroita, lähinnä vaatteita, muuttoon. Pari laatikollista on jo tuotu tänne tulevaan yhteiseen kotiin. Meillä alkaa sitten isomman asunnon etsintä kun saadaan mun asunto myytyä. Se nyt pitäisi saada myyntikuntoon ja laittaa sitten tosiaan kuvat nettiin josko sen saisi itse myytyä. Jotenkin harmittaa laittaa välittäjälle kun siihen menee sitten varmaan noin 4000€ ja ihan hukkaan mahdollisesti.
Juu ja täällä miehen huushollissa olen alkanut suunnitella mitkä verhot mihinkin laitetaan ja tosiaan tuota huonekalujen järjestystä funtsattiin viime viikonloppuna yhdessä. Aika moista kun pitäisi nyt ainakin jotain saada säilymään molempien huusholleista ja kahta kaksiota yrittää tuupata yhteen saman kokoiseen niin on siinä haastetta...

Suosittelen sopimaan välittäjän kanssa kiinteän välityspalkkion jos päädytte laittamaan asunnon sitä kautta muuntiin, ja tietty pienemmän kun mitä se sain %-palkkiota pienimmästä hinnasta jolla olet valmis myymään. Onnea asunnon myyntiin.

Kyllä mullakin oli kyynelissä pitelemistä, kun kävin ekan kerran läpi tuota äitiyspakkausta :)

Onnea sulle Ihanainen yhteenmuuttamisessa :) Mä kannoin 50 neliön asunnostani tavarat miehen luo pari vuotta sitten, mutta vieläkin on laatikoita sullottuna sinne ja tänne.. (eniten mun äidin varastoon..) Mies oli ehtinyt asua yksin rivitalossa (n.90 neliötä) vuoden verran ja asunto oli täysin kalustettu. Ei tämä tavaroiden karsiminen ihan kitkattomasti sujunut, mut kyllä siitä selvittiin! Äsken, kun korjattiin joulukuusi pois, otettiin samalla mun vanha telkkari rappusten alta pois - tätä kamaa on siis vieläkin joka paikassa.

Ekana keväänä me myytiin kirpparilla lähes kaikki kaksoiskappaleet kodinkodinkoneista yms. koska molemmilla oli ihan täydet setit kaikesta mahdollisesta. Osa mun huonekaluista päätyi mun äidin luo varastointiin odottamaan meidän omakotitaloa (tontti on, mutta talosta ei ole edes piirustuksia). Arvata saattaa, että esim. ulkovarastoon ei mahdu edes seisomaan sisäpuolelle. Se pitäisi käydä läpi keväällä, mielellään ennen pikkuisen syntymää.

Vintiltä taannoin löytyi opus  "Pallerosta Taaperoksi" lasten kasvatuskirja. Ilmeisesti äitini on sen neuvolasta saanut minua odottaessaan. Lueskelin sitä eilen ja naureskelin kun ohjeet meidän "palleroisten" hoitamiseen oli kovin erilaiset kuin nykyisin. Esimerkiksi siellä mainittiin että raasteita pitää alkaa anta vauvalle viimeistään, siis viimeistään 2½-3½kk iässä. Taisi kuitenkin tarkoitaa hienolla raastinterällä soseutettua ruokaa. No nykyisin nämä ohjeet on vähän toisenlaiset... Ihan mielenkiintoista selailtavaa kuitenkin :) Tämä oli WSOY painotuote vuodelta 1966.
Lupan laittaa muutamia herkkupaloja jatkossakin tänne :)
Meillä on parhaillaan kaksi rivarikaksiota noin 65 m2. Ja juurikin kaikkea lähes tuplaten! Itsellä on lisäksi piano,ja se oikeastaan onkin suurin ongelma, kun en haluaisi luopua, eikä se oikein mahdu mihinkään. Isäni lupasi ottaa sen säilöön ainakin joksikin aikaa. Täytynee siis alkaa sitä isompaa asuntoa hakemaan sitten pikapuoliin kun Papu on syntynyt. Siis juu pölyjä taidetaan pianosta pyyhkiä tosiaan paljon useammin kuin pimputella, mutta kuitenkin tuntuu tyhmältä myydä kun siitä ei saa mitään ja sitten jos kuitenkin....
Siitä myymisestä ymmärtääkseni 2.5-4.5% on myyntipalkkio niin se tarkoittaa jokatapauksessa useampaa tuhatlappusta. Joten sillä rahalla mulla on varaa vaikka hetken pitää sitä tyhjillään...

Hei kun painaa sitä tekstiä viimeinen viesti tms, niin se lataa uusimmasta viestistä järjestykseen, niin sillai saa katottua ne uusimmat kirjotukset. 

voi että  minäkin muistan kun miehen kanssa yhteen muutettiin, siis miehen yksiön tavarat tungettiin mun yksiöön ja siihen vielä kaks koiraa kaveriks niin huh, voin kertoo että aikamme niitä pyöriteltiin :D ja kun tosiaan kaikkea oli se kaksi kappaletta.. Oli se vaan niin ihanaa aikaa.. voi että ja nyt sitä valmistellaan jo kotia vauvaa varten.. 

Mulla on kans välillä tullu sellanen pakokauhu, että apua enää muutama kuukaus ja sit meillä oikeesti on vauva. se iskee aina hetkittäin, mut menee kyllä nopeesti ohikin. Kai tääkin siis kuuluu asiaan. 
Ja kyllä, olen saanut myös onnellisuuteni takaisin. En enää raivoo niin herkästi, kuin esim kuukaus sitten tuntu että kaikki ärsyttää ja mikään ei vaan ole hyvin. Enpä itse asiassa ollut asiaa ajatellut aiemmin, kuin  nyt. Ihana tunne :) ja tuo itkuherkkyys on mulla ollut läpi raskauden ja se on oikeesti välillä aika kauheeta kun itkettää vaan eikä sitä saa loppumaan. Yks päivä ajoin töihin ja radiosta tuli se Laura Närhen uus biisi, joku mä annan sun mennä tai jotenkin sillai se meni ja minä itkin, koko sen biisin ajan vaan itkin. En vaan voinut lopettaa... Voi näitä hormooneita.. 

Kuitenkin ei vaan malttais odottaa että vauva syntyy, on niin pitkä aika vielä. Haluaisin jo saada pikkuisen tänne.. 

Törmäsin tällaiseen sivustoon.... Kylläpä suositukset vaihtelee maittain paljon. Täällä vilisee luontaistuotteita joita on hyvä käyttää, ja menillä on luontaistuotteet kategorisesti kielletty potentiaalisesti haitallisina :D

http://www.dailymail.co.uk/health/pregnancy.html

Suomi onkin aikamoinen takapajula kaiken vaihtoehtoisen hoidon suhteen... Kaikki mikä ei tuota voittoa isoille lääkefirmoille, on kiellettyä, vaarallista tai huuhaata.. ;)

Sillon kun me muutettiin miehen kanssa yhteen, niin me ainakin hankkiuduttiin eroon niistä tuplahuonekaluista ja kodinkoneista hyvin nopeasti ennen muuttoa, eikä mitään tavaraongelmaa syntynyt...

Meillä ei oo oikeestaan mitään ylimäärästä niin muutto tulevaan asuntoon tulee olemaan nyt aika kivuton kun ei tarvii tehdä miljardia kaatopaikkakeikkaa. Sitä niin odotellessa!

Aika kuluu niin hitaasti kun laskee päiviä.........
Mulla on nimittäin tämän päivän iltavuoron jälkeen 4 vapaapäivää, joiden jälkeen on 5 työpäivää, minkä jälkeen jään lomalle!!! Ei oo enää paljoo!! Pitää vaan pinnistää ja pinnistää.

Mutta ei tää tästä voi enää hirveemmäks muuttua, itkeä vollotin eilen ihan antaumuksella töissä kun vähä loukkaannuin yhestä asiasta ja sitä sit selvittiin työkaverin ja pomon kanssa. Olen nyt siis jo nolannut itseni niin pahasti, että millään ei oo enää mitään väliä. :D Oonkin vähä odottanu että koska mä saan töissä jonkun itkukohtauksen.....

Itseä myös vähän tökkii kokonaisuudessaan tuo medikalisaatio Suomalaisessa kulttuurissa ja terveydenhoidossa ylipäätään. Mulle terkka viimeksi sanoi neuvolassa että tuskin mä kovin  kauaa enää voin töissä käydä kun on verenpainettakin niin paljon. Joo on mulla verenpaine aina koholla siellä, luokkaa 146/94 tms. Siksi mulla onkin kotona oma mittari, vähintään samaa tasoa kuin TKssa. Kotimittaus esim eilen illalla 122/88 ja tänä aamuna 113/76 eli oikein hyvät arvot, illalla alapaine nyt ei ihan ihanteessa mutta se kai iltaisin nousee muutenkin herkästi. Aina aika-ajoin yrittävät tyrkyttää jotain verenpainelääkkeitä, mutta en ota niitä kyllä kuuleviin korviini niin kauan kuin paineet on näillä tasoilla. Synnärillä lääkäri sanoi että nykyisin entistä enemmän juurikin luotetaan noihin kotimittaustuloksiin, koska ne ovat todellisemmat. Mua ärsyttää se että se terkka aina on urputtanut siitä etten varmaan voi olla työssä kovin pitkään kun on sitä ja tätä, hitto mä olen ihan hyvässä kunnossa! Ymmärtäisin jos olisin valittanut jostain kivuista, stressistä tms, mutta kun en ole! Mulla kun on ihan hyvä olla, minusta on ihanaa tuntea miten pikkainen masussa muljaa. Töissä olen lisäksi saanut aikamoista vapautta tehdä kotitoimistopäiviä ja muutenkin keskittyä roikkuhommien hoitamiseen ja tiedonjakamiseen omassa tahdissa. Mitään suurta taskilistaa ei todellakaan enää ole luotu. Itseasiassa eilen oli kehityskeskustelu ja sain tosi hyvää palautetta, itsekin olin yllättynyt. Samalla pomo sanoi että pitelet sitten joustoja pois jne kun siltä tuntuu. Kysyi meinaanko pitää jotain  lomia ennen äippä lomaa ja totesin etten, koska mulla on muutenkin vähän menttaalitason vaikeuksia jäädä töistä pois.... emoticon Outoa.... todella outoa. Ja samalla niiin IHANAA!
Luontaistuotteissa on mielestäni sama asia kuin kaikissa apteekinkin lääkkeissä, harkiten ja kohtuudella. Esimerkiksi se inkiväärirajoitus lähinnä huvittaa: Kuka nyt inkivääriä suuria määriä söisi raskaana tai muuloinkaan? Tuntuu joskus ihan turhalta pelottelulta.
Kiinassa kuulemma monet raskaanaolevat hankkivat sellaisen lyijysuojan masun ympärille jotta sikiö ei saisi säteilyä, samoin kieltäytyvät käyttämästä kännykkää ym säteilylähteitä. No itse olen sellaisessa työssä että on vaan pakko luottaa ettei WLAN ja kännykät ym aiheuta Papulle vaikeuksia. Samoin mulla on kyllä kotonakin WLAN käytössä ja tuppaa olemaan naapureillakin, joten ei se paljon auta vaikka itseltä sulkisi purkin aina kun sitä ei tarvitse. Toki sulkeminen olisi oikein sähkön säästämiseksi jne...

En muista missä ketjussa niistä rasvahapoista oli puhe, mutta noudatin muistaakseni Cavan  ohjetta ja hain luontaistuotekaupasta niitä tyrnimarjakapseleita. Eikä mitään sivuvaikutuksia! :)
Muistin hakea rautalisänkin apteekista, aiempi paketti loppui joskus joulun aikoihin.. On kyllä aika pilleristi olo aamuisin, kun nappaa kaikki neljä tabua kerralla (omega7, rauta, multivita ja kalkki+d). Ennen raskautta en syönyt mitään pillereitä, edes vitamiineja. Noh, ainakin mä oon ollut koko talven terve.. :) Ois kyllä vallan mainiota, jos ei mitään flunssaa saisi koko raskausaikana.

sista:
heh, joo: mulla on ihan sama tilanne: kauhee kourallinen pillereitä heti aamulla. :D
Omegat (tyrniäpä hyvinkin), multivita, kalkki+d ja sitten oon syönyt koko ajan myös maitohappoja (parasta flunssasuojaa).
Tosin itse oon syönyt atoopikkona noita tyrnejä jo monta vuotta, nyt siihen aamukouralliseen on tullut vaan lisää tavaraa. :P

Raudan+c-vitamiinin otan öisin vessareissulla, kun tuo kalsium estää raudan imeytymisen ja mulla se imeytyy muutenkin niin todella huonosti. Mutta Obsidan+c-vitamiini aina yöllä tyhjään mahaan tuntuu tepsivän. Tosin saan siitä c-vitamiinista joskus vähän nipistelyä ylävatsaan - sehän on siis askorbiinihappoa. Itse rauta alkaa imeytyä (tyhjästä vatsasta) vasta ohutsuolessa, että se ei tee sitä ärsytystä. Sit jos tuntuu että vatsa kärsii, niin pidän yhden yön tauon noissa. Näin se on onneksi toiminut.

Viime raskaudessa tosiaan söin isoa annosta rautaa 2,5kk tuloksella hmgb 119->105, eli hieman oli vaikeuksia imeytymisessä. :)

Mä vaihdoin Multivitat Multitabseihin kun totesin että siinä on kalsium samassa, ja Multivitassa ei ollut. D-vitamiinia popsin lisäksi 20µg ja Mustaherukkakapseleita pari kappaletta päivässä, tuossa on sekä Omega-3 että 6 rasvahappoja ja minulla ainakin loppui oikeastaan se "teininaamakausi" tähän.  http://www.ts.fi/online/kotimaa/137726.html
Välillä olen ottanut E-Epan lisäksi mutta se nyt ei ole ollut niin säännöllistä ja sehän tavallaan on ihan samaa tavaraa kuin tuo herukkaöljy.

Vitamiineista kysyn sen verran uteliaisuuttani, että te jotka syötte sekä Multivitaa että kalsium+d:tä, niin syöttekö tarkoituksella, että saatte kalsiumia ja D:tä suuren annoksen? Ajattelin vaan kun
mä syön raskausmultivitaa ja siinä on sekä kalsiumia että d:tä suositellun annoksen verran.
Vai pitäisikö niitä tosiaan syödä vielä enemmän?
Itse syön siis Raskausmultivitaa, Omegaa (Bioteekin duo omegaa) sekä rautaa.

Huhtihippu:

minä oon syönyt jo 3 tai 4 vuotta Valioravinnon Tyrnikapseleita, eli tätä:  http://www.valioravinto.fi/Tuote.aspx?id=7

Siinä on siis omega3sen lisäksi kaikki muutkin omegasarjan rasvahapot. Kaksi päivässä riittää ja esim nyt tammikuussa on tommonen iso pakkaus jossain s-etutarjouksessa sokoksella alle 50€.
Periaatteessa mikä tahansa omegaöljytuote on hyvä, mutta pellavansiemenöljyä ei kannata raskaanaollessa syödä. Paras tuote kaikista on vissiin e-epa, mutta ne kapselit on liian isoja mulle ja kalaöljyt muutenkin vähän ällöttää.

KALSIUMISTA: neuvolasta saatu tieto: ei sitä oikein voi liikaakaan saada. Itse syön calsichew fortea, missä on siis 500mg kalsiumia ja 10µg d-vitamiinia. Sen lisäksi käytän maitotuotteita paljonkin (pari lasia maitoa + viili + juustoa /päivä).
Vauva vie näillä viikoilla vähintään 200mg päivässä kalkkia, kun sen luut alkaa pikkuhiljaa kovettua. Eli vauva kyllä saa sen minkä tarvitsee, mutta itsekään ei ole kiva jäädä ilman, hajoo hampaat, altistuu osteoporoosille jne. Myös vegaanivaihtoehtoja löytyy ruokavalioon kalsiumin saannin turvaamiseksi, mutta etenkin raskausaikana tuo lisä on kyllä erittäin hyvä ottaa käyttöön.

MONIVITAMIINI: käytän multivita raskaus+imetys, siinä ei oo mukana kalsiumia. D-vitamiinia on, mutta sitäkään ei tule liikaa päivässä edes yhdessä tuon kalsiumtabletin kanssa (se suositus 10µg on siis alarajasuositus, vitamiinit ovat usein vesiliukoisia ja ylimääräiset kyllä huuhtoutuvat pois kehosta aineenvaihdunnan myötä. Ei nyt mitään 100g övereitä tietenkään kannata vetää, mutta joku 20-40µg on ihan jees eikä lähelläkään vaararajoja edes raskaanaollessa).

MAITOHAPPOBAKTEERI: oon tosiaan syönyt vähintään yhden kapselin päivässä, reissussa ollessani kaksi. Eikä oo ollut edes pientä niiskutusnuhaa koko aikana.
Lisäksi jonkun uudehkon tutkimuksen mukaan äidin viimeisillä raskausviikoilla nauttimalla maitohapolla ois hyvä vaikutus lapsen allergioiden ehkäisyyn. Muistaakseni maitohappoja kannattaa jatkaa myös kaksi ekaa imetysviikkoa, sittemmin niitä voi alkaa antamaan vauvalle kun d-vitamiinitipatkin tulevat kuvioihin (on siis olemassa joku d-vitamiini + maitohappo tippa ja kiinteisiin siirryttäessä voi maitohappokapselin tyhjentää vauvan ruokaan).
Anyway, vaikka tuo tutkimus osoittautuisikin vääräksi, niin maitohapoista ei oo koskaan haittaa. ERITTÄIN tehokas tapa ennaltaehkäistä myös hiivaa ja muita alapään ärsytystiloja. Ite syön Idoform-merkkistä kapselia, mutta se on vissiin ihan sama, että mikä se merkki on. Apteekista kysymällä saa varmasti hyvän tuotteen.

En pidä tätä omaa listaani mitenkään ehdottomana ja ainoana oikeana, mutta sen voin kertoa, että atooppinen iho pysyy hyvänä noiden tyrnien ansiosta ja en oo sairastellut lainkaan edes nyt raskauden aikana kun vastustuskyky on kuitenkin vähän normaalia alhaisempi.

Tuosta D-vitamiinista vielä. Itse aloin aikoinaan syödä lisää ensin avuksi ranteen paranemiseen murtuman jälkeen, kun lääkäri sanoi "en minä nyt oikein osaa sinulle mitään erityistä neuvoa antaa mutta D-vitamiinia voisit alkaa syödä sellaista hevoskuuria" Sitten herttainen täti korjoitti 4xminisun 10µg keltaiselle postit-lapulle ja lykkäs kouraan. No minä söin ja kynnet kun on aina talvisin mennyt aika liuskottuviksi niin eipä ollut tuon jälkeen. Siitä se sitten lähti, eli ihan turhamaisuudesta. Sen jälkeen olen syönyt läpi vuoden 10-20µg, syksyllä kasvatan annosta kun alkaa näyttää ettei kynnet pysy koossa. Uskoisin että se kertoo toki muutenkin vajauksesta, joten näillä mennään. Nyt raskausaikana tosin on annos sitten vielä vähän korkeampi eli 30µg päivässä.
Näissä ravintolisäasioissa minusta kannattaa vähän tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Hyvä muistaa että mekin ollaan kaikki suht terveitä ja hyvinvoivia, vaikka tuskin meidän äidit on popsineet purkista yhtään mitään ylimääräistä vitamiini- ja hivenainelisää. Monipuolinen ruokavalio kyllä kattaa tarpeellisen varannon, ja nämä on varmistuksia, mutta ei varmasti välttämättömiä. Hyvä muistaa sekin että kaikesta huolimatta terveitä lapsia syntyy vaikka millaisessa olosuhteissa epämääräisellä ruokavaliolla, joten turha itseään on alkaa ainakaan syyllistää jos ei joka nappia suostukaan syömään joita joku toinen meistä nappailee tai on nappailematta emoticon

Vesimeloni kirjoitti:
Mutta ei tää tästä voi enää hirveemmäks muuttua, itkeä vollotin eilen ihan antaumuksella töissä kun vähä loukkaannuin yhestä asiasta ja sitä sit selvittiin työkaverin ja pomon kanssa. Olen nyt siis jo nolannut itseni niin pahasti, että millään ei oo enää mitään väliä. :D Oonkin vähä odottanu että koska mä saan töissä jonkun itkukohtauksen.....

Taas kirjotin romaanin ja pyyhin pois.
Mut sanonpahan vaan, että ei tuo haittaa. Ja pidä kii siitä, että muut tajuaa että olet raskaana ja se tuottaa tämmösiä oireita, niitä ei vaan aina saa pidettyä kurissa. Minkäs sille voi. Ihmisiä kun ollaan.
Toivottavasti sulla on siellä ymmärtäväistä porukkaa työkavereina ja pomona!!

Mulla oli vaikee alkuraskaus henkisesti ja fyysisesti, jouduin jäämään saikulle, niin välit tulehtui. Eipä oo hirveesti sen koommin ees juteltu.. Näin ymmärtäväistä porukkaa oli mun työpaikalla. No tokihan tuo jotaki voi ketuttaa kun ilmanen työntekijä jää pois vaan raskauden takia. Eipä ne raskaudesta mitään ymmärtäneen, kun eivät olleet sitä itse kokeneet.
(Työkkärin kautta tosin olin harkkana, mutta siinä puljussa olin ollut harjottelijana koulun kautta aiemmin puol vuotta ja ollut korvaamassa muita työntekijöitä ihan palkallisena välillä. Kys. firmassa kerennyt ehkä sen vuoden olla "töissä" ja muuten vain hengaillut siellä yhteensä 1,5v, kun työntekijöistä ja pomosta tuli mulle kavereita.)
Eipä oo sen jälkeen hirveesti kavereita oltu, mukava tunne oli asioidessa siinä kaupassa kun tuntu et toisia oikeesti ketuttaa ja kattovat mua miten nyt kattovatkaan. Ei samanlain enää puhuttu mulle. Jeespox, oon siirtyny sitten toiseen liikkeeseen asioimaan, josta saan samat palvelut kun tuolta.

Tälle vuotta enään 20 työvuoroa jäljellä..... Ja kaiken lisäks mulla on menossa 20pvän vapaa, huomenna lähdetään ajeleen kohti Yllästä jossa viihdytään ainakin viikko jos ei pitempääkin emoticon

Mulla alkoi loma jo heti joululta.. Eilen lääkäri kirjotti sairaslomalapun helmikuun loppuun ja sitten pidän viikon talviloman ja sitten alkaa äippäloma.emoticon
Tuntuu hullulta ajatella että vasta noin vuoden päästä takas töihin... ellei sitten jää kotiin vielä lapsen kanssa, kaikkihan riippuu vaan rahasta. emoticon 
No mutta nyt ilo irti siitä että saa olla kotona vaan ja hömppäillä vauva juttuja..
emoticon 
Pitäskin hoitopöytä ja pinnasänky kasata.
emoticon 

Takaisin