Tammikuun tarinat

SannaKoo: [:D] Ihan oikee kuva sulla oli mielessä, tuplapumppu pumppaa molemmat tisut samaan aikaan! Kieltämättä siinä tulee sellainen lypsylehmä-fiilis kun sillä pumppailee, mutta pumppailu on sillä vaan NIIIIIN paljon nopeampaa ja kätevämpää. Hihi.
Ihana nimi tuo Joona Juhani! Mun korvaan ainakin kuulostaa oikein hyvältä, vaikka te sitä vielä makustelettekin. :)

Miten mulla tänään on näin paljon vapaa-aikaa? Mähän roikun täällä melkein entiseen malliin...
 
Ailime, toi nimi on tuntunut hyvältä jo puolisen vuotta, mutta mä en oo silti varma siitä jostain syystä... Etummainen, eli kutsumanimeksi tarkoitettu olisi "kyyhky" , joten mitenhän poika siihen sopeutuu? :D Mua ja isäänsä aatellen kun tosta tulee ehkä isona viimeistään se aito 'viikinkimies' ja urheilulajiksi saattaa valikoitua meidän jäljissä kaikki rankemmat kontaktilajit, niin kyyhky saattaisi vaatia pikkumieheltä vielä enempi munaa :D Tosin jos tosta temperamentista on tässä vaiheessa mitään pääteltävissä, niin tosta ukosta sitä munaa senkin verran löytyisi!

Ja aikaa mullakin, melkein jo oon niinku oikeesti TYLSISTYNYT! Pyykit tosin venttais koneessa ja tiskin toisessa, tyhjentää pitäis, mutta sen verran vielä heikottaa, ettei tollanen "kyykkiminen" hirveesti himottais. Noooh, tuolta punkan pohjalta herännee toi pikkumies kohta taas työllistämään meitä sen tunnin verran. Paljoo sen pidempää ei jaksa ukkeli olla kerralla virkeänä hereillä - sitten on saatava joko unta tai lisää ruokaa. Unien jälkeen siis yleensä aina seuraa vaippojen vaihto ja ruokailu :)
 
Hei!

Koko päivän sormet syyhynneet näppäimille, mutta... tehän vissiin jo kaikki tiedätte miten se menee!!!
Nyt ehkä pidempi päiväuni, joten siinä toivossa! Tässä taannoin kun elvistelin niillä tyttären yöunilla, niin empä tainnu turhaan leuhkia. Viime yö meni putkeen viistuntia ja veljä tuntia. Aamukyyden syötöltä mies rakensi pikku aamiaisen nro,1. siitä äiti ja tytär nukkuivat kymppiin ja isi katteli telkkaria! Näin alkoi meidän loppiaispäivä, joka jatkuikin tunnin pätkissä.

KUNTARAJAT/muuttoilmoitus. Kiitos kysymästä, Pranametri ! Meillähän tuli reilu vuosi sitten vastaan sellanen tilanne, että alettiin elämisen arvoja uusimaan. Pistetiin käytännössä Helsingin asunto muuttolaatikoihin ja työpaikan avaimet johtajalle. Köröttelimme tänne kakkos-asunnolle parinkin kuntarajan yli hoitamaan mieltä ja ruumista! Isolle kirkolle jäivät vain kirjat maistraattiin ja postiosoite oveen! Talvi, kevät ja kesä tekivät hyvät tehtävänsä ja kiitos maailmankaikkeudella, saatiin tämä "kerran elämässä"-tilaisuus. Raskaus ja synnytys haluttiin hoitaa tutussa kaupungissa, joten siksipä nämä byrokratian vaatimat paperityöt vasta nyt. (...eli meillä on ollu neuvolaankin täältä matkaa 80 km....) Kaiken hillumisen jälkeen voi sanoa, että tämä on ollut sen arvoista!

VÄSYMYKSESTÄ. Miten sitä ei huomaa, ennekuin joku muu, perheen ulkopuolinen huomauttaa? Niin, neuvolan täti kun eilen kysyi, että voikos se äiti hyvin ja onko väsymystä näkyvissä, niin minulta pillahti ISONTYTÖN pieni itku! Tuumailtiin siinä porukalla, että nyt pitää alkaa kattomaan tiskivuoria ja pyykkipinoja aika harvoin ja silloinkin sormien läpi. Minä siinä, jumalaton herpes huulessa, vapisen paniikkihäiriön kourissa ja nyökyttelen nöyrästi joo-joota.... En osannu etes vauvaa pukea, vaan mies solmi kietaisupaidat tottuneesti. Tunsin itteni aika nöyräksi ja totaalisen uupuneeksi! Tultiin Mäkkärin kautta kotiin ja nyt on levätty! Tänään on pitäny vakavasti miettiä uusia kuvioita ja keinoja sille, miten saan pidettyä itseni rauhallisena, jos sängyn petaaminen tai tiskit viivästyy muutaman minuutin, tunnin, puoli päivää...

TUTIN OPETTELU. Onnistuu mieheltä paremmin. Huomttavasti paremmin! Voipihan se olla että tuo ei opi sitä ikinä! Pari kertaa saatu nukkumaan se tutti suussa, jippii jipiii! Eli, isäntä sepitti tällaisen teorian, että: annetan tuttia suuhun silllon kun tyttö on rauhallinen. Eli leikin varjolla tuttia suuhun. Yrtitetiin eks siihen itkuraivariin, mutta hermot semmosessa tolkuttomassa pulputuksessa menee kaikilta! Katellaan kuin meijän käy!

SÖPÖSIÄ vauvakuvia!!!!! SAPE JA SANNAKOO!!!!

Taaas hätänen loppu! Me mennäänNYT saunaan kun tyttö vielä(kin) nukkuu.....

(saattaa tulla kohta takaisin)
 
SInttu kuvan voi pienentää paintissa. Joku täällä kävi neuvomassa jo aikaisemmin ja jos minä osaan, niin sinäkin osaat[:D] Eli paintissa otat kohdan kuva ja sitten sen alatoiminnoista viistota tai venytä. Sieltä kun valkkaa kooksi noin 10-20% alkuperäisestä niin kuva sopii tänne. Onko ruokavalion muutos/karsinta auttanut vauvan vatsavaivoihin? Meillä annettiin ulkoilun aloitukseksi sellainen neuvo, että vartista voi aloittaa ja siitä lisätä viidellä min/päivä. Oletteko saaneet jotain toisenlaisia ohjeita? Uteliaisuuttani kyselen[:)]

Ailime erikoista, kolme kansalaisuutta?[8|] On siinä puuhaa.

Maarinen joskus vain joku ulkopuolelta näkee paremmin. Hyvä että huomasitte.

pojan iltaunia tässä ootellaan. Meillä menee illat niin että se eei tahdo nukkua kuin sylissä ja sittenkin torkkuja. Että kantotelineenä ja imetyskoneena saa olla..
 
Minähän se kävin täällä opastamassa paintin saloihin, pistän vielä uudestaan tämän [:)]
Onnea vielä kaikille vauvaantuneille! Käyn usein lukemassa teidän arkeanne, niin saa jotain kivaa käytännön vinkkiä sitten tulevaan! [:)]

ALKUPERÄINEN: enaj
Moi! Kun lisäätte kamerasta kuvia koneelle, niin joka koneelta pitäisi löytyä niinkin yksinkertainen ohjelma kuin PAINT. Sillä saa kätevästi kuvat sellaiseen kokoon kuin haluaa!

Paintin navigaatiosta löytyy "Kuva", ja sieltä alta löytyy sitten "Muuta kokoa tai viistota.."
Sitten aukeaa ikkuna, jossa ensimmäisenä on tämä koon muuttaminen, ja se on prosenteissa. Jos pistää molempiin 50% niin se tietysti pistää sen kuvan puolet pienemmäksi. Kokeilla voi eri prosenteilla, että minkä kokoinen on itselleen hyvä.

Se ei loppujen lopuksi ole mikään kovin vaikea, ja kun muutamalla kuvalla sitä on harjoitellut, niin kyllä se siitä lähtee sujumaan. Muistakaa toki sitten tallentaa se pienennetty kuva!
 
Mooi!

Minä täällä taas hei... kello on jo huomisen puolella, mutta ei näy mun unta sitten missään. Ärrrg, haluisin nukkumaan, kun vauvakin nukkuisi! On nukkunut kympistä asti, tosin tunti sit heräs yhtäkkiä (meidän ihmetykseksi siis) ja menin nostamaan rääkyjän syliin... Pikkuherrapa oli sitten iloisesti pissinyt läpi vaipan, bodyn, housujen ja vielä peitonkin! Ja peitto on kuitenkin kohtuu paksu... Eihän siinä, vaihtoon vaan ja ukko pesulle, eikä sit uni meinannut maittaa. Mä olin siinä vaiheessa jo valmis unille, mutta syötöllekin piti alkaa, että sai pojan rauhoittumaan ja uudestaan nukkumaan - tuloksena tietysti tää oma väsyn ylitys, jolloin ei unta kuulu.

Hollannissa se pieni Slayer fani kasvaa ja komistuu! Meille ensimmäinen kotiin muuttanut body oli miehen tuliainen kesän Sweden Rockista, siinä lukee Baby rock ja on myös musta, mutta lyhythihaista mallia ei täällä meidän ilmastossa oikein voi pitää edes sisällä :( Myös hoitoalustan ja harson bongaan tutuksi ruottalaismalliksi :))

maarinen, uupumus lienee vähintään ymmärrettävää, mutta hyvä kun se saatiin sulle nyt osoitettuakin. Ja ihan samaa mieltä varmasti kaikki ollaan neuvolatädin "tuomiosta", mutta kuinka sitä voikaan olla niin vaikea ymmärtää ja itselleen selittää?? Toivottavasti sitä itsekin sitten tajuaa ottaa sen levon, kun alkaa olla viikkoja tätä tilannetta kasassa... Ei ne kotityöt oo niin tärkeitä kuin se oma jaksaminen ja LEPO!

Jos sitä kävis nykimässä iltalääkkeet huiviin, toivottavasti ne väsyttää viimestään. Huomenna saan ystävän kylään, mikä luo ihan toivottua sosiaalielämää näiden seinien sisään. Voi kunpa pian pääsisin itsekin edes kauppaan tai jonnekin täältä!
 
Taasko täällä nukutaan?? :D
Mä olen ehtinyt jo tappaa aikaa suihkulla ja aamupalalla ja sillä, että yksi pikkuapina roikkuisi tississä jo vaikka kuinka monetta kertaa kasin (heräämisen) jälkeen... Sit sain sen rauhottumaan, niin eiköhän mies napannut just nukahtamassa olevan syliin, argh! No nyt saa isi hoitaa poikansa... Enhän mä viitsi miehellekään sanoa, että ois antanut sen olla, huoh... Sen verran vähän aikaa kuitenkin on tota isyyslomaa, että nauttikoon toisistaan :)
 
Huomenta

Täällä alkoi aamu ihanasti jo pelkästään hyvinnukutun yön takia. Poika-ressu itki/huusi taas illalla pari tuntia täyttä huutoa, johon mikään ei auta. Itse olin valvoskellut edellisen yön ja nyt otti koville. Kun tuo "kohtaus" tulee niin sille ei vaan voi mitään, pitää sylissä ja antaa turvaa. Olemme huomanneet, että miehen sylissä huuto loppuu nopeammin ja minun sylissäni se taukoilee ja jatkuu sitten pidempään.
Mutta niin, aamut alkoi valoisasti, mutta siihen se sitten jäi. Nyt on taas itketty ja manattu. Pakkasta on niin paljon ollut koko ajan, että miehelle on jäänyt auton lämmitykset ja huoltamiset täysin. Ja hän kun ei siitä hommasta perusta ollenkaan, vittuuntuu suoraan sanoen joka kerta, tosi kiva. Mies ei ole koskaan halunnut omistaa mitään ja nyt meillä on minun nimissäni auto, jota hän joutuu hoitamaan. Maalla kun oli pakko pitää autoa. Haluaisin säästää hänet siltä, mutta minkäs teet. Kumpikin tiedämme etten voi mennä ulos kylmään autoon istumaan ja hankkimaan tissitulehdusta. Se turhauttaa minua niin vietävästi, kun toinen joutuu tekemään sellaista mikä saa joka kerta hänet pahalle päälle ja sitten minä itken sitä ja olen harmissani itsekin. Kun joku nyt vain ostaisi sen pian pois! Tuulilasinkin kanssa kävi sitten niin, että autoa olisi pitänyt käyttää joka päivä kaksi tuntia viikon ajan että lasin liimaus olisi pakkasilla kuivunut, mikä on työlästä, kun autoa ei muuten tarvita. Emmekä tienneet tätä etukäteen, ei ammattilainen kertonut. Lämimässä tallissa olisi kuivunut viikossa, mutta kun ei ole. Jos liimaus ei kuivu, voi lasi poksahtaa pois pienestäkin tömäyksestä tai pesussa. Nyt kuivumista pitää odottaa plussakeleille asti... Myy siinä sitten hyvällä omalla tunnolla. Riesa nyt koko auto. Ehdittiin jo tuttava pyytää sitä välittämäänkin ja siinä voi mennä aikaa, huhhuh. Paska juttu[:@]
Kommentoin teidän juttuja kunhan kykenen. Anteeksi purkaus. Luulin että tämä olisi kiva päivä kun saatiin nukuttuakin. v****

ps. Mies olisi halunnut lähteä salille purkamaan oloaan (tosi hyvä keino), mutta lähtikin kauppaan AUTOLLA (kun piti kerran lämmittää sekin tänään). Minä en voi purkaa olojani millään muulla kuin itkemällä. En pääse täältä just nyt mihinkään. EI ole hirveämpää kuin itkeä oman pikkulapsen lähellä, joka ei ole millään lailla tätä aiheuttanut. (melkein naurattaa koko jupakka, mutta kun tietää että se toistuu kunnes auto on lähtenyt pihasta)
 
Pikainen kirjoitus ennen kun tyttö herää...
yö on ollu ihan hirvee. taas itkua ja raivaria. tutin kanssa rauhottu, mut heti kun nukahti ja tutti tippui pois niin sama huuto alkoi alusta. alkaa kyllä pikku hiljaa väsyttää toi ainainen huuto.

PRANAMETRI: me saatiin ulkoiluun ohjeet että alotetaan 5min ja lisätään joka päivä 5min... eli 5,10,15,20 etc. mut eiköhän toikin oo semmonen juttu että maalaisjärkeä saa käyttää [;)]

Huvitti vaan viimeks kun juttelin neuvolassa vauvan röyhtäyttämisestä. sitä kun ei enää kuulemma tarvitse tehdä. kysyin sitten että miks? kun se kerta helpottaa vauvan oloa. joku äiti oli paniikissa röyhtäyttäny ja nytkytelly vauvaa yli tunnin kun mitään ei ollut kuulunut. siis tossa taas esimerkki siitä maalaisjärjestä. eihän se röyhtäys nyt välttämättä joka kerta tule. Me kyllä aina yritetään [:)] kaikki keinot käyttöön ilman ulos saamiseksi.

Nyt varailemaan sitä kirkkoa. tulis jo postissa se isyyden todistus paperi....
 
Sinttu en enää muista kirjoitinko jo tänne aiheesta, mutta jossain sanottiin, että joskus itkut vain pitää itkeä loppuun, siinä ei mitkään kikkaskonstit auta, ehkä hiukan viivyttää vain. Voimia ja jaksamista teillekin kotioopperassa Lohdutamme itseämme, että joskus se loppuu kuitenkin.
 
maarinen: Noinhan se tosiaan taitaa mennä, että omaa väsymystään ei huomaa ennenkuin joku siitä alkaa kyselemään. Mäkin jaksan päivät aina ihan hyvin, mutta sitten kun mies illalla töistä tullessaan kysyy että mikä on olo, niin jotenkin väkisinkin tuppaa kyyneleet silmiin... Mies vissiin hiukkasen säälii mua, kun lupaili eilen,että viikonloppuna tää mamma saa vähän lepäillä, ja hän touhuaa pikkukaverin kanssa enemmän. Toivottavasti sä pääset myös välillä latailemaan akkuja!

Pranametri: Joo, no kyllä mun mielestä kahdessa kansalaisuudessa olisi jo tarpeeksi, mutta mies haluaa antaa molemmat kansalaisuutensa (Hollanti ja Ranska) pojalleen myös. Ihmettelin muuten, että onko tuo edes mahdollista että on kolme kansalaisuutta, mutta ilmeisesti jos mikään maa ei vastusta, niin niitä voi sitten olla enemmänkin.
Suuret pahoittelut tämänpäiväisen suuren vitutuksen takia... Pidän peukkua että saisitte auton jo pian myytyä!

SannaKoo: tuo Slayer-body oli kanssa eka meille tullut body. Mies sen tilasi täpinöissään kotiin joskus ihan raskauden alussa! :D Meillä on kanssa kotona niin kylmä, ettei tuota voi pelkästään päällä pitää, joudutaan piilottamaan se muiden vaatteitten alle. Vaan eiköhän meidän metalli-papa tilaa pojalleen uuden kesäksi, sitten kun tuo tämänhetkinen käy liian pieneksi.
Ja jep, Ikeastahan nuo hoitoalusta ja pyyhkeet on haettu. Tarttuivat glöginhakureissulla mukaan. ;)

Me täällä odotellaan, että neuvolasta tultaisiin kotikäynnille. Ensimmäinen kohtaaminen tapahtuu ilmeisesti aina vauvan kotona. Kaipa ne haluavat tarkistella, että kotona on kaikki ok... Puoli kahdelta sieltä vasta ollaan tulossa, eli ehdin toivottavasti vielä imuroida sitä ennen, jos Benjamin antaa äidille vielä hetken omaa aikaa. Jännää tämä vauvan kanssa eläminen. :)
 
Huomenta!
Meillä on tänään hommien vaihto päivä..seuraava kuulostaa varmaan lapselliselta, mutta kerronpa nyt kuitenkin. Mä olen ollu tosi väsynyt valvomisesta ja tuntuu että miehestä ei ole ollut apua kun se hermostuu joka asiasta mitä pitää tehdä.
Mies ei tunnu ymmärtävän mun taakkaani joten ehdotin että vaihdetaan rooleja täksi päiväksi. Mä olen nyt sitten lämmittänyt öljypannua puilla kun öljy loppui pyhinä ja saadaan lisää vasta loppuviikosta. Kohta meen laittaan auton lämmitykseen. Nyt sitte istun koneelle ja katton ku mies tekee kotitöitä. KAMALAA!! En millään tahtois vaan olla mutta pakko jotta mies oppii ymmärtämään. Senkus pesee pyykkiä, laittaa ruokaa, siivoaa ja hoitaa lapsia!! No se meidän riidoista!

Ihana vauva-hevi-kuva Ailimella! Suloinen poika.
Tosta neuvolan kotikäynnistä: Meillä käytiin heti seuraavana päivänä kun oltiin tultu laitokselta kotiin. Neuvolan täti jäi lomalle joten halusi käydä ennen lomaansa. Nyt huomenna olis sitte eka käynti neuvolaan. Ei kauheesti huvittas lähtä raahamaan vauvaa noilla pakkasilla, mutta onneks pääsee autolla. Täytyy vaan lämmittää auto hyvin ennen lähtöä.
Jänskättää kuinka prinsessa on kasvanut kun ollaan nyt sitte ihan pelkällä tissimaidolla! Ihanaa kun imetys kerrankin on onnistunut, toivottavasti maitoa riittää enempi ku 4kk. Edellissiä imetin vaan 4kk kun maito vaan loppu ja menkat alkoi. Mutta nyt ei olla annettu yhtään korviketta jotta toivo elää. Pitäs vaan saada nukkua enempi..

Sellasta sekavaa meille! Mukavaa ja toivottavasti parempaa päivää kaikille!
 
Huomenta!

Meillä taitaa olla karjuva karhukerho koossa. Tyttö  nukkuu yöt, mutta sittnepä se hellyyden, sylin, tissin ja minkä lie tarve alkaa. Eikä tuo pikkunen kyllä osaa karjua. Inisee vaan pikkusormet somasti pystyssä!!!

Voi sinua,Pranametri. Tänne asti kuuluu surullinen mielesi. Niinhan se on että valvotun yön jälkeen mitkään vastoinkäymiste ei tunnu missään. Ne menee ikäänkuin samaan hässäkkään. Mutta annas olla, ihanat unet, niin johan sitä huomaa vastoinkäymisten määrän! Ja tuo on niin tottaa! Mies pystyy purkamaan paineitaan, mutta äiti pololle jää se yksinäinen "nenäliina-vartti". Mutta, kuule, ei se vauva menen rikki, vaikka äiti siinä nyyhkyttää. Sulla on niin paljon hellyyttä ja rakkautta rinnassa, itkiessäkin, että ei vauva koe hylkäämisen tunnetta! Luonto on ihmeellinen, järjestyksen mestari!

Meillä oli eilen murheellinen huiomio! KARHUHAALARI, SE SULOINEN,JOLLA TYTTÖ TUOTIIN KOTIIN!!!! SE ON JÄÄNYT PIENEKSI! Auttamatta liian pieni, piukka, kinttana! Ja sitä ei voi kiertoon laittaa, kun on niin rakkaat muistot!

Ailime, huraaa! Miehet vaan lastenvaatteiden oston, niin tulee settiin asiallista kamaa! Mikähän se olis meillä? ÖÖÖÖöööö..äkkiseltään tulee mieleen vaan Hectorin naamalla varustettu haalari!!! Ei hemskatti!!!

Sape... kotityöt! Löysitte tuon perinteisen kahnauksen aiheen! Toivottavasti menee isännän kaaliin nopeasti! Hee he! Toisaalta pannujen ja autojen lämmitys puuhissa pääsee loistavasti karkun, ikäänkuin matkalle, koko sakista! Nauti sinä ja pue lämpimästi lumitödenkin tekoon!!! Käy huoltoasemalla vähän kolikko koneella pelailemassa ja muista et mukuloita ei oteta kinttuihin kitisemään, kun ollaan MIESTEN asiolla!!! Ja sitten kuun pääset takaisin sisähommiin, niin lakkaa kynnet ensitöiksi KOSKA: naisten maailma on NIIN ERILAINEN!!! Voimia kovasti sinne ja jaksamista!

Meidän perhe vetäytyy television tallennusten lumoavaan maailmaan pakkasta pakoon. Tytön töpsykälle tissi suuhun ja tyyny poskelle! Laskis jo pakkanen, että pääsisi ulos!
 
Kiitos Ailime tsemppaamisesta! Olipa kiva kuva tuo jonka laitoit. Sitä aina vertaa omaan lapseensa ja teilläkin on kyllä ison lapsen oloinen poika jo[:)]

Sape kerrohan sitten vaihtopäivän saldo jossain vaiheessa! Hyvä idea[:D]

Soitin neuvolaan ja rela-tippoja suositteli vauvan suoliston nukkaa parantamaan. Minä joudun vesi-leipäkuurille[:(] Ei nyt ihan, mutta tiukalle dieetille kuitenkin. Pois kaalit, ruis, pavut(soijatuotteet), mausteet, sipuli... Kannattaa ainakin kokeilla vähentämistä. Taas on tissi suussa, joten palataan.
 
Heips.

Kiitos taas tsemppauksesta ja myötätunnosta[:)] Kai tää tästä[8|]

Kysymys: Kuinka olette säilyttäneet Nan-tetroja avaamisen jälkeen? Tuossa luki että vuorokauden sisään olisi käytettävä, mutta jos vain satunnaisesti käyttää eikä koko satsi menekään, niin heitänkö vain pois? Pakkauksessa sanotaan että pakastamista ei suositella, mutta ei kai se siitä pilallekaan mene, luulisi?
 
Meillä meni työn vaihto hiukan puihin, kun mamman tissit ei kestä juosta tolla pakkasessa. Pelkäsin jo saavani rintatulehduksen..:( Muuten tosi hyvä idea ja toimihan se hyvin puoli päivää! :D
Kyllä mä luulen että asian pointti tais mennä perille! :)

Amppu: Hienosti on pikkunen kasvanu teillä! Jännää huomiseen kuin meillä on kasvettu. :)

Paranametri: Mä olen ruukannu kans ruokavalioni ihan uusiksi ja relatippoja annetaan vauvalle. Nyt pari viimestä yötä vauva onkin nukkunu niin että pari kertaa heränny syömään ja sitte viideltä alkanu vasta se ähinä/ möngerrys/itkeskely. Sitä kesti tänään tonne ysiin jonka jälkeen nukahti uudelleen. Oon saanu ton alkuyön nukuttua hyvin syöttöjen välissä ja sekin on paljon se. Josko me joskus saatas ihan kokonaiset yöunet..siitä haaveillessa!

Tällanen tilannepäivitys tälläerää! Palaillaan!
 
[:)] Saatiin se ristiäispäivä mitä suunniteltiinkin. eli nyt on sitten kirkko varattu. ainoo vaan että pappi puuttuu vielä, mut sen tilaan ens keskiviikkona. niillä ei kuulemma ollut työvuorolistoja vielä sinne asti niin eivät voineet mitään pappia meille vielä varmasti luvata. mutta eiköhän sieltä sitten joku järjesty [:D] sit varasin samalla sen tilan jonne voidaan jäädä kahvittelemaan. nyt sitten vaan miettimään mitähän hyvää sitä vieraille tarjoisi. Ja kutsukortit pitäs kanssa tehdä. vai ostaisko valmiina? mites te ootte tehny? saisko jostain tilattua kotiin jotkut kivat? ei tarvis lähtee kaupoista metsäsätämään..
Huomenna sit soitto sinne lastenvalvojalle ja varaamaan aika siihen isyydentunnustukseen. tuli vihdoinkin se kirje postissa. tuntuu vaan vievän niin paljon aikaa noiden aikojen saamisen kanssa, et saa nähdä keretäänkö saamaan tytölle isän sukunimi. ajanvarausjono 2-4 vk ja sitten vielä maistraatin vahvistus noin 1vk. noh, toivotaan parasta.

Täällä on tänään käyty ostamassa nan:ia. isi saa yöllä syöttää että mä saan nukuttua [;)]

Pyykit kuivumaan ja suihkuun. sit sohvalle jäätelökulhon kanssa [:)][:)]
 
Pranametri - suosittelen heittämään menemään korvikkeenjämät jos ei vuorokauden sisällä avaamisesta mene. Sitä NAN1 on myös jauheena, jos hirvittää heittää loppuja pois. Sitä varmaan saa tehtyä just sen verran kun menee ja ylijäämää ei juurikaan tule. En ole jostain syystä tarkemmin siihen jauheeseen tutustunut.
 
Uutta päivää!

Täällä vedettiin 1.5h koko perheen päikkäreitä (vauva uuvahti sohvalle, mä menin makkariin ja hetken päästä mies kömpi perässä :D), ihanaa! Aamukin oli alkanut hyvin, kunnes neuvolantäti soitti ja sanoi, ettei hän huomenna voikaan ottaa vastaan, että jos tulisimme tänään avoneuvolaan... Ei siinä muuta, mutta pojan kummitädin piti tulla kylää sillon pari päivää sitten, kun mä sairastuin, ja nyt oltiin sovittu tää iltapäivä uudeksi vierailuksi. Mies sitten sanoi mulle, että hitto soikoon, nyt ei aleta pomppimaan muiden aikataulujen mukaan, vaan jätetään neuvola ensi viikkoon. Pojallahan ei mitään hätää ole, kun se syö, nukkuu ja kakkaa hyvin ja selkeästi on saanut "massaa" poskiin ja kroppaankin! Eli ei neuvolaa huomenna, mikä tarkoittaa, että voidaan taas aamulla nukkua ja olla ihan lapsentahtisesti, eikä tarvii stressailla et mies ehtisi 7-8 sulkistreeneihinsä ja siitä kodin kautta suihkuun ja meidän kanssa neuvolaan klo 8.30.

Pranalle kovasti tsemppejä! Onneksi olet saanut edes unta :) Autot on kyllä yks saakelin riesa, toivottavasti teidän autoriesanne nyt pääsisi jotenkin eteenpäin ilman huonoa omaa tuntoa ja lakkaisi kaihertamasta mieliänne. Kuten kisunkin kanssa, asioilla on onneksi tapana järjestyä!

sinttu, samaa ihmettelin itsekin kun kesällä kuulin, ettei enää röyhtäytystä tarvii! Kyllä me yleensä röyhtyytetään... jos on ihan unessa, niin sit jääköön, mutta tolla syöntiahmimistahdilla on kivempi saada röyhty tulemaan, kun että jäisi kiertämään. Maalaisjärjellä ;) En myöskään herätä syömään sitä kolmen tunnin välein, kuten vissiin pitäis... päivällä saatan antaa lähemmäs viis tuntia nukkua, jos vaan nukuttaa!

---

Jäänyt näemmä päivällä viesti lähettämättä, kun mies oli edelleen unilla ja poika tietty heräs just sillä hetkellä... Sen jälkeen sujunutkin iloisesti sitten poikaa lellittäessä ja saatiin se ystäväkin kylään. Olipa hämmentävää, että täällä oli edes sen kolmisen tuntia joku muu ihminen, lellimässä vauvaa ja juttelemassa mun kanssa hömppää! En oikein ees enää osannut jutella aikuisen ihmisen kanssa :P

maarisen karjumaton karhuvauva on hyvä pehmike meidän muiden äänijänteitään rassaaville hurjimuksille :) Ja niin, saataispa nää nallet kokoon kuvattavaksi, ennenkuin meillä muillakin käy puku liian pieneksi.

Jahas, kone ollut miehellä koko päivän ja nyt sit penska karjuu (eli mulla on vaipanvaihdon verran aikaa naputella viesti loppuun ja sit pitääkin kaivaa tissi esiin)... melkein jo toivon, että toi mies kaikkoais töihin, että mä saisin koneen takasin itselleni ;)
 
Takaisin
Top