Tammikuun tarinatupa

Oliskohan munkin aika jotain kirjotella, ku aktiivisesti lueskelen foorumia, mut niiiin harvoin jostain syystä kirjottelen mitään..

Enkuli85: Hui, kuulosta pelottavalta. Toivottavasti tosiaan sitä vaan ei näkynyt ultrassa, vaikka siellä onkin! Tsemppejä sinne

Mä oon hengaillu täällä kotona sairaslomalla jo muutaman viikon. On ollu ihan kauheita kipuja alavatsassa, selässä ja kyljissä. Sain neuvolasta ensin viikon sairaslomaa, minkä jälkeen kokeilin pari päivää töissä -> ei tullu mitään. Sain viikon lisää + lähetteen TYKS:iin tutkimuksiin. Pomo haukkui ihan pataluhaksi. Tosi ala-arvoisia kommentteja suustansa päästi (tää ihminen ei ole ihan normaali..on myös soitellu sairaslomalla oleville kotiin haukkuakseen...). Tietty sitte herkkyystilassani työkavereille itkeskelin.. Lohduttelivat, että rakas pomomme on jokaista vuoronperään itkettänyt, ettei pidä välittää. Seuraavana päivänä oli vielä kuulemma kovaan ääneen esittänyt asiattomia kommentteja sairaslomastani... huoh. Sitten lähinnä on vaan vituttanut kyseinen ihminen.

No, joka tapauksessa. Kipuni todettiin supistuksiksi ja jouduin jäämään TYKS:iin osastolle pariksi päiväksi.. Eilen onneks päästivät kotiin supistuksenestolääkkeiden kera. Ja ihan kielsivät menemästä töihin ennen kontrollikäyntiä 9.2. Pitänee käydä viemässä sairastodistukset työpaikalle ennen tota. Taidampa ihan henkilökohtaisesti pomolle ne käydä ojentamassa.....

Vauvalla kaikki hyvin, vaikka poikittaistilassa lekottelikin. Painoarvio 1400g.

Olin muuten tuolla osastolla ihan kade niille naisille, jotka olivat synnyttämään menossa.. Vielä pari kuukautta kun jaksais odottaa :)

 
Huh Mutinta, ihan vihaksi pistää tollanen pomo. Eikö teillä saada tuollaista pomoa mitenkään kuriin? Esimiestyön kyselyillä varmaan tulisi ilmi ja sitten johdon pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin...luottamusmiehelle voitko puhua asiasta?
Ihan järkyttävää, että tuollaisia ihmisiä pääsee esimiesasemaan, huh. Itse olen siitä onnellisessa asemassa, tai siis työpaikassa, että meillä noita kyselyitä on vuosittain ja asioihin puututaan. Toisaalta mulla on kyllä niin ihana esimes, ettei mitään rajaa :)
Itse jäin juuri tänään kotiin, kun yöllä nukkumisesta ei tullut mitään kun lonkkia vihloi ja aamulla olin ihan puulla päähän lyöty. Olen ylipäätään koskaan ollut niin vähän poissa töistä, että katson nyt oikeudekseni ajatella vauvaa ja omaa hyvinvointiani enkä tunne yhtään huonoa omaatuntoa vaikka varsinaisesti kipeä en olekaan.
 
Enkuli:
no varmasti huolestuttaa! Mutta kannattaa muistaa että vaikka jotain todella poikkeavaa löytyisikin, on Lastenklinikoilla ihan oikeasti ihmeidentekijöitä. Sitä ei ikinä tiedä, että miten siellä asia ratkaistaan, mutta parhaassa tapauksessa tuokin lapsi tulisi viettämään ihan normaalia elämää kunhan alkuvaikeudet on voitettu. JOS siis jotain olisikin vialla.
Tokihan se aina olisi toivottavaa, ettei mitään ylimääräisiä huolia tulisi matkalla eteen... Tsemppiä sulle ja siskolle!

Mutinta
:
ohhoh... Jos vaan on pomostasi ylempää tahoa, niin JOS suinkin jaksat, kannattaa asia viedä eteenpäin. Vaikka siitä ei mitään henkilökohtaista sotaa alottais, niin asia on hyvä saattaa ylempien tietoon, koska kun seuraava työntekijä saa samaa kohtelua, alkaa asia ehkä pikkuhiljaa valjeta.


Voi hitto nää työpäivät... Alan olla todella todella väsynyt, ihan vaan nukuttais enemmän! Iltapäivisin ihan tosissaan kaipaa pieniä päikkäreitä, mutta eipä sitä sitten enää kotiintultuaan illalla voi nukkua. Ja ei ainakaan auta motivaation suhteen kun vielä väsyttääkin koko ajan. :D (Tai ei koko aikaa, mutta silleen että mielummin ois jo kotona).
Mut joo... tän viikon jälkeen kolme viikkoa, onneksi otin varhennettua äitiyslomaa. :)
 
Enkuli: http://verneri.net/yleis/index.php?id=1021&backPID=1004&tx_faq_faq=1424 Tässä on tarinaa vastaavasta tapauksesta. Välttämättä siis ei ole kovin suuresta operaatiosta kyse. Mikäli vatsalaukku on kuitenkin olemassa, se ei välttämättä näy. Toivotaan parasta että kaverilla kaikki kunnossa. Tuntuu hassulta ettei sitten ole virtsarakosta sanottu mitään. Voikohan sekään näkyä jos ei vauva pysty nielemään...
Itsellä yöt on myös vähän niin ja näin. Motivaatiokin alkaa laskea. Nyt on enää neljä kokonaista viikkoa töitä jäljellä! Aika menee kyllä tosi tosi nopeasti!
 
IhaNainen:
kiitos mallasuute-vinkistä! Googlettelin siitä tietoa, ja kovasti tuntuvat suosivan sitä. Ja sitten sitä voi käyttää vaikka leivontaankin, sämpylöihin vaan mukaan makua antamaan :D Monikäyttöistä tavaraa.
Taidan kävästä apteekista sitä hakemassa. Mua kun ei vaivaa mikään täysiummetus, vaan vähän tommonen kova ja hidas vatsa. Eli tuo vois olla just se mahdollisimman luonnollinen ja "pehmentävä" apu mitä tähän tarviin.
 

Enkuli: Täällä peukut pystyssä että siskosi vauvalla on kaikki hyvin.

Mutinta: Jaksamista pomosi kanssa. Ihme tyyppejä sitä kyllä pomoiksi asti pääsee... Jospa ne sinun supistukset helpottaisi nyt kun on lääkityskin. Hyvä kuitenkin että vauvalla on kaikki hyvin! :)

Täälläkin yökukkuja! Herään 3-5 välillä yöllä ja saatan olla tunnin parinkin hereillä, ja aamulla herätys on aika vaikeaa. Viime yö oli jo parempi, nukuin 12-6, jee! :-)

Minulla olisi tämän viikon jälkeen vielä kokonaiset viisi viikkoa jäljellä töitä. Motivaatiokin on tullut takaisin, ainakin hetkittäin. ;-) Istuminen vaan meinaa väsyttää niin en kyllä osaa sanoa että teenkö täyttä päivää loppuun saakka. Mahdollisuus on kyllä lyhentää päivää tai jos menee oikein hankalaksi niin sitten pitää hakea sairaslomaa.

 
Argh, Annika, tai siis ihanaa emoticon
Millon sun paperit lähti Kelaan? Mä en tajuu kun mun paperit on ollu siellä jo 2 viikkoa ja vieläkään ei näy, että sitä pakkausta olis ees tilattu?! emoticon
 
Minulla pitäisi alkaa äitiysloma reilun neljän viikon päästä, mutta käytännössä joudun kyllä kaymään tuota koulua synnytykseen asti... Kurssit kun kestävät kolmisen kuukautta ja tentit saattavat olla vielä ties missä asti, ja ne opintopisteet on vaan pakko saada kasaan tai kela alkaa periä minulta opintotukea aika äkkiä takaisin (jota olen hakenut helmikuulle asti). :( Viimeinen kurssi loppuu muistaakseni 28.3 eli viisi päivää ennen laskettua aikaa. :)
 
Tammikuun ekana laitoin meidän palkkikseen ja sieltä on mennyt varmasti ekalla viikolla Kelaan.
Tuo pakkaus on liikkis emoticon ja sitä tulevan isukin kanssa jo hyvän aikaa pengottiinkin. Tänään kotiutui liikkeestä myös vaunut ja kaukalo härpäkkeineen...tässähän alkaa olla pikkuhiljaa ihan tekemisen meininki!! Ihanaa!!! Vielä kun jaksais painaa 3 viikkoa töissä, sit pari viikkoa vuosilomaa ja 8.3. alkaa virallinen mammaloma!
 
Kuulostaapa tutulta Mesore.. Mulla alkaa pari kurssia vasta helmikuun lopulla ja lopputentit on huhtikuussa. Vähän kyllä jänskättää, et kuin niitten kanssa käy. Tutkielmaseminaarin ajan sain sentään ihan ekaan seminaaripäivään eli maaliskuun alkuun. Tutkielman kypsyysnäyte saattaa huonolla tuurilla jäädä kesäkuulle, jos en ehdi maaliskuun tenttipäivään..

Yritän saada kaiken mahdollisen tehtyä ennen äitiyslomaa, koska ainakin ens syksy on pakko olla pois koulustakin. Tietty jos sattuu hyvä tuuri, ja tulee helppo lapsi, niin ehkä mä sit voin tehdä jotain kursseja avoimessa yliopistossa iltaopintoina.. Huomaan kyllä, et ei tahdo ajatukset pysyä nytkään enää opinnoissa..
 
Mä en oo kyselly tai tarkistanu mistään ton äitiyspakkauksen tilannetta, kai siitä joku ilmoitus tulee et saa hakee??

Voi veljet!!!! Vähiin käy, ennen kuin loppuu... :D Oon menossa tänään kolmanneks viimeseen työvuoroon... Enää sit huomenna iltavuoro ja lauantaina aamuvuoro, joka kaiken kunniaks loppuu jo 13.15!!! So happy!!! <3
 
Vesimeloni:
juu, postista tulee semmonen ihan tavallinen paketinnoutamislappu äitiyspakkauksesta.
Kelan sivuiltahan pystyy verkkopankkitunnuksien kautta tsekkaamaan omien hakemustensa tilanteen. Sieltä ollaan siis tsekattu, että hakemus "äitiysavustus" on tilattu ja postitettu. Kuten siis mullakin pitäis olla mutta eipä oo noutolappusia näkynyt.

Nooh, ei sillä vielä kiirekään ole, todennäköisesti en edes avaa sitä pakettia vielä, vaan keskityn tommosiin sitten äippälomalla kolmen viikon päästä.
Mun luottamus suomen postilaitokseen vaan on kyllä todella kovilla, on niin monta hukkausta ja hävitystä ja viivästystä tapahtunut viimeisen vuoden aikana että aina vähän jännittää kun jotain pakettia/kirjettä odottaa...
 
Kiitos kaikille sanoistanne. Tosta meitin esimiehestä on tehty vaikka kuinka "valituksia" ylemmälle taholle. Siellä on käyny sekä liiton ihmiset että ylihoitaja (eli siis hoitoalasta kysymys..) puhuttamassa. Mutta kun ihminen on mitä on, niin ei se näköjään muutu.. Pännii vaan tollanen haukkuminen. Mäkin olen ollu tossa puljussa kolmisen vuotta töissä, enkä päivääkään sairaslomalla, ennen näitä hemmetin raskausvaivoja... Noh, kai pitää jättää ihmiset omaan arvoonsa.

Jee, mullakin on kelan nettipalvelun mukaan kohtapuoliin äitiyspakkaus tulossa. Muutenki käy niin ihanan todelliseks tää homma. Ostettiin uus vaatekaappi, et saa vauvan vaatteet ja kamat mahtumaan ja järjestää muutenki kaikki kamat vähän uusiks.. Oon ostellu kirppareilta ja saanu / ostanu työkavereilta kunnon läjän vauvan vaatteita, kamoja ja kestovaippoja. emoticon

 
Huh, mun siskon vauvalla oli kaikki hyvin! Vatsalaukku löytyi :) Lääkäri epäili että se on ollut ihan tyhjä vaan silloin kun aiemmin on etsitty.
Huomenna mulla on neuvola-lääkäri ja sit selvii jatko sairaslomalle. Nyt on supistusten ja painontunteen seuraks liittynyt vielä tää iskias-kipu ni on ihme jos ei kirjota loppuajaks saikkua.. Mä oon miettinyt et onkohan vauva kääntynyt pää alaspäin kun ei enää ei tuu kylkiin pahemmin potkuja, ainoastaan kohdun yläreunaan ja sit on alkanut muljahtelut ja ilmeisesti pepun työntelyt tuossa mahan kohdalla. Tänään kun istuin ni tuntu ihan ihme nyrkkeilyä häpyluun yläpuolella, ja meinasin et oiskohan nuo nyrkit ollut mitkä siellä räpelsi. Oli ihan hassun tuntusta emoticon
 
Hieno homma enkuli, että siskon vauvalla kaikki hyvin! Toivotaan että saat saikkulapun huomisella lääkärikäynnillä kouraan.

Meillä on hulinaa seuraavat neljä päivää kun saatiin tänään pari australialaista palomiestä vieraaksi. Ei paha.... emoticon
 
Itse olen puntaroinut että mennäänkö sisulla helmikuun lopulle päivät duunissa ja illat vuoteessa vai pyydänkö saikkua...Mulla on aamu helppoja mutta iltapäivästä eteenpäin tuo sama painontunne ja supistelu melko runsasta. Lenkillä ei voi käydä ja kotonakin pitää "hissutella". En viikolla neuvola ja viikon päästä neuvolalääkäri, pitää ottaa puheeks. Vauva on ollut pää tulosuunnassa jo useamman viikon ja neuvolaterkkarin mukaan vielä kovin alhaalla lantiossa. Painaa mm. virtsarakkoa niin kivasti että saan juosta ihan koko ajan pissalla (parilla tipalla).
Silti jaksaa, kun tietää että kohta ollaan maalisuoralla!!! 
 
Huih, onpas täällä ollut paljon keskustelua muutaman päivän aikana :) Ihana kuulla että Enkulin siskon vauvalla kaikki hyvin, kyllä nuo tuommose osaa vaan säikäyttää mutta loppu hyvin kaikki hyvin. 
Ja Kaisa et varmaan tosiaa pahakses pane jos muutama palomies pyörii hetken aikaa nurkissa ;) Meilläkin aina ajoittain  näitä nuoria rakennusmiehiä pyörii, silmänruokaa :D

Minä kävin eilen hakee sen alaseläntukivyön, olipa pettymys. En kyllä ainakaan eilisen aikana kokenu saavani minkäänlaista hyötyä siitä, katsellaan ynt ens viikkoon ja sit siltä fyssarilta pyytää jotain muuta kun alkaa toi selkä oikeesti reistailemaan jo.. Mutta onneks ei vielä niin pahasti, että tarviis kotia jäädä ja pystyy vielä harrastamaan liikuntaa edes jollain muotoa.

Eilen kävinkin juuri kokeilemassa fitnesspilatesta ja voi että, se tuntu hyvältä. Tuli jotenkin äärimmäisen rauhallinen ja rento fiilis vaikka lihaskuntoa siinä treenattiinkin. Eikä ole paikat jumissa lainkaan nyt. Tämmöselle kaikesta stressaavalle ja muutenkin aina vauhdisa olevalle ihmiselle oikein hyvä keino rentoutumiseen. Tykkäsin, ens viikolla uusiks jos vaan saan vuoroja vaihdeltua.

Jep, mut iltavuoro kutsuu joten täytyy tästä lähteä koiruudet yms. kaikki vastaava hoitelemaan ja sit vielä uimaan ennen töitä. Ai niin ja 28 viikkoa täynnä tänään :O mihin se aika oikein menee?
 
Eilen soitinneuvolaan kun olin yölä heräännyt monta kertaa ja aina masu ihan kivikovana. Sitten en jaksanut lähteä töihin vaan jäin kotitoimistolle, tosin paltsu ei aamulla onnistunut ja sit meninkin nukkumaan pariksi tunniksi. No terkka sanoi ettei vielä saisi tuntua sellaisia ja määräsi lepoon eilisen ja tämän päivän.
Itse olisin myös halunnut olla töissä loppuun saakka, mutta nyt on alkanut välillä ketuttaa koko touhu. Tuntuu että on jotenkin niin turhauttavaa kun vanhoja asioita joutuu selitttelemään jne. Pitäköön tunkkinsa emoticon
Mulla ei siis masu ole mitenkään laskeutunut eikä tarvitse jatkuvaan vessassa hypeksiä, mutta lihakset on kuin olis treenannut tosissaan. Koko vatsan yli se oletettu "korsetti" on jotenkin niin pinkeenä, ei nyt ihan maitohapoilla olevan tuntuinen mutta eipä paljon puutu.
Enkuli: ihanaa että siskollasi tilanne selvisi parhain päin!
 
Mulla on ollu vauva pää alaspäin ja melko alhaalla lantiossa jo siitä rakenneultrasta lähtien, joten tuntu hirveen tutulta noi alapäähän nyrkkeilyt joita Jolane kuvaili...emoticon

About niistä viikoista lähtien mulla on ollu voimakas painontunne lantiossa, mutta lääkäri sano että ei se vaarallista oo ja et koitan vaan jumppailla lihaksia niin ei jatkuvasti tarvii käydä pissalla vaikka se pissahädän tunne on jatkuva.

Eilen illalla mä säikähdin ihan hirveesti yhtä kovaa potkua joka tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta tohon ylämahaan, säikähdin niin et huusin... :D mieskin näytti aika säikähtäneeltä, hyvä ettei se suurinpiirtein ollu lähössä heti synnyttämään... :D

Mun paino on nyt ylittänyt sellasen kymmenluvun, mitä en KOSKAAN IKINÄ AIKASEMMIN ole painanut... Sanoin sitten miehelle että vain norsut voi painaa näin paljon, ja hän muistutti painavansa edelleen 15kg enemmän joten ei hätää...
Joinain päivinä niin kovasti haluis sen oman hoikan kropan takas eikä olla tällanen valas. Edelleenkään en oo lihonut muuten, mutta maha on ihan järjettömän iso. Mun tekee tosi paljon vaikeuksia nähä mitä mun mahan alapuolella on, varpaat nyt vielä näen, mut annas kun yrittää ajella alapään karvoja pois, se on haastavaa!!! Mut jotenkin nyt kun on niin erilainen kroppa, tuntee tärkeeks pitää itsensä joka paikasta täysin karvattomana, hiukset nätisti ja muutenkin siistinä, että olis enempi se naisellinen ku valasmainen olo... :)
 
Takaisin
Top