On se tuo meidänkii isäntä aina välillä vähän töppäillyt liiallisen alkoholin käytön seurauksena, josta on kyllä otettu yhteen kerran jos toisenkin mutta kyllä niille jälkeen päin naureskellaan. Mies kyllä tajuaa että on mokannu mut se unohtuu kun seuraavan kerran ollaan kunnolla päissään ja joku vaan alkaa pänniä. Mut nämä on tapahtunut vuosia sitten ja herra on kyllä kasvanut aikuiseksi tuossakin asiassa ja osaa ottaa rauhallisemmin ja tietää rajansa ja osaa ylipäätään käyttäytyä vaikka olisikin humalassa.
Enkä mä voi sitä hirveemmin kritisoida, koska en itsekkään ole aina käyttäytynyt mitenkään erityisen mallikkaasti humalassa ollessani. Enkä koe että kummatkaan ollaan sen takia mitenkään huonoja ihmisiä, se vaan kuuluu elämään että aina ei mee ihan putkeen :D
Muutettiin tuossa reilu vuos sitten maalle ja sitä myöten nuo kapakkareissut on kyllä vähentynyt huomattavasti, ei tee mieli lähtee hirveemmin kun taksi kotiin maksas sellasen 50€ tai sit pitäis aina hommailla kuski tai yöpaikka jostain kaupungista, mut ei sekään hirveemmin nappaile.
Omasta mielestäni normaalisti otetaan tuota alkoholia, ei päivittäin, eikä joka viikonloppu, mut sillon tällön ja välillä vähän liikaa
ja saunaoluet / siiderit otetaan kans, mut eipä kyllä niitäkään aina.
Nyt raskausaikana mulla on ollut nollalinja, mitä nyt sillon tälllön hörpyn miehen oluesta ottanut. Jossain vaiheessa oli oikeesti aivan armoton oluen himo vaikka normaalisti en hirveemmin oluesta välitä.. Outoja mielitekoja..
Mies nyt on ottanut, en oo sitä kieltänyt. Olen toki hänelle sanonut että ei oo kiva katella kun toinen heiluu humalassa ja itseasiassa humalaiset haisee tällä hetkellä äärettömän pahalle. Vähemmän se kyllä on ottanut ja selkeesti mua ajatellut siinä asiassa vaikka en olekkaan siitä sille hirveemmin maininnut. Minusta se on kunnioitettavaa että hänkin on valmis tuota alkon käyttöä raskauden aikana rajoittamaan. Onhan se tasapuolista, mutta en minä halua rajoittaa liikaa. Eihän se miehen vika ole, että naiset on luotu olemaan raskaana. Eikä tätä ikuisuutta kestä, jos ei pysty olemaan juopottelematta raskauden aikana, niin melkeinpä kannattais peiliin kattoa ja miettiä olisko tarvetta hakee apua. Ja en nyt tarkota viinilasillista sillon tällön ruoan kanssa vaan sitä humalahakusta juomista ja sitä että ei voi antaa miehen ottaa vaan sen takia että ite ei sit voi olla ilman.
Tupakkaakin polttelin ennen, säännöllisen tupakinpolton lopetin kyllä 1,5 vuotta sitten, mutta satunnaisesti viime kesänä poltin, ennen ku tiesin olevani raskaana, mut nyt en oo polttanu. Vaikka välillä olis mieli tehny. Mies polttaa, mut oma-aloitteisesti on sitäkin vähentänyt ja kyllähän tuo sano, että jos yrittäis lopettaa sit viimestään ku vauva syntyy. Mut se on hänen oma asia, en puutu.
Tämmösiä ajatuksia täällä noista nautintoaineista. Mutta mitä ruokaan tulee, niin siitä on vaikea pysyä irti.. Nytkin sain tietää juuri, että kolesteroli on noussut puolessa vuodessa kahdella pykälällä ja on aivan liian korkea :O Apua.. Voikohan tuo johtua raskaudesta? kun en nyt ole omasta mielestäni mitenkään erityisen rasvaista ruokaa syönyt tms. noh, puolen vuoden päästä taas kontrolli, jolloin en enään ole raskaana..
Sokerirasitus on keskiviikkona ja se myös hirvittää nyt tuon kolesterolin takia.. Hitto, jos on se diabetes..
Tämmöstä tänne, nyt kuitenkin vapaapäivien viettoon ja ihan ens töikseni meinaan tämän illan rötköttää sohvalla ja huominen meneekin mukavasti liikunnan parissa kera eläinten ja ystävien :)
Mukavata maanantaita ja viikonalkua kaikille :)