Moikka pitkästä aikaa!
Tämä mamma on painanut pitkää päivää edelleen töissä ja en ole jaksanut muuta kuin lukea teidän kuulumisia. Tuntuu, että ei enään ollu energiaa kirjottaa tänne. Nyt kuitenkin viimeinen viikko töissä!!!!! Eli 4 pvä töitä enään
Riinaa: Mulla ollut jo ihan kivuliaitakin supistuksia. Maha menee kovaksi ja tuntuu kovilta menkkakivuilta, jotka säteilee ala selkään. Sit ne menee vaan ohi, kun hengittelee ja huilailee..
Mulla oli aikaisemmin vastaavia kun sulla, mutta nyt alkaneet tuntua enemmän..
Lilleroinen: Mä olen haaveillut siitä Aventin käsikäyttösestä rintapumpusta, kun kaverit sitä kovasti kehuneet ja nyt sainkin sen työkaverilta ilmaiseksi!! Kävin vaan ostamassa siihen lisä pulloja ja osia. Se vaikuttaa kyllä tosi hyvältä.
Olen muutenkin ajatellut opettaa vähän pullolle tuolla aventin 0+ pullolla, jossa on tosi pieni reikä ja muutama kaveri todennut, että tissi kelpaa hyvinkin myös sen jälkeen. Saa vaan isäkin joskus sitten syöttää ja voi vaikka joskus käydä kaupassa tms. yksin. Tuolla rintapumpulla saa siis ihan pumpattua suoraan pulloon ja laittaa sen jääkaappiin/pakastimeen odottaan käyttöä.
Toiset pelotelleet, ettei vauva enään hyväksy rintaa jos antaa yhdenkin kerran pulloa, mutta tarkotus ei kuitenkaan ole sitä joka pvä tarjota..? Mitä kokemuksia muilla???
Kellitys: Mulla on niin sama töissä, hermoja kokeillaan ja vaatii välillä kyllä hampaiden puremista yhteen.. Opetan erityslapsille ja nuorille sirkusta ja teatteria...Mulla enään 4 opetuspvä.. paljonkos sulla oli vielä jäljellä?
Nannasu: Ihanalta kuulostaa huoneen valmistuminen!! Meillä on sen verran pienempi asunto, ettei vauvalle tule vielä omaa huonetta. Huoneen tulo voisi kyllä konkretisoida vielä enemmän tätä vauva asiaa :)
Omaa...Liitoskivut ainoat jotka suuremmin vaivaa, ja puhkun sekä puhisen kun joku iso paha susi
Tuntuu hullulta, kun on myös sormien nivelet niinkun löystyneet?? Eipä kai ne löystymiset osaa mennä vaan alakertaan vaan se on sitten kokonaisvaltasta?
Kirjottelin jo tonne neuvola puolellekkin, että varasin vielä ens vkolle oman gynen yksityiseltä, kun tuntuu, että tuo neuvolan lääkäri on ihan hukassa. Neiti oli tosiaan mua nuorempikin (mikä ei sinänsä ihme, mutta tuntu oudolta) ja jotenkin tosi pelokas. Kävin neuvola lääkärissä siis jo 3 vko sitten, eikä se oikein sanonut mitään ihmeellistä, muuta kuin, että hyvä homma ja hei!!
Sain nyt valmiiksi synnytys suunnitelman. Kirjottelin siis toiveita ja odotuksia paperille kivunlievityksestä, synnytysasentoon. Ajattelin, että on kaikki ylhäällä ja saavat sen synnärillä sitten lukea. Mitäänhän ei voi sen tarkemmin suunnitella, mutta ainakin on sitten ylhäällä, kun ei välttämättä tule siinä tuskissa mieleen. Ystävä esim sanoi, että toive välilihan tukemisesta lämpimillä kääreillä toteutettiin ja hän oli aivan taivaissa. Ei olisi muistanut koko asiaa siinä tuskassa, mutta se tuli tarpeeseen!
Ei montaa viikkoa mene, kun alkaa tulla vauva uutisia!! Niiiiin jännäää! Ihanaa odotusta mammat
Meistä tulee äitejä!!!!!