Heippa kaikki...
minäkin olen lähinnä keskittnyt lukemaan teidän muiden juttuja nyt viime päivät. Tuntuu kans ettei itellä ole muuta sanottavaa kuin valittaa!
aloitetaankin sit tästä...
Eli kivuista, lueskelin että toisilla on rinnanalla pistävää kipua, nivuskipuja ja närästystä.
Noh, voin yhtyä näihin. Mulla toi rintakipu omasta mielestäni johtuu siitä kun pitää kaarituellisia liivejä ja istuu vähän etukenossa (sykkyrässä hyvällä ryhdillä) niin alkaa pistään ja vihloon. Kun taas muista itseni suoristaa ja istua kunnolla niin kipu vähenee ja loppuukin lopulta.
Mulla kun tuo vatsa lähtee ihan rintojen alta jo.
Sit noi nivus säryt, niitä on valitettavasti jokaikinenpäivä ja aamusella ne on pahimmillaan kun pitäisi pukea, ei meinaa jalkaa pystyä nostamaan housuja tai sukkia pukiessa. Huomaa että liitokset ovat löystyneet. Yöllä on myös tosi tuskallista kääntyillä... mulla ei puhettakaan että voisin mahalleni kääntyä!
Närästystä ei juurikaan esiinny, mutta selälleni mentyäni vatsa painaa selvästi keuhkoja kasaan ja on heti sellanen tukala olo, eli ei enää selällään makaamista. Se olikin viimepäiviin paras nukkuma asento, mut nyt joutuu väkisin nukkua kyljellään... joka ei sekään ole miellyttävää koska neiti potkii kylkiin ja muutenkin möyrii ihan hirveästi.
Painosta... mulle on tullut noin 17kg JO!!! Viikot on nyt 30+1 Olin ihna normi painoinen pituuteeni nähden ennen raskautta ja toivonkin että suurin osa jää sairaalaan ja loput lähtee imetyksellä ja vaunulenkeillä. Tällähetkellä en minäkään pysty kunnolla enää lenkkeillä koirien kanssa, nivuskipujen vuoksi ja se rassaa tosissaan. Lilleroinen: ymmärrän hyvin sinun itkusi painoasiassa, melkein tulee itellekin tippa silmään vaakaan noustessa!
Turvotusta, juu sitä löytyy kanssa. Sormia ja jalkoja turvottaa koko päivän... riippuu toki hieman siitä mitä on suuhunsa laittanut. Tänäkin aamuna sormet on kuin tukko nakkeja ja nilkkoja sekä pohkeita pakottaa aikaslailla. Noh, turvotukselle ei oikein voi mitään, vähän sitä voi ehkästä kun välttää suolaa, mutta ei sitä kaikkea saa pois. Jos turvottaa niin turvottaa!
Raskausarvista vielä. Ne ovat melko yksilöllisiä... voin kertoa että mitä enempi tulee painoa eli iho venyy enempi ja "repee" niin siitähän niitä arpia enimmäkseen tulee. Toisilla taas on niin kimmoisa iho luonnostaan (rasvaus myös auttaa) ettei niitä niinkään tule. Tummemmatkin arvet kyllä haalistuvat ajanmyötä joten ei niitä kannata etukäteen murehtia.
Tiedän nimittäin kokemuksesta, mahassa, rinnoissa, reisissä ja pohkeissa mulla on niitä ollut aiemmista raskauksista... vaikka miten rasvoin!
Painoa mulle on myös joka raskaudesta tullut reilusti siis todella reilusti!! Ja uskokaa kyllä sen pois saa kunhan itse on aktiivinen.
Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa, kyllä ne ajan kanssa kaikki katoaa!
Onko kukaan tuntenut että vauva olisi laskeutunut jo alas?
Mulle tuli tässä viime lauantai aamuna sellainen tunne että vauva olisi selvästi painunut alemmaksi...
Jotenkin muutenkin tuntuu että neiti olisi tulossa jopa ajallaan tai ehkäpä etuajassakin. Aiemmat kun on menneet viikolla molemmat yli.
Mietin myös sairaalakassin pakkaamista itselle sekä vauvan vaatteiden katsomista valmiiksi.
Vielä ois pestävääkin.. tuntuu jotenkin että nyt alkaa tulla jo kiirus!
Pitäis vielä tapetoida ja maalatakin tuota tulevaa vauvan nurkkausta yläkerrasta!
Noo, ehkäpä sen viel täs kerkee.
Tuntuu todella oudolta tosiaan kun ei tarvii töihin enää mennä. (en kyllä pystyisikään) Olen siis tänään vielä talvilomalla ja huomisesta alkaa 4vko kesälomaa josta suoraan äippälomalle. Mullakin on 9 vuotta yhtäjaksoista työntekoa takana niin kyllä tuntuu oudolta olla kotona! Saa keskittyä täysillä perheeseen, poikiin, kotiin, koiriin ja kissaan... no vähän tohon isäntääkin
Pitää kyllä antaa täydet pisteet miehelle jaksamisesta ja kestämisestä... tunnustan: olen ollut ihan hirveä välillä sitä kohtaan kun hormoonit heittelee, kiukkua on piisannut!
Enää ei ois kauhiasti jäljellä... koitetaan jaksaa!