TaMMiKuuN TaRiNaT

Hei kaikki, pitkästä aikaa! Viestejä on tullut hirmuinen määrä, toivottavasti en missannut yhtään, koitin kyllä kaikki lukea.

Täällä ollaan ekaa viikkoa äitiyslomalla, pari viikkoa olen jo ollut lomalla muutenkin. Ja ihan oikeaan paikkaan kyllä tuli, en olis jaksanut enää töissä. Vointi sinänsä on ihan hyvä, mutta kävely on melkoista vaappumista, eikä ehkä olis enää motivaatio riittänyt. Ei siis mitään ongelmia ole ollut, mutta kieltämättä kävellessä tuntuu hiukan sellasta painetta, ja jos erehtyy pistämään liikaa vauhtia niin supistelee. Mutta ihan kivuttomia harjoitussuppareiksi laskettavia minun mielestäni, ei mitään kivuliaita eli en nyt usko, että pikku kaveri vielä on tulossa. Mutta en yllättyisi, jos tulisi hiukan etuajassa, la 2.3. Pää alaspäin ollaan ja aika alhaalla.

Joten pakkasin sitten jo sairaalakassin valmiiksi, varmuuden vuoksi: 
- vähän omia vaatteita: villatakin, paidan alkkareita, imetysliivit, laitan vielä verkkarit ja lämpöiset sukat. Sairaalan alkkarit on muistaakseni aika epämukavia, joten siksi pakkasin omia parit...
- dödö, kosteusvoide, hammasharja ja -tahna - huulirasvaa pitää vielä ottaa
- liivinsuojuksia, siteitä
- kirja (jota tuskin luen), täytyy hankkia jotain lehtiä varmaan parit vielä, ja kynän ja paperia - jotta voin tehdä listoja, ja ehkä kirjoittaa ajatuksia tai vinkkejä ylös.

Sitten pitää vielä laittaa ne kamerat ja kännykät ja laturit. Ja muistaa neuvolakortti tietysti. 

Kotona on sujunut ihan rauhallisesti ja hyvin, joka päivälle on ollut jotain puuhastelua. Veroasioiden hoitoa, sisustamiseen ja muuttoon liittyviä juttuja, kissan rokotuksia jne. Mutta sellainen kyllä kummastuttaa, että en ole saanut kelasta päivärahapäätöstä vielä. Äitiyspakkaus tuli kyllä (ihana!), mutta päivärahasta ei ole tullut mitään. Voisko olla siksi, että saan palkkaa ekat 3 kk? Mutta kyllähän silti pitäisi joku tieto tulla mullekin...

Neuvolakäyntejä on nyt sitten hiukan tiuhemplaan tahtiin, ja kyllä ovat minusta aika turhia. Varmaan terkkarinkin mielestä, kun ei edes ottanut verikoetta viime kerralla. Kaikki näyttää niin normaalilta jatkuvasti. Ei ole yhtään turvotustakaan, talvikorkkareilla kuljen varmaan loppuun asti. Toivottavasti jatkuu samaan tahtiin!

Luenpa vielä pikauusintana näitä teidän viestejä...
 
Täällä on paahdettu töissä edelleen. Mutta alkaa jo helpottaa, kun tänään sain viimeiset kokeetkin väsättyä. Tiedossa vielä muutamien kokeiden korjaamiset ennen töiden loppumista, mutta se on huomattavasti helpompaa puuhaa kuin kokeiden tekeminen. Hyvillä mielin on vielä tullut töissä oltua, onneksi oppilaat on enimmäkseen tosi mukavia.

Mutta kyllä nyt on hyvin huomannut, miten yllättävät asiat voivat tuntua nyt eri tavalla ja aiheuttaa harmia. Eilen käyttelin koululla nitojaa ja se tuntui ikävältä selässä ja alkoi sitten kipuilla mahaankin! Siis nitojan käyttäminen. :D Enpähän tullut edes ajatelleeksi, että se voisi jossain tuntua. Mutta tuota nitojaa sai kyllä välillä voiman kanssa käytellä. Vaan silti. Eilen oli muutenkin vähän selkä kipeä, ei tuntunut hyvältä seisoskelu tai kävely. Oli sen verran pientä vielä kuitenkin, ja meni ohi, kun istui pidemmän aikaa, niin ei paljon työpäivää häirinnyt.

Tänään sitten koetta valvoessa tuli kai istuttua jotenkin huonosti niin, että vasen polvi puutui. Kyllä oli tuskaista kävellä sitten sen jälkeen. Kun normaalisti kävelen töistä kämpille 10 minuutissa, meni siihen nyt varmasti tuplaten aikaa, kun niin hitaasti piti laahustaa. Aika pitkään kesti, ennen kuin polvi tuosta toipui, ei aiemmin ole puutumisesta noin pitkäkestoista vaivaa aiheutunut. Siis alle tunnissa kuitenkin taas "käyttökunnossa" polvi, mutta silti. No, vauva on sitten liikkunut tänään miunki puolesta. Möyrinyt mahassa kyllä oikein urakalla. Mutta hyvä juttu, että hän ainakin voi mainiosti.

Hyviä vointeja kaikille! Kohtahan se on viikonloppu taas, ihanaa!
 
hei masuille!

Kylläpäs te kirjotatte kovin ahkerasti tänne.
Mukavaa lueskella kaikkien kuulumisia.

Täytyy ihan ekaksi hehkuttaa, löysin jostain täältä sivustolta sitä selaillessani kivan hymiö-sivuston, josta saa helposti lisättyä tänne kivempia hymiöitä tekstin sekaan kuin nuo tän foorumin surkeet hymiöt. Eli jos jollain on tylsää (niinkun mulla) niin it's all yours; http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich (en nyt tiedä tuliko linkkinä) sieltä saa hymiön tänne ihan vaan klikkaamalla haluamaansa hymiötä ja kopioimalla ruudun alareunassa olevan pitkän rimpsun tänne tekstin sekaan ja voila: meillä on hymiö  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/k020.gif[/img]

Jep, mulla ei oo elämää. (paitsi masussa)

Ei kait, hymiöiden metsästyksen lisäksi kaikki on ihan jees, vauva tosin vois äidin mielestä jo parin viikon päästä tulla ulos, alkaa olla niin ahtaat oltavat molemmilla ja tää äiti haluis kärsimättömästi jo sen nöppösen syliin! 5 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan ja se tuntuu ikuisuudelta.
Neuvola taas ens maanantaina, kirjoittelen sen jälkeen sitten seuraavaksi jos ei kummallisempia tapahdu, käsiä turvottanut nyt parina päivänä (ei siis lainkaan aiemmin raskauden aikana) ja lievää päänsärkyä ollut eilisestä mut ei kai mitään vakavaa, ärsyttää vaan kun panadol ei jostain syystä auta tähän päänsärkyyn :(

Huomenna haetaan postista paljon sisustustavaraa ellokselta, joten pääsen vähän jo sisustamaan kun remppa alkaa olla ohi, jipii!!


Masukuvankin lisäsin kuvaketjuun tokalle sivulle, kun viimein sain aikaiseksi.. Ihania masuja teillä muilla muuten :)
 
Kiitos lilleroinen tsempistä! Sitä tarvitaan, kun tänä iltana taas ihan samat jutut, ellei vieläkin tiukempia suppareita.

Noita 50cm vauvanvaatteita ei ihan niin paljon tarviikkaan olla, kun vauvat kasvaa aika nopeasti. Joten niitä vähän isompia kannattaa olla vähän enemmän. Vauvathan ei muutenkaan tykkää, jos vaatteet on tosi nafteja (etenkään pukiessa päälle), joten pieni väljyys on ihan suotavaakin. :)

tay1984 meilläkin jäi tosi hyvät tunnelmat syksyn09 Haikaranpesän synnytysvalmennuksesta. Tosiaan kätilö oli todella mukava ja kertoi asioista mukavalla tavalla. Harmi vaan, kun ei sitten mahduttukaan sinne synnyttämään. Ja nyt ei sitten edes päästä sinne, kun synnytys päätyi kiireelliseen sektioon. Mutta toivottavasti teillä on parempi tuuri matkassa ja mahdutte sinne! :)

Riinaa täälläkin pelottaa ja jännittää synnytys. Mutta tosiaan sairaalan henkilökunta osaa kyllä asiansa ja heistä on paljon apua. Synnytyksessä täytyy vaan yrittää rentoutua ja ottaa tilanteet vastaan niin kuin ne tulee. Myös miehestä on kovasti apua ja tukea! Omia ajatuksia ja toiveita voi vaikka kirjoittaa paperille ja antaa sen kätilölle synnyttämään mentäessä, niin hänkin osaa paremmin auttaa juuri sinua.

Omaa: Täällä sama jatkuu eli supistaa ja lujaa! Mutta kyllä ne varmaan tässä pian taas rauhoittuu, niin kuin muinakin iltoina. Huominen neuvola jänskättää pikkusen, että mitä siellä sanotaan... No me ollaan kuitenkin valmiina, sillä laukut on pakattu jo valmiiksi ja muutenkin hommat hanskassa. Katellaan miten menee.
 
Meillä oli eilen viimeinen osa Haikaranpesän valmennusta ja erittäin positiivinen kuva jäi paikasta ja henkilökunnasta. Valmennuksen pitänyt kätilö oli ihan huippu, eikä valmennuksessa käyty läpi mitään tylsiä liirumlaarumeita. Oivoi, kun sinne mahtuisi synnyttämään sitten kun lähtö tulee emoticon . Eilen meille tuli kertomaan tuntemuksistaan yksi tuore, edellisenä päivänä synnyttänyt, äiti ja häntä kuultuani haluan kyllä kaiken mahdollisen kivunlievityksen. Mun alhaisen kipukynnyksen tuntien tuskin pystyn kärvistelemäänkään kotona ihan mahdottoman kauan supistusten kanssa, joten luulisi ehtivän jotain kivunlievitystä saada.

Oon aika ulalla vielä sen kanssa, miten päin vauva on milloinkin mahassa. Kaksi viimeisintä neuvolakertaa asento on ollut sama. Pää alaspäin selkä kohti mun vasenta kylkeä ja jalat on mun oikean rinnan alapuolella. Meno on vain lähipäivinä mahassa ollut niin kovaa, että tiedä sitten miten päin siellä on muljahdettu.

Mun paino on alkanut nousemaan ihan liian nopeaa. Kilo tuppaa tulemaan viikossa, mutta minkäs teet kun nälkä on tauoton ja minusta tulee heti kamala zilla jos joudun olemaan nälässä.emoticon



Täälläkin yöt on alkaneet muuttua tuskaisemmiksi. Hyvää asentoa  ei tunnu löytyvän ja vessan ovi käy tiheään. Mutta loppusuora häämöttää! Auringontäyteisiä päiviä maalismammoille!
 
Heips..

Kävin tänään neuvolassa ja kerron siitä nyt täälä, kun en jaksa molempiin kirjottaa :)
Elikäs kaikki oli hyvin ja kysyin niistä kummallisista naksahduksista, ne kuulema ovat ihan tavallisia ja todellakin kuuluvat vauvan nivelistä. Niitä ei vaan kaikki kuule.
Mulla ainakin on lapsvettä niukasti niin luulen että siksi kuulen ne naksaukset hyvin. Vaavi on pää alaspäin niinkun kuuluu, selkä mun vasemmalle kyljelle ja jalat oikealla kyljellä. Kohdun mitta oli yhä 31cm joten ei enää ollut kasvanut. Tuntui kyllä jo itestäkin että masu on painunut alaspäin.
Tällä kasvulla neiti painaisi n. 3700g syntyessään ja jäisi minun onneksi alle sen 4kg! Mutta tätsä kyllä sanoi että eihän tän lopun kasvupyrähdyksestä voi vannoa kuinka paljon sitä painoa sille sitten kertyy. Tytöt kasvaa lopussa hitaammin kuin pojat.

Katoitteko muuten kakkoselta klo 20:00 uus ohjelma alko nimeltä sydänääniä, siinä kerrotaan synnytyksestä. Siinä ohjelmassa seurataan loppuraskaudesta synnytykseen eri perheitä. Kannattaa katsoa ja isit mukaan sohvalle! ;)
Sen voi katsoa netistä yleareenasta jos ei huomannut olla telkkarin eessä.
Kyllä muistu taas kaikki elävästi mieleen ja tykkäsin katsoa... onhan mun edellisestä synnytyksestä jo 11 vuotta... on vähän kun menis taas ekaa kertaa! Hyvä virkistää muistia.

No eipä nyt sit vissiin muuta... mukavaa vk-loppua kaikille <3
 
Sus: Kyllä siitä Kelan päivärahasta pitäisi tulla päätös postissa,
vaikka työnantaja maksaisikin siitä alusta jonkin aikaa palkkaa.
 Päätöksestä näkyy myös maksupäivät, määrät ja se, mikä osuus sitten
menee työnantajalle. Jos ei ole tullut päätöstä vielä postissa, niin Kelan
sähköisiin asiointipalveluihin voi kirjautua verkkopankkitunnuksilla
Kelan sivuilla ja sieltä näkee hakemuksen käsittelyn tilan sekä samat tiedot
kuin paperipäätöksestäkin.
 
Takaisin
Top