TaMMiKuuN TaRiNaT

Heippa mammat. Lueskelin tuolla helmikuisten puolella, et siellä jo sairaalakasseja pakataan. Asun ite ulkomailla ja äippäpakkaus odottaa anoppilassa, et saavun tän mahani kanssa hiukan ennen h-hetkeä, ja hän ei sitä suostu avaamaan. Mun täytyy se kuulemma ite avata. Voitteko kertoa, ne jotka sen ovat tilanneet ja jo saaneet, et onko toppahaalari, tai kevyt toppapuku sen kokoinen, et siinä voi vauvan tuoda kotiin sairaalasta vai pitääkö ostaa pienempi. Kävin kattomassa kuvat kelan sivuilta, mut 68-74 cm on venyvä käsite. Eli onko ne hirvittävän isot vermeet vai saako niistä lahkeen suita hiukan kääntämällä sopivahkot. Tattis jo etukäteen.
 
Itse en tällä kertaa ottanut pakkausta ollenkaan, mutta mitä olen muilta kuullut niin se toppahaalari ainakin on yleensä ollut aika iso; sellainen 1/2-vuotiaan ja siitä vähän eteenpäin koko. Toisaalta kun miettii, niin keväthän siinä äkkiä tulee ja voi olla, että ei pienemmäle haalarile jos sellaisen hankkii, tule kuitenkaan montaa käyttökertaa. Ja vaunuissahan ei iso koko haittaa mitään, onpahan helpompi pukea. kaukaloon onkin tietysti sitten vähän hankalampaa tunkea. Itse ostin kirpparilta 7 eurolla 62-senttisen vanuvuoratun haalarin, jota ajattelin käyttää kotiintulomatkalla, jos ei nyt mikään alkukevään helleaalto ihan silloin vielä iske. Voi olla tosin, että sekin on aika iso...

Mulla on iskenyt hirveä pesänrakennusvimma, oikein oppikirjojen mukaan... Vauvan kamppeet pesin ja viikkasin laatikkoon jo joululomalla, ja kun ne ovat nyt kunnossa, pamahti päälle pakottava tarve hankkia olohuoneeseen verhot! Tuossa ne nyt leikattuna odottavat että kaivan ompeluskoneen esille... Muitakin ihme "pakkoprojekteja" on ilmaantunut, kuten esim viime vuoden satojen valokuvien setviminen koneelta vielä ennen vauvan tuloa.. taitaa vähän viirata....;)
 
Tarttiskohan oikolukea omat viestinsä ennen lähetystä, olipa hirveesti kirjoitusvirheitä tuossa äskeisessä!
 
jeap, pakkauksen haalari on tänäki vuonna, siis 2010 mikä saatiin, niin hurjan iso vastasyntyneelle .. taitaapa olla paremmin käyttöä sit vasta ens syksynä !! :)
ite ostin kans vähä kevyemmän vanuhaalarin lindexistä, hintaan 7,50€ .. oli jossain alerekissä ja se on just hyvä huhtikuun ilmoille .. kokoa haalarilla oli 62cm.. mutta luulempa sen olevan ihan hyvä, ei liian paksu, muttei liian ohutkaa .. :))

täälä muuttopuuhat alkaa pikkuhiljaa lähestyä. sunnuntaina kaikki pitäis siirtää uuteen kotiin .. :)) voi sitä pesänrakennusta sitte .. <3 :D

noista yli-innoikkaita mummoista vielä; ite en missään nimessä olisi suostunu siihen, että joku muu olis valinnu vaunut .. maksaa kyllä sai, mutta ite halusin valita !! :D oltiinki niitä sillon oman äitini kans kattomassa ku oli takana rv 13 .. :DD heti löydettiin ja nehän ostettiin. :D mutta jos joku muu ne olis valinnu niin itku olis tullu ..
just soittelin tuon tulevan mummon kanssa ja se sielä oli ihan onnessaan ku olis taas ostanu jtn .. naureskeli hirveetä vauvakuumetta !! APUA !! :D

oikein hyvää viikon jatkoa meille mammoille ja masuille .. :)
itekki pääsin lauantaina +30 joukkoon .. ;D
 
Heippa Maalismammat!

On ollut mukava lueskella kaikkien kuulumisia ja kaikenlaisia tarinoita anopeista, eläimistä ja muusta elämästä. Niitä on tullut senverran paljon kun en ole pariin viikkoon käynyt ... että en lähde nyt kommentoimaan.

Omaa napaa: Olen ollut pari viikkoa ihan kuolemanväsynyt. Just sen jälkeen kun olin päässyt kehumasta että vointi on hyvä - siistiä - hehe. emoticon Se alkoi siitä kun maha selvästi "laskeutui" ja olo kankeutui ja tuskastui. Tänään sitten neuvolassa löytyi syy - romahtanut hemoglobiini. Ja täti vahvisti että pää on alkanut painua lantioon. Nyt vaan lisää rautaa urakalla nassuun. Toisaalta helpotti mieltä ettei ole vaan ihan muuten vaan normaali loppuraskauden olotila vaan noista veriarvioista johtuvaa ... Toisaalta tän periodin aikana on nähnyt että mies pyörittää talouden arkea tyystin yksin ja passaa kyllä. Hyvä tietää jos käärön kanssa sitten väsyy.

Ihanaa oloa muillekkin ja jos joku on tolkuttoman väsynyt niin tsekatkaa rauta-arvot niin taas jaksaa puuhailla :)
 
lilleroinen: Ei kun tänne vaan ne kestovaipat, jos ei teillä kerta niille käyttöä ole. Mie oon niin jo asennoitunut siihen, että käytetään kestoja, etten osaa edes ajatella muuta enää. ;)

Täällä aloiteltu taas uutta työviikkoa. Onneksi töissä on mukavaa, niin työpäivät menee nopeasti. Mutta silti kyllä viime viikko tuntui toivottoman pitkältä, toivottavasti tää viikko menis nopeemmin. Meidän pikkukissakin on enää 7 viikkoa meillä ja muuttaa sitten uuteen kotiin, niin vähän harmittaa, kun ei sitäkään näe kuin viikonloppuisin. Onneksi ehtii muutaman viikon olla sen kanssa kotona vielä ennen luovutusta.

Vointi ollut ihan hyvä edelleen. Vähän saanut selkää jumiin välillä, kun ei aina ole kovin ergonominen tämä asento tässä tietokoneella. En ole jaksanut hirveästi huonekaluja tänne kuskailla, niin kone on tuolilla ja mie istun lattialla. Ei paras juttu selälle aina, varsinkaan, jos on telkka päällä samalla ja sitä sitten vilkuilee välillä. Muuten olo jatkunut samanlaisena, nivusjomotusta edelleen lenkillä, mutta joskus se on jopa helpottanut lenkillä, muttei edelleenkään vaivaa kovin pahasti.

Miulla ei muuten tuo hemoglobiinin lasku aiheuttanut mitään väsymystä. Olon puolesta olisin voinut luulla, että hemoglobiini edelleen hyvä. Mutta olihan se laskenut aika rajusti alun lukemista. Ehkä se olisi kohta ruvennut näkymään. Siksi ei ole nyt sen pirteämpikään olo ollut, vaikka on rautalisää ottanut, mutta eipä tässä paljon energisempi tarvitse ollakaan.

Ootan kyllä innolla sitä, että pääsee äitiysvapaalle. Sitten poismuuton yhteydessä tuodaan meille vauvaa varten pinnasänkyä ja hoitopöytää, niin pääsee laittelemaan omaa kotia sitten jo vähän vauvaa varten. Sitten on myös paremmin aikaa ommella noita vaippoja, tänne kun en jaksa ompelukonetta raahata viikoiksi. Sentään villavaippahousuja voi täälläkin neuloa. ;) Niitä ei kohta enempää tarvitakaan. Harmi vaan, kun en uusinta käsityölehteä löydä mistään, ostin jo lankaakin, että olisin sen ohjeella neulonut tossut vauvalle. :/

Hyviä tai parempia vointeja kaikille sen mukaan, mitä kukin tarvitsee! :D Tammikuun puoliväli jo ohitettu!
 
Heippa!

joku kirjottelikin pesänrakennusvietistä, niin täällä kans yks jolle se on iskeny ihan urakalla. Jatkuvasti pitää jotain kaappia olla siivoilemassa :) mieskin sano, että voisinko mä jakaa tätä ylimäärästä energiaa sillekki, hih.

Onko kellään muulla sormien nivelet kipeytyneet, sormet turvonneet ja muutenki sormet tosi jäykät? Mulla on nyt pari päivää ollu tuommosta outoa oiretta..inhottavan tuntosta ku ei meinaa sormet toimia.
 
Heippa jälleen emoticon

Täällä kans kamala pesänrakennusvietti päällä! Niin kamala, että koko yläkerta menee lattioita ja seiniä myöten uusiksi! emoticon
Eli tapettia seinään ja maalausta, uusi laminaatti yms... kivaa "pikku" puuhaa. Vauvan vaatteet alkaa kans olla kaikki pestynä, äp pak on vielä peketissaan mutta senkin sisältö (vaatteet) joutuu tällä viikolla vielä pesukoneeseen.
Vaunut on hankittuna myös, niitä pitää hiukka fiksata vielä, kummitytön vanhat, mutta tosi hyvät.
Ajattelin kyllä pakkailla alustavasti sairaala kassia tällä tai varmaan ensiviikolla, jos vaikv sattuis niin että synnytys käynnistyis etuottoa niin ei tuleva iskä ois pulassa tavaroideni ja vaatteideni suhteen... ei noi miehet tiä mitä pitäs tuoda! emoticon

Tazu: mulla on kamalaa turvotusta toisinaan sormissa, tekee tosi kipeetä kun koukistaa sormien niveliä... pitää juoda paljon ja välttää suolaa ja rasvaa niin auttaa. Sekä pitkään paikallaa istumista.
Kärsin myös alkuun taas suonenvedoista jaloissa, KAMALAA!!! ja aina yleensä yöaikaan, mutta ne sain kuriin syömällä magnesium tapletteja. Onneksi!

Nalle puh: minäkin ole hankkinut pienemmän haalarin tuohon kevääksi, koska se äp pak. haalari on todellakin liian suuri... se on ihna saman kokoinen kun aikoinaan noilla esikollani ja tosikollani joilla sitä pidin vielä 2 vuotiaina. Kyllä siitä hian ja puntin suita saa käänettyä ja kyllä se pienellä välttää, mutta mukavampihan sellanen sopivampi on, juurikin sitä kaukaloakin ajetellen... taisin itekin ostaa 62cm alle kympillä, vanutopattu haalari.

omaa: hiton yöt kun niitä ei meinaa saada nukuttua! Kääntymien on melkosta ähinää, nivusiin sattuu. Eli joka kerta kun kääntää kylkeä, herää. Hikoilu on kamalaa joka yö, alasti pitäs nukkua niin ois varmaan hyvä... normaalisti nukun talvella yöpaita, yöhousut ja sukatkin jalassa, asutaan tälläsessä vähän vanhemmassa omakotitalossa. Painajaiset ja muut sekavat unet häiritsee... pissalla saa käydä. Neiti myös mönkii minkä kerkiää <3 melko tuskallisia ovat siis yöt täällä.
Viimeyönä meni vatta sekasin, poltti niin pirusti... vessassa kuluikin reipas puolituntinen, 1-2 välillä keskellä yötä. emoticon

Olkaahan varovaisia ulkosalla, täälä on ainakin niin jäistä taas että hirvittää! Onneksi on noi nastalenkkarit, ne tänään kovasana koiralenkillä!

mukavaa tiistaita kaikille! emoticon
 
hui kun on tekstiä taas tullut kaikilta ihan urakalla =)

hyvä huomata että samat taudit ja vaivat täällä kaikilla taitaa olla sekä fyysiset että henkiset =)

täällä menee olosuhteisiin nähden ihan ok. verenpainetta edelleen on ja turvotus tekee paikat entistä kipeimmäksi mutta muuten pitäis kaikki olla suht hyvin.

alkaa meille viimeiset tavarat rantautua maailmalta, muutama tavara siskon luota haettava (hoitopöytä ja turvakaukalo) ja enää lipasto vauvan vaatteille hakematta ikeasta. siinä sitten pitäisi olla kaikki.
vaippoja ei olla ostettu vielä mutta muuten alkaa pikkutilpehööri (rasvat ja harsot yms) olla kasassa =)

no enää vähän reilu 6vk ja sitten telakoidutaan joten kaipa sitä sairaalakassiakin pitäisi pikkuhiljaa alkaa laittaa kasaan =)

HYVIÄ VOINTEJA emoticon
 


Moi kaikille!

Tänään oli sitten se ylävatsan ultraäänitutkimus ja kaikki olikin kunnossa! Hyvä ettei mitään sappijuttuja ollutkaan, mutta nyt sitten ollaan taas ihan ymmällään näistä kivuista! Yksi syy voi olla, että mulla vaan tila loppuu ja se pistää vatsalaukun kramppaamaan oksentamiseen asti... Tosi kiva! Tässä nyt sitten kärvistelyä ja jokailtaista jännitystä josko taas kivut iskee loppuajan... No, enää tasan kahdeksan viikkoa laskettuun, joten kai sen jotenkin kestää.

Monella täällä on alkanut turvotus vaivaamaan kunnolla. Mullakin oli esikkoa odottaessa nivelet kipeät kovan turvotuksen takia. Nyt se on pysynyt kurissa ainakin tähän asti koska juon ihan älyttömiä määriä päivässä. Lisäksi käytän ruuanlaitossa ruususuolaa tavallisen sijaan, se ei turvota niin paljon. Eräällä sukulaisellakin ruususuolan käytön aloittaminen raskauden viimeisellä kolmanneksella poisti kaikki turvotukset ihan noin vain! En nyt tiedä vaikuttiko siihen joku muukin, mutta sitä kannattaisi ainakin kokeilla. :)

Täällä alkaa lastenhuone olla pikkuhiljaa valmis. Pientä hienosäätöä vielä. :) Jotenkin tuntuu, että synnytys on jo todella lähellä, kun vauvakin on siirtynyt selvästi alaspäin ja pönkii vieläkin alemmas. Välillä tuntuu jopa semmoisia aaltomaisia supistuksia, jotka sattuu alaselkään. Ihan mukavaa kun kroppa valmistautuu synnytykseen, kunhan vielä kuitenkin pysyis maltillisina vaikka neljä viikkoa, niin sitten vois vauveli mun puolesta vaikka jo syntyäkin! emoticon

Kivaa tiistaita mammoille! emoticon
 
Voi vihtori että ketuttaa,
mistä nää mielialamuutokset nyt oikein yhtäkkiä tulee. Pienikin vastoinkäyminen alkaa itkettää ja kiukuttaa eikä mitään viittis tehdä! Hitto!!
Alkuraskaudesta mies jaksoi ymmärtää kivasti, mutta nyt ei oikein tota ymmärrystä riitä. Sorry nyt tämä valitus, mutta näin tälläkertaa.

Yöt menee täällä lyhyesti kuten monilla muillakin. Alkuillasta ei saa unta ja aamuyö menee asentoa etsiessä. Onneksi työpaikalla joustetaan ja saan mennä aina loppuviikosta myöhemmin töihin kun alkaa lyhyet yöt painamaan.

Perjantaina taas neuvola, jospa sais lopetella tän verensokerin mittailun.

Parempaa viikonjatkoa!!
 
Hirmusesti tullut taas teksitä muutamassa päivässä, mutta on tää kiva kun päsee täällä vähän purkamaan tuntoja.

Muistan kun neuvolassa sanottiin että toinen kolmannes on raskauden ns. honeymoon vaihe eli ei juuri mitään kolotuksia ja vatsakaan ei ole vielä suuremmin edessä, mutta kun viimeinen kolmanne alkaa niin tulee vaivatkin...
Ne iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, jalat on turvonneet ja levottomat, yölläkin pitää tyynyistä rakentaa pesä et on hyvä nukkua. Onneksi mun ihana työkaveri on tehnyt kokovartalo lymfaa mulle ja siitä on kyllä NIIIIN iso apu ollut, suosittelen SUURESTI muillekkin joilla on turvotusta.
Mutta tosiaan kyllä tää kroppa alkaa tekemään tän olon sellaiseksi että alkaa oikeasti odottamaan synnytystä et tää olo helpottais.

Meillä kanssa alkaa olemaan kaikki suht ok. Miehen isä tulee viikonloppuna rakentamaan kylppäriin uuden tason jota voi käyttää sit myös hoitotasona ja sitten vauvan huoneen liukuovi muutetaan perusoveksi. Muutamia juttuja pitää vielä ostaa ja ostan ne varmasti ku äippäloma alkaa 8 TYÖPÄIVÄN KULUTTUAemoticon

Mukavaa viikonjatkoa teille kaikille!!
 
Meillä oli eilen neljäs ultra, kun meijän pikkusella oli viime ultrassa iso pää suhteessa vartaloon. Ja oli se edelleen, pää on viikoissa edellä ja vyötärönympärys jäljessä. Mut oli kuitenkin molemmat kasvaneet omilla käyrillänsä tasaisesti ja normaalirajoissa. Ultran mukaan meidän poika olis nyt 1918g (rv32+4). Eli aikas pikkunen, mut normaalirajoissa siinäkin mennään. :) Eipä saatu enää uutta ultra-aikaa. Vauva oli kyllä vähän huonossa asennossa ultraukseen, kun sen pää oli mun oikeanpuolen kylkiluiden alla, niin se lääkäri sitten tökki mun kylkiluita ihan kiitettävästi... Saa nähdä millon vauva sit asettuu kunnolla pääalaspäin, kun kyllä se aina välillä siinäkin asennossa on.

Millaisia teidän harjoitussupistuksen on? Mulla on varmaan viime päivinä ne alkanut, en ainakaan keksiny mitä muita ne vois olla.
Ja eilen tuntui sellaista ihme painetta nivusissa, aina kun kävelin vähänkin kovempaa kun olin kävelyllä, niinpä sitten lyllersin hitaasti kotiin.. Mutta ei sitä enää sitten kotiin päästyä ole tuntunutkaan..

Täälläkin on toi sama juttu, että toisina päivinä riittäisi energiaa vaikka muille jakaa ja toisina ei jaksa, eikä edes huvita, tehdä mitään..
 
Riinaa: Miulla on niitä sellaisia mahan kovettumisia ollut jo hyvän aikaa. Välillä niitä tuli useemmin, nyt sitten on tullut vähän harvemmin, tai sitten en vaan enää niin noteeraa niitä. Mutta ovat siis sellaisia, että maha menee "kovaksi", sen jotenkin tuntee sellaisena kiristymisenä. Niin kuin maha jotenkin puristuisi kasaan. Ei koske, mutta tuntuu vähän hassulta. Kestää jonkin aikaa ja sitten loppuu. Ihan niin kuin vatsalihakset tekisivät jotain staattista harjoitusta ja rentoutuisivat sitten. :)

shani: Tosi hienoa, että olet saanut arvot kuriin ja vältyit insuliinilta! Varmasti tuntuu tosi hyvältä, kun onnistuu lopultakin löytämään sen tasapainon. :)

Täällä on oltu varsin reippaita tämän viikkoa. Koiran kanssa paineltu lenkillä aikamoista haipakkaa, mutta kroppa ilmeisesti alkaa nyt ilmoitella, että otahan vähän iisimmin, kun mahaan ruvennut tänään taas pistämään. On sitten pitänyt työmatkat taapertaa vähän hitaammin. No, ainakin vauva touhuilee ihan yhtä aktiivisesti kuin ennenkin. Ja täälläkin on sillä muuten hikka varmaan päivittäin. Muuten ei turvotuksia eikä uusia kipuja, vähän herkemmin tulee kyllä menetettyä malttinsa, mutta ihmeen hyvin se on töissäkin kestänyt, vaikka yläasteelaiset osaavat välillä hermoja kyllä hyvin koetella. :D
 
Riinaa; eiköhän noi just niitä harjotussuppareita oo .. :) 
mulla on kans maha kovettunu jo rv 16 asti .. eli supistellu. ja nyt mitä suuremmaksi kohtu on kasvanu, niin sitä ikävemmältä ne tuntuu .. :// ei kylläkää kipeiltä, mutta ikäviltä. 

ootteko muuten ajatellu hommailla tuota rintapumppu jo etukäteen kotiin ?! .. ite oon tehny vähä vertailua ja kattonukki niitä jo kaupan hyllyllä.. 

täälä on olo ehkä vähä parantunu. :D lenkilläki jopa oltiin tänään, ei ottanu niin kipeetä joka paikkaan .. yöllä sit sattuuki .. :D 
vauva yrittää luutavastikki jalkojansa työntää tuolta oikean rinnan alta, kylkiluiden vierestä ulos päin !! :D ei tunnu kyllä kovin mukavalta .. :D  muutenki liikehdintä alkaa olemaan jo aika epämiellyttävän tuntusta .. 

eilisessä synnytysvalmennuksessa käytiin läpi rentoutusta .. sitäpä pitääki alkaa harjotella oikein urakalla. ei ookkaa niin yksinkertasta mitä ajattelis sen olevan .. :)) 
 
Hyvä hyvä, tay1984! Loma häämöttää! :)

Shani onpa tosi hyvä, kun ei tarvii sun alkaa insuliineja piikittelemään! emoticon

Riinaa mulla on noita harjotussuppareita ollut jo tosi kauan, ja niiden aikana tosiaan vatsa menee tosi kovaksi ja on tosi tukala olo. Monesti pitää pysähtyä kesken askareiden, että vähän helpottais.

Kellitys olet kyllä tosi reipas, kun jaksat töissä! Itsellänikin on kokemusta koulussa työskentelystä, eikä se varmasti raskaana ole yhtään sen helpompaa. :)

Kiva, lilleroinen, jos olo on parempi! Se on aina hyvä juttu, niin jaksaa odottaa mukavammin mielin! :D

Omaa: Täällä tosiaan vauva on jo laskeutunut! emoticon Tuntuu tosi aikaiselta (32+3)! Kokeilin nimittäin selälläni ollessani samalla tavalla kuin ensimmäisen raskaudenaikainen neuvolatätsy, ja pää oli ihan tosi alhaalla: ihan just häpyluun yläpuolella! Oon ihan tosi hämmentynyt! Mutta semmoinen on olokin, että vauva on tosi alhaalla, kun on paineen tunnetta ja tuikkii ja nipistää alapäähän. Ja toi alaselän kipu tai polttelu oli oikeastaan se, mistä arvasin jotain tapahtuneen, koska se muistuttaa vähän synnytyksen aikaista kipua... Välillä mietin, että onkohan nää jo supistuksia kun kipu aaltoilee vatsan kovettumisen aikana, ja sitä tapahtuu jo ihan istuessakin... Lenkille en tosiaan uskalla enää mennä, koska postiakin hakiessa selän kipu ja tuikkimiset yltyy. Viikonpäästä perjantaina olis neuvola, josko sinne asti vois odottaa. Mutta jos nämä tästä yltyy, niin soitan jo äippäpolille päivystykseen.

Muuten fiilikset on ihan hyvät! Ihanaa kun aika vaan lentää ja pian meidän maalismasujen vauvoja alkaa jo syntymään! :DD

Mukavaa viikonloppua! emoticon
 
Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Pakko tulla hehkuttamaan (kerrankin) emoticon
Meillä on nyt meneillään kova remontti... liekö sitä pesänrakennus viettiä emoticon  No anyways... koko yläkerta jonne myös vauva majoittuu laitetaan uusiksi. Seiniä ja kattoa olen jo maalaillut sekä uudet tapetit on laitettu, vaaleanpunaista muumia neidille emoticon  Olen myös hankkinut (babyluxista) sellaisen sisustus tarran jonka liimaan seinälle sit hieman myöhemmin, siinä lukee "Prinsessa A...:n huone, oli ihna pakko ostaa, kun nimikin on jo päätetty <3
Tänään olisi uuden lattian vuoro. Eilen purettiin osa vanhasta laminaatista ja tänään pitäs alkaa laittaa uutta... Että täläsiä "pikku-hommia" täälä!

Vointikin on sen veta hyvä että jaksaa puuhata, mitä nyt sormet turpoo niin että puutuu, mut koitan juoda paljon niin se kyllä auttaa. Heh, tääl on neidilläkin "asiaa", tuollaa masussa käy hirveä myllerrys kun neiti mönkii oikein urakalla, liekö sekin innostunut remontista emoticon  nyttekin hikkailee niin että koko masu nytkähtelee hassusti.

Mukavaa viikonloppua kaikille masuasukeille ja "emoille" emoticon
 
Täytyyhän sitä tulla kirjoittelemaan näitä hyviäkin kuulumisiä kun aina tuntuu että vaan valituttaa :)

Eli tänään on hyvä päivä, jippii! koiran kanssa tunnin lenkin aikan ei tarvinnut pysähtyä kertaakaan lepäilemään ja muutenkin aika kiva ole. Onneks näitäkin päiviä on!

Shani oli oikeassa, kyllä niitä sokereita tosiaan saa mittailla koko ajan, ja ruokapäiväkirjaakin pitää edelleen. Tarkkaa puuhaa, en kyllä millään meinaa muistaa kirjata syömisiä jokapäivä. Hienoa että vältyit insuliineilta!!

Noita harjoitussuppareita on täälläkin oikeastaan jokapäivä, enemmän ja vähemmän. Etenkin pidemmän työpäivän jälkeen illat saa viettää aika rauhallisesti, onneksi ei ole kivuliaita. Lähinnä maha on kivikova ja olo tukala, kunnes vähän lepäilee.

Perjantain neuvolassa kaikki oli hyvin ja vauvau on asettunut pää alaspäin ja viihtyy näköjään suurimmaksi osaksi selkä oikealla kyljellä. Välillä näkyy ihan selvästi takapuoli ja kantapäät :)
kaksi viikkoa töitä ja sitten alkaakin se äitiysloma, myönnettäköön että kyllä tulee tarpeeseen. 

Nyt tapetoinnin pariin, tuntuu jo että aika loppuu kesken! 
 
Hyvää lauantai-iltaa mammat!
Aloitan ns. ihmeellisellä asialla. Kävin urkkimassa helmikuun lapsia jotka on syntyneet jo nyt.. jonku lapsi oli syntynyt tammikuussa 33+4rkv ja ollut 47cm pitkä.. eihän tuo ole mahdollista.. käykää huvikseen katsomassa.. noilla viikoilla pituus on alle 40cm jos ei ole nyt mikään sokerilapsi.. tai kirjoitusvirhe, en tiedä.. kertokaa te fiksuimmat..emoticon


Shani: toi auraushommat alkaa mennä välillä yli hilseen.. toi mun mies oli toissapäivän aikana neljä kertaa auraamassa/suolaamassa.. järjetöntä.. unet yhteensä joku kolme neljä tuntia.. teen välillä samanlailla ku sä ja lähden porukoille yöksi jos tulee hälyytys.. jotenkin turvallisempi olla siellä jos tulee lähtö.. jotenkin on sellainen olo et voi olla et tää syntyy aikasemminkin.. kai toi ressi voi sellaista aiheuttaa??

Yleistä: Täällä huomattiin et yks suonikohju ilmestynyt.. ei muuta kun jalat ylös ja tukisukkia ostamaan..:) mahaasukki pyörii ku poranterä vaikka ei oo enään hirveästi tilaa pyöriä..  keskiviikkona neuvolaan.. saa nähdä miten alhaalla verenpaine nyt on.. viimeeks yläpaine oli 81.. aika matala.. onks muilla samaa ongelmaa tai onko toi nyt mikään ongelma??

Ei muuta ku hyvät viikonloput mammoille!emoticon  
 
Tulin moikkaamaan tuolta huhtikuisista. Meillä LA 6.4. joten mukava seurata teikäläisiä kun osa on lähempänä samaa vaihetta kuin itsellä menossa kuin huhtikuun loppupuolen odottajat.
Minulla on myös rd ja mielenkiinnolla seuraillut sivusta Shanin ja Hamasun tilannetta, on niin kovin erilaisia nämä toimintatavat eri alueilla. Shanin kanssa onkin kommenttia vaihdettu tuolla rd-palstalla. Minulla on toteamisen jälkeen ollut kaksi kontroliultraa synnärillä ja mittaan sokerit 3-4 päivänä viikossa, eli käytännössä joka toinen päivä. Mua ei ole pyydetty pitämään ruokapäiväkirjaa, enkä sellaista olekaan pitänyt. Oma painonnousu on stopannut, ehkä tullut kilon pari alas "huippusta". Aika tarkkana saa olla syömisten kanssa mutta tuon mittauksen kanssa on kyllä aika hyvin oppinut että mitä saa syödä ja mitä ei, ja minkä verran. Huomannut että riippuu myös tosi paljon siitä miten on liikkunut. Esim eilen oltiin 3h kylpylässä ja sen jälkeen sai ihan surutta syödä ravintola annoksen ja alkuruuan kera, eikä sokerit nousseet kuin 4.8:sta 5.4! Hmm niin josko tuo nyt niin kovaa liikuntaa edes oli mutta kuitenkin...
Tuosta pituusasiasta: Tässä linkki jossa on nuo paino ja pituus käyrät: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti? p_artikkeli=imk00373
tuon mukaan vauvan pituus on raskausviikolla 30 noin 40 cm ja paino noin 1500g. Tuon taulukon mukaan vauva voi hyvinkin olla 47cm viikolla 33.
Meillä oli perjantaina 29+2 3D ultra jonka mukaan Papu painaa nyt noin 1400g. Pituudesta en kyllä osaa sanoa, ei huomattu kysyä...
 
Takaisin
Top